quote:Frenkie, je bent links
Op donderdag 17 oktober 2002 00:18 schreef Frenkie het volgende:
Alles wat er meer binnenkwam dan de begroting ging naar de aflossing van de staatsschuld en naar lastebverlichting. Dit zijn allebei VVD partijstandpunten. Terwijl dat geld beter geinvesteerd had kunnen worden in onderwijs, zorg en veiligheid.
quote:links is niet het goede woord, want ik walg van Rosenmuller, vind de SP niet democratisch en de PvdA van zijn geloof afgestapt(onder paars).
Op donderdag 17 oktober 2002 00:22 schreef Vibromass het volgende:[..]
Frenkie, je bent links [afbeelding]
quote:bij de VVD is het duidelijker. En Zalm was de eerste die er op aansstuurde te breken met de LPF. dat denk ik..
Op donderdag 17 oktober 2002 00:23 schreef Doc het volgende:
Heeft iemand ook een antwoord waarom de VVD hier op aangekeken wordt terwijl het CDA hetzelfde spel speelde?
Ik had de LPF graag op hun politieke vorderingen willen afrekenen, niet op de persoonlijke strijd onderling over macht binnen de ministerraad en in de kamer waarbij het verdomd moeilijk regeren is als de basis van de meerderheid in de kamer is verdwenen... of denkt men echt dat de LPF zich als een blok door 4 jaar had geworsteld
Zalm aanvallen is hetzelfde als je kop in het zand steken want realiteit is ver te zoeken als je probeert gemaakte fouten goed te praten en het af te schuiven op iemand met realiteitszin.
quote:Waardoor Zalm eigenlijk eerder te prijzen valt dan de ECHT achterbakse sneakie rol die het CDA hier dan speelt. VVD doet het tenminste met open vizier...
Op donderdag 17 oktober 2002 00:24 schreef Frenkie het volgende:[..]
bij de VVD is het duidelijker. En Zalm was de eerste die er op aansstuurde te breken met de LPF. dat denk ik..
quote:CDA en VVD hebben tegelijkertijd het vertrouwen opgezegd na het debacle van de ministerraad gisteren
Op donderdag 17 oktober 2002 00:24 schreef Frenkie het volgende:[..]
bij de VVD is het duidelijker. En Zalm was de eerste die er op aansstuurde te breken met de LPF. dat denk ik..
quote:ik ken de achterliggende gedachten bij het CDA niet, die zijn minder duidelijk. Feit is wel dat het CDA de partij is die het meeste baat heeft gehad bij de dood van Fortuijn.
Op donderdag 17 oktober 2002 00:25 schreef Doc het volgende:[..]
Waardoor Zalm eigenlijk eerder te prijzen valt dan de ECHT achterbakse sneakie rol die het CDA hier dan speelt. VVD doet het tenminste met open vizier...
quote:Maar de VVD wordt er op aangekeken (zie openingspost...). Waarom?
Op donderdag 17 oktober 2002 00:26 schreef Re het volgende:[..]
CDA en VVD hebben tegelijkertijd het vertrouwen opgezegd na het debacle van de ministerraad gisteren
quote:het is nou eenmaal gemakkelijker je te richten op één pispaal
Op donderdag 17 oktober 2002 00:23 schreef Doc het volgende:
Heeft iemand ook een antwoord waarom de VVD hier op aangekeken wordt terwijl het CDA hetzelfde spel speelde?
quote:dit is toch niet iets wat nu pas speelt
Op donderdag 17 oktober 2002 00:26 schreef Re het volgende:[..]
CDA en VVD hebben tegelijkertijd het vertrouwen opgezegd na het debacle van de ministerraad gisteren
quote:Heel simpel, omdat Zalm vanaf het begin bokkig heeft zitten doen over dit kabinet.
Op donderdag 17 oktober 2002 00:27 schreef Doc het volgende:[..]
Maar de VVD wordt er op aangekeken (zie openingspost...). Waarom?
quote:CDA stond op 8 zetels winst in de peiling, VVD slechts 2.
Op donderdag 17 oktober 2002 00:27 schreef Frenkie het volgende:[..]
ik ken de achterliggende gedachten bij het CDA niet, die zijn minder duidelijk. Feit is wel dat het CDA de partij is die het meeste baat heeft gehad bij de dood van Fortuijn.
Maar ik ben vooringenomen tov Zalm, ben jij niet vooringenomen tov het CDA...??
Het is niet zozeer dat ik voor opgezet ben tegen het CDA, maar wat me zo opviel was dat het merendeel van het negatieve commentaar op de coalitie partijen was dat de VVD zo'n smerig spel gespeeld had (zie ook openings post), terwijl het CDA hetzelfde deed.
[Dit bericht is gewijzigd door Meister op 17-10-2002 00:30]
quote:er wordt verwacht dat de VVD omdat zij de enige overgebleven 'rechtse' partij zijn, de meeste zetels winst bij de LPF vandaan snoepen.
quote:Omdat de VVD het meest te winnen, dus het motief heeft?
quote:Da's de indruk die ik ook heb, maar ik snap het niet... Vind het wat simpel van die figuren die nu alleen op de VVD afgeven.
Op donderdag 17 oktober 2002 00:28 schreef Re het volgende:[..]
het is nou eenmaal gemakkelijker je te richten op één pispaal
quote:Omdat hij als elk ander weldenkend mens door had dat LPF geen ruk voor stelde. En daar heeft hij achteraf groot gelijk in gehad.
