abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6322979
Wat zal het centrale thema van de komende verkiezingen worden?

Als ik de huidige discussies op tv, in de krant en ook hier zie, dan is over migratie en integratie nog lang het laatste woord niet gezegd.

Net in het journaal iemand van een Islamitische organisatie die morgen met Nawijn zou spreken en blij was dat het kabinet inmiddels gevallen was. Het strengere beleid over bijvoorbeeld partner uit land van herkomst en gezinsherenigingen zou volgens hem een slechte zaak zijn geweest.

Het kan bijna niet anders of dit wordt opnieuw het belangrijkste onderwerp denk ik, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Thunder announces that the storm is coming
  donderdag 17 oktober 2002 @ 00:21:34 #2
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_6323412
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 23:57 schreef FROSTBITE het volgende:
Het kan bijna niet anders of dit wordt opnieuw het belangrijkste onderwerp denk ik, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Zorgelijke economische situatie? Veiligheid? Zorg voor ouderen? Wegwerken van de wachtlijsten? Millieu? etc. etc. Ik weet niet hoor, maar me dunkt dat een partij die mikt op de wat langere termijn de kiezers toch wat meer aandachtspunten moet voorschotelen..
pi_6323541
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:21 schreef Meister het volgende:

[..]

Zorgelijke economische situatie? Veiligheid? Zorg voor ouderen? Wegwerken van de wachtlijsten? Millieu? etc. etc. Ik weet niet hoor, maar me dunkt dat een partij die mikt op de wat langere termijn de kiezers toch wat meer aandachtspunten moet voorschotelen..

Absoluut, de vraag is alleen of die onderwerpen een kans maken. Het zal ook van de media afhangen maar wat ik bedoel is dat het nog steeds zulke felle reacties uit lokt en de standpunten nog zo ver uiteen liggen, dat het mi bijna onvermijdelijk is dat dit weer centraal komt te staan. Wellicht samen met veiligheid (wat volgens de meesten toch met elkaar te maken heeft).

Bovendien weet ik nu nog steeds niet wat de officiële standpunten van de andere partijen hierover zijn. Vooral de oppositiepartijen hebben zich hierover nauwelijks uitgesproken, want woorden als respect en humaan zeggen inhoudelijk niet zoveel.

Thunder announces that the storm is coming
pi_6323650
Ik denk niet dat het sentiment in Nederland 180 graden is gedreaaid in die drie maanden LPF. Politieke partijen zeggen wat de mensen willen horen, en daar hoort dus zeker ook het migratie probleem bij.
Some men see things as they are and ask why. Others dream things that never were and ask why not.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 02:23:04 #5
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6324803
Migratie/integratie
Veiligheid
Economie
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:21 schreef Meister het volgende:

[..]

Millieu?

Alleen voor de elite landbouwuniversiteit-studenten. Bij de rest komt milieu ergens onderaan, kan ik je verzekeren.
Tsja .....
pi_6324968
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 02:23 schreef ghettoman het volgende:
Migratie/integratie
Veiligheid
Economie
Denk ik ook wel jah.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 03:29:20 #7
24371 wouterheid
Effectenlease is mooi
pi_6324975
mzzl@lpf
Uw financieel adviseur met Effect. Mzzl :O
pi_6324978
Dat thema waar je 26 zetels aan zwevende kiezers mee wint.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  donderdag 17 oktober 2002 @ 08:01:24 #9
3542 Gia
User under construction
pi_6325187
Ik stem op de partij die het strengst is in het migratiebeleid en de aanpak van criminele jongeren. (Ongeacht afkomst)
Een partij die de kinderbijslag afschaft voor niet-Nederlandse kinderen die in het buitenland wonen, kan ook zeker op mijn steun rekenen.

Dat geld kan dan mooi gebruikt worden voor het wegwerken van de wachtlijsten in ziekenhuizen. Zal nog wel niet genoeg zijn, maar alle beetjes helpen.

pi_6325503
Ik hoorde gisteren toch erg vaak 'veiligheid' uit de mond van politici.
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
  Overall beste user 2022 donderdag 17 oktober 2002 @ 09:21:50 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6325531
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 08:01 schreef Gia het volgende:
Ik stem op de partij die het strengst is in het migratiebeleid en de aanpak van criminele jongeren. (Ongeacht afkomst)
Een partij die de kinderbijslag afschaft voor niet-Nederlandse kinderen die in het buitenland wonen, kan ook zeker op mijn steun rekenen.

Dat geld kan dan mooi gebruikt worden voor het wegwerken van de wachtlijsten in ziekenhuizen. Zal nog wel niet genoeg zijn, maar alle beetjes helpen.

Op dit moment is dat ws de NNP.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6325560
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 09:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Op dit moment is dat ws de NNP.

Doen die mee?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_6326095
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 09:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Doen die mee?

Die kans bestaat. Overigens hoorde ik gisteren dat het heel krap wordt voor nieuwe partijen die nog opgericht moeten worden om op tijd te zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 11:04:28 #14
1169 BigDick
size DOES matter
pi_6326514
Groter probleem is de nieuwe slogan voor de LPF...

CDA: laat Lubbers/Bak Ellende het karwei afmaken

VVD: Verder met de VVD

LPF: ?

Waarmee kan de LPF nu de verkiezingen ingaan. Een thema, motto, iets wat ze gepresteerd hebben?

Ik kan er maar een bedenken:

Geen zege voor Volkert

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  donderdag 17 oktober 2002 @ 11:50:38 #15
3542 Gia
User under construction
pi_6327078
Hmm, de NNP?
Nooit van gehoord, maar het kan geen kwaad me erin te verdiepen.

Anders stem ik gewoon weer VVD.

donderdag 17 oktober 2002 @ 11:53:13 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_6327125
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:50 schreef Gia het volgende:
Hmm, de NNP?
Nooit van gehoord, maar het kan geen kwaad me erin te verdiepen.

Anders stem ik gewoon weer VVD.

NNP is een CD/CP'86-opvolger, die in Rotterdam 2 zetels in een deelraad hebben. Aan de vorige 2e-Kamerverkiezingen hebben ze niet meegedaan.

-edit- NNP-site

[Dit bericht is gewijzigd door freako op 17-10-2002 11:54]

pi_6327150
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:53 schreef freako het volgende:

[..]

NNP is een CD/CP'86-opvolger, die in Rotterdam 2 zetels in een deelraad hebben. Aan de vorige 2e-Kamerverkiezingen hebben ze niet meegedaan.

NNP is geen opvolger van CD/CP'86. In hun ledenbestand circuleren wel wat voormalige CD-mensen, maar CP'86'ers worden grotendeels uit de partij geweerd. Die zoeken nu hun heil bij de NVU.

http://www.nieuwenationalepartij.org

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 12:02:22 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_6327252
Hoewel niet bepaald onafhankelijk, om het maar zwak uit te drukken, toch maar even de Kafka-pagina over de NNP, vooral de tweede link onderaan die pagina is interessant, waaruit blijkt dat het zowat het complete bestuur uit ex-CP'86-ers bestond in 2000.

http://kafka.antifa.net/nnp.htm

donderdag 17 oktober 2002 @ 12:07:46 #19
3542 Gia
User under construction
pi_6327345
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
http://www.nieuwenationalepartij.org
Ik had em al gevonden en de standpunten bekeken. Ik ga dit toch wat nader volgen, want het sluit over het algemeen wel aan bij mijn ideeen:
quote:
Wij streven naar het behoud van onze eigen cultuur en identiteit en wijzen consequent de ongecontroleerde en grootschalige instroom van mensen uit andere culturen af. Wij kiezen onvoorwaardelijk voor ons eigen volk en voor ons eigen land en eisen een in alle opzichten gezond, leefbaar en veilig Nederland waar we als volk weer trots op kunnen zijn. De wereld is van iedereen, Nederland is dat niet.
quote:
Wij vinden dat vrijheid van meningsuiting in ons land moet worden gegarandeerd en dat kiezers direct moeten worden betrokken bij belangrijke beslissingen die in ons land worden genomen.
quote:
Daarom zijn we voor een harde aanpak van de criminaliteit en drugshandel, voor een terughoudend immigratiebeleid, voor verplichte remigratie van criminele vreemdelingen en asielzoekers, voor een schoner milieu en voor het herstel van Nederland in het algemeen. Daarnaast zal ook het Nederlanderschap moeten worden geherwaardeerd en eisen wij een grondige sanering van overheidsdiensten en de regering zelf
Tot slot schrijven ze:
quote:
Om dit alles mogelijk te maken is het herstel van onze nationale eenheid van essentieel belang. Ondermijning van deze nationale eenheid beschouwen wij dan ook als een ernstige misdaad tegen de rechten van het Nederlandse volk.
pi_6327347
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 12:02 schreef freako het volgende:
Hoewel niet bepaald onafhankelijk, om het maar zwak uit te drukken, toch maar even de Kafka-pagina over de NNP, vooral de tweede link onderaan die pagina is interessant, waaruit blijkt dat het zowat het complete bestuur uit ex-CP'86-ers bestond in 2000.

http://kafka.antifa.net/nnp.htm

Kafka. Dat zootje vind ik echt geen betrouwbare bron. Geweldadig clubje dat het recht in eigen hand neemt.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 12:09:48 #21
3542 Gia
User under construction
pi_6327372
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 12:02 schreef freako het volgende:
In 2000, da's bijna 3 jaar geleden. Hoe staat het er nu voor. Dit topic gaat toch over de actuele situatie? Tenminste, dat had ik begrepen.
pi_6327394
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

In 2000, da's bijna 3 jaar geleden. Hoe staat het er nu voor. Dit topic gaat toch over de actuele situatie? Tenminste, dat had ik begrepen.

Dat berichtje van Kafka gaat ook over de verkiezingen in 2000 in Breda. In de top zitten (naar mijn weten) geen voormalige CP'86-ers . Van het totale ledenbestand is 20% ooit lid geweest van de CD geloof ik.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 12:13:51 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_6327427
Die link naar het AD-artikel onderaan die pagina is dan ook niet betrouwbaar?

http://kafka.antifa.net/nnp-ad2m0629.htm

pi_6327429
Het was te verwachten dat mensen nu hun heil zoeken bij obscure extreem-rechtse partijtjes.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6327446
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 12:13 schreef freako het volgende:
Die link naar het AD-artikel onderaan die pagina is dan ook niet betrouwbaar?

http://kafka.antifa.net/nnp-ad2m0629.htm

Ooit gehoord van stemmingmakerij? Men houdt partijen met kritiek op de multiculturele samenleving het liefst klein, maar het allerliefst zou met die partijen verbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')