quote:Welke 50% en vertel en bewijs ...
Op donderdag 17 oktober 2002 13:53 schreef Nuoro het volgende:[..]
Nee hoor, het is minstens voor 50% juist...
quote:HiZ is in deze zaak gewoon niet objectief en dus niet serieus te nemen.
Ik snap alleen niet dat HiZ blijkbaar serieus van mening is dat een enkele minister zoveel macht heeft dat 'ie in z'n eentje het kabinet kan laten vallen, als 'ie daar "sin an heeft"... Het was imo gewoon vanaf het begin een set-up tussen het CDA en de VVD, met het CDA als grootste belanghebbende.
quote:
Maar goed, achteraf is het altijd makkelijk praten...
LPF stemmers met spijt?
quote:dan waren ze toch niet zo nazistisch als jij wel dacht
Op donderdag 17 oktober 2002 12:06 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
De LPF heeft uitgeblonken in een gebrek aan discipline imho, zowel als personen als op partij politiek gebied.
Dat kan je hem moeilijk kwalijk nemen, omdat hij dat immers verplicht is aan de mensen die wél op hem hebben gestemd. En omdat LPF-stemmer (minus intellect) = VVD-er, was dat een situatie waar iedereen verder ook vrede mee kon hebben. Er was dus geen enkele reden voor de VVD om het kabinet Balkenende te willen torpederen.
Waarom zouden ze dat willen, als ze eindelijk af zijn van die gedwongen samenwerking met links, en samen met een stel makkelijk te beinvloeden beginnelingen (ja, ook Balkenende) een vrijbrief hebben om vier jaar lang VVD-beleid te maken? Nee, de enige stok tussen de wielen van dit gedroomde scenario voor Zalm was de hopeloos amateuristische, zelfzuchtige LPF-ploeg. Het is met oogkleppen op vast moeilijk te zien, maar zij, en alleen zij, zijn de verantwoordelijken voor het jammerlijk mislukken van het kabinet Balkenende.
quote:dat denk ik dus ook. Zalm is een partij-politicus pur sang. Een strateeg en een denker. En nog eentje met kennis van zaken ook. Maar daarbij ook achterbaks en een slang
Op donderdag 17 oktober 2002 13:39 schreef HiZ het volgende:[..]
100% nonsens, hij scheet gewoon 7 kleuren bij het idee dat hij in juni verantwoordelijk zou worden gesteld voor nieuwe verkiezingen omdat hij de LPF buiten de regering had gehouden.
Hij geloofde er toen niet in, is toch het kabinet ingedwongen, niet omdat hij het land wilde regeren, maar omdat hij bang was voor de partij-politieke gevolgen. Hij was bij de aanvang van de regering hypocriet door te claimen dat hij het voor het land deed en nu is hij het weer.
quote:Ja, dat gaat natuurlijk nooit samen met de LPF!
Op donderdag 17 oktober 2002 14:14 schreef Frenkie het volgende:Zalm is [..] een denker. En nog eentje met kennis van zaken ook.
quote:Inderdaad, en zo sluw als een vos.
Op donderdag 17 oktober 2002 14:14 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat denk ik dus ook. Zalm is een partij-politicus pur sang. Een strateeg en een denker. En nog eentje met kennis van zaken ook. Maar daarbij ook achterbaks en een slang
quote:jah er staat duidelijk dat je eerst Volkert de schuld geeft van het verkloten van de democratie en daarna Zalm.
Op donderdag 17 oktober 2002 09:41 schreef Tikorev het volgende:[..]
LEZEN!!!
![]()
, er staat dat het een kut-actie is van Zalm.
Dat is wat anders dan dat de LPF zo'n top partij is geworden...
quote:Wat voor alternatieven zijn er?
Op woensdag 16 oktober 2002 22:16 schreef HiZ het volgende:
Zalm heeft zo'n beetje vanaf 15 mei gevonden dat er maar beter nieuwe verkiezingen konden komen zodat die verderfelijke LPF uit de beschaafde vergaderzalen in Den Haag zou kunnen worden verwijderd.Vandaag heeft meneer het voorelkaar; het kabinet is gevallen er komen nieuwe verkiezingen. Meneer 'ik ben ook paars' kan tevreden zijn. Of misschien toch niet helemaal?
Hoeveel stemmers op de LPF doorzien zijn truukje niet en stemmen bij de verkiezingen op de VVD ?
Nul komma nul.
De VVD (en het CDA ook) gaan veel winnen in Januari.
En ieder weldenkend mens weet dat ook politici het prioriteiten lijstje op orde hebben:
1- de geachte afgevaardigde zelf
2- familie vrienden
3- verre kennissen
4- De Partij
5- oja, het LandsBelang
quote:Mag ik u er even aan herinneren dat Zalm mee moest doen van de bevolking. Was het niet Zalm die zei dat de VVD niet wilde. Werd er toen ook hier niet geroepen dat Zalm niet moest zeuren en zijn democratische plicht moest nakomen en aan deze regering moest deelnemen. Is het niet Zalm die onzettend veel punten van de VVD bevochten heeft in dit regeeraccoord. Zalm weet ook dat hij tot nu toe maar op drie zetels winst staat en dat het totaal niet zeker is of hij er in de volgende regering bij is. Zalm is niet de enige geweest die de boel heeft opgeblazen ook het CDA was het zat. Is het niet de schuld van de LPF zelf die in zijn geheel niet meer aan regeren dacht maar meer bezig was met de poppetjes en gehakketak en het elkaar onderuithalen zodat er een toaal onregeerbaar geheel ontstond. Was het niet de LPF fractie zelf die zeer ondemocratisch bezig was en zichzelf ook totaal niet meer serieus wilde nemen.
Op woensdag 16 oktober 2002 22:26 schreef HiZ het volgende:[..]
Zalm is de vos die de passie preekt. Hij maakt zich schuldig aan hetzelfde soort van politiek als de LPF-ers waar hij tegen tekeer gaat. Het is hem niet te doen geweest om de regeerbaarheid van het land te vergroten, hij zag de dikke worst van verkiezingswinst hangen.
Als jij denkt dat Zalm dit 'voor het landsbelang' heeft gedaan dan ben je goed kortzichtig.
quote:7 zetels winst op dit moment.
Op donderdag 17 oktober 2002 15:35 schreef marky het volgende:[..]
Zalm weet ook dat hij tot nu toe maar op drie zetels winst staat en dat het totaal niet zeker is of hij er in de volgende regering bij is.
quote:
VVD 15,4 24 20,6 31
quote:Dit is een verhaaltje dat de LPF ons graag wil doen laten geloven.
Op woensdag 16 oktober 2002 23:51 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Daar gaat het volgens mij niet om. Het probleem is dat er door VVD (en CDA) aan de LPF eerst dinsdagavond het idee wordt gegeven dat op het moment dat deze partij de 2 ruziemakende ministers loost, dat dan het kabinet kan voortbestaan. Vervolgens treden beide ministers af en zeggen beide partijen het vertrouwen definitief op in het kabinet. Dit hadden ze ook reeds dinsdagavond kunnen bedenken.
Het wordt gewoon weer LPF.
quote:Wat een onzin. De 24 zetels die de VVD nu heeft is zo'n beetje de politieke harde kern van de VVD. Dat is de groep mensen die altijd VVD zullen stemmen. Erg veel meer verliezen konden ze dus niet. Er was een kamerbreed verzoek aan de VVD om mee te doen. Ze hebben dat ingewilligt en met een accoord dat grotendeels aan het VVD partijprogramma vast zat. Dat de VVD op een bepaalt punt het kabinet zou laten vallen was te verwachten. Maar dat moment dat had veel later moeten liggen. Dat had moeten komen op het moment dat ze de vruchten van het beleid zouden plukken zodat ze konden roepen dit was VVD beleid en het heeft ons land weer een stapje hoger geholpen.
Op donderdag 17 oktober 2002 10:21 schreef HiZ het volgende:[..]
Nonsens, de VVD heeft helemaal geen gelijk gekregen. Wat de VVD in mei niet durfde, was verkiezingen afdwingen door niet in het kabinet te stappen. Want Zalm begreep ook wel dat de kiezer dan zijn partij nog genadelozer zou hebben afgestraft dan op 15 mei. Maar kennelijk vond meneer Zalm dat nu de peilingen er wat gunstiger uitzagen, dus durfde hij het truukje nu wel uit te voeren.
DE VVD is niet dit kabinet ingegaan om het meteen te laten vallen. De VVD is het kabinet ook niet ingenaan om puin te ruimen. De VVD wist heel goed dat er geen puin hoefte worden geruimd. Dit kabinet heeft nog niet eens beleid gemaakt dus is voor alle partijen risicovol om te laten vallen. Er was gewoon geen keus. Het land werd al maanden niet meer geregeerd omdat één partij het kabinet vleuugellam maakt en dan kan je het de andere niet kwalijk nmen dat ze het laten kletteren.
ik denk niet dat de gemiddelde LFP-stemmer nu ook daadwerkelijk of de VVD gaat stemmen als gevolg van de kabinetscrisis.
De VVD wordt toch door nog veel mensen gezien als een 'ik-ben-rechts-en-rijk-en-kak' partij. Er zullen best enkele LPF'ers op de VVD gaan stemmen, maar zeker niet een grote meerderheid. De LPF had een veel grotere verscheidenheids-aandeel onder de stemmers. Van allerlei soorten en standen; rijk, arm, intellectueel, laag-opgeleid, etc).
Dit is zeker niet het beeld van de gemiddelde VVD stemmer.
Maar de VVD kan ons zeker door deze tijd van economische recessie heensleuren, naar mijn mening, beter als een linkse partij als PvdA, of D66, van mij mag er een minderheidskabinet komen met CDA en VVD met Balkenende als premier.
We zullen zien...
quote:Een stem op de VVD maakt de kans op een regering met PvdA kleiner. Kan ook een argument zijn.
Op donderdag 17 oktober 2002 15:56 schreef Brammetje het volgende:
Nou VVD zie ik mezelf niet stemmen. Zolang die nietsnutten van een Korthals en Jorritsma er nog bij zitten zal ik niet op VVD stemmen.Het wordt gewoon weer LPF.
quote:Een enkele minister? Zalm is geen minister maar de fractieleider van de VVD die de steun aan het kabinet heeft opgezegd. En als fractieleider van de VVD heeft hij inderdaad wel de mogelijkheid om het kabinet te laten vallen.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:53 schreef Nuoro het volgende:[..]
Nee hoor, het is minstens voor 50% juist...
Ik snap alleen niet dat HiZ blijkbaar serieus van mening is dat een enkele minister zoveel macht heeft dat 'ie in z'n eentje het kabinet kan laten vallen, als 'ie daar "sin an heeft"... Het was imo gewoon vanaf het begin een set-up tussen het CDA en de VVD, met het CDA als grootste belanghebbende.
Maar goed, achteraf is het altijd makkelijk praten...
quote:En jij bent wel objectief zeker. Geef eerst maar eens aan waarom ik niet objectief zou zijn?
Op donderdag 17 oktober 2002 14:11 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Welke 50% en vertel en bewijs ...
[..]HiZ is in deze zaak gewoon niet objectief en dus niet serieus te nemen.
[..]
quote:Ik heb je tot nu toe op nog geen enkel vaststaand feit de VVD en het CDA zien beschuldigen van het laten vallen van het kabinet. Zonder ook maar een enkel bewijs en ook zonder ook maar echt de schuldvraag binnen LPF een keer te bekijken. Pure speculatief allemaal en dus mi. behoorlijk subjectief == niet objectief.
Op donderdag 17 oktober 2002 18:34 schreef HiZ het volgende:[..]
En jij bent wel objectief zeker. Geef eerst maar eens aan waarom ik niet objectief zou zijn?
Daarnaast ga je niet in op goede tegenargumenten van diverse posters hier waardoor je alle geloofwaardigheid verliest.
Als ik Zalm of Balkenende was geweest dan had het kabinet al veel eerder gevallen. De LPF is op geen enkel moment een serieuze regeringspartij geweest.
quote:Oeps, nee je hebt volkomen gelijk gelijk, HiZ. Slordigheidje van mij. Dat moet natuurlijk ex -en toekomstig minister van financiën, huidig fractieleider van de VVD, Gerrit Zalm zijn.
Op donderdag 17 oktober 2002 18:33 schreef HiZ het volgende:[..]
Een enkele minister? Zalm is geen minister maar de fractieleider van de VVD die de steun aan het kabinet heeft opgezegd. En als fractieleider van de VVD heeft hij inderdaad wel de mogelijkheid om het kabinet te laten vallen.
Maarre, serieus... Ik geloof dus eenvoudig niet dat Zalm in z'n eentje zoveel macht had. E.e.a. was hem namelijk nooit gelukt indien het CDA niet ook eerst (stilzwijgend weliswaar) z'n goedkeuring aan deze Coup de Grace had gegeven...
quote:Zalm is politiek leider van de VVD, eentje ook nog die handig zijn belangrijkste concurrenten onlangs naar de zijlijn heeft weten te manoeuvreren. Als de leider van die partij zegt dat hij de regering niet meer ziet zitten, dan verliest de regering de steun van de VVD. De regering heeft daardoor geen meerderheid meer in de Tweede Kamer en heeft daarna geen enkele andere keuze meer dan haar ontslag aan te bieden. Zalm had dus wel die macht en heeft hem gebruikt.