Op donderdag 17 oktober 2002 00:30 schreef HiZ het volgende:[..]
Heel simpel, omdat Zalm vanaf het begin bokkig heeft zitten doen over dit kabinet.
quote:Balkenende zelf heeft ook meerdere keren aangekaart dat men nu eens moest gaan regeren en niet intern elkaar afmaken op grootheidswaanzinnige gronden. Balkenende heeft zelf gezegd dat bij aftreden van de vice premier er geen basis meer zou zijn
Op donderdag 17 oktober 2002 00:28 schreef Frenkie het volgende:[..]
dit is toch niet iets wat nu pas speelt
![]()
Zalm verkondigde het dreigement drie weken geleden al in buitenhof.Hetzelfde geldt voor Wiegel!
quote:oke ik geef negatief commentaar op zalm om het verhaal wat ik een aantal posts geleden al postte
Op donderdag 17 oktober 2002 00:30 schreef Doc het volgende:[..]
CDA stond op 8 zetels winst in de peiling, VVD slechts 2.
Het is niet zozeer dat ik voor opgezet ben tegen het CDA, maar wat me zo opviel was dat het merendeel van het negatieve commentaar op de coalitie partijen was dat de VVD zo'n smerig spel gespeeld had (zie ook openings post), terwijl het CDA hetzelfde deed.
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:18 schreef Frenkie het volgende:
Maar goed ik zal een keertje uitleggen waarom ik zalm een rat vind. Om te beginnen is deze man veels te slim. Hij bepaalde tijdens de paarse kabinetten met zijn zalmnorm de maat.
De zalmnorm ging uit van tyoische VVD standpunten. Er wordt een begroting gemaakt (door Zalm). Alles wat er meer binnenkwam dan de begroting ging naar de aflossing van de staatsschuld en naar lastebverlichting. Dit zijn allebei VVD partijstandpunten. Terwijl dat geld beter geinvesteerd had kunnen worden in onderwijs, zorg en veiligheid.
Bovendien kon Zalm ieder kwartaal een flinke meevaller meldden. Natuurlijk kan je niet alles tot op de cent nauwkeurig begroten, maar iemand die elk kwartaal honderden miljoenen aan meevallers heeft (die vervolgens naar zijn eigen 'doelen' gaan) die begroot of heel slecht. Of met een dubbele agenda.En nu loopt mijnheer Zalm al vanaf 15 mei aan te sturen op een breuk zodat ze zonder de LPF verder kunnen. Nou is dat wel begrijpelijk, maar niet erg netjes. Met de cijfers van de laatste peilingen in zijn achterhoofd heeft Zalm aangestuurd op de breuk. En hij hoopt de VVD groter te maken dan ooit. (de ijdeltuit!).
Nou ik hoop dat al die peilingen er flink naast zitten en dat de VVD flink op zijn kloten krijgt.
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 17-10-2002 00:33]
quote:Is het CDA dan zo slap zich mee tye laten slepen in de wil van Zalm (zoals eigenlijk de hele afgelopen 3 maanden: wat is er in godesnaam CDA achtig: vrijwel alles komt uit de hoge hoed van Zalm terwijl het CDA er achteraan hobbelt...).
Op donderdag 17 oktober 2002 00:30 schreef HiZ het volgende:[..]
Heel simpel, omdat Zalm vanaf het begin bokkig heeft zitten doen over dit kabinet.
quote:Nee: zie laatste peiling voor de val van het kabinet: CDA +8, VVD +2...
Op donderdag 17 oktober 2002 00:30 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Omdat de VVD het meest te winnen, dus het motief heeft?
quote:nee, maar het CDA heeft zich in minder harde bewoordingen negatief uitgelaten. En het commentaar naar Haags gebruik binnenskamers gelaten. Ik weet het anders ook niet!
Op donderdag 17 oktober 2002 00:32 schreef Doc het volgende:[..]
Is het CDA dan zo slap zich mee tye laten slepen in de wil van Zalm (zoals eigenlijk de hele afgelopen 3 maanden: wat is er in godesnaam CDA achtig: vrijwel alles komt uit de hoge hoed van Zalm terwijl het CDA er achteraan hobbelt...).
quote:Nee Zalm heeft duidelijk laten weten dat hij er vanaf het begin af aan al geen zin an had, terwijl het CDA onder Balkenende er duidelijk wel wat van heeft willen maken. In mijn ogen is Zalm ook degene die de trekker heeft overgehaald trouwens.
Op donderdag 17 oktober 2002 00:32 schreef Doc het volgende:[..]
Is het CDA dan zo slap zich mee tye laten slepen in de wil van Zalm (zoals eigenlijk de hele afgelopen 3 maanden: wat is er in godesnaam CDA achtig: vrijwel alles komt uit de hoge hoed van Zalm terwijl het CDA er achteraan hobbelt...).
quote:VVD had een dramatisch verlies bij de verkiezingen, CDA ongelooflijke winst. Wie zou er nu eerder op nieuwe verkiezingen zitten wachten?
Op donderdag 17 oktober 2002 00:34 schreef Doc het volgende:[..]
Nee: zie laatste peiling voor de val van het kabinet: CDA +8, VVD +2...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |