ik vond het boek erg schokkend, maar ook erg interessant.
het verbod in Nederland snap ik niet, ik denk dat dit van grote waarde is geweest in de geschiedenis van Nederland
greetz!!!!
quote:mijn leraar geschiedenis had ook zo'n ultieme versie van Mein Kampf dat ie wel eens mee naar school nam
Op dinsdag 16 september 2003 09:54 schreef plato242 het volgende:
Ik heb een originele gothisch-duitse versie uit 1932, inclusief foto en en handtekening van Adolf Hitler.Ik ben geen fascist of anti-semiet uiteraard en het hele boek lezen zou ik niemand aan willen doen. Die Hitler kon echt NIET schrijven.
misschien omdat het Hitler's gedachten opgeschreven door Hess , dat het een beetje rommelig is geworden??
Ik heb de engelse en duitse versie digitaal......maar kan me er echt niet toe zetten op een beeldscherm een heel boek te gaan lezen.....en mn printer leegprinten ook geen zin in
jammer dat het 'echte' zo moeilijk te vinden is
[offtopic]
Hitler wilde het boek niet Mein Kampf noemen
hij had een hele lange titel waarmee de uitgever niet akkoord ging ofzoiets; deze heeft toen Mein Kampf bedacht en Hitler vond het goed
weet iemand hier deze originele titel??
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 09-11-2003 17:37]
quote:Proxis.be
Op zondag 9 november 2003 17:34 schreef Bolderbast het volgende:[..]
mijn leraar geschiedenis had ook zo'n ultieme versie van Mein Kampf dat ie wel eens mee naar school nam
misschien omdat het Hitler's gedachten opgeschreven door Hess , dat het een beetje rommelig is geworden??
Ik heb de engelse en duitse versie digitaal......maar kan me er echt niet toe zetten op een beeldscherm een heel boek te gaan lezen.....en mn printer leegprinten ook geen zin in
jammer dat het 'echte' zo moeilijk te vinden is
quote:-edit-
Links naar het boek of delen ervan zijn niet toegestaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 06-11-2002 18:40]
Dus omdat de verkoop is verboden (in NL) mogen we op Fok geen links plaatsen?quote:-edit-
Links naar Mein Kampf zijn niet toegestaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 06-11-2002 18:42]
ik twijfelde...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:56 schreef Dagonet het volgende:
Waarom trap je een topic met een lastpost uit 2003, quote je berichten uit 2002? In het C&H topic waar jij gepost hebt staat wat jij zoekt.
1. Begrijpelijkquote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:31 schreef Dagonet het volgende:
Ten eerste is de policy niet iets statisch en is het best mogelijk dat er in drie jaar tijd iets veranderd
Klopt.quote:Zo werd ook in dit topic geroepen dat er al zoveel topics over zijn en nu zijn het er nog veel meer.
Duidelijk.quote:Het is niet eenduidig in de policy af te vangen, in serieuze topics (waar je de link vooral zal vinden) die over het boek gaan of het verkoop verbod en waar users echt geïnteresseerd zijn in de historische context zal over een link niet echt meer moeilijk gedaan worden.
Wanneer men echter een topic heeft waarin Hitlers gedachtegoed wordt verheerlijkt of vergoeilijkt is het natuurlijk een ander verhaal.
ik begrijp het.quote:Is Mein Kampf racistisch? Is het discriminerend? Ja, natuurlijk. Is het ook een belangwekkend (hoewel saai) boek over de man die als geen ander de 20e eeuw heeft beïnvloed en mag en (persoonlijk: moet) daarover gediscussieerd kunnen worden? Ja. Maar dan wel met enige kennis van zaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |