Ik heb net het stukje in het boek gelezen. (Alleen dat stukje trouwens, ik heb te weinig tijd om het hele boek te lezen). Het klopt redelijk met het boek. Ze hebben er alleen wat stukjes uitgeknipt en The Mountain klinkt in het boek veel beter dan in de serie. Bovendien slaat The Mountain gewoon de hersens in en in de serie knijpt hij hem fijn. Ik had toch liever dat slaan gezien, dat knijpen was gewoon ranzig.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:21 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja ik wist dat het gevecht nog helemaal moest komen en de aflevering zat al rond de 40 minuten toen ze net overschakelde naar Tyrion in de kelder. Vond het al krap qua tijd om nog een heel gevecht en alles te moeten laten zien. Maar op zich vond ik het wel mooi gefilmd, ben alleen nog niet daar met het boek dus kan het op die manier nog niet vergelijken.
quote:Op maandag 2 juni 2014 11:51 schreef Bijna het volgende:
O ja en:
"Who'd pass the Bloody Gate?"
"The bloody Hound!"![]()
De Hound is een baasquote:Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Ik vind the Hound echt geweldig. Vond hem in het boek al tof
En ook in het boek had hij iets puppyachtigs wat ik hier ergens las
![]()
Ja heel jammer..quote:Op maandag 2 juni 2014 20:52 schreef Bijna het volgende:
[..]
De Hound is een baas. Alleen jammer dat we niet veel meer van hem gaan zien
Hij wou juist perse zijn bekentenis hardop uitgesproken willen hebbenquote:Op maandag 2 juni 2014 20:13 schreef Spatieloos het volgende:
Sansa is wel een stuk knapper geworden. Ook vind ik Oberyn nu stom, hele tijd over zijn zus praten, vermoord die gast gewoon.
Nee joh, in het boek was het gewoon een eikel.. Uit het POV van Arya gezien, die had ook geen goed woord voor hem over. Ik gaf dr groot gelijk toen ze hem achter liet, zonder de gift of mercy.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Ik vind the Hound echt geweldig. Vond hem in het boek al tof
En ook in het boek had hij iets puppyachtigs wat ik hier ergens las
![]()
Hier is 't beter inderdaad.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
Wordt ook wel moe van die discussie daar, lees dat topic omdat ik het wel leuk vind om hun speculaties te lezen, maar beantwoordt zelf alleen achtergrond vragen en dergelijke. Maar zullen we de spoiler discussie verder maar daar laten. Vind de rust hier wel prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging er van uit dat ze dat samen bedacht hadden, op zich is daar tijd genoeg voor geweest na de moor op Lysa.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:10 schreef Zhenar het volgende:
Al is het wel wat kneuzig dat Petyr blijkbaar door haar gered moest worden. Had het misschien mooier gevonden als ze dit plannetje toch samen bekokstoofd hadden en dat Sansa pas volgend seizoen haar eigen sluwe truukjes gaat uithalen. Maar het blijft zo wel verrassend iig
In het boek is hij toch ook gewoon afhankelijk van haar? Als Sansa dan niet liegt dat Marillion het was die Lysa vermoord mag Petyr vliegen lijkt me.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:10 schreef Zhenar het volgende:
Al is het wel wat kneuzig dat Petyr blijkbaar door haar gered moest worden. Had het misschien mooier gevonden als ze dit plannetje toch samen bekokstoofd hadden en dat Sansa pas volgend seizoen haar eigen sluwe truukjes gaat uithalen. Maar het blijft zo wel verrassend iig
Mwah, van wat ik me herinner, verkondigt Petyr in het boek zijn versie en hoeft ze die alleen te volgen en speelt ze "slechts" zijn bastaard. Ook zit hij daar niet machteloos in een kamertje tegenover de hoogste adel van de Vale: hij heeft gewoon controle over de Eyrie.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In het boek is hij toch ook gewoon afhankelijk van haar? Als Sansa dan niet liegt dat Marillion het was die Lysa vermoord mag Petyr vliegen lijkt me.
Baelish wist natuurlijk wel hoe Sansa hierop zou reageren, natuurlijk wil ze dat Littlefinger blijft leven. Stel je voor dat de rest van de Vale Lords haar terugsturen naar Kings Landing. Volgens mij was het gewoon een test van Littlefinger.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwah, van wat ik me herinner, verkondigt Petyr in het boek zijn versie en hoeft ze die alleen te volgen en speelt ze "slechts" zijn bastaard. Ook zit hij daar niet machteloos in een kamertje tegenover de hoogste adel van de Vale: hij heeft gewoon controle over de Eyrie.
Ik vind het zeer on-Baelish om Lisa uit de deur te gooien en dan geen beter plan te hebben dan schaapjesachtig te lachen als er vragen gesteld worden, om dan door Sansa gered te moeten worden.
Nice, had ik niet eens opgemerkt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:08 schreef GI het volgende:
Deze is ook wel heeel subtiel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fuck yeah! Alaynequote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:05 schreef MAHL het volgende:
Sansa post-metamorfose trouwens
[ afbeelding ]
Mooie vondst.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:08 schreef GI het volgende:
Deze is ook wel heeel subtiel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je nou? Of ze Tyrion Tywin laten vermoorden terwijl hij op de pot zit? Maar Tywin heeft toch helemaal geen tieten??quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:44 schreef MAHL het volgende:
En in het gesprek tussen Jaime en Tyrion "some men die over their chamber pot"Vraag me af of ze dat ook in de serie gaan doen, tieten zijn lekker maar dit niet echt meer
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:58 schreef Droathoah het volgende:
Wat gebeurt er in de boeken in de volgende uitzending?Stannis komt op koffiebezoek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat jaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou? Of ze Tyrion Tywin laten vermoorden terwijl hij op de pot zit? Maar Tywin heeft toch helemaal geen tieten??
''I will not be the first Lannister who dies in a bathtub''quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:06 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dat jaHBO heeft gelukkig geen moeite met tieten, maar misschien dat dit too much is, zeker ook als ze willen bevestigen dat hij inderdaad geen goud poept.
Je vergeet een wolven kop op menselijk lichaam naaien. Ik zie ze er wel voor aan om Tywin lekker op de pot te laten sterven.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kannibalisme, Incest, een zwangere vrouw in de buik steken en een hoofd fijnknijpen zijn al langsgekomen.Maar iemand vermoorden op het toilet is te ernstig?
Ik hoop van harte dat ze het op die manier doen!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:44 schreef MAHL het volgende:
En in het gesprek tussen Jaime en Tyrion "some men die over their chamber pot"Vraag me af of ze dat ook in de serie gaan doen, tieten zijn lekker maar dit niet echt meer
Te smerig, ik bedoel een poepende Tywinquote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eh Kannibalisme, Incest, een zwangere vrouw in de buik steken en een hoofd fijnknijpen zijn al langsgekomen.
Maar iemand vermoorden op het toilet is te ernstig?
Dit ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:52 schreef Norrage het volgende:
En welke idioten verzinnen die scenes die niet in het boek staan zegik vind het prima dat ze dingen toevoegen, maar werkelijk waar elke toevoeging is volstrekt waardeloos en horen meer thuis in een kinder-sprookje dan in GoT...die scene met Missandei en Grey Worm is echt tenenkrommend triest, en is totaal onzinnig en klopt nog eens voor geen meter ook.
Slechtste afwijking van het boek in de hele serie imho.quote:De Unsullied zijn juist gecastreerd om enkel moord/vechtmachines te kunnen zijn zonder verdere afleidende emoties. Heel raar dus dat dit in de serie wel gebeurt, want het doet afbreuk aan het hele idee van de Unsullied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |