abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140296255
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:57 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Derksen is meer een Knevel-man.
Wat voor dark horses stel je morgen op?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:59:05 #152
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140296265
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:56 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt geen evangelie geschreven dus Marco vindt jou niet zo interessant.
Hoop trouwens niet dat je dit topic - net als het Giro-topic - verziekt met flauwe VBL-grappen.
pi_140296269
Ik heb Krijn vanavond gezien. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140296277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik denk dat Maarten van Rossem het vaakst aan tafel heeft gezeten.
Ik denk Frits Wester. Omdat ik het weet.
pi_140296289
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:59 schreef marcodej het volgende:
Ik heb Krijn vanavond gezien. :)
Bij het Darten?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:59:34 #156
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Ook Johannes-, Marco- en Manigod in de show _O_ _O_
Gelukkig mogen we elkaar hier wel god noemen, in SPT is dat verboden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:00:14 #157
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140296319
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:57 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Derksen is meer een Knevel-man.
Andries en Johan mogen elkaar wel. Zou me niks verbazen als Andriesgod komende zomer aanschuift in het Kurhaus. ^O^
pi_140296321


Witteman is geen honest broker.
pi_140296323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:59 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hoop trouwens niet dat je dit topic - net als het Giro-topic - verziekt met flauwe VBL-grappen.
Ik vind de terminologie een beetje raar, ik verziek het met Johannes grappen, niemand in VBL maakt grappen zoals ik ze maak.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:00:44 #160
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140296352
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gelukkig mogen we elkaar hier wel god noemen, in SPT is dat verboden.
Eng volk daar. :{
pi_140296355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:00 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik vind de terminologie een beetje raar, ik verziek het met Johannes grappen, niemand in VBL maakt grappen zoals ik ze maak.
Gelukkig niet zeg.
pi_140296365
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:00 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Andries en Johan mogen elkaar wel. Zou me niks verbazen als Andriesgod komende zomer aanschuift in het Kurhaus. ^O^
Die jongen van de bond tegen het vloeken mag ook wel komen. Dat is tevens een naamgenoot van Genee.
pi_140296385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:00 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg.
Jij bent nog wel het dieptepunt.
pi_140296401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:01 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Jij bent nog wel het dieptepunt.
Jaloezie druipt er weer af.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:02:21 #165
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296424
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:02 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Jaloezie druipt er weer af.
Mensen zonder UI kan ik niet serieus nemen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_140296432
Geen ruzie maken. Laten we blij zijn met elkaar. Toch?
pi_140296433
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:02 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Jaloezie druipt er weer af.
Ik ben graag bescheiden maar niet nederig.
  Moderator vrijdag 23 mei 2014 @ 23:02:47 #168
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140296445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Wat voor dark horses stel je morgen op?
Pantano.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:03:13 #169
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296463
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:02 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Pantano.
Gewoon heel TeamColumbia opstellen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_140296464
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:02 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Pantano.
Ik denk dat ik morgen maar eens risico's ga nemen. Tenzij ik me bedenk natuurlijk!
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2014 @ 23:03:26 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140296467
Ik kom er zojuist achter dat knab bank omgekeerd is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 mei 2014 @ 23:03:30 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_140296471
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2014 @ 23:03:45 #173
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140296480
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:02 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Pantano.
Giorgio Pantano gaat pole pakken in Monaco denk ik
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:03:53 #174
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296485
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik denk dat ik morgen maar eens risico's ga nemen. Tenzij ik me bedenk natuurlijk!
Ik zou een hele hoop risico nemen, ga ik ook doen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_140296490
Ik weet al wie ze vanavond de zwarte piet toeschuiven.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:04:05 #176
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296491
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
Bedankt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:04:28 #177
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140296504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
Dank je Hans.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:04:30 #178
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
Bedankt Hans
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_140296506
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
blabla
Heb je het zelf gelezen? :o
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:04:40 #180
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296515
DOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_140296519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
Goed stuk
pi_140296523
We gaan het allemaal lezen hoor Tong.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:05:01 #183
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296531
Oei rockmuziek, mag dat wel van die jihadadvocaat?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_140296537
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
Allemaal even lachen mensen
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:05:18 #185
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296543
JUICHEN
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2014 @ 23:05:24 #186
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140296549
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
goeie post
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:05:50 #187
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296565
Faizal en Quincy als eerst gelukkig.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:05:53 #188
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296567
Goede grap _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_140296568
Waarom hebben ze die Mohammed eigenlijk uitgenodigd?
pi_140296572
Heb een paar alinea's gelezen tong, toch bedankt.
pi_140296573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
Bedankt Tong
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:06:08 #192
123170 alors
zlata1234
pi_140296578
Hoi jongens *O*I

Nog één keer, ik ga het toch wel missen :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140296590
Jaaaaaa
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:06:28 #195
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296591
1,5 keer _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_140296601
Jammer dat het niet live is. Nu kan hij niks spannends doen.
pi_140296602
P&W. O+
★★★
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:06:49 #198
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140296608
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:06 schreef alors het volgende:
Hoi jongens *O*I

Nog één keer, ik ga het toch wel missen :D
Volgende week weer met Renske ^O^
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:06:57 #199
123170 alors
zlata1234
pi_140296613
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:05 schreef MilaNL het volgende:
Waarom hebben ze die Mohammed eigenlijk uitgenodigd?
Omdat ie zo lekker controversieel is.
know'm sayin?
×
word? word.
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:01 #200
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140296614
Wat is er gebeurd in SPT?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140296615
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:06 schreef alors het volgende:
Hoi jongens *O*I

Nog één keer, ik ga het toch wel missen :D
pi_140296620
41x te veel
pi_140296626
KvdB -> PenW
pi_140296628
Ik post mobiel. Mikn pc is overleden
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:23 #205
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140296630
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is er gebeurd in SPT?
Hoezo?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_140296633
Waarom hebben ze Joran niet uitgenodigd?
★★★
pi_140296634
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat programma is echt helemaal niets vergeleken met P&W.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:32 #208
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140296637
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is er gebeurd in SPT?
De VBL-ers worden daar gediscrimineerd ;(
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:34 #209
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_140296640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:03 schreef tong80 het volgende:
Na acht jaar eindigt Pauw & Witteman, de latenighttalkshow die een nieuwe standaard zette. Regisseur van het programma Bert van der Veer beschrijft een dag uit het leven van Jeroen Pauw en Paul Witteman. .

P&W-regisseur Bert van der VeerEven voor vijven, maandag tot en met vrijdag. Een zwarte Mercedes sedan rijdt het parkeerterrein bij de Westergasfabriek op. Achter het stuur Paul Witteman. Hij heeft - als enige - een vaste ontheffing. Soms blijft hij nog even in de auto zitten om een telefoongesprek af te ronden, meestal stapt hij meteen uit. Hij draagt een zwarte jas, een Boss. Van de achterbank pakt hij zijn koffertje, bruin leer.

Met korte, gedecideerde stappen loopt hij naar het gebouw van de redactie van Pauw & Witteman. Hij beklimt de trappen naar de tweede etage. Hoewel er een kapstok op de gang staat, hangt hij een hanger met zijn jas aan een stalen archiefkast. Hij heeft zijn eigen bureau op de redactie. Zijn collegapresentator Jeroen Pauw heeft een plekje recht tegenover hem. Pauw is nog niet gearriveerd, hij komt wat later, op zijn fiets, een nauwelijks diefstalgevoelig rijwiel van het merk Pointer.

Terwijl de computer van Paul Witteman tot leven komt, overlegt hij al met de samensteller, de eindredacteur van de dag. Er is telefonisch contact geweest, maar toch wordt de line-up nog eens besproken. Welke gasten zijn definitief, wie staan nog in de wacht? Zijn de juiste keuzen gemaakt, geeft de actualiteit nog aanleiding tot veranderingen? Zit de show niet te vol? Dan buigt Paul Witteman zich over de dossiers die de redacteuren hebben voorbereid. Hij checkt zijn mail, gaat eens naar Facebook, googelt wat. .

18.10 uur. Door het redactielokaal klinkt een luide bel. Voedertijd. Aan de vierkante tafel voor zeker zestien personen heeft Paul Witteman zijn vaste plekje, rechts naast hem Jeroen Pauw. Op een wolkenloze dag schijnt de ondergaande zon recht in hun gezicht. Pauw is de wat bewustere eter, hij snoept van de patat. Witteman en hij drinken beiden een spa rood. .

Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden19.00 uur. Als zo'n 250 meter verderop De Wereld Draait Door live de lucht in gaat, zit Paul Witteman alweer aan zijn computer. Hij leest voornamelijk. Dossierkennis is cruciaal. Als het NOS Journaal een item heeft over een onderwerp dat ook op de rol staat van P&W wordt even aandachtig gekeken. Het einde van het Journaal wordt niet gehaald, er moet vergaderd worden.

Aan de langwerpige tafel onder het schuine dak hebben Jeroen Pauw en Paul Witteman geen vaste plek, al zitten ze als automatisch tegenover elkaar. Het plan de campagne voor de diverse gesprekken wordt doorgenomen. De ervaring en kennis van Paul Witteman laten zich gelden, vaak verlangt hij meer feiten. Jeroen Pauw drinkt een kop koffie. De samensteller past het draaiboek aan. Het duurt een half uur, langer niet. Wederom wordt het bureau bezet, tussendoor worden de filmpjes bekeken in de montageruimte. .

Altijd gaat Paul Witteman als eerste naar de studio. Daar loopt hij, in die jas, met dat koffertje, hij kijkt niet op of om.

De dames van de make-up kent hij al jaren, die hebben allemaal Sonja Barend nog gedaan. Het is ook even zijn moment voor zichzelf. Een minuut of twintig later overbrugt Jeroen Pauw de korte afstand van het kantoor naar de studio, op de fiets. Kaarsrecht zit hij op het zadel, als een ruiter.

Paul Witteman heeft de tekst voor de promo geschreven. Hij daalt als eerste af naar de studio en zit geduldig (repeteert zijn tekst nog wat) op zijn collega te wachten. De promo wordt opgenomen en uitgezonden voor het programma dat aan Pauw & Witteman voorafgaat. Waar live zelden sprake is van een verspreking kan de promo wel take 6 halen.

In het redactielokaal van de studio gaat Paul Witteman zitten. Hij heeft zijn draaiboek binnen handbereik, werpt er af en toe een blik op. Afspraken tussen de presentatoren worden niet gemaakt, alleen over de verdeling van de introtekst. Paul Witteman beheert de afstandsbediening. Kijkt Nieuwsuur, even wat voetbal, ook RTL Late Night. Zegt graag: 'Saai, saai, saai.' Hij begroet eens een gast, kort, het mag niet voorgekookt worden. De deur moet dicht blijven.

'Nog acht minuten', zegt de opnameleider. Het publiek heeft in de studio plaatsgenomen. De heren krijgen applaus. Jeroen Pauw introduceert de gasten. Als de timing goed is, zit de laatste gast net als de teaser begint, het wervende praatje dat voorafgaat aan het reclameblok. Tijdens de commercial break worden de vragen behandeld die het publiek op formulieren heeft ingediend. Liefst leidt dat tot enige vrolijkheid. Dan telt de opnameleider af. 'In 5, 4, 3, 2, ..' Pauw & Witteman gaat live. .

Tegen twaalven. De eindtune heeft geklonken, de gasten krijgen een hand. Al snel zit Paul Witteman in de schmink, hij krijgt een crèmepje. In de kleedkamer, die eigenlijk niet meer is dan een garderobekast, wisselt Paul Witteman zijn nette pak voor een spijkerbroek, een blauwe pullover met v-hals en een wit T-shirt eronder.

In de bar praten de gasten nog wat na, een deel van het publiek neemt nog een drankje. Er wordt geëvalueerd, niet te veel. Het is voorbij, elke dag is anders, een gast valt mee, een gast valt tegen, er was chemie, soms niet. Morgen weer een show.

Paul Witteman neemt een wit wijntje, Italiaans, een Vitali. Het koffertje staat al onder de tafel van de nazit, klaar voor weg zodra het kan.

Het kan laat worden, soms kun je voor je fatsoen niet weg.

Paul Witteman stapt in zijn auto, slaat rechtsaf na het bruggetje, de Haarlemmerweg op, lang rechtdoor richting huis. Van maandag tot en met vrijdag.

En dan de nacht in, na voor het laatst Pauw én Witteman.

Vanavond om 23:00 uur op Nederland 1 de laatste aflevering van Pauw & Witteman. Te gast zijn gast zijn onder andere Alexander Pechtold, Quinsy Gario, Frits Wester en Peter R. de Vries.

:P
ok
Ik ben inmiddels overleden.
pi_140296642
867x
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:39 #211
123170 alors
zlata1234
pi_140296646
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is er gebeurd in SPT?
Hoezo?
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:40 #212
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik post mobiel. Mikn pc is overleden
RIP AAN DE NABESTAANDEN.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:54 #213
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140296658
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

De VBL-ers worden daar gediscrimineerd ;(
Wat laf.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140296659
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

De VBL-ers worden daar gediscrimineerd ;(
Waar niet eigenlijk?
  Moderator vrijdag 23 mei 2014 @ 23:07:59 #215
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_140296663
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat programma is echt helemaal niets vergeleken met P&W.
Nee, P&W is niks vergeleken met KvdB.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:08:03 #217
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296664
Hij is vies Patrick.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2014 @ 23:08:07 #218
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140296670
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef alors het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik las iets dat je geen -god meer mag posten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:08:13 #219
123170 alors
zlata1234
pi_140296675
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Slobeend het volgende:
Ik zag Wouter Bosgod.
Ik zag die vieze Tinkebell aandachtshoer
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140296679
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Slobeend het volgende:
Ik zag Wouter Bosgod.
Ik ook.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:08:24 #221
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_140296688
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waar niet eigenlijk?
Nobuddie likes us ;(
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:08:34 #222
123170 alors
zlata1234
pi_140296695
Spongod en Maartengod _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140296700
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:08 schreef alors het volgende:

[..]

Ik zag die vieze Tinkebell aandachtshoer
Die post hier toch ook?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:08:42 #224
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_140296701
KOEKOEK JUICHEN RATATATATATATATATATA
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 23 mei 2014 @ 23:08:47 #225
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_140296707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik las iets dat je geen -god meer mag posten
mexicanogod
Ik ben inmiddels overleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')