abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141325632
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:05 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen AIOS.

Maar serieus, ik vind je houding hier moeilijk te volgen. Enerzijds geef je aan dat je je past binnen een sterk hiërarchisch systeem (defensie) en zelfs kiest daar je vrije tijd door te brengen. Anderzijds stoor je je aan een rechtlijnige en strenge beoordeling waarbij ongedisciplineerd gedrag wordt afgestraft en laaf je je aan de meer 'laid back' aanpak van een andere faculteit. Cognitieve dissonantie?

Ik snap zeker dat het kut is hoor, en vind dat ook oprecht jammer voor je, maar ik weet niet of ik als ik in de commissie zat een andere keuze had gemaakt.
Het verschil tussen militair en hier is dit:

Mijn luitenant zou tegen mij zeggen: luister gast, je hebt het verkloot, maar ik weet dat je een goede vent bent en je track record is goed. Laat het niet nog een keer gebeuren.

Een docent op mijn faculteit zou zeggen: hier zijn we niet zo van gediend, maar weet je wat, omdat iedereen een tweede kans verdient maak je maar een vervangende opdracht of iets dergelijks en dan komt het helemaal goed. Niet nog een keer doen he?

(Zie de overeenkomst. Zie het).

Medische faculteit. Blokdocent van het vak van de gemiste werkcolleges: ''Ja waarom, dit kan echt niet, we zijn een oud gilde, dat moet je respecteren, bladiebla, ga maar naar de volgende blokdocent en regel het maar''.

Volgende blokdocent: ''Ja dit kan niet, ga maar naar de examencommissie''

Examencommissie: ''Wat heeft ze gezegd? Dat WIJ er iets mee moesten met dat cijfer? Wij weten daar niks van knul *ondertussen elkaar aankijkend en denigrerend lachend*''.

''Je hebt ons gedisrespect knul, kan ons niet schelen of je in je bachelor supergoede cijfers gehaald hebt en je propedeuse bene meritum hebt, je zult hier voor boeten. Dag knul''.
pi_141325694
Helaas is geneeskunde een erg populaire studie en zijn er zo 100 anderen die met liefde jouw plekje opeisen, en het daarnaast waarschijnlijk niet verkloot hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Temple op 20-06-2014 13:21:51 (typefoutje) ]
pi_141325731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:17 schreef Temple het volgende:
Helaas is geneeskunde een erg populaire studie en zijn er zo 100 andere die met liefde jouw plekje opeisen, en het daarnaast waarschijnlijk niet verkloot hebben.
Correct ^O^

Anderen* trouwens :P
pi_141325894
Heeft iemand dat over een oud gilde trouwens echt gezegd? Dat is wel tragisch. :')
pi_141326619
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:22 schreef dotKoen het volgende:
Heeft iemand dat over een oud gilde trouwens echt gezegd? Dat is wel tragisch. :')
Ik ben blij dat je dat in ieder geval ook treurig vindt _O-
pi_141329752
Vies hè, zure druiven?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:20:18 #157
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_141346819
Ik nam aan dat het oude gilde een metafoor was, als dat echt gezegd is is dat wel diep triest. Neemt niet weg dat ik het met puntkoen eens ben: het is lastig te volgen dat je enerzijds een systeem aanhangt waarin duidelijkheid en regels stipt gevolgd worden, en elke afwijking daarvan echt niet zo licht wordt opgenomen (militaire systeem), maar anderzijds als het je dunkt je het wel graag wil zien dat er voor jou regels toch even wat minder streng worden gehanteerd.

Ik snap Temple hier ook heel goed. Er zijn per jaar 5000 dromen die kapotgaan, en je wilt wel dat mensen moeite hebben gedaan om die gebroken dromen te rechtvaardigen. Het afschaffen van de loting is 1 ding, maar het streng optreden naar mensen die een aangeboden kans niet grijpen is ook prima te verdedigen. Het is net als in de liefde: als je die ene mogelijkheid bij dat ene meisje niet vol overgave aangrijpt zal het nooit wat worden. Er komt geen tweede kans nadat je het een keer vernacheld hebt.
pi_141347929
.

[ Bericht 99% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 20-06-2014 21:58:46 ]
pi_141348753
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:37 schreef computergirl het volgende:
Ik weet niet of dit mag, maar misschien is er iemand hier die een user die een beetje verzuipt in het medisch circuit wat tips kan geven?
LIF / Wond na operatie geneest niet #3
quote:
Voordat je reageert

Dit topic is bedoeld voor geneeskundestudenten om te praten over hun ervaringen mbt de opleiding. Het inwinnen van medisch advies bij deze studenten is niet toegestaan. Hier niet en op FOK! niet: daarvoor neem je contact op met je huisarts. Dit soort vragen zullen dan ook verwijderd en genote worden.
Niet dus.
pi_141349068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:53 schreef Adsumnonabsum het volgende:

[..]

[..]

Niet dus.
Ik vraag geen medisch advies maar laat maar hoor
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:12:52 #161
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_141349824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:53 schreef Adsumnonabsum het volgende:

[..]

[..]

Niet dus.
Nou nou, ze vraagt toch geen advies? Leuke sfeer hier altijd.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141350839
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:12 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Nou nou, ze vraagt toch geen advies? Leuke sfeer hier altijd.
"Maar we voelen ons niet verheven boven de rest van het plebs, hoor."
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:45:28 #163
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_141351845
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:30 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

"Maar we voelen ons niet verheven boven de rest van het plebs, hoor."
:D
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141354793
Nog een week te gaan voor het eindigen van het laatste blok van het studiejaar .

Nieren nieren nieren nieren, blaas, nieren nieren, pis, pis, nieren. Het onderwerp is gelukkig wel interessanter als je iets dieper gaat in de stof O+, daar niet van.
pi_141358383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:20 schreef Grumpey het volgende:
het is lastig te volgen dat je enerzijds een systeem aanhangt waarin duidelijkheid en regels stipt gevolgd worden, en elke afwijking daarvan echt niet zo licht wordt opgenomen (militaire systeem)
Je impliceert het militaire systeem te kennen, maar dat doe je niet. Ik wel.

quote:
maar anderzijds als het je dunkt je het wel graag wil zien dat er voor jou regels toch even wat minder streng worden gehanteerd.
Je mist mijn punt:
- Ten eerste zijn er geen regels omtrent ''wat te doen bij een door een student gemist verplicht werkcollege''. Non-existente regels kunnen ook niet ''minder streng'' worden gehanteerd. De docent besluit gewoon zelf, gevoelsmatig, wat er gebeurt met zo iemand.

- Ten tweede heb ik het tentamen gewoon gehaald en daarmee voldaan. Dat de docent besloot er een groot showproces van te maken door me met pompeuze bureaucratie door te sturen naar de volgende docent, die me op haar beurt met meer pompeuze bureaucratie en zelfgenoegzaamheid doorstuurde naar de examencommissie, die op haar beurt weer denigrerend stelde van niks te weten, waardoor ik weer contact moest zoeken met de tweede docente, die op haar beurt zei dat ze contact zou zoeken met de eerste docent en het mij vervolgens zo snel mogelijk zou laten weten, waardoor ik nu dus NOG STEEDS geen duidelijkheid heb over de uitslag, is ronduit áchterlijk te noemen.

En dit is niet omdat ik verbitterd ben over het feit dat ik ben afgewezen, natuurlijk doet het me wel wat maar ik gun het al die minorgenoten wiens kinderdroom het is om arts te worden en die er hard voor hebben gewerkt, meer dan mezelf. Als ik immers gewoon naar die verplichte werkcolleges was gegaan, dan was dit nooit gebeurd. Eigen schuld. De hele afhandeling is echter gewoon achterlijk. Op mijn faculteit was dit NOOIT zo gebeurd, bij defensie gebeurt dit ook niet zo.

quote:
Het is net als in de liefde: als je die ene mogelijkheid bij dat ene meisje niet vol overgave aangrijpt zal het nooit wat worden. Er komt geen tweede kans nadat je het een keer vernacheld hebt.
Wat een vergelijking :') (afgezien van de naïviteit van de opmerking). Er zijn genoeg tweede kansen en andere opties.

[ Bericht 1% gewijzigd door samthegreat5 op 21-06-2014 01:01:52 ]
pi_141360105
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:34 schreef samthegreat5 het volgende:
- Ten eerste zijn er geen regels omtrent ''wat te doen bij een door een student gemist verplicht werkcollege''. Non-existente regels kunnen ook niet ''minder streng'' worden gehanteerd. De docent besluit gewoon zelf, gevoelsmatig, wat er gebeurt met zo iemand.
quote:
Afwezigheid bij werkcolleges
15 november 2012
Artikel 36 (propedeuse) en 38 (postpropedeuse) van de OER Bachelor Geschiedenis en Artikel 29 van de OER Master Geschiedenis bevat de volgende regels:
a. Voor alle werkcolleges geldt een aanwezigheidsplicht.
b. Wanneer een student bij minder dan 80% maar bij tenminste 50% van de colleges van een onderdeel aanwezig is geweest, wordt hij uitgesloten van de tweede gelegenheid tot het afleggen van het tentamen dan wel de praktische oefening van het betreffende onderdeel
c. Wanneer een student bij minder dan 50% van de colleges van een onderdeel aanwezig is geweest, wordt hij uitgesloten van de beide gelegenheden tot het afleggen van het tentamen dan wel de praktische oefening van het betreffende onderdeel. Daarmee kan het onderdeel in het betreffende collegejaar niet worden afgerond.
De examencommissie leest dit artikel als volgt. De aanwezigheid bij een werkcollege is verplicht. Zomaar wegblijven is er dus niet bij. Wanneer een student op grond van overmacht niet bij een werkcollege aanwezig kan zijn, dient hij dit tijdig en met redenen omkleed kenbaar te maken aan de docent. Als een student zijn afwezigheid niet of niet tijdig heeft gemeld, of wanneer de docent de reden van afwezigheid niet accepteert, wordt hij uitgesloten van verdere deelname aan de desbetreffende cursus. Als de docent de reden van afwezigheid accepteert, treedt lid b. in werking. De 50%-80% afwezigheidsregeling geldt dus alleen voor studenten die op grond van overmacht colleges hebben gemist.
http://www.ru.nl/geschied(...)missie/mededelingen/

quote:
I Regulier semestervak (˃ 7 werkgroepen):

2x afwezig toegestaan
3x afwezig: student moet onverwijld (in beginsel 2 dagen) om vervangende opdracht vragen
4x afwezig of onvoldoende voor de opdracht: uitsluiting (her)tentamen
Studieadviseur beslist over overmacht
http://studiegids.science(...)contents/info/22087/

Geen regels :?
pi_141360315
quote:
Het bachelor geneeskunde reglement is niet van toepassing, want minor behoort niet tot de bachelor geneeskunde (anders had mijn voldoende immers geteld, want ik ben bij tenminste 50% aanwezig geweest, zie reglement). Het bachelor biologie reglement is niet van toepassing, want minor vindt plaats op de medische faculteit en niet op het FNWI. Waterdicht systeem waarin de student is overgeleverd aan de genade van de docent ;)

Wat betreft het bachelor biologie reglement kan ik je wel het een en ander vertellen: zoals het daar staat gaat het niet. Er valt altijd nader overeen te komen in de vorm van een vervangende opdracht, o.i.d. Zo ver laten ze het daar niet komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door samthegreat5 op 21-06-2014 01:33:10 ]
pi_141360433
Als ik nu begin te bitchen over de hele "ordnung muss sein"-houding in de geneeskunde, die treurig hard aanwezig is, kunnen we dan zeggen dat de discussie is gegodwind is en het over bloemetjes en bijtjes hebben?
pi_141360559
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik nu begin te bitchen over de hele "ordnung muss sein"-houding in de geneeskunde, die treurig hard aanwezig is, kunnen we dan zeggen dat de discussie is gegodwind is en het over bloemetjes en bijtjes hebben?
Zit iedereen hier (alleen) bij een MFV?
pi_141360618
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:32 schreef Adsumnonabsum het volgende:

[..]

Ja, want korting op boeken. Verder boeit het me geen ruk, maar ik ben dan ook niet sociaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2014 01:35:22 ]
pi_141360641
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:32 schreef Adsumnonabsum het volgende:

[..]

Nee, BeeVee.
pi_141360690
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:35 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nee, BeeVee.
Met de poezelige header en alles O+. Wat een knuffelstudie is het toch, die biologie O+. Hebben jullie ook een klassencavia? O+.
pi_141360757
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:37 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]
Hebben jullie ook een klassencavia? O+.
Ja, daar testen we de kankerbehandelingen op die straks duizenden levens gaan redden.
pi_141360967
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja, want korting op boeken. Verder boeit het me geen ruk, maar ik ben dan ook niet sociaal.
Ik zou mezelf misschien als introvert beschrijven. Dat gecombineerd met mijn leeftijd maakt het zo dat ik me wat zorgen maak over het sociale vlak als ik volgend jaar begin -O-
pi_141360988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 01:47 schreef Adsumnonabsum het volgende:

[..]

Ik zou mezelf misschien als introvert beschrijven. Dat gecombineerd met mijn leeftijd maakt het zo dat ik me wat zorgen maak over het sociale vlak als ik volgend jaar begin -O-
Hoe oud ben je dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')