Ik lees altijd de vraag en dan begin ik met lezen van de alinea waar de vraag betrekking op heeft ( bij lange teksten dan ) en markeer dan gelijk de belangrijkste zin(nen). Helpt bij mij altijd in ieder geval:). Bij teksten met een vraag kun je indd beter de tekst globaal lezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:53 schreef Holland1994 het volgende:
Tips: je hebt verschillende leesstrategieën. Zoek die op, want die werken echt, vooral met teksten van één vraag, die intensief lezen in tijdverspilling. Je moet dan de tekst gaan skimmen of soms geven ze in de vraag al aan waar je moet zoeken.
Ook is het heel handig als je alle structuur woorden weet.
Dan heb je bijna al een 5 te pakken, succes morgen!
Als je een antwoord niet weet, eerst wegstrepen wat sowieso fout is.quote:
Bij gatenteksten de eerste regel voor het gat en de regel na het gat markeren en vertalen. Bovendien moet je de rest van de alinea dan even scannen.quote:
Ja, ik gebruik echt veel mijn woordenboek in vergelijking met andere mensen uit mijn klas, maar gelukkig is mijn tempo best goed, waardoor ik alsnog altijd een half uur van tevoren klaar benquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:46 schreef equalized het volgende:
Zo, ik heb Frans 2013 ( tijdvak 1 en 2) en 2012 tijdvak 1 geoefend. Zit steeds rond de 6,3, dus ik ben klaar voor morgen. Het verschil bij mij met Frans is wel dat je bij de teksten veel meer woorden moet opzoeken dan bij (bijvoorbeeld) Duits. Hopelijk gaat het goed komen morgen.
Dat is zeker gunstig dan! Door het oefenen van examens is mijn tempo ook wat hoger komen te liggen. Ik zie nu sneller waar ik moet zoeken in een tekst.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:35 schreef ownz123 het volgende:
[..]
Ja, ik gebruik echt veel mijn woordenboek in vergelijking met andere mensen uit mijn klas, maar gelukkig is mijn tempo best goed, waardoor ik alsnog altijd een half uur van tevoren klaar ben
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:48 schreef Wolfpack94 het volgende:
Ga er maar van uit dat het Frans examen van vandaag een niveautje hoger zal zijn dan wat je geoefend hebt.
Wij kregen gewoon oude examenteksten, en de docente zocht met opzet de moeilijkste uit, en voegde die samen tot een 2,5 uur lang tentamen, veel moeilijk denk ik niet dat het gaat worden voor mij. Desalniettemin ben ik bang dat ik het niet af ga krijgen, maar liefst 45 vragen dit examen...quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:48 schreef Wolfpack94 het volgende:
Ga er maar van uit dat het Frans examen van vandaag een niveautje hoger zal zijn dan wat je geoefend hebt.
2012 tv 1 had een nterm van 1,5 en had daar een 6 voor, dus denk dat het niveau wat lager ligt dan 2012 hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:48 schreef Wolfpack94 het volgende:
Hahah daar moet je je geen zorgen over maken. Niet naar die klok kijken, pas als je halverwege tekst 5 bent of zo. :pquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:51 schreef Majorthom het volgende:
[..]
Wij kregen gewoon oude examenteksten, en de docente zocht met opzet de moeilijkste uit, en voegde die samen tot een 2,5 uur lang tentamen, veel moeilijk denk ik niet dat het gaat worden voor mij. Desalniettemin ben ik bang dat ik het niet af ga krijgen, maar liefst 45 vragen dit examen...
Ík hoop het wel, maar tot nu toe was bijna elk taalvak lastiger dan de toetsen van vorig jaar. Vandaar dat ik me zorgen maak.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:53 schreef equalized het volgende:
[..]
2012 tv 1 had een nterm van 1,5 en had daar een 6 voor, dus denk dat het niveau wat lager ligt dan 2012 hoor.
Kon ik dat maar, tot nu toe elk examen op maximaal 3 tafels afstand van de klok moeten zitten, met gister als klap op de vuurpijl helemaal voorin waarbij je letterlijk elke keer dat je je hoofd omhoog doet met je neus op de klok zit.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:56 schreef Wolfpack94 het volgende:
[..]
Hahah daar moet je je geen zorgen over maken. Niet naar die klok kijken, pas als je halverwege tekst 5 bent of zo. :p
Bij Duits vond ik het niveau een beetje hoger dan vorig jaar. Het was een goed examen nasr mijn mening.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:57 schreef Wolfpack94 het volgende:
[..]
Ík hoop het wel, maar tot nu toe was bijna elk taalvak lastiger dan de toetsen van vorig jaar. Vandaar dat ik me zorgen maak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |