abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6335286
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Grappig: na Melkert is nu Zalm geselecteerd om het boegbeeld te zijn van alles wat verrot is aan de politiek... Wat een onzin.

Nogmaals: alsof het CDA niet partij politiek bezig is! VVD zegt ten minste eerlijk waar ze voor staan.

Precies, ik mis nu de kritiek op het CDA en Balkenende een beetje. De VVD heeft van te voren aangegeven met tegenzin te willen regeren, maar is omgepraat door Balkenende en Herben. Balkenende zag de LPF ook als een noodzakelijk kwaad om te kunnen regeren, andere opties waren er niet. Je kunt de VVD dus onmogelijk verwijten van lijkenpikkerij, ze zijn vanaf dag 1 open en duidelijk geweest. En als je toch vindt dat de VVD de schuldige is, ben je niet helemaal fris.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 19:39:06 #177
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6335334
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 15:38 schreef Sniper het volgende:

[..]

7 zetels winst op dit moment.
[..]

Da's dan NA de break-up, en niet op het moment dat de stekker er uitgetrokken werd...

Ik denk dat veel twijfelaars ook VVD/CDA stemmen omdat wel duidelijk is dat als zij de meerderheid hebben er vlot doorgeregeerd gaat worden, hetgeen hoognodig is. Als ze niet een meerderheid halen begint de ellende weer van voren af aan, en daar hebben weinig mensen zin in denk ik.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_6335373
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:39 schreef Doc het volgende:

[..]

Da's dan NA de break-up, en niet op het moment dat de stekker er uitgetrokken werd...

Ik denk dat veel twijfelaars ook VVD/CDA stemmen omdat wel duidelijk is dat als zij de meerderheid hebben er vlot doorgeregeerd gaat worden, hetgeen hoognodig is. Als ze niet een meerderheid halen begint de ellende weer van voren af aan, en daar hebben weinig mensen zin in denk ik.

Hier ben ik het mee eens. Sowieso geloof ik niet dat de VVD er de stekker heeft uitgetrokken vanwege een gunstige positie in de peilingen. VVD had politiek gezien de touwtjes in handen, en het regeerakkoord kwam op veel punten overeen met het VVD-programma. Dat laat je niet zo maar vallen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 19:42:57 #179
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6335435
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 18:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een enkele minister? Zalm is geen minister maar de fractieleider van de VVD die de steun aan het kabinet heeft opgezegd. En als fractieleider van de VVD heeft hij inderdaad wel de mogelijkheid om het kabinet te laten vallen.

En dat deed-ie samen met fractoevoorzitter Verhagen van het CDA. Waarom heb jij alleen ook voor Zalm en niet voor de daden van Verhagen? Of voor die van Balkenende?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 19:49:09 #180
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6335587
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zalm is politiek leider van de VVD, eentje ook nog die handig zijn belangrijkste concurrenten onlangs naar de zijlijn heeft weten te manoeuvreren. Als de leider van die partij zegt dat hij de regering niet meer ziet zitten, dan verliest de regering de steun van de VVD. De regering heeft daardoor geen meerderheid meer in de Tweede Kamer en heeft daarna geen enkele andere keuze meer dan haar ontslag aan te bieden. Zalm had dus wel die macht en heeft hem gebruikt.

En Verhagen deed exact hetzelfde, aangezien het geheel in overleg tussen die twee gebeurt is.

En als we toch aan subjectieve, speculatieve complot theorietjes bezig zijn: wat te denken van partij strateeg en politiek leider Balkenende die de LPF minister zo veer door liet modderen dat hij ongegeneerd het zootje uit zijn kabinet mocht verwijderen zodat hij in zijn tweede kabinet nog meer CDA-ers in kon brengen en zijn macht ten opzichte van de VVD nog verder te vergroten door de LPF-ers het idee te geven dat de VVD achter de teloorgang van hun partij zat. Mooi moment ook met CDA op +8 in de peiling en de VVD toen op slechts +2. JP greep zijn kan en stelde de LPF een onmogelijk ultimatum.

pi_6336371
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Zoiets probeer ik dit hele topic al duidelijk te maken, maar ik geloof dat HiZ behoefte heeft aan een 'bad guy'...

Dus je geeft toe dat zijn deelname aan het kabinet net zo hypocriet was als zijn 'redder des vaderlands' gedoe nu? Als hij echt een man van principes was geweest had hij niet deelgenomen aan het kabinet.
pi_6336429
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 19:42 schreef Doc het volgende:

[..]

En dat deed-ie samen met fractoevoorzitter Verhagen van het CDA. Waarom heb jij alleen ook voor Zalm en niet voor de daden van Verhagen? Of voor die van Balkenende?

Omdat er een verschil zit in het totale gedrag van de heren. De CDA'ers hebben de val van het kabinet meeveroorzaakt, maar bij Zalm is er nooit de intentie geweest van dit kabinet een succes te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 20:29:41 #183
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6336525
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 20:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Omdat er een verschil zit in het totale gedrag van de heren. De CDA'ers hebben de val van het kabinet meeveroorzaakt, maar bij Zalm is er nooit de intentie geweest van dit kabinet een succes te maken.

Denk je dat het CDA er wel ECHT in geloofde dat de LPF iets voor elkaar zou krijgen? Als je dat gelooft ben je toch wel enigszins naief lijkt mij.

Het is merendeel VVD beleid dus als de LPF niet onderling ruzie zou maken zou de VVD tevreden zijn lijkt me...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 17-10-2002 21:35]

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 20:33:37 #184
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6336624
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 20:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat zijn deelname aan het kabinet net zo hypocriet was als zijn 'redder des vaderlands' gedoe nu? Als hij echt een man van principes was geweest had hij niet deelgenomen aan het kabinet.

In beide gevallen diende hij het landsbelang: had-ie het niet gedaan was het zeer langdradig geworden.

Door toe te treden en door de stekker er uit te halen zijn we nu af van de rommel in de tweede kamerbankjes en de regering en kan er weer geregeerd worden.

vrijdag 18 oktober 2002 @ 12:58:17 #185
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_6348492
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 20:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zalm heeft en had geen baat bij een vroege val. Dat hij het kabinet op een bepaald punt zou laten vallen is duidelijk maar dat had hij pas gedaan nadat de moeilijke beslissingen door de kamer waren gekomen en zich de eerste resultaten van het beleid zouden aandienen. Dan had hij met mooie cijfers naar de kiezers kunnen gaan. De regering kwam gewoon niet meer aan regeren toe. Waarom denk je dat ze dinsdagavond niet zijn doorgegaan met het ministersoverleg????.... dan had Balkenende nog op de avond van de dag van de uitvaart van Claus naar de koningin gemoeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')