Ik denk dat je FOK! nog niet helemaal in de vingers hebt, of wel? In FHF vragen of een topic in OUD gesloten kan worden heeft iig weinig zin, dat is een heel ander subforum.
Ik heb nog steeds een beetje het gevoel iemand met z'n werkstuk te helpen, maar vooruit..... Aan wat ik zou willen veranderen heb je niet zoveel, want onze kinderen zitten op een internationale privé school, maar ik kan je wel vertellen waar ik op let als we een nieuwe school zoeken:
1. Klassegrootte. Bij ons 25 maximaal, en meer moet niet hoeven binnen dit systeem;
2. Systeem. Liefst onderzoeksgericht, thematisch en geïntegreerd ipv 'hier heb je wat je morgen uit je hoofd moet kennen'.
3. Lawaai. Yep: hoe gaan kinderen met elkaar om tijdens pauzes, bijvoorbeeld. Is het een gekwetter van jewelste, zijn er veel groepjes, is iedereen betrokken. En hoe gaan leerkrachten met kinderen om tijdens de pauze?
4. Welke plaats hebben niet-academische vakken binnen het curriculum?
5. Hoe ziet de school eruit? Hangt er werk van leerlingen overal?
6. Hoe zien de klassen eruit? Traditioneel (1 tafel + stoel per leerling, bureau van de leerkracht voor de klas)? Wordt er alleen in de klas geleerd? Wat ligt er aan leermiddelen?
Heb je daar wat aan?