Op donderdag 17 oktober 2002 19:15 schreef Nuoro het volgende:[..]
Oeps, nee je hebt volkomen gelijk gelijk, HiZ. Slordigheidje van mij. Dat moet natuurlijk ex -en toekomstig minister van financiën, huidig fractieleider van de VVD, Gerrit Zalm zijn.
Maarre, serieus... Ik geloof dus eenvoudig niet dat Zalm in z'n eentje zoveel macht had. E.e.a. was hem namelijk nooit gelukt indien het CDA niet ook eerst (stilzwijgend weliswaar) z'n goedkeuring aan deze Coup de Grace had gegeven...
quote:Tuurlijk geloofde hij er niet, maar welke keuze had-ie. Zeggen "bekijk het maar, wij doen niet mee want de LPF zijn een stel prutsers"? En dan? Dan was de formatie een lange lange weg geworden. Heilloos. In landsbelang heeft de VVD de LPF genoeg ruimte gegeven om vet te blunderen. En die kans werd door de LPF met alle ledematen omhelst...
Op donderdag 17 oktober 2002 13:39 schreef HiZ het volgende:[..]
100% nonsens, hij scheet gewoon 7 kleuren bij het idee dat hij in juni verantwoordelijk zou worden gesteld voor nieuwe verkiezingen omdat hij de LPF buiten de regering had gehouden.
Hij geloofde er toen niet in, is toch het kabinet ingedwongen, niet omdat hij het land wilde regeren, maar omdat hij bang was voor de partij-politieke gevolgen. Hij was bij de aanvang van de regering hypocriet door te claimen dat hij het voor het land deed en nu is hij het weer.
Alsof het CDA er WEL in geloofde...
quote:Grappig: deze beschrijving doet me aan die van Melkert denken zoals die zo'n 6 maanden geleden gevormd was.
Op donderdag 17 oktober 2002 14:14 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat denk ik dus ook. Zalm is een partij-politicus pur sang. Een strateeg en een denker. En nog eentje met kennis van zaken ook. Maar daarbij ook achterbaks en een slang
Nogmaals: alsof het CDA niet partij politiek bezig is! VVD zegt ten minste eerlijk waar ze voor staan.
quote:Nee. Dat geloof ik dus niet. Het CDA is gewoon van meet af aan op de hoogte geweest van dit plannetje.
Op donderdag 17 oktober 2002 19:27 schreef HiZ het volgende:[..]
Zalm is politiek leider van de VVD, eentje ook nog die handig zijn belangrijkste concurrenten onlangs naar de zijlijn heeft weten te manoeuvreren. Als de leider van die partij zegt dat hij de regering niet meer ziet zitten, dan verliest de regering de steun van de VVD. De regering heeft daardoor geen meerderheid meer in de Tweede Kamer en heeft daarna geen enkele andere keuze meer dan haar ontslag aan te bieden. Zalm had dus wel die macht en heeft hem gebruikt.
quote:Zoiets probeer ik dit hele topic al duidelijk te maken, maar ik geloof dat HiZ behoefte heeft aan een 'bad guy'...
Op donderdag 17 oktober 2002 15:35 schreef marky het volgende:[..]
Mag ik u er even aan herinneren dat Zalm mee moest doen van de bevolking. Was het niet Zalm die zei dat de VVD niet wilde. Werd er toen ook hier niet geroepen dat Zalm niet moest zeuren en zijn democratische plicht moest nakomen en aan deze regering moest deelnemen. Is het niet Zalm die onzettend veel punten van de VVD bevochten heeft in dit regeeraccoord. Zalm weet ook dat hij tot nu toe maar op drie zetels winst staat en dat het totaal niet zeker is of hij er in de volgende regering bij is. Zalm is niet de enige geweest die de boel heeft opgeblazen ook het CDA was het zat. Is het niet de schuld van de LPF zelf die in zijn geheel niet meer aan regeren dacht maar meer bezig was met de poppetjes en gehakketak en het elkaar onderuithalen zodat er een toaal onregeerbaar geheel ontstond. Was het niet de LPF fractie zelf die zeer ondemocratisch bezig was en zichzelf ook totaal niet meer serieus wilde nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |