Ze mogen je op een school niet eens aannemen als je niet binnen korte tijd je bevoegdheid haalt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:18 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een brutaal mens heeft de halve wereld
Ik heb zoiets een keer echt meegemaakt. Ik was klaar met mijn opleiding en kon niet meteen werk vinden in die richting. Ik had daarom, om in ieder geval een inkomen te hebben, maar gesolliciteerd bij een helpdesk. Er werd toen doodleuk gezegd dat ik een te hoge opleiding had genoten om dat werk te doen, ze waren bang dat ik heel snel weer vertrokken zou zijn. Ik heb het niet geaccepteerd en heb gewoon nog een keer gesolliciteerd, toen wouden ze me wel aannemen omdat ik een 'volhouder' was. Ik ben echter flink doorgegroeid binnen het bedrijf en heb inmiddels een functie die ook bij mijn opleiding past.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:06 schreef Fera het volgende:
[..]
"Helaas, uw IQ van 130 werd niet geschikt geacht voor de functie van schoonmaker"
Dat is wel heel erg tof. Maar hoe vaak komt zoiets nou echt voor? Ik heb ook wel eens meerdere keren op dezelfde vacature gesolliciteerd, maar daar geen vruchten van geplukt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:21 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb zoiets een keer echt meegemaakt. Ik was klaar met mijn opleiding en kon niet meteen werk vinden in die richting. Ik had daarom, om in ieder geval een inkomen te hebben, maar gesolliciteerd bij een helpdesk. Er werd toen doodleuk gezegd dat ik een te hoge opleiding had genoten om dat werk te doen, ze waren bang dat ik heel snel weer vertrokken zou zijn. Ik heb het niet geaccepteerd en heb gewoon nog een keer gesolliciteerd, toen wouden ze me wel aannemen omdat ik een 'volhouder' was. Ik ben echter flink doorgegroeid binnen het bedrijf en heb inmiddels een functie die ook bij mijn opleiding past.
Myraela kan dat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ze mogen je op een school niet eens aannemen als je niet binnen korte tijd je bevoegdheid haalt.
En Fascination zal wel zo'n jongere schoolverlater zijn die na een jaar lang afwijzingen zo verzuurd is geworden dat ze geen enkele kans meer ziet op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:21 schreef Fascination het volgende:
PBateman zal wel zo'n oudere werknemer met vast contract zijn die buiten de realiteit van hedendaags solliciteren staat.
Ik geloof niet eens dat je tegenwoordig nog opvalt tussen de 100 afwijzingen die ze doen. Echt niet dat als ze je naam voor de tweede keer zien dat ze denken van "hé, die had ik vorige maand toch ook?"quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:21 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb zoiets een keer echt meegemaakt. Ik was klaar met mijn opleiding en kon niet meteen werk vinden in die richting. Ik had daarom, om in ieder geval een inkomen te hebben, maar gesolliciteerd bij een helpdesk. Er werd toen doodleuk gezegd dat ik een te hoge opleiding had genoten om dat werk te doen, ze waren bang dat ik heel snel weer vertrokken zou zijn. Ik heb het niet geaccepteerd en heb gewoon nog een keer gesolliciteerd, toen wouden ze me wel aannemen omdat ik een 'volhouder' was. Ik ben echter flink doorgegroeid binnen het bedrijf en heb inmiddels een functie die ook bij mijn opleiding past.
Aangezien Myra haar VWO niet heeft gehaald, moest ze minstens 6 jaar aan opleidingen doen. Dus nee.quote:
Schoolverlater ook meteen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:23 schreef PBateman1978 het volgende:
En Fascination zal wel zo'n jongere schoolverlater zijn die na een jaar lang afwijzingen zo verzuurd is geworden dat ze geen enkele kans meer ziet op de arbeidsmarkt.
Nou ok man, in dit specifieke geval kan het dan niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Aangezien Myra haar VWO niet heeft gehaald, moest ze minstens 6 jaar aan opleidingen doen. Dus nee.
Als we met de natte vinger gaan generaliseren dan mag dat!quote:
Zal waarschijnlijk niet veel voorkomen maar ik was wel blij dat ik het had gedaan en dat het me resultaat heeft opgeleverd. Als ik toen die beslissing niet had genomen had mijn toekomst er heel anders uitgezien. Ik heb nu een geweldige baan waar ik heel veel vrijheid heb. Ik bepaal zelf waar ik aan werk, kan een aantal dagen thuis werken en reistijd is werktijd. Ik had het echt niet beter kunnen wensen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:23 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg tof. Maar hoe vaak komt zoiets nou echt voor? Ik heb ook wel eens meerdere keren op dezelfde vacature gesolliciteerd, maar daar geen vruchten van geplukt.
Ik maakte ook maar een beetje een grapje, hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Als we met de natte vinger gaan generaliseren dan mag dat!
Same.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:25 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik maakte ook maar een beetje een grapje, hoor.![]()
Dat heb ik wel, maar ik heb een vrij lange opvallende naam die daardoor soms blijft hangen. Niet dat dat me tot nu toe een baan opgeleverd heeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik geloof niet eens dat je tegenwoordig nog opvalt tussen de 100 afwijzingen die ze doen. Echt niet dat als ze je naam voor de tweede keer zien dat ze denken van "hé, die had ik vorige maand toch ook?"
Het is inmiddels 8 jaar geleden dus zal ongetwijfeld eea veranderd zijn. Dit was echter op uitzendbasis en ik ben ook bij het uitzendbureau langs geweest, dat heeft vast wel geholpen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik geloof niet eens dat je tegenwoordig nog opvalt tussen de 100 afwijzingen die ze doen. Echt niet dat als ze je naam voor de tweede keer zien dat ze denken van "hé, die had ik vorige maand toch ook?"
Laat jij je sollicitatiebrieven nakijken door iemand?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:26 schreef yats het volgende:
[..]
Dat heb ik wel, maar ik heb een vrij lange opvallende naam die daardoor soms blijft hangen. Niet dat dat me tot nu toe een baan opgeleverd heeft.
Ik heb je toch altijd nodig?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:31 schreef Royco1 het volgende:
My spidersense was going crazy.
Wie had me nodig?
Ja, en dat deed ik tijdens mijn studie ook met opdrachten/scripties.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:30 schreef Fascination het volgende:
[..]
Laat jij je sollicitatiebrieven nakijken door iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |