abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6323691
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:34 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

Nee Zalm heeft duidelijk laten weten dat hij er vanaf het begin af aan al geen zin an had, terwijl het CDA onder Balkenende er duidelijk wel wat van heeft willen maken. In mijn ogen is Zalm ook degene die de trekker heeft overgehaald trouwens.

oke we zijn er uit. tis de perceptie.

Mede ingegeven door het beeld dat door de verschillende media is gecreerd. En al is het niet waar, het klinkt erg aannemelijk

donderdag 17 oktober 2002 @ 00:36:53 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6323695
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:36 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

VVD had een dramatisch verlies bij de verkiezingen, CDA ongelooflijke winst. Wie zou er nu eerder op nieuwe verkiezingen zitten wachten?

Balkenende
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 00:36:54 #103
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6323696
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:34 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

Nee Zalm heeft duidelijk laten weten dat hij er vanaf het begin af aan al geen zin an had, terwijl het CDA onder Balkenende er duidelijk wel wat van heeft willen maken. In mijn ogen is Zalm ook degene die de trekker heeft overgehaald trouwens.

Maar had het CDA er dan he-le-maal niets over te zeggen. Had Verhagen geen eigen wil of verantwoordelijkheid?

Ik vind de duidelijkheid van Zalm alleen maar te prijzen. Hadden we nog 3 maanden langer die autistische gemodder aan moeten zien?

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 00:38:11 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6323715
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:36 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

VVD had een dramatisch verlies bij de verkiezingen, CDA ongelooflijke winst. Wie zou er nu eerder op nieuwe verkiezingen zitten wachten?

Zoals ik zeg: CDA in de peiling +8, VVD +2, PvdA +3. Mag jij gokken wie...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 00:39:34 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6323741
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:36 schreef Frenkie het volgende:

[..]

oke we zijn er uit. tis de perceptie.

Mede ingegeven door het beeld dat door de verschillende media is gecreerd. En al is het niet waar, het klinkt erg aannemelijk

Dat denk ik ook. Maar het valt me zo tegen dat men er weer voor valt, en niet meer zelf na lijkt te denken...
pi_6323744
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:36 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar had het CDA er dan he-le-maal niets over te zeggen. Had Verhagen geen eigen wil of verantwoordelijkheid?

Ik vind de duidelijkheid van Zalm alleen maar te prijzen. Hadden we nog 3 maanden langer die autistische gemodder aan moeten zien?

ach ik was persoonlijk we gecharmeerd van de LPF ministers. Je kan lullen wat je wil, maar Nawijn heeft verstand van zaken en datzelfde geldt voor Bomhoff en die gats van Landbouw. Zelfs heinsbroek had soms goede ideeen.

Maar ja ik zie dan ook graag een zakenkabinet. ipv een partijenkabinet

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 00:40:54 #107
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6323764
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik niet meer. Mede dankzij dit kabinet.
pi_6323768
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:36 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is niet de vraag of het logisch is wat de VVD gedaan heeft of dat het Kabinet überhoubt een andere keuze had, maar waarom de VVD er mede op aangekeken wordt.

En dat antwoord ligt in de overduidelijke tegenzin van Zalm, al vanaf het begin, en het voordeel van nieuwe verkiezingen, waarbij de uitslag voor deVVD redelijkerwijs alleen maar beter kan worden.

Thunder announces that the storm is coming
pi_6323773
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:39 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar het valt me zo tegen dat men er weer voor valt, en niet meer zelf na lijkt te denken...

is dat ooit zo geweest dan..?? er zijn er zat die de oorspronkelijke Leefbaar Nederland (met fortuyn) extreem rechts noemden. En dat terwijl men op 80% van de punten linkser als de PvdA was. etc.
pi_6323786
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:40 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik niet meer. Mede dankzij dit kabinet.

dit was toch geen zakenkabinet.. want dan was het nooit gevallen. Dan was er een nieuwe minister van zorg ofwel een nieuwe minister van ez gekomen en dan was de show doorgegaan.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 00:43:35 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6323798
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ach ik was persoonlijk we gecharmeerd van de LPF ministers. Je kan lullen wat je wil, maar Nawijn heeft verstand van zaken en datzelfde geldt voor Bomhoff en die gats van Landbouw. Zelfs heinsbroek had soms goede ideeen.

Het enige wat ze voor elkaar hebben gekregen is dat het woord proefbalonnetjes een eigen weg is gaan leiden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 00:44:17 #112
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6323807
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:41 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

Het is niet de vraag of het logisch is wat de VVD gedaan heeft of dat het Kabinet überhoubt een andere keuze had, maar waarom de VVD er mede op aangekeken wordt.

En dat antwoord ligt in de overduidelijke tegenzin van Zalm, al vanaf het begin, en het voordeel van nieuwe verkiezingen, waarbij de uitslag voor deVVD redelijkerwijs alleen maar beter kan worden.

Dat de VVD er mede op aangekeken wordt snap ik. Maar het lijkt er op alsof alleen de VVD er op aangekeken wordt, en niet het CDA.

Als het om strategisch moment gaat was duidelijk dat het CDA er NU het meest baat bij had, gezien de peilingen. Het was dus nu voor het CDA het moment de stekker er uit te halen. De wijze waarop Balkende keer op keer bleef sussen en overstag ging toen de de peilingen zijn richting op wezen is toch opmerkelijk.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 00:45:05 #113
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6323818
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:41 schreef Frenkie het volgende:

[..]

is dat ooit zo geweest dan..?? er zijn er zat die de oorspronkelijke Leefbaar Nederland (met fortuyn) extreem rechts noemden. En dat terwijl men op 80% van de punten linkser als de PvdA was. etc.

Mee eens (niet met het percentage van 80% overigens )
pi_6323833
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:43 schreef Re het volgende:

[..]

Het enige wat ze voor elkaar hebben gekregen is dat het woord proefbalonnetjes een eigen weg is gaan leiden

ja in drie maanden tijd, wat verwacht je dan..??
pi_6323858
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:45 schreef Doc het volgende:

[..]

Mee eens (niet met het percentage van 80% overigens )

je moet maar eens zoeken, ik heb er destijds een topic over geopend en toen waren er opvallend veel links(of d66) standpunten in dat 25 punten plan. en die 80% die komt nu uit mijngrote duim
pi_6323869
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:44 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat de VVD er mede op aangekeken wordt snap ik. Maar het lijkt er op alsof alleen de VVD er op aangekeken wordt, en niet het CDA.

Als het om strategisch moment gaat was duidelijk dat het CDA er NU het meest baat bij had, gezien de peilingen. Het was dus nu voor het CDA het moment de stekker er uit te halen. De wijze waarop Balkende keer op keer bleef sussen en overstag ging toen de de peilingen zijn richting op wezen is toch opmerkelijk.

Het CDA ontspringt de dans weer, maar dat was tijdens de laatste verkiezingen ook al zo. De lachende derde.

Weet niet, misschien omdat het zo'n kleurloze partij is, met idem dito partijleider.

Thunder announces that the storm is coming
pi_6323873
quote:

[..]

wat wil je nou horen
  donderdag 17 oktober 2002 @ 00:48:57 #118
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_6323888
quote:

[..]

Dat iemand, behalve de LPF-fractie/ministersploeg, er op aangekeken wordt snap ik niet.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 00:50:15 #119
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6323904
quote:

[..]
Dat de VVD er mede op aangekeken wordt snap ik.

Ik blijf het onzin vinden. Redenen van val van het kabinet zijn zonneklaar, beslissing was de juiste. Klaar
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 01:50:46 #120
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6324625
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:22 schreef Tikorev het volgende:
Inderdaad een kut-actie van Zalm.

Nu bestaat er een kans dat GroenLinks in de regering komt.

Ben je gek, CDA en VVD hebben het al op en akkoordje gegooit denk ik. Gewoon LPF dumpen en hun eigen achterban vergroten.

Je denkt toch niet dat de VVD de LPF gaat dumpen om hun coalitie-positie op het spel te zetten?

quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:30 schreef Doc het volgende:

[..]

CDA stond op 8 zetels winst in de peiling, VVD slechts 2.

Dat boeit niet, ze krijgen meer ministers en staatssecretarissen in een toekostig CDA/VVD kabinet.
Tsja .....
pi_6324704
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:22 schreef Tikorev het volgende:
Nu bestaat er een kans dat GroenLinks in de regering komt.
En laten we eerlijk wezen, dan kun je nog 100x beter een ruziende LPF hebben.

Jij hebt echt geen enkel politiek besef he?
De haat tegen links zit echt heel diep merk ik..
Wake up and smell the coffee..
De LPF is na 6 Mei nooit een partij geweest.
Ze hadden net zo goed de Hennies neer kunnen zetten, die hadden het wsl beter gedaan..
-
pi_6324728
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:16 schreef HiZ het volgende:
Zalm heeft zo'n beetje vanaf 15 mei gevonden dat er maar beter nieuwe verkiezingen konden komen zodat die verderfelijke LPF uit de beschaafde vergaderzalen in Den Haag zou kunnen worden verwijderd.

Vandaag heeft meneer het voorelkaar; het kabinet is gevallen er komen nieuwe verkiezingen. Meneer 'ik ben ook paars' kan tevreden zijn. Of misschien toch niet helemaal?

Hoeveel stemmers op de LPF doorzien zijn truukje niet en stemmen bij de verkiezingen op de VVD ?

Het was idd een erg doorzichtig truukje van Gerrit Z.
Na het zien van het stemgedrag op 15-05-2002 zou het me niets verbazen als het nog lukt ook.
Het politieke besef in Nederland is van een schrikbarend laag niveau helaas..
-
  donderdag 17 oktober 2002 @ 03:07:26 #123
37214 Calidaion
Verlicht denker
pi_6324921
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:18 schreef Frenkie het volgende:
Hij bepaalde tijdens de paarse kabinetten met zijn zalmnorm de maat.
[...]
Er wordt een begroting gemaakt (door Zalm). Alles wat er meer binnenkwam dan de begroting ging naar de aflossing van de staatsschuld en naar lastebverlichting. Dit zijn allebei VVD partijstandpunten. Terwijl dat geld beter geinvesteerd had kunnen worden in onderwijs, zorg en veiligheid.
Dus rechts heeft er een puinhoop van gemaakt de afgelopen 8 jaar?
If you light a cracker on fire, would you have a firecracker?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 09:06:16 #124
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6325437
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 01:50 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Ben je gek, CDA en VVD hebben het al op en akkoordje gegooit denk ik. Gewoon LPF dumpen en hun eigen achterban vergroten.

Je denkt toch niet dat de VVD de LPF gaat dumpen om hun coalitie-positie op het spel te zetten?
[..]

Dat boeit niet, ze krijgen meer ministers en staatssecretarissen in een toekostig CDA/VVD kabinet.

Duh! Mijn hele punt is dat zij die de VVD 'de schuld' geven het niet over het CDA hebben, terwijl die a) het spel veel stiekemer spelen (de VVD liet zien dat ze van te voren er niet in geloofden, en hebben enorm gelijk gekregen, want de reden dat dit kabinet opgeblazen is, is natuurlijk gewoon dat de LPF 3 maanden bleef ruzieen); b) een groter motief hadden om nu nieuwe verkiezingen te krijgen.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 oktober 2002 @ 09:17:15 #125
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6325498
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 02:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ze hadden net zo goed de Hennies neer kunnen zetten, die hadden het wsl beter gedaan..
Ja, hadden we nog kunnen lachen als het koffertje aan de koningin werd gegeven op Prinsjesdag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')