abonnement Unibet Coolblue
pi_140163754


Hier verder met alle scriptiefrustratie -O- en natuurlijk alle successen en mooie cijfers *O* .

Deadlines voor scripties:

(8> Bachelorscriptie:

cafpow: Business IT & management, Hogeschool rotterdam.
Onderwerp:

JOUW NAAM HIER? DAT KAN!

(8> Masterscriptie:

Luco: Master Farmacie, Rijksuniversiteit Groningen/University of Sydney
Onderwerp: The influence of different construction materials on tribo-charging in a novel dry-powder inhaler

ieniminimuis: Master Forest and Nature Conservation Wageningen University
Onderwerp: Dynamics in Local Cultural and Spiritual Values on Sacred Groves in Ashanti Regtion, Ghana.

Tink89: Masterscriptie UvT
Onderwerp: Implicit Associations: Reputational Damage because of Diederik Stapel's actions

DeParo: Masterscriptie UvA - Internationale Betrekkingen

Max C: Master Geneeskunde, Rijksuniversiteit Groningen / Royal Children's Hospital, Melbourne
Onderwerp: Pharmacotherapeutical preconditioning with diazoxide and treatment with Perindopril in Duchenne Muscular Dystrophy

Koffiegast: Master Artificial Intelligence - Vrije Universiteit
Onderwerp: Model-free Autonomous Learning and Control with Uncertainty

(8> Handige links:

http://scholar.google.com
http://www.jstor.org
http://muse.jhu.edu/

Daarnaast heeft bijna elke opleiding wel een (al dan niet online) scriptiedatabase om eventueel wat inspiratie uit te putten.

Wil je ook in de OP, gewoon even een DM sturen naar motorbloempje! :)

----
pi_140163869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:55 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nu weer terug, alleen jammer dat ze het niet gezegd had!
Inmiddels al wat gehoord? Ben wel benieuwd. :Y

Bij mij begint het 'voorwerk' nu op te schieten, ben bijna klaar met het inzien van de relevante Nederlandse archiefstukken. Volgende maand naar Berlijn ( *O* ) voor de DDR-archieven en m'n voorlopige opzet nog een beetje aanpassen, en dan hoop ik te kunnen gaan schrijven. :)
pi_140177689
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:09 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Inmiddels al wat gehoord? Ben wel benieuwd. :Y

Bij mij begint het 'voorwerk' nu op te schieten, ben bijna klaar met het inzien van de relevante Nederlandse archiefstukken. Volgende maand naar Berlijn ( *O* ) voor de DDR-archieven en m'n voorlopige opzet nog een beetje aanpassen, en dan hoop ik te kunnen gaan schrijven. :)
wel interessant hoor, naar berlijn voor stage ook al is het om archieven in te duiken.

Hier feedback op 1 van de 2 ingeleverde documenten gehad. Moet proberen zoveel mogelijk feedback voor morgen 13.00 te verwerken. Daan gaan we weer zitten voor een nieuwe versie.

En een ander document moet ik nog feedback op krijgen, ga ik straks een mail over sturen, eens kijken of ik nog deze week feedback krijg. Dan kan ik lekker snel mijn scriptie afronden. moet namelik nog 2 hoofdstukken uitwerken ieder over 1 van die 2 documenten.
pi_140201225
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:40 schreef cafpow het volgende:

[..]

wel interessant hoor, naar berlijn voor stage ook al is het om archieven in te duiken.

Hier feedback op 1 van de 2 ingeleverde documenten gehad. Moet proberen zoveel mogelijk feedback voor morgen 13.00 te verwerken. Daan gaan we weer zitten voor een nieuwe versie.

En een ander document moet ik nog feedback op krijgen, ga ik straks een mail over sturen, eens kijken of ik nog deze week feedback krijg. Dan kan ik lekker snel mijn scriptie afronden. moet namelik nog 2 hoofdstukken uitwerken ieder over 1 van die 2 documenten.
Zit me net te bedenken dat ik met Pinksteren naar Berlijn ga, dus dat ik die maandag als extra sight seeing dag kan gaan gebruiken. Echt totaal niet aan gedacht. :')

Schiet bij jou dus mooi op! ^O^
pi_140208644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:03 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Zit me net te bedenken dat ik met Pinksteren naar Berlijn ga, dus dat ik die maandag als extra sight seeing dag kan gaan gebruiken. Echt totaal niet aan gedacht. :')

Schiet bij jou dus mooi op! ^O^
Dat zoy ik ook wel willen naar berlijn en dan dagje toerist uithangen :)

Ja, na bijna 3 weken vastzitten zit er opeens sneltreinvaart in. Vandaag een 2e concept van een document ingeleverd dat in de bijlage gaat en nog maar 1 kernhoofdstuk te schrijven op wat dingen zoals conclusie ed na :)
pi_140234253
Ik moet 6 juli mijn voorstel indienen. Liever natuurlijk twee weken eerder want in één keer goedkeuring is vrij zeldzaam :P In september starten. En ik heb nog geen idee wat ik wil doen :') (Msc Accountancy)
Nu nog druk bezig met de start van het groepspaper voor het onderzoeksvak. Ik vertrouw erop dat ik tijdens het schrijven daarvan en het onderzoek(je) wel een idee krijg. Dat is bij mij altijd het lastige. Als ik eenmaal weet wat ik moet/ga doen dan kan ik over het algemeen wel genoeg discipline en motivatie vinden om aan de slag te gaan en bijven.
pi_140246957
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:09 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Inmiddels al wat gehoord? Ben wel benieuwd. :Y

Bij mij begint het 'voorwerk' nu op te schieten, ben bijna klaar met het inzien van de relevante Nederlandse archiefstukken. Volgende maand naar Berlijn ( *O* ) voor de DDR-archieven en m'n voorlopige opzet nog een beetje aanpassen, en dan hoop ik te kunnen gaan schrijven. :)
Jep, ik ben afgestudeerd. Uiteindelijk is het een 8- geworden.

Het minnetje is een beetje jammer, maar goed, ik ben klaar! *O* *O* *O*

Nu nog de verdediging... :%
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_140247212
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jep, ik ben afgestudeerd. Uiteindelijk is het een 8- geworden.

Het minnetje is een beetje jammer, maar goed, ik ben klaar! *O* *O* *O*

Nu nog de verdediging... :%
Gefeliciteerd! Mooi cijfer. :)
pi_140248793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jep, ik ben afgestudeerd. Uiteindelijk is het een 8- geworden.

Het minnetje is een beetje jammer, maar goed, ik ben klaar! *O* *O* *O*

Nu nog de verdediging... :%
Gefeliciteerd! *O* En succes met je verdediging alvast dan, maar is dat niet meer een formaliteit? Ik heb dus geen idee, want ik hoef m'n scriptie niet te verdedigen.
pi_140249353
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jep, ik ben afgestudeerd. Uiteindelijk is het een 8- geworden.

Het minnetje is een beetje jammer, maar goed, ik ben klaar! *O* *O* *O*

Nu nog de verdediging... :%
Gefeliciteerd!!! *O* *O* En ach, de verdediding is zo achter de rug...wij krijgen pas te horen of we zijn geslaagd na de verdediging -O-
  vrijdag 23 mei 2014 @ 08:31:19 #11
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_140270239
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:52 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* En succes met je verdediging alvast dan, maar is dat niet meer een formaliteit? Ik heb dus geen idee, want ik hoef m'n scriptie niet te verdedigen.
Bedankt voor de felicitaties !

Volgens mij is de verdediging idd vooral een formaliteit. Nu nog het lekenpraatje in elkaar draaien.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_140312479
* Laat maar.

[ Bericht 95% gewijzigd door Shefkee op 25-05-2014 12:48:11 ]
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:44:57 #13
192683 AMDB
Visionair.
pi_140508676
Gister ook m'n resultaat terug gehad en dat is een 8,5 geworden *O* *O*
pi_140512883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:44 schreef AMDB het volgende:
Gister ook m'n resultaat terug gehad en dat is een 8,5 geworden *O* *O*
Wat een mooi cijfer, gefeliciteerd! :)
pi_140521272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:44 schreef AMDB het volgende:
Gister ook m'n resultaat terug gehad en dat is een 8,5 geworden *O* *O*
Gefeliciteerd!!! *O* *O*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:19:28 #16
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_140533227
Ha! Ik heb een go voor het afstuderen. Zowel de scriptie als het adviesrapport zijn in ieder geval voldoende. Ik mag nog een paar wijzigingen doorvoeren en dan maar eens kijken wat het uiteindelijk zal gaan opleveren.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_140630192
een vraagje wat bedoel je precies met Go voor afstuderen? Want zoals ik het lees zijn je scriptie/adviesrapport toch onderdeel van je afstuderen?

Hier moet ik nog één inhoudelijk hoofdstuk maar ik kan niet verder, doordat de organisatie zelf nog een aantal dingen met regelen/afspreken en dat heb ik dan weer nodig om dat te verwerken in de scriptie omdat ik op basis daarvan een implementatieplan moet schrijven.

Verder is de scriptie inhoudelijk compleet, maar krijg dus geen feedback tot er een complete is.
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:59:32 #18
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_140736817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jep, ik ben afgestudeerd. Uiteindelijk is het een 8- geworden.

Het minnetje is een beetje jammer, maar goed, ik ben klaar! *O* *O* *O*

Nu nog de verdediging... :%
Gefeliciteerd!!
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:00:28 #19
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_140736842
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:44 schreef AMDB het volgende:
Gister ook m'n resultaat terug gehad en dat is een 8,5 geworden *O* *O*
Jij ook gefeliciteerd! :D
pi_140751315
Hier een concept af. moet het alleen nog nalopen op grammatica en spelling. Verder nog een officiele goedkeuring zien te krijgen van mijn opdrachtgever voor een document en dan kan ik het concept inleveren bij mijn docent :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:41:20 #21
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_140917204
En hier ook... concept deels goedgekeurd, afstudeerdatum gepland..
nu nog even hard aan de bak om alle feedback te verwerken en de puntjes op de i te zetten.. en dan ben ik voor juli klaar ;)
pi_140972646
Hier gisteren concept ingeleverd, vandaag feedback gekregen. En dan asap definitief concept inleveren :) Om daar dan officieel feedback op te krijgen van mijn 1e en 2e docent samen. En dan ongeveer 0,5 weken om dit te verwerken en int e leveren en daarna 1,5 week rust.. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:41 schreef Autumn-89 het volgende:
En hier ook... concept deels goedgekeurd, afstudeerdatum gepland..
nu nog even hard aan de bak om alle feedback te verwerken en de puntjes op de i te zetten.. en dan ben ik voor juli klaar ;)
Wat fijn, valt je datum ook nog eind juni?
  maandag 16 juni 2014 @ 08:33:47 #23
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_141142124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:47 schreef cafpow het volgende:
Hier gisteren concept ingeleverd, vandaag feedback gekregen. En dan asap definitief concept inleveren :) Om daar dan officieel feedback op te krijgen van mijn 1e en 2e docent samen. En dan ongeveer 0,5 weken om dit te verwerken en int e leveren en daarna 1,5 week rust.. :)

[..]

Wat fijn, valt je datum ook nog eind juni?
Ja gelukkig kon dat nog net, mag de 25e mijn onderzoek gaan presenteren... m'n begeleider gaat 1 juli op vakantie dus die wilde ook zeer graag dat 't voor juli klaar zou zijn... dus nog 1,5 weekje bikkelen! En dan klaar! Jij je concept al ingeleverd?
pi_141164961
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:33 schreef Autumn-89 het volgende:

1e concept is inderdaad al ingeleverd. Had dezelfde dag feedback van mijn 1e docent. Nu 2e concept aan het verwerken. Moet het nog één keer nalezen en dan morgen of woensdagochtend gaat het de deur uit ... *O*
maar het voelt als zult prutswerk aan, maar dat komt doordat ik geen druk voel omdat ik er al maanden mee bezig ben :)
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 19:49:35 #25
181272 crew  Noppie2000
pi_141165994
Definitieve versie verstuurd *O*
pi_141322796
Schiet mooi op hier met de scripties, als ik dat zo lees! :)

Ik ben weer terug uit Berlijn en heb in de Duitse archieven nagenoeg alle informatie kunnen vinden waar ik op hoopte. Het was verder ook heerlijk weer in Berlijn en ik heb me er 's avonds en in het weekend als toerist dan ook bijzonder goed vermaakt. O+ Nu nog een beetje aan de scriptieopzet schaven en dan maar gaan schrijven. :)
pi_141325103
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:53 schreef takkfyrir het volgende:
Schiet mooi op hier met de scripties, als ik dat zo lees! :)

Ik ben weer terug uit Berlijn en heb in de Duitse archieven nagenoeg alle informatie kunnen vinden waar ik op hoopte. Het was verder ook heerlijk weer in Berlijn en ik heb me er 's avonds en in het weekend als toerist dan ook bijzonder goed vermaakt. O+ Nu nog een beetje aan de scriptieopzet schaven en dan maar gaan schrijven. :)
*O* *O* *O*

Mijn verdediging is over een week... :%
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_141444594
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

Mijn verdediging is over een week... :%
Succes alvast, dan!
pi_141444915
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:57 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Succes alvast, dan!
Dank je, ik begin al nerveus te worden.

Overigens ga ik nu een PhD voorstel schrijven. Tot zover de vrije tijd. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_141446400
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 12:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dank je, ik begin al nerveus te worden.

Overigens ga ik nu een PhD voorstel schrijven. Tot zover de vrije tijd. :')
Vrije tijd is overrated. 8-) Wel ontzettend tof! Ben ook wel benieuwd in welke richting je onderwerp ongeveer ligt. :Y
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:16:00 #31
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_141523547
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:34 schreef cafpow het volgende:
een vraagje wat bedoel je precies met Go voor afstuderen? Want zoals ik het lees zijn je scriptie/adviesrapport toch onderdeel van je afstuderen?
In feite betekent het dat beide producten voldoende zijn om op af te studeren. Dan krijg je nog eenmaal feedback en lever je de definitieve versie in.

Ik heb een zeventje voor de eindversie gekregen. Nou ja, daar kan ik mee leven. Morgen verdedigen, en dan op FOK! zitten... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_141527837
@Geelman
Succes morgen.

Ik heb gisteren een eindgesprek op stage gehad, en dat was op zich wel ok. Er is een punt persoonlijk punt die iets beter mag, maar het is niet negatief.
Mijn opdrachtgever wil dat ik 2 berekeningen toevoeg aan mijn scriptie. Waar ik nu dus mee zit te vechten. één heb ik al, nu de andere berekeningen nog( is in zekere zin voor bonus).
En ondertussen wacht ik al 1 week op feedback van mijn 2e docent. 1e docent vind de scriptie al wel voldoende(heb nog geen cijfer).
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:19:54 #33
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_141581260
Ook voor de verdediging geslaagd! Wat een 'leeg' gevoel zeg... :o
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_141589437
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:19 schreef Geelman het volgende:
Ook voor de verdediging geslaagd! Wat een 'leeg' gevoel zeg... :o
Gefeliciteerd!
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:05:09 #35
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_141594864
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:26 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:27:32 #36
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_141607779
Wiehoe!
Ook in ben inmiddels afgestudeerd en wel met een 8 =)
Nu heerlijk genieten van 't vrij zijn!
pi_141617083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:27 schreef Autumn-89 het volgende:
Wiehoe!
Ook in ben inmiddels afgestudeerd en wel met een 8 =)
Nu heerlijk genieten van 't vrij zijn!
Jij ook gefeliciteerd! De presentatie van je onderzoek ging dus goed? :)

Ik heb inmiddels m'n opzet bijgeschaafd en alle archiefinfo op jaar geordend. Tot nu toe loopt het allemaal verrassend soepel, hopen dat 't zo blijft. :+
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:56:41 #38
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_141619132
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:45 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Jij ook gefeliciteerd! De presentatie van je onderzoek ging dus goed? :)

Ik heb inmiddels m'n opzet bijgeschaafd en alle archiefinfo op jaar geordend. Tot nu toe loopt het allemaal verrassend soepel, hopen dat 't zo blijft. :+
Euhm ja presentatie ging redelijk goed... ik ben en blijf een held in engels, dus daar hadden ze enige opmerkingen over... maar verder niets te klagen natuurlijk! ;)

Aah fijn dat het soepel loopt! Succes!!
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:17:45 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_142379333
Hoi allemaal,

Ben druk bezig met mijn scriptie, maar heb een probleem die veel anderen niet hebben. Er zit namelijk een limiet op van 15.000 woorden (logisch genoeg) maar ik heb eenvoudig al 2x zoveel getikt. Maar ik vind het zo lastig om dingen weg te halen want alles lijkt relevant te zijn. Ook wil ik niets verwijderen waar ik anders op afgerekend zou kunnen worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Momenteel ben ik namelijk bezig met het herschrijven van veel tekst die ik al maanden geleden heb getikt waardoor het al duidelijker overkomt maar het blijft nog steeds te veel. ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_142379474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:17 schreef Roces18 het volgende:
Hoi allemaal,

Ben druk bezig met mijn scriptie, maar heb een probleem die veel anderen niet hebben. Er zit namelijk een limiet op van 15.000 woorden (logisch genoeg) maar ik heb eenvoudig al 2x zoveel getikt. Maar ik vind het zo lastig om dingen weg te halen want alles lijkt relevant te zijn. Ook wil ik niets verwijderen waar ik anders op afgerekend zou kunnen worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Momenteel ben ik namelijk bezig met het herschrijven van veel tekst die ik al maanden geleden heb getikt waardoor het al duidelijker overkomt maar het blijft nog steeds te veel. ;(
Is je onderzoeksvraag dan niet te ruim? Twee keer zoveel woorden is echt teveel. Dat kuh je ook niet meer bijschaven door te herformuleren, je moet echt gaan schrappen. Heb je tekst die wellicht in voetnoten kan/hoort? Begrippen teveel uitgelegd? Kun je het door iemand laten lezen?
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:27:38 #41
286575 Roces18
Chef de party
pi_142379836
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:21 schreef Serinde het volgende:

[..]

Is je onderzoeksvraag dan niet te ruim? Twee keer zoveel woorden is echt teveel. Dat kuh je ook niet meer bijschaven door te herformuleren, je moet echt gaan schrappen. Heb je tekst die wellicht in voetnoten kan/hoort? Begrippen teveel uitgelegd? Kun je het door iemand laten lezen?
Mijn onderzoeksvraag is niet echt ruim, maar ik geef overal antwoord op. En als ik mijn bijlagen erbij plak, (tekst, grafieken enz) dan kom ik op 2x zoveel pagina's uit. Ik kan het zeker door anderen laten lezen, maar ik wil er liever zelf eerst nog aan schaven op een manier voordat ik het aan hun voorleg... En mijn begeleider die boeit het niet zoveel, maar zij is niet mijn examinator...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_142393639
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:17 schreef Roces18 het volgende:
Hoi allemaal,

Ben druk bezig met mijn scriptie, maar heb een probleem die veel anderen niet hebben. Er zit namelijk een limiet op van 15.000 woorden (logisch genoeg) maar ik heb eenvoudig al 2x zoveel getikt. Maar ik vind het zo lastig om dingen weg te halen want alles lijkt relevant te zijn. Ook wil ik niets verwijderen waar ik anders op afgerekend zou kunnen worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Momenteel ben ik namelijk bezig met het herschrijven van veel tekst die ik al maanden geleden heb getikt waardoor het al duidelijker overkomt maar het blijft nog steeds te veel. ;(
Ik denk dat er aan de meeste scripties wel een limiet zit, hoor. Bij mij ook: niet in woordenaantal, maar in pagina's.

Alles lijkt voor jou misschien wel relevant, maar als je zo ver over je limiet zit (en je wel een goede onderzoeksvraag hebt), ben ik er zeker van dat niet alles daadwerkelijk relevant is. Voor dat 'afrekenen' zou ik niet zo bang zijn. Ik weet niet in wat voor studiegebied je zit, maar ik besteed in mijn inleiding altijd aandacht aan de afbakening van het onderzoek, en verantwoord waarom ik iets wel of niet behandel. Als je dat goed onderbouwt (en dus goed hebt nagedacht wat je wel of niet aan de orde stelt), kan er van 'afrekenen' geen sprake zijn.

Verder wat Serinde zegt: aan iemand anders laten lezen. Als ik jouw posts zo lees, zit je momenteel behoorlijk vast en weet je niet zo goed hoe het verder moet. Dan kun je zelf nog wel proberen wat aan te kloten, maar daar wordt 't waarschijnlijk niet echt beter van. Juist een frisse blik kan je verder helpen. Dus: praat met je begeleider (ook al 'boeit het haar niet zoveel', als begeleider is het haar taak om je te helpen!), zoek een studiegenoot, maak een afspraak bij het Schrijfcentrum als je hogeschool of uni zoiets heeft, enzovoorts. Met die examinator kun je geen afspraak maken?
pi_142397316
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:27 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Mijn onderzoeksvraag is niet echt ruim, maar ik geef overal antwoord op. En als ik mijn bijlagen erbij plak, (tekst, grafieken enz) dan kom ik op 2x zoveel pagina's uit. Ik kan het zeker door anderen laten lezen, maar ik wil er liever zelf eerst nog aan schaven op een manier voordat ik het aan hun voorleg... En mijn begeleider die boeit het niet zoveel, maar zij is niet mijn examinator...
Ik weet niet of ik je post goed interpreteer maar bijlagen e.d. tellen niet mee. Het stuk moet zelfstandig leesbaar zijn, bijlagen zijn alleen een toevoeging, extra info, verdieping voor de geïnteresseerde. Mocht je de woorden in de bijlagen meetellen, dat is je probleem wellicht niet zo groot als je dacht.

Verder wat takkfyrir zegt, kijk eens naar je afbakening (die in iedere scriptie moet staan) of je wellicht nog wat strakker in je afbakening kan zijn waardoor je bepaalde alinea's of paragrafen kan schrappen.

Als je onderzoeksvraag is goedgekeurd en, blijkbaar, niet te ruim is dan kan het m.i. niet dat 2x zoveel woorden als de limiet allemaal relevant zijn. (Tenzij degene die je voorstel heeft goedgekeurd het niet goed genoeg beoordeeld heeft maar daar ga ik niet vanuit.)
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:03:41 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_142398417
De onderzoeksvraag is in eerste instantie goedgekeurd omdat het antwoord alle kanten op kan gaan en er weinig eisen aan verbonden waren. Achteraf blijkt dat dit beter in het begin gekaderd had kunnen worden dan nu, omdat ik teveel tekst heb. Maar ik zal het wel eens laten doorlezen door iemand anders dan ASAP. En volgende week een afspraak maken met mijn begeleider, helaas is die op vakantie ondertussen....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_142455317
-centraal gezet-
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:50:57 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_142482455
Heeft iemand misschien goede redenen om een interview (anoniem) op te nemen in je scriptie? Omdat ze uit persoonlijke sfeer komen wil ik het liefst niet dat ze erin vermeld komen en er worden ook geen privacy gevoelige vragen gesteld, dus geen reden om voor een respondent nee te zeggen.... Ik zou bijv. A.Jansen kunnen doen, maar is dat genoeg?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_142561948
Yeey...inmiddels sinds vorige week geslaagd met een 7 *O* *O* .

@Roces
Ik zou inderdaad de voornaam weglaten en gewoon dhr of mevr. jansen neerzetten. En navragen bij je docent of het eventueel goed is als je mevr of dhr x neerzet? En op basis daarvan je besluit nemen.
pi_142564614
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:46 schreef cafpow het volgende:
Yeey...inmiddels sinds vorige week geslaagd met een 7 *O* *O* .
Gefeliciteerd! ^O^
  maandag 21 juli 2014 @ 19:01:15 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_142564813
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:46 schreef cafpow het volgende:
Yeey...inmiddels sinds vorige week geslaagd met een 7 *O* *O* .

@Roces
Ik zou inderdaad de voornaam weglaten en gewoon dhr of mevr. jansen neerzetten. En navragen bij je docent of het eventueel goed is als je mevr of dhr x neerzet? En op basis daarvan je besluit nemen.
Ja mijn docent is lekker op vakantie :(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_142567169
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja mijn docent is lekker op vakantie :(
Hoe durft ze, zomaar in de zomer op vakantie gaan!

Zo'n dringende vraag is het toch niet, dat kan toch wel even wachten? Schiet je al een beetje op met het inkorten van de tekst?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:40:27 #51
286575 Roces18
Chef de party
pi_142585510
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Hoe durft ze, zomaar in de zomer op vakantie gaan!

Zo'n dringende vraag is het toch niet, dat kan toch wel even wachten? Schiet je al een beetje op met het inkorten van de tekst?
Valt wel mee, ben voornamelijk aan het kijken waar ik mijn literatuurlijst in kan korten, aangezien die al 7 pagina´s is. (eerst was die 10) :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:14:55 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_142587392
Kort vraagje: moeten de bronnen van de bijlagen terugkomen in de bronnenlijst? Of kan ik daar een aparte voor aanmaken? Want op internet kan ik niets vinden hierover -_-

Hmm ik lees wel net dit:

Examinatoren zullen, naast het lezen van je scriptie ook een scan op plagiaat uitvoeren. Deze scan gebeurt alleen op je scriptie en niet op de bijlagen.

Dus ik kan gewoon geen bronnen vermelden bij mijn bijlagen -_-

[ Bericht 31% gewijzigd door Roces18 op 22-07-2014 10:28:01 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_142606603
Bijlagen tellen niet mee. Eerder al gezegd. Daar ook geen plagiaat scan op, wat niet betekent dat je opeens geen bronvermelding hoeft te doen overigens.
Als dat bij jullie wel zo is dan zou ik graag weten waar je studeert :')
  woensdag 23 juli 2014 @ 12:56:13 #54
286575 Roces18
Chef de party
pi_142633280
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:15 schreef Serinde het volgende:
Bijlagen tellen niet mee. Eerder al gezegd. Daar ook geen plagiaat scan op, wat niet betekent dat je opeens geen bronvermelding hoeft te doen overigens.

Heb de bronvermelding in de bijlagen aangepast gewoon iets als (herkomst, jaar, titel) dus zonder APA want anders wordt die opgenomen in mijn bronnenlijst wat ik niet wil.

Nu ik hier toch ben, ik ben de benaming vergeten van als je een interview hebt gehouden je een formele bevestiging krijgt dat het waarheidsgetrouw is. Daar is volgens mij een titel voor....... maar google levert niets op..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143561908
Ik heb hulp bij mijn scriptie nodig en wil die graag inhuren. Iemand ervaring hiermee? Het gaat niet om inhoudelijk mijn scriptie schrijven, want die is al grotendeels af. Maar de layout moet gemaakt worden, proeflezen op structuur en stukken tekst vertalen.
pi_145096759
Even een welverdiende schop omhoog, want ik heb gisteren mijn masterscriptie ingeleverd. Hoera, olé en joechei!
120 pagina's schoon aan de haak. Het hele scriptieproces is me eigenlijk reuze meegevallen en al met al ben ik best tevreden over het resultaat. :)
pi_145250356
Heb mijn concept scriptie ingeleverd en ik heb als feedback gekregen dat het inhoudelijk wel op niveau was, maar taalkundig niet doorheen te komen was. Dit onderken ik ook wel aangezien ik de scriptie afgeraffeld heb. Nu klaagde meneer alleen ook over begrippen en vaktaal die hij niet begreep. Hoe doen jullie dit, verwijzen jullie iedere keer naar een woordenlijst of leggen jullie iedere term uit. Voor mijn gevoel leest het nog slechter als ik alles ga uitleggen.

Het beter structureren en leesbaarder maken van een stuk van 70 pagina's is ook geen beginnen aan. Iemand tips om hier goed doorheen te komen?
- Met zuidelijke groet -
pi_145259849
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:45 schreef De-Hamster het volgende:
Heb mijn concept scriptie ingeleverd en ik heb als feedback gekregen dat het inhoudelijk wel op niveau was, maar taalkundig niet doorheen te komen was. Dit onderken ik ook wel aangezien ik de scriptie afgeraffeld heb. Nu klaagde meneer alleen ook over begrippen en vaktaal die hij niet begreep. Hoe doen jullie dit, verwijzen jullie iedere keer naar een woordenlijst of leggen jullie iedere term uit. Voor mijn gevoel leest het nog slechter als ik alles ga uitleggen.

Het beter structureren en leesbaarder maken van een stuk van 70 pagina's is ook geen beginnen aan. Iemand tips om hier goed doorheen te komen?
Als je het begrip voor de eerste keer noemt, moet je het (vrij) uitgebreid introduceren. Als je er in een later hoofdstuk weer op terugkomt, kun je de kern in een enkele (bij)zin even herhalen. Ik had geen begrippenlijst, alleen een lijst met gebruikte afkortingen.

Voor een betere structuur en het verbeteren van de leesbaarheid heb je meelezers nodig. Vraag studiegenoten een hoofdstuk te lezen en kritisch te becommentariëren (en bied uiteraard aan zelf ook een hoofdstuk van hen te lezen). Aan de hand van die feedback kun je vervolgens je eigen tekst verbeteren en kom je zelf waarschijnlijk ook weer tot nieuwe inzichten hoe je de scriptie beter kunt maken. Bij mij werkte dat in elk geval prima. :)
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:34:30 #59
286575 Roces18
Chef de party
pi_145260665
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:45 schreef De-Hamster het volgende:
Heb mijn concept scriptie ingeleverd en ik heb als feedback gekregen dat het inhoudelijk wel op niveau was, maar taalkundig niet doorheen te komen was. Dit onderken ik ook wel aangezien ik de scriptie afgeraffeld heb. Nu klaagde meneer alleen ook over begrippen en vaktaal die hij niet begreep. Hoe doen jullie dit, verwijzen jullie iedere keer naar een woordenlijst of leggen jullie iedere term uit. Voor mijn gevoel leest het nog slechter als ik alles ga uitleggen.

Het beter structureren en leesbaarder maken van een stuk van 70 pagina's is ook geen beginnen aan. Iemand tips om hier goed doorheen te komen?
Ligt er natuurlijk aan. Als het vaktaal is, hoort hij het gewoon te weten. Maar als je expres 'moeilijke' woorden gaat gebruiken om je scriptie moeilijker over te laten komen, dan is het een ander verhaal.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_145260702
Is het niet normaal om een begrippenlijst aan het begin van je scriptie te hebben? Waar je bijvoorbeeld ook veel gebruikte afkortingen inzet enzo...
Ja doei.
pi_145265236
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:14 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Als je het begrip voor de eerste keer noemt, moet je het (vrij) uitgebreid introduceren. Als je er in een later hoofdstuk weer op terugkomt, kun je de kern in een enkele (bij)zin even herhalen. Ik had geen begrippenlijst, alleen een lijst met gebruikte afkortingen.

Voor een betere structuur en het verbeteren van de leesbaarheid heb je meelezers nodig. Vraag studiegenoten een hoofdstuk te lezen en kritisch te becommentariëren (en bied uiteraard aan zelf ook een hoofdstuk van hen te lezen). Aan de hand van die feedback kun je vervolgens je eigen tekst verbeteren en kom je zelf waarschijnlijk ook weer tot nieuwe inzichten hoe je de scriptie beter kunt maken. Bij mij werkte dat in elk geval prima. :)
Ja dat vrij uitgebreid introduceren vind ik echt irritant. Mijn scriptie gaat over SEO/Internetmarketing, ik doe een commerciële opleiding en ik moet worden als 'browser' gaan uitleggen :') Mijn begeleider zit dus totaal niet in deze kant. Hopelijk mijn beoordelaar wel, maar als ik het ga schrijven voor de één dat krijg je dus weer gezeur met de ander.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan. Als het vaktaal is, hoort hij het gewoon te weten. Maar als je expres 'moeilijke' woorden gaat gebruiken om je scriptie moeilijker over te laten komen, dan is het een ander verhaal.
Vind ik ook, maar wij hebben een vrij brede opleiding en mijn scriptieonderwerp is een onderdeel van de opleiding maar niet in zo'n mate dat hij hierin vaker scripties in heeft gehad. Als ik het teruglees vind ik zelfs al dat ik teveel uitleg. Met mijn onderwerp internetmarketing heb ik met hem sowieso al een generatiekloof en dan ook nog een interessekloof en dan zit je al op een heel ander niveau op dat gebied. Zonder mezelf een expert op dat gebied te noemen overigens. Is heel lastig schrijven zo.
- Met zuidelijke groet -
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:34:44 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_145266299
Het lijkt me niet echt kloppen dat je een woord als browser moet uitleggen. Dan moeten ze maar zorgen dat ze jou een begeleider geven die verstand heeft van internetmarketing, zo nodig van een andere faculteit.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_145474561
Leveren jullie je scriptie eigenlijk ook op papier in? Ik zie nergens staan dat dat moet namelijk, dus maar even informeren morgen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_145485136
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:23 schreef Fascination het volgende:
Leveren jullie je scriptie eigenlijk ook op papier in? Ik zie nergens staan dat dat moet namelijk, dus maar even informeren morgen.
Ik moest vier papieren exemplaren inleveren, en een pdf-versie op cd. Maar goed, Duitse uni, en ik kan me voorstellen dat in Nederland in de regel minder exemplaren nodig zijn. Van de bachelorscriptie (in Nederland) moest ik twee exemplaren afgeven, geloof ik. Maar misschien vindt je begeleider/beoordelaar het wel prettig om sowieso een exemplaar op papier te krijgen, ook als 't niet per se hoeft.
pi_145485180
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:23 schreef Fascination het volgende:
Leveren jullie je scriptie eigenlijk ook op papier in? Ik zie nergens staan dat dat moet namelijk, dus maar even informeren morgen.
Aan de Radboud bij Engels moest 't wel. Gebonden (soft cover), dit-dat-alles.
Ja doei.
pi_145496800
Ah, ik heb een antwoord erop gekregen. Drie papieren versies en eentje digitaal. :)
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_145565677
Gebruiken jullie allemaal LaTeX? Zo ja, is het eenvoudig in gebruik/snel te leren?
Aan mijn universiteit is er niet echt een template voor zover ik weet, maar ik denk dat LaTeX wel handig is om een groot verslag in te maken.

:W trouwens, ik ben een scriptie-beginner.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145565716
Nee. Gewoon Word.
Ja doei.
pi_145565759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nee. Gewoon Word.
Heb je dan niet veel gedoe met plaatjes, tabellen en referenties etc?

Mijn protocol heb ik ook gewoon in word gemaakt, maar dat is niet zoveel pagina's.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145565798
80 pagina's aan Onderzoeksmasterscriptie ging prima in Word.
Voor referenties gebruik ik Mendeley.

M'n PhD schrijf ik ook in Word.

Maar ieder z'n ding :)
Ja doei.
pi_145565838
Ik gebruik ook Word. En ja, ik voorzie nog wel haren-uit-mijn-hoofd-trek-dagen als ik (ooit) klaar ben en alles samengevoegd moet worden. Heb van LaTeX nog nooit gehoord.
pi_145565862
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
80 pagina's aan Onderzoeksmasterscriptie ging prima in Word.
Voor referenties gebruik ik Mendeley.
M'n PhD schrijf ik ook in Word.
Maar ieder z'n ding :)
Okee. Ik ga er even naar kijken, lijkt me handig om in ieder geval vanaf het begin af aan hetzelfde programma te gebruiken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145781672
Ik kreeg een bestandje over het afstudeergesprek en daar stond dit in:

quote:
De docenten van de vakgroep zien hun scriptiestudenten graag afstuderen. Dit is ook voor de docenten een succes op zichzelf, hierbij zijn geen nadere attenties of blijken van waardering voor de docenten nodig.
Vond ik wel grappig en terecht overigens. Hebben jullie ook zoiets ontvangen?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_145783704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Gebruiken jullie allemaal LaTeX? Zo ja, is het eenvoudig in gebruik/snel te leren?
Aan mijn universiteit is er niet echt een template voor zover ik weet, maar ik denk dat LaTeX wel handig is om een groot verslag in te maken.

:W trouwens, ik ben een scriptie-beginner.
Ik ben ook benieuwd naar LaTeX :Y
pi_145790228
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:29 schreef Jif het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd naar LaTeX :Y
Ik heb begrepen dat het toch wel vrij ingewikkeld is. Ik hoorde dat Adobe Indesign heel handig is en gemakkelijk te leren, dus ik ga dat binnenkort eens proberen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145850741
Ik heb gisteren met iemand naar Adobe Indesign gekeken en het is inderdaad een stuk handzamer dan LaTeX. Dus ik schrijf voorlopig nog even door in Word en voor de opmaak zet ik uiteindelijk alles over in Adobe Indesign.
pi_146361600
Ik heb een 8 voor mijn scriptie gekregen, zag ik net. Blij mee! :)
pi_146362160
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:17 schreef takkfyrir het volgende:
Ik heb een 8 voor mijn scriptie gekregen, zag ik net. Blij mee! :)
Netjes, gefeliciteerd!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_146370953
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Netjes, gefeliciteerd!
Dank je! :)
pi_146514491
In september begonnen met mijn master, alleen ik vind dat hele scriptie schrijven maar een vaag iets :{ Na wat googelen heb ik de scriptiehandleiding weten te bemachtigen, maar wat ik daar uit begrijp is dat je eigenlijk kan beginnen met het schrijven van je scriptie wanneer je er zin in hebt, ik zou dus nu al kunnen beginnen?

Ook zie ik helemaal niets over het verdedigen van mijn scriptie. Er staat hoe hij opgebouwd moet zijn, wie je kunt aanschrijven als coördinator en begeleider, en op welke wijze de scriptie moet worden ingeleverd. Nog iets over plagiaat en nog een vragenlijst over hoe je het schrijfproces hebt ervaren, en that's it. Kan dit kloppen of zie ik eea. over het hoofd?
pi_146518109
Je hebt nooit een bachelorscriptie geschreven?
Ja doei.
pi_146532035
Ik ben op zoek naar enkele voorbeeldscripties gemaakt door studenten van de opleiding International Business and Management. Heb al gezocht, maar kan niks vinden. Wie weet waar je scripties kan inzien (bij voorkeur HvA scripties)
pi_146532150
Universiteiten publiceren die vaak gewoon online. Weet niet hoe dat met hogescholen zit.
Ja doei.
pi_146540005
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:50 schreef Skiet het volgende:
Ik ben op zoek naar enkele voorbeeldscripties gemaakt door studenten van de opleiding International Business and Management. Heb al gezocht, maar kan niks vinden. Wie weet waar je scripties kan inzien (bij voorkeur HvA scripties)
Bieb?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_147035694
Gisteren scriptieverdediging plus buluitreiking gehad. Het was een erg koude bedoening waar m'n scriptiebegeleidster zich vrij denigrerend naar mij en m'n familie gedroeg. Ze stelde zich bijvoorbeeld niet voor aan m'n familie, gaf me geen hand of iets dergelijks bij het uitreiken van het diploma en hield een vrij negatief praatje over me. M'n vader heeft zich ternauwernood kunnen inhouden, want die was vrij ontzet over haar handelwijze. Het heeft een heel naar smaakje achtergelaten op m'n hele studie. Ook vrij dom om je zo te gedragen, want dat straalt niet positief op de onderwijsinstelling af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fascination op 26-11-2014 21:19:34 ]
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_147061859
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:13 schreef Fascination het volgende:
Gisteren scriptieverdediging plus buluitreiking gehad. Het was een erg koude bedoening waar m'n scriptiebegeleidster zich vrij denigrerend naar mij en m'n familie gedroeg. Ze stelde zich bijvoorbeeld niet voor aan m'n familie, gaf me geen hand of iets dergelijks bij het uitreiken van het diploma en hield een vrij negatief praatje over me. M'n vader heeft zich ternauwernood kunnen inhouden, want die was vrij ontzet over haar handelwijze. Het heeft een heel naar smaakje achtergelaten op m'n hele studie. Ook vrij dom om je zo te gedragen, want dat straalt niet positief op de onderwijsinstelling af.
Klacht indienen?

Wat ontzettend jammer. ;( Ik hoop dat het feestje erna wél leuk was! *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 29 november 2014 @ 01:58:33 #87
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_147110419
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:13 schreef Fascination het volgende:
Gisteren scriptieverdediging plus buluitreiking gehad. Het was een erg koude bedoening waar m'n scriptiebegeleidster zich vrij denigrerend naar mij en m'n familie gedroeg. Ze stelde zich bijvoorbeeld niet voor aan m'n familie, gaf me geen hand of iets dergelijks bij het uitreiken van het diploma en hield een vrij negatief praatje over me. M'n vader heeft zich ternauwernood kunnen inhouden, want die was vrij ontzet over haar handelwijze. Het heeft een heel naar smaakje achtergelaten op m'n hele studie. Ook vrij dom om je zo te gedragen, want dat straalt niet positief op de onderwijsinstelling af.
Wtf, wat zei ze dan over je?
pi_147118429
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:32 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Klacht indienen?

Wat ontzettend jammer. ;( Ik hoop dat het feestje erna wél leuk was! *O*
Denk dat dat intern wordt weggemoffeld. Wie ben ik nou.

Ja, m'n moeder was die dag nog jarig, dus we hebben nog even ergens gegeten, maar zoiets drukt wel een stempel op de dag.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wtf, wat zei ze dan over je?
quote:
Ik heb lang over m'n scriptie gedaan, dat werd expliciet gemeld inclusief (incorrecte) data. Ik meldde dat dat voor m'n gevoel niet klopte, zegt ze: "nee, voor je gevoel niet, hè!" inclusief denigrerend lachje. Ik had tijdens de verdediging gemeld dat ik graag aan het werk wil om in m'n behoeften te voorzien. Toen vroeg ze: "zelfs als dat betekent dat je bij de ah achter de kassa moet?" Ik: "ja, als dat moet dan moet dat maar." Dat vond ze niet bevlogen. Bij de uitreiking werd het zo gebracht dat ik de scriptie zonder bezieling heb afgerond zodat ik achter de kassa kan werken. :') Grappig genoeg werkt m'n zusje gedeeltelijk achter de kassa bij de ah, fulltime, en dat is voor haar een goede prestatie. M'n moeder bracht dat even naar voren, waarop ze antwoordt: oh, dan is ze vast nog niet afgestudeerd. :') Compleet wereldvreemd.
Maar even in quotes, zodat ik het later nog kan weghalen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_147126180
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:26 schreef Fascination het volgende:

[..]

Denk dat dat intern wordt weggemoffeld. Wie ben ik nou.

Ja, m'n moeder was die dag nog jarig, dus we hebben nog even ergens gegeten, maar zoiets drukt wel een stempel op de dag.

[..]


[..]

Maar even in quotes, zodat ik het later nog kan weghalen.
Erg vervelend voor je. ;( Respectloos van je scriptiebegeleider.

Wat studeerde je?
pi_147176099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:26 schreef Fascination het volgende:

[..]

Denk dat dat intern wordt weggemoffeld. Wie ben ik nou.

Ja, m'n moeder was die dag nog jarig, dus we hebben nog even ergens gegeten, maar zoiets drukt wel een stempel op de dag.

[..]

[..]

Maar even in quotes, zodat ik het later nog kan weghalen.
:{ Wat een hork. Inlevingsvermogen van een theelepel. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_147176123
Behalve dan dat je na 24 uur je eigen posts niet meer kan editten.
Ja doei.
pi_148503003
Is het alweer scriptiestarttijd?
Ja doei.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:28:14 #93
286575 Roces18
Chef de party
pi_148503727
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
Is het alweer scriptiestarttijd?
pas vanaf februari volgens mij
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:29:44 #94
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148503789
Ja, de meeste (master)opleidingen beginnen dan pas met het tweede semester. Maar de echte fanatiekeling is natuurlijk al lang begonnen met schrijven van dat kreng.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_148756908
Mijnes is zo goed als af *O*

Alleen zegt mijn scriptiebegeleider dat er APA regels bestaan voor het voorblad van een scriptie, en ik kan hier niet echt iets betrouwbaars en niet-commercieels over vinden. Iemand enig idee waar ik die regels kan vinden?

Dat wat ik wel kan vinden zegt dat er een inhoudsopgave moet zijn, maar volgens mij via de apa regels juist niet? :?
pi_148813176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:49 schreef fh101 het volgende:
Mijnes is zo goed als af *O*

Alleen zegt mijn scriptiebegeleider dat er APA regels bestaan voor het voorblad van een scriptie, en ik kan hier niet echt iets betrouwbaars en niet-commercieels over vinden. Iemand enig idee waar ik die regels kan vinden?

Dat wat ik wel kan vinden zegt dat er een inhoudsopgave moet zijn, maar volgens mij via de apa regels juist niet? :?
Iemand?

Wat ik nu gevonden heb is:

Header (links uitgelijnd)

Titel
Ondertitel
Naam
Universiteit

Masterprogramma
Scriptiebegeleider
Datum

En dan verdeeld over een pagina. Maar ook hier vind ik weer verschillende varianten van, die allemaal claimen apa te zijn... }:|
pi_148948071
Ik heb een begeleider die algemeen marketing/sales docent is. Maar mijn scriptie gericht op internetmarketing kent veel begrippen die meneer niet kent.

Wat doen jullie dan, eenmaal uitleggen in de tekst, enkel uitleggen in de begrippen/woordenlijst? Ook twijfel ik of ik in mijn Nederlandse scriptie beter zoekmachineoptimalisatie kan gebruiken ipv de afkorting SEO (seach engine optimalisation). Afkortingen zijn volgens mij redelijk taboe in scripties toch?
- Met zuidelijke groet -
pi_148948449
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:42 schreef De-Hamster het volgende:
aar mijn scriptie gericht op internetmarketing kent veel begrippen die meneer niet kent.
Neu, je hebt het dan over Search Engine Optimalisation (SEO), en daarna kun je het gewoon over SEO hebben, omdat als je elke keer SEO voluit schrijft, je wel even bezit bent.

Dus, de eerste keer dat je een term gebruikt voluit schrijven, afkorting erachter tussen haakjes, en daarna dat gebruiken.

Een begrippenlijst is wel handig en overzichtelijk en zou ik dus ook gewoon doen :)
Ja doei.
pi_148948484
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:49 schreef fh101 het volgende:
Mijnes is zo goed als af *O*

Alleen zegt mijn scriptiebegeleider dat er APA regels bestaan voor het voorblad van een scriptie, en ik kan hier niet echt iets betrouwbaars en niet-commercieels over vinden. Iemand enig idee waar ik die regels kan vinden?

Dat wat ik wel kan vinden zegt dat er een inhoudsopgave moet zijn, maar volgens mij via de apa regels juist niet? :?
Meestal is zoiets afhankelijk van de huisstijl van je universiteit. Wij hadden daar heel strakke richtlijnen voor in elk geval, vaak zelfs een hele template.
Ja doei.
pi_148948957
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Meestal is zoiets afhankelijk van de huisstijl van je universiteit. Wij hadden daar heel strakke richtlijnen voor in elk geval, vaak zelfs een hele template.
Wat een luxe, zoiets kennen ze bij mijn studie niet helaas. Ik kon op internet niets definitiefs vinden wat APA betreft, dus heb maar een gemiddelde genomen van wat in alle voorbeelden voorkwam.

Anyway, hij is ingeleverd en wordt nu nagekeken! Spannend!
pi_151443358
Ik ben bezig met het herstructureren van mijn scriptie, ik heb deze nog niet ingeleverd en voor mijn gevoel is er aanvullend fieldresearch nodig.

Mijn onderzoeksvragen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu wil ik kijken hoe ik hier meer veldonderzoek in kan verwerken d.m.v enkele interviews of enquetes. Ik heb nu enkel paneldiscussies gehouden over de zoektermen die de medewerkers gebruiken.

Heeft iemand tips m.b.t. veldonderzoek?
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:44:16 #102
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151668009
Hier begonnen aan mijn masterscriptie. Minder onervaren dan vorige keer maar toch nog wel stressig. Is het onderwerp te groot/te klein? Etc.
pi_151948877
Inmiddels ruim twee weken geleden heb ik de scriptie coördinator aangeschreven. Hij moet een begeleider vinden voor mij naar aanleiding van de onderzoeksopzet die ik bij hem heb ingeleverd.

Nu heb ik al mijn punten (en extra) al binnen, en zit ik al twee weken mijn tijd te verdoen met sporten/werken omdat ik dus niet verder kan zolang er nog geen begeleider is toegewezen.

In zijn mail stelde hij er ''zo snel mogelijk op terug te komen'', nu is mijn vraag: is het normaal dat het toewijzen van een begeleider eerder een kwestie van weken is dan van dagen?
pi_151949590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:38 schreef James_R het volgende:
Inmiddels ruim twee weken geleden heb ik de scriptie coördinator aangeschreven. Hij moet een begeleider vinden voor mij naar aanleiding van de onderzoeksopzet die ik bij hem heb ingeleverd.

Nu heb ik al mijn punten (en extra) al binnen, en zit ik al twee weken mijn tijd te verdoen met sporten/werken omdat ik dus niet verder kan zolang er nog geen begeleider is toegewezen.

In zijn mail stelde hij er ''zo snel mogelijk op terug te komen'', nu is mijn vraag: is het normaal dat het toewijzen van een begeleider eerder een kwestie van weken is dan van dagen?
Het kan zijn dat er te weinig begeleiders zijn en ze op dit moment aan het zoeken zijn naar extra begeleiders. Maar je kan toch gewoon beginnen met je scriptie? Als je je onderzoeksopzet hebt dan kan je beginnen met je onderzoek, inleiding schrijven, methodologie etc
pi_152073740
kutding zeg
Zie!
pi_152074095
Ik ben ook weer bezig, masterscriptie. Gelukkig geen richtlijn voor aantal woorden of bladzijden. Dat is voor mijn opleiding ook niet praktisch. Bachelorscriptie was een wetenschappelijk paper, ik schreef het gedurende een semester waarin ik gewoon een paar vakjes had, en mijn begeleider vond het allemaal prima als ik eens per maand kwam updaten. Nu moet het een uitgebreid boekwerk worden, moet ik voltijd aan het onderzoek, en heeft mijn begeleider die serieuze verwachtingen. O ja, en mijn toelating tot de PhD hangt van het cijfer af. :')

Sterkte voor de andere scriptieschrijvers!

[ Bericht 9% gewijzigd door Arthos op 27-04-2015 16:52:03 ]
pi_152099394
Vraagje:

Ik heb een plaatje bij mijn scriptie, dat het onderwerp een beetje illustreert. Dient gewoon ter verfraaiing. Waar kan ik die het beste zetten?
Voorpagina kan niet want we hebben zo'n standaard pagina daarvoor. Maar misschien op de pagina daarna? Al lijkt het dan een soort tweede voorblad. Of bij het voorwoord, of juist helemaal achteraan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_152153671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef Njosnavelin het volgende:
Vraagje:

Ik heb een plaatje bij mijn scriptie, dat het onderwerp een beetje illustreert. Dient gewoon ter verfraaiing. Waar kan ik die het beste zetten?
Voorpagina kan niet want we hebben zo'n standaard pagina daarvoor. Maar misschien op de pagina daarna? Al lijkt het dan een soort tweede voorblad. Of bij het voorwoord, of juist helemaal achteraan?
Wat voor plaatje is het precies? Het moet staan daar waar het relevant is. Als je niet weet waar je het moet zetten, vermoed ik dat het misschien meer leuk is dan dat het iets bijdraagt aan je verhaal?
pi_152153866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:33 schreef Arthos het volgende:

[..]

Wat voor plaatje is het precies? Het moet staan daar waar het relevant is. Als je niet weet waar je het moet zetten, vermoed ik dat het misschien meer leuk is dan dat het iets bijdraagt aan je verhaal?
Gewoon ter verfraaiing, zoals ik al zei, dus alleen daarvoor relevant.

Ik denk dat ik hem bij het dankwoord zet.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_152317697
Iemand nog tips m.b.t. het schrijven van open sollicitaties t.b.v. het verwerven van een scriptieplek? Ik heb zojuist de eerste de deur uitgedaan en volgens mij is die wel redelijk maar ben benieuwd naar de reactie. In de brief stuur ik nadrukkelijk aan op een kennismaking omdat ik nog geen concreet scriptieonderwerp heb. Wel stel ik enkele mogelijkheden voor maar die moet je natuurlijk altijd samen met het bedrijf vertalen naar iets wat voor hun relevant is.
pi_152406330
Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn scriptie... Nu alleen nog ergens printen.
Iemand enige tips voor regio Delft / Den Haag? Op de HHS betaal ik 40 cent per kleur A4tje wat neerkomt op 40 euro voor de scriptie zonder inbinden nog... Als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Lauw
pi_152992867
Oh God de ellende is bijna voorbij. Bijna. Ik hoop dat ik het allemaal haal.
pi_153170371
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:43 schreef Moralitas het volgende:
Iemand nog tips m.b.t. het schrijven van open sollicitaties t.b.v. het verwerven van een scriptieplek? Ik heb zojuist de eerste de deur uitgedaan en volgens mij is die wel redelijk maar ben benieuwd naar de reactie. In de brief stuur ik nadrukkelijk aan op een kennismaking omdat ik nog geen concreet scriptieonderwerp heb. Wel stel ik enkele mogelijkheden voor maar die moet je natuurlijk altijd samen met het bedrijf vertalen naar iets wat voor hun relevant is.
Ik heb een plek gevonden! Iemand aanraders omtrent literatuur m.b.t. case studies?
pi_153180794
Zo blij! Zojuist de feedback op mijn conceptversie van de scriptie teruggekregen, en ik heb het goed gedaan. Een paar uur verbeteren en dan is hij klaar O+. Een week voor mijn deadline O+
pi_153182023
Nice, gefeliciteerd! :)

Ik moet nog drie maanden. -_-
pi_153219556
Ik mag ook nog even ben ik bang :p

Volgende week de officiële deadline maar dat ga ik dus niet redden...

Altijd lekker wanneer je begeleider tijdens de scriptie overspannen wordt en hem boekt. Gisteren voor het eerst feedback gehad van de nieuwe begeleider :')

Nooit een concept ingeleverd of een go/no-go gehad...

Dat wordt 10 weekjes excl. zomervakantie extra al denk ik er nog zo'n 3 nodig te hebben :{

Viva la HvA :|W
If you can't convince them, confuse them.
pi_153223634
Altijd zuur als de begeleiding niet op orde is en ze vervolgens wel hetzelfde verwachten :')
pi_153226834
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:43 schreef friekin_ het volgende:
Zo blij! Zojuist de feedback op mijn conceptversie van de scriptie teruggekregen, en ik heb het goed gedaan. Een paar uur verbeteren en dan is hij klaar O+. Een week voor mijn deadline O+
Hij is af en ingestuurd. Ik kreeg ook niet veel begeleiding tijdens het traject, ik heb veel oud studenten gevraagd hoe ze iets gedaan hadden. Bijna vakantie iig! Sterkte hier!
pi_153238535
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:37 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Ik heb een plek gevonden! Iemand aanraders omtrent literatuur m.b.t. case studies?
Dat wordt journal artikelen opzoeken in ebsco host en google scholar.
pi_153238552
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:01 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Hij is af en ingestuurd. Ik kreeg ook niet veel begeleiding tijdens het traject, ik heb veel oud studenten gevraagd hoe ze iets gedaan hadden. Bijna vakantie iig! Sterkte hier!
Ik duim voor je! Heb hem ook bijna af, conceptversie was in ieder geval niet veel op aan te merken.
pi_153247322
Waarom zie ik dit topic nu pas? Ik ben ook nog wel een paar weken bezig, helaas :(
pi_153257461
Ik heb dus een deadline maandag, maar ik ben bang dat ik het niet ga halen. Aangezien het HVA parttime is verwacht ik wel dat ik volgende semester kan afstuderen. Hoe zit dat eigenlijk precies? Weet iemand dat? Ik wil eigenlijk gewoon in september wel afstuderen, maar dat kan niet dan zeker?

Moet maar even informeren op school denk ik.


Vermoeden bevestigd, als part time student kan ik gewoon vrolijk verder gaan als ik het nu niet red.

[ Bericht 16% gewijzigd door Skiet op 06-06-2015 14:21:41 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:45:54 #123
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_153257802
Ik zie dit topic ook nu pas... Ik ben ook bezig met mijn bachelor scriptie. Over 2 weken heb ik de laatste go/no-go die ook meteen betekent of ik een voldoende heb of niet. Daarna heb ik nog 1,5 week de tijd om verbeteringen te doen en dan moet ik de uiteindelijke versie inleveren, om hem weer een week later te verdedigen ...

Ondertussen ben ik druk met de laatste conclusies en die hoop ik halverwege volgende week af te hebben... het wordt nog een drukke periode :/ en m'n begeleiders zijn nog niet heel duidelijk geweest wat ze nou van mijn werk vinden. Dat hoor ik morgen :P
pi_153300174
Vandaag en morgen mijn research aanvullen, conclusion en recommendation schrijven en inleveren maandag. Gaat hem niet worden, maar ik lach me dood als ik met een 5,5 de boel kan afronden. Cijfer geef ik niet zoveel om.
pi_153324772
Bepaalde stukken moet ik zo vaak opnieuw doorlezen om te checken of het goed is :r .
pi_153347020
Zo ik kom hier ook maar eens dan, over 3 weken inleveren. Heb vanochtend mailtje van mijn begeleidster van school ontvangen met flink wat commentaren en haar zorgen of het wel "on the front field of the industry" is :r
pi_153347034
Ik kan richting de copyshop. Morgen de eindbeoordeling!
pi_153347119
Vannacht ingeleverd. Wil nu mijn cijfer weten.
pi_153347124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:21 schreef Skiet het volgende:
Vandaag en morgen mijn research aanvullen, conclusion en recommendation schrijven en inleveren maandag. Gaat hem niet worden, maar ik lach me dood als ik met een 5,5 de boel kan afronden. Cijfer geef ik niet zoveel om.
Dat is dus ook mijn motto, fuck het cijfer! Stempel erop, diploma vangen en dan zeg ik dankjewel en tot nooit meer ziens :W

Voor de rest, fingers crossed voor die voldoende!
pi_153347629
Jezus, ze wilden 100 euro hebben voor het afdrukken en inbinden. Dikke doei!
pi_153347818
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:00 schreef friekin_ het volgende:
Jezus, ze wilden 100 euro hebben voor het afdrukken en inbinden. Dikke doei!
Ga je er een nietje doorheen raggen?
pi_153348059
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:10 schreef Arthos het volgende:

[..]

Ga je er een nietje doorheen raggen?
Nee, ik laat het afdrukken door mijn vriend op zijn werk, scheelt ruim 90 euro. En dan laat ik het inbinden.
pi_153348154
Hmm dan wordt je flink genaaid ja. Bij mij op school is het 10ct voor een printje en gratis inbinden.
pi_153371164
Wil nu wel eens mijn cijfer weten :'( .
pi_153371642
@ Coca_Cola: Haha, dat herken ik. Ga je spoedig nog op vakantie of iets anders doen? Dan kun je in elk geval geen hele dagen meer obsessen.

Nog 11 weken voor mij. Vandaag wel iets heel leuks aangetoond.
pi_153376849
Ik kreeg gewoon voor mijn BA binnen 2 weken m'n cijfer... dat was bij m'n MSc wel anders :')

Maar wachten zuigt :') :D
Ja doei.
pi_153379557
Ik heb zojuist een 9 voor mijn stage en een 9 voor mijn scriptie gekregen *O* !
pi_153379715
Gefeliciteerd!
Ja doei.
pi_153381467
Netjes, gefeliciteerd!

Hier duurde het nakijken van de BSc scriptie vier weken, wat langer was geweest als ik het cijfer niet voor een bepaalde datum nodig had gehad. Ik vermoed dat de MSc scriptie ook zolang gaat duren. Na drie weken verdediging, en dan zou het niet al te lang meer moeten duren...

Maar goed, eerst de MSc scriptie maar eens afmaken. Ben pas net op een derde qua tijd.
pi_153381708
Wow dat is wel snel zeg, één dag later. Desalniettemin gefeliciteerd!!
pi_153381923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:15 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb zojuist een 9 voor mijn stage en een 9 voor mijn scriptie gekregen *O* !
Dat zijn de betere cijfers, gefeliciteerd.
pi_153382253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:28 schreef Boarderzip het volgende:
Wow dat is wel snel zeg, één dag later. Desalniettemin gefeliciteerd!!
Een week he ;) mocht 'm digitaal aanleveren.
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 15:02:58 #143
257132 crew  Awsom
pi_153382636
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:15 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb zojuist een 9 voor mijn stage en een 9 voor mijn scriptie gekregen *O* !
Gefeliciteerd! :) Wat studeer je eigenlijk?
pi_153414599
Net een goede feedback sessie gehad, nog wel wat werk te doen maar gaat goedkomen denk ik. Nog even een dikke 2 weken aan de bak!
pi_153575745
Nou, ik heb vandaag feedback gekregen en ben nog niet klaar. Had ik ook niet verwacht, volgens mijn supervisor is het wel goede en uitgebreide feedback. Ik heb nu tot 28 juni middernacht om mijn final draft in te leveren. Als het dan voldoende is dan kan ik in dezelfde week al voor mijn verdediging gaan. Mocht het toch nog niet goed genoeg zijn dan heb ik nog tot ergens in augustus de tijd. Voordeel van part-time student zijn denk ik.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:36:58 #146
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_153577736
Semi-gestructureerde wanhoop hier :')
Heb nog een ruime week, ben qua werk nog maar iets over helft gok ik. Ik altijd met mijn uitstelgedrag }:|
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_153639191
Maandag ben ik qua tijd op de helft. :') Ambivalent.
pi_153643705
Heeft iemand ervaring met scriptiebegeleiding van bijvoorbeeld Scriptiemaster?
pi_153644014
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:22 schreef Moralitas het volgende:
Heeft iemand ervaring met scriptiebegeleiding van bijvoorbeeld Scriptiemaster?
Ja maar, ja maar, waarom zou je dat willen? :(
pi_153662186
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:36 schreef Arthos het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar, waarom zou je dat willen? :(
Lastig scriptieonderwerp en ik begin eerder dan dat ik begeleiding kan krijgen binnen mijn opleiding :')
pi_153772917
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:04 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Lastig scriptieonderwerp en ik begin eerder dan dat ik begeleiding kan krijgen binnen mijn opleiding :')
En er is niet een leraar die vast wat tips wil geven ofzo?

Mijn scriptie is zo goed als af, alleen omdat ik een sluiproute moet nemen met betrekking tot 2de studie pas in November verdedigen :')
pi_153774377
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:31 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

En er is niet een leraar die vast wat tips wil geven ofzo?

Mijn scriptie is zo goed als af, alleen omdat ik een sluiproute moet nemen met betrekking tot 2de studie pas in November verdedigen :')
Nice! Tevreden?

Ik vind mijzelf mega zielig omdat ik nog 9,5 week van de 18 te gaan heb. Bijna op de helft. Enerzijds bijna tijd om in paniek te raken :') anderszijds heb ik geen idee hoe ik nog zoveel tijd ga vullen.
pi_153775253
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:24 schreef Arthos het volgende:

[..]

Nice! Tevreden?

Ik vind mijzelf mega zielig omdat ik nog 9,5 week van de 18 te gaan heb. Bijna op de helft. Enerzijds bijna tijd om in paniek te raken :') anderszijds heb ik geen idee hoe ik nog zoveel tijd ga vullen.
Nee niet echt mega tevreden, ben dan ook blij als ik een 5,5 krijg en het diploma heb. Aangezien ik toch met een 2de studie wil starten in september heb ik het met de huidige wel gehad. Bedrijf waarvoor ik het uitvoer heeft wel wat aan de resultaten dus daar ben ik wel blij mee.

En geloof me, die tijd ga je wel vullen hoor ;) Heb je al eens feedback gevraagd aan je begeleider? Bij mij was zij telkens in staat om mij toch een hoop verbeteringen aan te laten brengen. Heb dan ook een erg kritische en directe begeleidster gehad. Schept soms wel wat stress als je 20 comments met kritische feedback hebt maar daardoor verbeterde mijn product wel aanzienlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Boarderzip op 23-06-2015 15:18:35 ]
pi_153777122
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:59 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

En geloof me, die tijd ga je wel vullen hoor ;) Heb je al eens feedback gevraagd aan je begeleider? Bij mij was zij telkens in staat om mij toch een hoop verbeteringen aan te laten brengen. Heb dan ook een erg kritische en directe begeleidster gehad. Schept soms wel wat stress als je 20 comments met kritische feedback hebt maar daardoor verbeterde mijn product wel aanzienlijk.
Haha, dat geloof ik ook wel. Ik maak nog steeds grote vorderingen dus er is hoop, maar ik heb het idee dat ik al minstens een half jaar bezig ben.

Een tijdje heb ik elke week gemeet. Is nu al twee weken geleden en ik ben nu een beetje in een positie waarin dat minder urgent is. In het begin wees hij me nog op interessante papers, of tips voor het opschrijven, maar dat hebben we nu een beetje gehad. Bovendien mag de begeleider maar één keer echt feedback geven op de scriptie. The awkward middle stage: opgestart maar nog niet aan het afronden.
pi_153780121
Ben ook bezig met scriptie, bachelorscriptie econometrie. Titel is: "Modeling the Volatility of Earnings Calls: using Latent Dirichlet Allocation to quantify the content of earnings calls"

Latent Dirichlet Allocation (LDA) is een natural language processing model (soort van, simpelweg) waarmee je 'topics' kan vinden uit een hoop teksten. Ik analyseer 'earnings calls transcripts', wat een soort van financiele documenten zijn :)

Best wel cool, al hou ik van econometrie/wiskunde ik vind programmeren en computer science donders interessant. Ben best wel blij dat ik dit onderwerp mocht kiezen. Keuze ging op gemiddelde cijfer en ik sta er goed voor :)
pi_153781249
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:24 schreef Rainymood het volgende:
Ben ook bezig met scriptie, bachelorscriptie econometrie. Titel is: "Modeling the Volatility of Earnings Calls: using Latent Dirichlet Allocation to quantify the content of earnings calls"

Latent Dirichlet Allocation (LDA) is een natural language processing model (soort van, simpelweg) waarmee je 'topics' kan vinden uit een hoop teksten. Ik analyseer 'earnings calls transcripts', wat een soort van financiele documenten zijn :)

Best wel cool, al hou ik van econometrie/wiskunde ik vind programmeren en computer science donders interessant. Ben best wel blij dat ik dit onderwerp mocht kiezen. Keuze ging op gemiddelde cijfer en ik sta er goed voor :)
Klinkt goed, succes! Na het lezen van dit besef ik me wel wat een kut studie ik heb gevolgd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Boarderzip op 23-06-2015 20:28:24 ]
pi_153784825
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:02 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Klinkt goed, succes! Na het lezen van dit besef ik me wel wat een out studie ik heb gevolgd :')
Het klinkt allemaal wel moeilijk, maar dan lees ik weer allemaal dingen op Reddit over hash tables en pathfinding algorithms en databases en dan voel ik me ook weer dom :D

Moest zelf een web-scraper bouwen omdat er geen data set was, was daar wel de eerste 3 weken mee zoet. Lekker in Python kloten. De scraper runde voor 10 uur en crashde 3 keer, maar het is gelukt :D
pi_153785503
Quote in plaats van edit
pi_153785565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:07 schreef Rainymood het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal wel moeilijk, maar dan lees ik weer allemaal dingen op Reddit over hash tables en pathfinding algorithms en databases en dan voel ik me ook weer dom :D

Moest zelf een web-scraper bouwen omdat er geen data set was, was daar wel de eerste 3 weken mee zoet. Lekker in Python kloten. De scraper runde voor 10 uur en crashde 3 keer, maar het is gelukt :D
Oké, succes!

[ Bericht 6% gewijzigd door Boarderzip op 23-06-2015 20:36:08 ]
pi_153785620
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:02 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Klinkt goed, succes! Na het lezen van dit besef ik me wel wat een kut studie ik heb gevolgd :')
Nu maak je me wel nieuwsgierig. Wat is dit voor een kut studie die je hebt gevolgd? :')
pi_153786806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:30 schreef Arthos het volgende:

[..]

Nu maak je me wel nieuwsgierig. Wat is dit voor een kut studie die je hebt gevolgd? :')
Facility management, prima school maar ik heb bèta vakken nodig.
pi_153787173
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:04 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Facility management, prima school maar ik heb bèta vakken nodig.
En is je tweede studie een bèta studie? :D
pi_153788042
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:13 schreef Arthos het volgende:

[..]

En is je tweede studie een bèta studie? :D
:Y
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 21:42:48 #164
257132 crew  Awsom
pi_153788167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:13 schreef Arthos het volgende:

[..]

En is je tweede studie een bèta studie? :D
Zou wat zijn als hij dan psychologie gaat doen ofzo :P
pi_153796556
Eerste versie ingeleverd. Ben benieuwd maar denk dat er genoeg op aan te merken is...
pi_153822489
Ik zou niet moeten geilen op kwantiteit, maar ik kan het niet helpen. :')
pi_153823451
Die van mij is inmiddels af en zelfs al verdedigd. Heb een 8,5 gekregen als eindcijfer. Viel allemaal reuze mee!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_153826722
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 07:52 schreef Njosnavelin het volgende:
Die van mij is inmiddels af en zelfs al verdedigd. Heb een 8,5 gekregen als eindcijfer. Viel allemaal reuze mee!
Gefeliciteerd, mooi cijfer!
pi_153835451
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 07:52 schreef Njosnavelin het volgende:
Die van mij is inmiddels af en zelfs al verdedigd. Heb een 8,5 gekregen als eindcijfer. Viel allemaal reuze mee!
Netjes!
pi_153835624
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. Ik ben behoorlijk vrolijk. Zo vrolijk was ik nooit.

Bijna halverwege qua tijd. Supervisor geeft herhaaldelijk aan dat hij heel blij is en dat de verwachtingen al overtroffen zijn. Dus ik ben blij, en bikkel lekker door.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 08:42:28 #171
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_153848985
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:38 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, mooi cijfer!
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 18:17 schreef Arthos het volgende:

[..]

Netjes!
Bedankt!

Jullie nog veel succes!!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 26 juni 2015 @ 11:30:37 #172
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_153851565
Ingeleverd, mijn god wat een heerlijk gevoel :D
Er zat WEL genoeg koriander in.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:01:32 #173
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_153885190
Vraagje; ik moet deze week mijn bachelor scriptie presenteren. De presentatie hoop ik dit weekeinde af te hebben. :P

Waar ik echter tegen aan loop is de juiste volgorde in mijn presentatie, en dan met name wanneer ik diverse termen uitleg (niet alle aanwezigen kennen deze, dus ik moet ze uitleggen lijkt me).

Wanneer kan ik dit het beste doen? Ik heb een leuk verhaaltje wat ik als introductie van mijn onderwerp ga gebruiken, maar daar komen ook al termen in voor die niet iedereen zo één twee drie kent.

Is het normaal dat je direct na je eerste twee dias(de titelpagina en inhoudsopgave) begint met het uitleggen van een paar (een stuk of 4) termen? En dat je dan daarna een leuk verhaaltje houdt over je onderwerp?

Of kan ik beter meteen beginnen met het leuke verhaaltje :P , dan de inhoudsopgave, en dan het formele deel van m'n scriptie (onderzoeksvraag en zulk)...
pi_153885383
Lie
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:01 schreef BredeBrenda het volgende:
Vraagje; ik moet deze week mijn bachelor scriptie presenteren. De presentatie hoop ik dit weekeinde af te hebben. :P

Waar ik echter tegen aan loop is de juiste volgorde in mijn presentatie, en dan met name wanneer ik diverse termen uitleg (niet alle aanwezigen kennen deze, dus ik moet ze uitleggen lijkt me).

Wanneer kan ik dit het beste doen? Ik heb een leuk verhaaltje wat ik als introductie van mijn onderwerp ga gebruiken, maar daar komen ook al termen in voor die niet iedereen zo één twee drie kent.

Is het normaal dat je direct na je eerste twee dias(de titelpagina en inhoudsopgave) begint met het uitleggen van een paar (een stuk of 4) termen? En dat je dan daarna een leuk verhaaltje houdt over je onderwerp?

Of kan ik beter meteen beginnen met het leuke verhaaltje :P , dan de inhoudsopgave, en dan het formele deel van m'n scriptie (onderzoeksvraag en zulk)...
Liever beginnen met een verhaal waarom je vredesnaam onderzoekt wat je onderzoekt. Als je met termen gooit zonder dat mensen weten wat je van plan bent, is het allemaal een beetje random. Wees ook spaarzaam met termen (4 klinkt niet verkeerd, hoor). Als je je er vanaf kunt maken met een intuïtie of een omschrijving, waag je dan niet aan formele definities (hierbij denk ik vooral aan exacte studies, maar ik heb geen idee wat jij studeert).

Het hangt een beetje af van wat voor soort presentatie het is, maar ik heb ooit de tip gehad van een een universitair docent om voor een semi-lekenpubliek (dus mensen in jouw vakgebied, maar niet je niche) ongeveer de helft van je tijd te besteden aan introductie: achtergrond, bredere context, plannen, doel, etc. Dit klinkt radicaal, maar het blijkt echt te werken. Je spreekt mensen aan, mensen zijn betrokken bij je verhaal, en uiteindelijk komt je boodschap beter over, zelfs als je hierdoor minder in detail kunt treden.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:18:58 #175
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_153885568
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:10 schreef Arthos het volgende:
Lie

[..]

Liever beginnen met een verhaal waarom je vredesnaam onderzoekt wat je onderzoekt. Als je met termen gooit zonder dat mensen weten wat je van plan bent, is het allemaal een beetje random. Wees ook spaarzaam met termen (4 klinkt niet verkeerd, hoor). Als je je er vanaf kunt maken met een intuïtie of een omschrijving, waag je dan niet aan formele definities (hierbij denk ik vooral aan exacte studies, maar ik heb geen idee wat jij studeert).

Het hangt een beetje af van wat voor soort presentatie het is, maar ik heb ooit de tip gehad van een een universitair docent om voor een semi-lekenpubliek (dus mensen in jouw vakgebied, maar niet je niche) ongeveer de helft van je tijd te besteden aan introductie: achtergrond, bredere context, plannen, doel, etc. Dit klinkt radicaal, maar het blijkt echt te werken. Je spreekt mensen aan, mensen zijn betrokken bij je verhaal, en uiteindelijk komt je boodschap beter over, zelfs als je hierdoor minder in detail kunt treden.
Het zijn gelukkig redelijk simpele termen die ik even kort moet uitleggen of verduidelijken. Het is zeker geen kwantumfysica. :P Formele definities ga ik me helemaal niet aan wagen. Dat vinden de toehoorder (op enkele professoren na) toch niet leuk.

Ik denk dat ik gewoon begin met een leuke introductie over mijn onderwerp. Dan de inhoudsopgave en dan mijn onderzoeksvraag en onderzoeksdoel (en daarbij kan ik dan direct wat termen uitleggen, de meesten zitten namelijk in de onderzoeksvraag :P ) ..
pi_153916144
Laatste puntjes op de i en keihard duimen dat mijn assessor in een goede bui is en gewoon zegt voldoende en hop verdedigen.
pi_154013263
Morgen mijn bachelorscriptie inleveren en dan vakantie!
Hij heeft al via de mail laten weten dat hij het met veel plezier proefgelezen heeft, dus een voldoende zal het sowieso wel worden O+
pi_154018005
Ik ben momenteel hard bezig met mijn masterscriptie. Loop nu alleen tegen een probleempje op. Ik heb een groep respondenten een vragenlijst voorgelegd met daarin (onder andere) drie schalen voor leiderschapsstijl. In dit geval authentiek leiderschap, transformationeel leiderschap en transactioneel leiderschap. Dit heb ik ordinaal gemeten. Een van mijn hypotheses is dat authentiek leiderschap een autonoom concept is en dus gezien kan worden als ''echte leiderschapsstijl''.

Nu wil ik dus gaan controleren of personen die hoog scoren op Authentiek leiderschap laag scoren op de twee andere vormen van leiderschap en vice versa.

Nu weet ik alleen niet precies hoe ik dit kan toetsen :'( M'n begeleider gaf aan dat hij het zelf ook niet zo goed wist en dat hij dacht dat ik iets van een betrouwbaarheidsinterval voor ieder van de drie stijlen moest uitvoeren en vervolgens moest kijken of deze overlap hebben...

Weet een van jullie een manier of hoe ik dit uit zou moeten voeren want ik zit redelijk vast? :X
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_154019829
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:38 schreef erniee het volgende:
Ik ben momenteel hard bezig met mijn masterscriptie. Loop nu alleen tegen een probleempje op. Ik heb een groep respondenten een vragenlijst voorgelegd met daarin (onder andere) drie schalen voor leiderschapsstijl. In dit geval authentiek leiderschap, transformationeel leiderschap en transactioneel leiderschap. Dit heb ik ordinaal gemeten. Een van mijn hypotheses is dat authentiek leiderschap een autonoom concept is en dus gezien kan worden als ''echte leiderschapsstijl''.

Nu wil ik dus gaan controleren of personen die hoog scoren op Authentiek leiderschap laag scoren op de twee andere vormen van leiderschap en vice versa.

Nu weet ik alleen niet precies hoe ik dit kan toetsen :'( M'n begeleider gaf aan dat hij het zelf ook niet zo goed wist en dat hij dacht dat ik iets van een betrouwbaarheidsinterval voor ieder van de drie stijlen moest uitvoeren en vervolgens moest kijken of deze overlap hebben...

Weet een van jullie een manier of hoe ik dit uit zou moeten voeren want ik zit redelijk vast? :X
Wat is het probleem precies? Waarom zou je geen Mann-Whitney U-test (independent) of Wilcoxon Signed Rank Sum Test kunnen draaien (paired)? Neem aan dat dit niet het antwoord is, anders mag je begeleider zijn ontslag wel indienen :')
pi_154020677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:50 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Wat is het probleem precies? Waarom zou je geen Mann-Whitney U-test (independent) of Wilcoxon Signed Rank Sum Test kunnen draaien (paired)? Neem aan dat dit niet het antwoord is, anders mag je begeleider zijn ontslag wel indienen :')
Het probleem is dat ik geen groepen heb. Ben niet heel erg thuis in de statistiek. Mijn factoranalyse en betrouwbaarheidsanalyses komen mooi netjes uit. De eerste leiderschapstijl bestaat uit 4 factoren, de 2e uit 5 factoren en de 3e uit 3 factoren. Maar ik weet niet hoe ik nu verder kan analyseren deze eerste 4 factoren zeg maar significant verschillen van de andere twee leiderschapsstijlen (in totaal dus 5+3 factoren).

Edit: simpeler gesteld: hoe kan ik mijn respondenten aan de hand van al die vragen indelen in een van de drie categorieën(leiderschapsstijlen)? of kan dat uberhaupt? Want je kunt natuurlijk ook hoog op 2 vd 3 stijlen scoren.. (dan hoor je misschien wel in 2 categorieën)
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_154022470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:38 schreef erniee het volgende:
Ik ben momenteel hard bezig met mijn masterscriptie. Loop nu alleen tegen een probleempje op. Ik heb een groep respondenten een vragenlijst voorgelegd met daarin (onder andere) drie schalen voor leiderschapsstijl. In dit geval authentiek leiderschap, transformationeel leiderschap en transactioneel leiderschap. Dit heb ik ordinaal gemeten. Een van mijn hypotheses is dat authentiek leiderschap een autonoom concept is en dus gezien kan worden als ''echte leiderschapsstijl''.

Nu wil ik dus gaan controleren of personen die hoog scoren op Authentiek leiderschap laag scoren op de twee andere vormen van leiderschap en vice versa.

Nu weet ik alleen niet precies hoe ik dit kan toetsen :'( M'n begeleider gaf aan dat hij het zelf ook niet zo goed wist en dat hij dacht dat ik iets van een betrouwbaarheidsinterval voor ieder van de drie stijlen moest uitvoeren en vervolgens moest kijken of deze overlap hebben...

Weet een van jullie een manier of hoe ik dit uit zou moeten voeren want ik zit redelijk vast? :X
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:18 schreef erniee het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik geen groepen heb. Ben niet heel erg thuis in de statistiek. Mijn factoranalyse en betrouwbaarheidsanalyses komen mooi netjes uit. De eerste leiderschapstijl bestaat uit 4 factoren, de 2e uit 5 factoren en de 3e uit 3 factoren. Maar ik weet niet hoe ik nu verder kan analyseren deze eerste 4 factoren zeg maar significant verschillen van de andere twee leiderschapsstijlen (in totaal dus 5+3 factoren).

Edit: simpeler gesteld: hoe kan ik mijn respondenten aan de hand van al die vragen indelen in een van de drie categorieën(leiderschapsstijlen)? of kan dat uberhaupt? Want je kunt natuurlijk ook hoog op 2 vd 3 stijlen scoren.. (dan hoor je misschien wel in 2 categorieën)
pi_154023426
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:38 schreef erniee het volgende:
Ik ben momenteel hard bezig met mijn masterscriptie. Loop nu alleen tegen een probleempje op. Ik heb een groep respondenten een vragenlijst voorgelegd met daarin (onder andere) drie schalen voor leiderschapsstijl. In dit geval authentiek leiderschap, transformationeel leiderschap en transactioneel leiderschap. Dit heb ik ordinaal gemeten. Een van mijn hypotheses is dat authentiek leiderschap een autonoom concept is en dus gezien kan worden als ''echte leiderschapsstijl''.

Nu wil ik dus gaan controleren of personen die hoog scoren op Authentiek leiderschap laag scoren op de twee andere vormen van leiderschap en vice versa.

Nu weet ik alleen niet precies hoe ik dit kan toetsen :'( M'n begeleider gaf aan dat hij het zelf ook niet zo goed wist en dat hij dacht dat ik iets van een betrouwbaarheidsinterval voor ieder van de drie stijlen moest uitvoeren en vervolgens moest kijken of deze overlap hebben...

Weet een van jullie een manier of hoe ik dit uit zou moeten voeren want ik zit redelijk vast? :X
Probeer het eens in dit topic: SES / Centraal Statistiektopic (SPSS, R, excel, etc.) #8 daar zitten denk ik wel mensen die je kunnen helpen. Succes!
pi_154112693
Nog meer mensen die nog bezig zijn? Wat zijn jullie deadlines?

Ik ben verveeld, alleen, en wil uitstellen. :) Kom mij redden.

[ Bericht 57% gewijzigd door Arthos op 06-07-2015 14:37:28 ]
  maandag 6 juli 2015 @ 17:55:50 #184
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_154119691
ik ben ook nog bezig, maar wel in de eindfase! Vandaag groen licht gekregen voor het statistische deel van mijn onderzoek, dus moet nu alleen de resultaten, conclusie en al die kleine dingetjes die erbij komen kijken nog (voorblad, inhoud, abstract, enz).

Vraagje: hoe bedank je je scriptiebegeleider? (naast natuurlijk een vermelding in mijn scriptie). Hij was namelijk echt een fijne begeleider die enorm geholpen heeft. Begon mijn scriptie met 0 ervaring in Stata en daarmee werken was toch het handigst. Hij heeft me daar echt doorheen geholpen. Daarnaast antwoordde hij altijd snel op mailtjes en hebben we best veel tijd op zijn kantoor doorgebracht om de statistiek juist te krijgen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_154119706
Door hem een vriendelijk dankwoord te geven :)
Ja doei.
pi_154119810
Ik ben, na verdediging van mijn scriptie en competenties afgestudeerd met een 9 O+
pi_154133172
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:55 schreef superkimmi het volgende:
ik ben ook nog bezig, maar wel in de eindfase! Vandaag groen licht gekregen voor het statistische deel van mijn onderzoek, dus moet nu alleen de resultaten, conclusie en al die kleine dingetjes die erbij komen kijken nog (voorblad, inhoud, abstract, enz).

Vraagje: hoe bedank je je scriptiebegeleider? (naast natuurlijk een vermelding in mijn scriptie). Hij was namelijk echt een fijne begeleider die enorm geholpen heeft. Begon mijn scriptie met 0 ervaring in Stata en daarmee werken was toch het handigst. Hij heeft me daar echt doorheen geholpen. Daarnaast antwoordde hij altijd snel op mailtjes en hebben we best veel tijd op zijn kantoor doorgebracht om de statistiek juist te krijgen..
Nice! Succes met de eindsprint! Bachelor of master, trouwens?

Wat betreft bedanken heb ik geen idee. Een oprecht face-to-face dankwoord lijkt mij prima, tenzij je begeleider écht bijzondere fratsen voor je heeft uitgehaald. Heb ik gedaan met mijn begeleider van de bachelorscriptie, en zal ik ook doen met de begeleider van mijn masterscriptie (al zal ik tegen hem ook zeggen dat het een veelbelovende samenwerking was voor de PhD, en tot volgende week :') ). En handje schudden.
pi_154133173
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:01 schreef friekin_ het volgende:
Ik ben, na verdediging van mijn scriptie en competenties afgestudeerd met een 9 O+
Very nice. :)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 09:24:01 #189
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_154135430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 01:52 schreef Arthos het volgende:

[..]

Nice! Succes met de eindsprint! Bachelor of master, trouwens?

Wat betreft bedanken heb ik geen idee. Een oprecht face-to-face dankwoord lijkt mij prima, tenzij je begeleider écht bijzondere fratsen voor je heeft uitgehaald. Heb ik gedaan met mijn begeleider van de bachelorscriptie, en zal ik ook doen met de begeleider van mijn masterscriptie (al zal ik tegen hem ook zeggen dat het een veelbelovende samenwerking was voor de PhD, en tot volgende week :') ). En handje schudden.
Bachelor :) en thanks! :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_154209163
Wat is de vertaling van scriptant naar het Engels?
pi_154210200
Scriptant? Als in de fase van uit schrijven van je thesis? Daar is niet echt een woord voor, sowieso klinkt Scriptant in het Nederlands al vrij stom.
Ja doei.
pi_154210242
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:50 schreef Moralitas het volgende:
Wat is de vertaling van scriptant naar het Engels?
Dude, wat is het Nederlandse woord voor scriptant? :')

Bedoel je de persoon die een scriptie schrijft? Een dergelijk woord heb ik zowel in het Engels als Nederlands nooit gehoord, behalve de gebruikelijke 'student', 'candidate', 'supervisee' etc. afhankelijk van de context.
pi_154210375
en als je gewoon wilt zeggen dat je op dit moment je scriptie aan het schrijven bent, dan zeg je gewoon dat je je scriptie aan het schrijven bent, maar dan in het Engels.
Ja doei.
pi_154210580
Wat is je functie dan in het Verenigd Koninkrijk als je en scriptie schrijft voor een organisatie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154210691
Dan ben je op ' a(n industrial) placement', 'working on your thesis'.
Ja doei.
pi_154211036
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:39 schreef motorbloempje het volgende:
Dan ben je op ' a(n industrial) placement', 'working on your thesis'.
"Doing research stuff"
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:10:35 #197
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_154368612
yes, ik heb mijn scriptie zojuist ingeleverd! Aangezien hij al een maand roept dat het minimaal een 7 gaat worden maak ik me geen zorgen en heb ik vakantie!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_154370625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:10 schreef superkimmi het volgende:
yes, ik heb mijn scriptie zojuist ingeleverd! Aangezien hij al een maand roept dat het minimaal een 7 gaat worden maak ik me geen zorgen en heb ik vakantie!
Nice! Fijne vakantie! Is je begeleider ook degene die het beoordeelt?
  woensdag 15 juli 2015 @ 22:28:43 #199
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_154373620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:14 schreef Arthos het volgende:

[..]

Nice! Fijne vakantie! Is je begeleider ook degene die het beoordeelt?
Ja, samen met een meelezer :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_154373816
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:28 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja, samen met een meelezer :)
Chill! :)
pi_154482310
Vandaag/morgen officieel op twee derde qua tijd. Nog geen paniek. Dat komt over twee weken nog wel.
pi_155080853
Deadline over drie weken :')

Paniek begint goed voelbaar te worden.
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:40:06 #203
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_155081654
Ik mag met trotst vertellen dat de deadline voor de conceptversie staat *O* 30 augustus moet hij op de email staan
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_155114556
Ik meld me hier maar even, ben bezig aan mn masterscriptie voor de UU bij een bedrijf, en de deadline is overmorgen :') Ik ben soort van in een staat van gigantische stress omdat mijn computermodel nog aan het runnen is (dus ik heb nog niet alle resultaten) en verwondering dat ik vrijdag na 8 jaar studeren echt klaar ben (op de eindpresentatie na) :P

Nog maar even doorbuffelen...
pi_155114651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:02 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik meld me hier maar even, ben bezig aan mn masterscriptie voor de UU bij een bedrijf, en de deadline is overmorgen :') Ik ben soort van in een staat van gigantische stress omdat mijn computermodel nog aan het runnen is (dus ik heb nog niet alle resultaten) en verwondering dat ik vrijdag na 8 jaar studeren echt klaar ben (op de eindpresentatie na) :P

Nog maar even doorbuffelen...
Oh god. Succes en sterkte! :)
pi_155114859
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:04 schreef Arthos het volgende:

[..]

Oh god. Succes en sterkte! :)
Thanks. Ik tank maar even door c_/
pi_155403243
Dat moment dat je supervisor bezig is met het geven van feedback op je scriptie en een mailtje stuurt om te vragen wanneer de deadline is. :') Ik hoop dat dat is om te bepalen hoe snel hij moet zijn, en niet omdat hij mega revisies wil.
pi_155403944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:38 schreef Arthos het volgende:
Dat moment dat je supervisor bezig is met het geven van feedback op je scriptie en een mailtje stuurt om te vragen wanneer de deadline is. :') Ik hoop dat dat is om te bepalen hoe snel hij moet zijn, en niet omdat hij mega revisies wil.
Is hij niet gewoon wat verstrooid?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:14:23 #209
257132 crew  Awsom
pi_155403988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Is hij niet gewoon wat verstrooid?
Ken jij supervisors die niet verstrooid zijn? :')
pi_155404080
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Is hij niet gewoon wat verstrooid?
Sowieso. Ik weet, ik overdenk, maar ik vraag mij dan af waarom hij het überhaupt wil weten, want hij weet wel dat het ergens eind augustus of begin september is. Hij weet alleen niet de precieze datum.

Hopelijk wil hij het weten om te bepalen wanneer hij de feedback wil sturen, en niet om te bepalen of "dit doen" of "dat doen" nog haalbaar is voor de deadline. :') We gaan het zien. Ik heb in elk geval net wel een awesome bewijs opgesteld waardoor ik nu in wat rustiger vaarwater kom, tenzij supervisor nog grootse plannen heeft.
pi_155404105
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:14 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ken jij supervisors die niet verstrooid zijn? :')
Mijn thesisbegeleider, bizar druk maar altijd super stipt.
pi_155404125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:19 schreef Arthos het volgende:

[..]

Sowieso. Ik weet, ik overdenk, maar ik vraag mij dan af waarom hij het überhaupt wil weten, want hij weet wel dat het ergens eind augustus of begin september is. Hij weet alleen niet de precieze datum.

Hopelijk wil hij het weten om te bepalen wanneer hij de feedback wil sturen, en niet om te bepalen of "dit doen" of "dat doen" nog haalbaar is voor de deadline. :') We gaan het zien. Ik heb in elk geval net wel een awesome bewijs opgesteld waardoor ik nu in wat rustiger vaarwater kom, tenzij supervisor nog grootse plannen heeft.
Je kunt zoiets ook gewoon vragen he?!
pi_155404132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Mijn thesisbegeleider, bizar druk maar altijd super stipt.
Haha, mijn supervisor heeft wel eens meetings gecancelled omdat hij late minute voor een deadline aan het werken was. Verder is hij wel een topbegeleider! Maar dit soort dingen hoort erbij in de academische wereld.
pi_155404164
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:21 schreef Arthos het volgende:

[..]

Haha, mijn supervisor heeft wel eens meetings gecancelled omdat hij late minute voor een deadline aan het werken was. Verder is hij wel een topbegeleider! Maar dit soort dingen hoort erbij in de academische wereld.
Mwoaah, als ik 's avonds om elf uur een mailtje stuurde had ik om kwart over 9 's ochtends antwoord alsmede op zaterdagmiddag binnen het uur antwoord. Op reis voor conferentie werden onze stukken gewoon in het vliegtuig gelezen. _O_
pi_155404237
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Je kunt zoiets ook gewoon vragen he?!
Neh. Het is niet alsof het iets verandert. Bovendien zal het niet lang meer duren voordat hij reageert. Misschien vandaag nog. Ik ben benieuwd. :)

Als ik hem mail om 4 uur 's nachts krijg ik binnen 5 minuten reactie. Maar dat komt doordat hij zich in een heel andere tijdzone bevindt. :') Ik heb ook wel eens om 2 uur (gewone tijd) mails gehad. Laten we zeggen dat er niet zoiets is als een 8-urige werkdag in de academische wereld.
pi_155558853
Minder dan een week. :D Supervisor is al blij. Ik bijna ook.
pi_155581754
Nog vijf dagen!

EDIT: Stukje weggehaald

[ Bericht 74% gewijzigd door Arthos op 27-08-2015 16:33:22 ]
pi_155620583
Zou vandaag de uitslag van mijn scriptie krijgen. In plaats daarvan krijg ik nu net een e-mail dat de beoordeling van mijn scriptie is aangehouden door de examencommissie... Alsof het nog niet spannend genoeg was. Weet iemand wat dit kan betekenen? Vanuit school krijg ik verder natuurlijk geen informatie...
pi_155620625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:28 schreef Tobi-wan het volgende:
Zou vandaag de uitslag van mijn scriptie krijgen. In plaats daarvan krijg ik nu net een e-mail dat de beoordeling van mijn scriptie is aangehouden door de examencommissie... Alsof het nog niet spannend genoeg was. Weet iemand wat dit kan betekenen? Vanuit school krijg ik verder natuurlijk geen informatie...
Plagiaat? o|O
pi_155620729
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Plagiaat? o|O
Kan me niet voorstellen. Het is de 2e keer dat ik hem inlever, als er iets van plagiaat in zou zitten dan zou dat allang bekend zijn.
pi_155620746
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:35 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen. Het is de 2e keer dat ik hem inlever, als er iets van plagiaat in zou zitten dan zou dat allang bekend zijn.
Heb je niet moeten uploaden via Ephorus?
pi_155620823
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je niet moeten uploaden via Ephorus?
Uiteraard. Dat is ook allemaal netjes gedaan. Het aanhouden kan van alles betekenen maar plagiaat lijkt mij onmogelijk.
pi_155620840
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:38 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Uiteraard. Dat is ook allemaal netjes gedaan. Het aanhouden kan van alles betekenen maar plagiaat lijkt mij onmogelijk.
Ok, waar denk je zelf aan dan?
pi_155620864
jippie. Ik ga dit jaar weer aan de gang met de scriptie.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155620897
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Ok, waar denk je zelf aan dan?
Het kan zijn dat een van de twee beoordelaars is vervangen en dat hij de scriptie helemaal opnieuw heeft beoordeelt en dat het ergens is fout gegaan. De vorige keer was op het advies na alle hoofdstukken al met een voldoende beoordeeld. Ga kapot van de spanning hier...
pi_155620933
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:42 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Het kan zijn dat een van de twee beoordelaars is vervangen en dat hij de scriptie helemaal opnieuw heeft beoordeelt en dat het ergens is fout gegaan. De vorige keer was op het advies na alle hoofdstukken al met een voldoende beoordeeld. Ga kapot van de spanning hier...
Dat kan ik mij voorstellen. Sterkte met de spanning!
pi_155623590
Ik: "Dit is triviaal."
Supervisor: "Ja, maar leg uit waarom."
Ik: "..."

Uiteindelijk een supermooi niet triviaal bewijs gevonden om iets triviaals aan te tonen. Ik ben gewoon té blij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:28 schreef Tobi-wan het volgende:
Zou vandaag de uitslag van mijn scriptie krijgen. In plaats daarvan krijg ik nu net een e-mail dat de beoordeling van mijn scriptie is aangehouden door de examencommissie... Alsof het nog niet spannend genoeg was. Weet iemand wat dit kan betekenen? Vanuit school krijg ik verder natuurlijk geen informatie...
Das inderdaad een beetje jammer... Het is vast niets, maar het is toch vervelend! Sterkte ermee. Hopelijk krijg je je resultaat snel.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:27:21 #228
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_155661264
Website referenties zoals het gebruik van een online woordenboek en wikipedia (toestemming van docent) zet je die in een voetnoot? Of doe refereer je daar na zoals dit blabla (Wikipedia, datum). En dan later een lijst met gebruikte websites?

edit: nevermind probleem opgelost.

[ Bericht 8% gewijzigd door ieniminimuis op 29-08-2015 22:03:12 ]
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_155662593
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Website referenties zoals het gebruik van een online woordenboek en wikipedia (toestemming van docent) zet je die in een voetnoot? Of doe refereer je daar na zoals dit blabla (Wikipedia, datum). En dan later een lijst met gebruikte websites?

edit: nevermind probleem opgelost.
Vancouver style gebruik ik altijd. Maar wikipedia als bron? :P

But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:12:56 #230
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_155662759
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:07 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Vancouver style gebruik ik altijd. Maar wikipedia als bron? :P

[ afbeelding ]
Jups. Werd als suggestie aangedragen door mijn docent om kerncijfers van een land en regio te gebruiken. Ik vond het ook al raar, maar als de docent zegt dat het mag wie ben ik dan om rare fratsen uit te gaan halen en een andere bron te gaan gebruiken die precies hetzelfde zegt maar waar ik uren naar aan het zoeken ben?
Heb je de data pagina van Worldbank wel eens gezien? Daar is geen doorkomen aan.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_155662793
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:12 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Jups. Werd als suggestie aangedragen door mijn docent om kerncijfers van een land en regio te gebruiken. Ik vond het ook al raar, maar als de docent zegt dat het mag wie ben ik dan om rare fratsen uit te gaan halen en een andere bron te gaan gebruiken die precies hetzelfde zegt maar waar ik uren naar aan het zoeken ben?
Heb je de data pagina van Worldbank wel eens gezien? Daar is geen doorkomen aan.
En de bron waar wikipedia naar verwijst?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_155662825
Wat zijn kerncijfers eigenlijk?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:15:54 #233
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_155662853
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat zijn kerncijfers eigenlijk?
In dit geval inwonersaantallen, percentage van werkenden in een sector dat soort dingen
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_155663863
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:15 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

In dit geval inwonersaantallen, percentage van werkenden in een sector dat soort dingen
Staat dat niet gewoon in een moderne atlas? Nouja, je moet het zelf weten. Ik zou het zelf niet doen, ook niet als mijn docent dat aanraadde. Dan zou ik ook mijn vraagtekens zetten bij de capaciteiten van die docent.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:53:12 #235
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_155664090
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:45 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Staat dat niet gewoon in een moderne atlas? Nouja, je moet het zelf weten. Ik zou het zelf niet doen, ook niet als mijn docent dat aanraadde. Dan zou ik ook mijn vraagtekens zetten bij de capaciteiten van die docent.
Het gaat ook maar om het kort en bondig beschrijven van de study context, dus zo heel belangrijk vind ik het nou ook weer niet. Het moet meer een idee aan de lezer geven van de economische gesteldheid van een land. Veel van de study context is gebaseerd op mijn eigen ervaringen van wat ik gezien heb en deze vul ik aan met wat cijfers van in dit geval Wikipedia en World Bank. Dus zo heel wetenschappelijk verantwoord is het hele plaatje toch al niet.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:30:59 #236
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_155670398
CIA Factbook een optie? In mijn ervaring redelijk up to date en betrouwbaarder dan Wikipedia.

Ik ben overigens niet per se tegen Wikipedia als bron, meestal kun je wel inschatten hoe betrouwbaar een artikel is. Ik zou dan zelf echter kijken naar de bronnen die ze daar hebben gebruikt.
Ok stelletje hokboeren
pi_155729304
Eindelijk ingeleverd, en nu eindelijk vakantie!
pi_155812862
Hier ook klaar, met een 8,6 voor mn thesis ^O^ God wat heerlijk, na 8 jaar geen uni meer. *O*
pi_155812981
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:21 schreef stroopwafelt het volgende:
Hier ook klaar, met een 8,6 voor mn thesis ^O^ God wat heerlijk, na 8 jaar geen uni meer. *O*
^O^
Ja doei.
pi_155813056
Iedereen die nog moet: heel veel succes, en gewoon stug door blijven gaan, one day at a time. Je komt er uiteindelijk vanzelf :)
pi_156382350
Scriptie verdedigd. Ging redelijk goed, dus ik ben blij. Volgende week cijfer, en dan kan ik hopelijk verder met mijn leven!
pi_158269484
Dit topic verdient wel een schopje onderhand. o|O

Ik heb het tweede semester m'n scriptie, dus begin officieel in februari. Ik wil echter een individuele scriptie schrijven, dus ik heb alvast wat dingen geregeld. Plan besproken met (beoogd) begeleider en die was helemaal on board, gelukkig. Hij gaat wat rondvragen voor mij en komt dan rond half januari met een aantal onderwerpen waar ik dan uit mag/kan kiezen. :D

Momenteel studeer ik psychologie, maar ik wil de exacte kant op met m'n scriptie (hiervoor twee jaar sterrenkunde gestudeerd). Het idee is dat ik wat ga doen in de richting van Item Response Theory (IRT) en factoranalyse, waarschijnlijk in het gebied van high-stakes testing. Dat was een beetje het brainstorm-idee in ieder geval en dat sprak me wel heel erg aan. Ik mag lekker aan het werk in R gelukkig, geen SPSS voor mij. *O*

Ik krijg helaas vanuit mijn werk als studentassistent voldoende rampverhalen over scripties en de begeleiders door, dus ik zie er ook wel een beetje tegenop. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_158269900
hello darkness my old friend
pi_158910225
1. Bij een managementsamenvatting wil ik onder andere aanleiding van het onderzoek beschrijven. Moet ik hierdoor naar dezelfde bron verwijzen als dat ik 2 hoofdstukken verder ga doen?

2. Is het beter om in de stukken te verwijzen naar hoofdstuk één, twee, drie of naar hoofdstuk 1, 2 en 3 zoals de kopjes ook zijn?

3. Ik beschrijf in de samenvatting ook de vier onderzoeksvragen. Onderzoeksvraag 2 heeft 4 subvragen, onderzoeksvraag 3 heeft 3 subvragen en onderzoeksvraag 4 heeft 2 subvragen. Is het belangrijk die subvragen ook te noemen? Want mij lijkt het lelijk als ik daar ook nog bijna 10 subvragen benoem in de toch al korte samenvatting.

4. Beschrijf je het als volgt: "De onderzoeksvragen hebben antwoord gegeven op" of "De onderzoeksvragen geven antwoord op" of "De onderzoeksvragen zullen antwoord geven op"

[ Bericht 23% gewijzigd door Schnitzels op 07-01-2016 21:24:05 ]
- Met zuidelijke groet -
pi_158952726
Niemand die dit weet?
- Met zuidelijke groet -
pi_158952922
1.- overal moet een bronvermelding bij, dus ik zou zeggen ja.
2.- alle cijfers onder de twintig evenals tussencijfers (dertig, honderd etc) dienen voluit geschreven te zijn, heb ik altijd geleerd. Dus één, twee, drie.
3.- lijkt me niet, hoofdvragen zijn afdoende denk ik.
4.- vragen geven nergens antwoord op. "Dit onderzoek zal pogen antwoord te geven op" lijkt mij al een betere verwoording, maar schaaf daar vooral nog wat aan want ik ben net wakker.
Your opinion of me is none of my business.
pi_158953895
Ik doe alle bronvermelding in Apa 6. Nogal een gedoe :') en de woorden die voor een 'buitenstaander' niet te begrijpen zijn zet ik een voetnoot bij met uitleg in begrippenlijst.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158954202
"door deze vragen te stellen kunnen we antwoorden vinden die x en y bewijzen" (simpel gezegd). Vragen beantwoorden namelijk niet, dat doen de uiteindelijke data en de daaruit voortvloeiende antwoorden :)
Ja doei.
pi_158954320
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:37 schreef Tamashii het volgende:
Ik doe alle bronvermelding in Apa 6. Nogal een gedoe :') en de woorden die voor een 'buitenstaander' niet te begrijpen zijn zet ik een voetnoot bij met uitleg in begrippenlijst.
Gebruik Mendeley.
pi_158954326
Iedereen die geen Mendeley voor z'n scriptie gebruikt is gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 11:59:54 ]
pi_158954360
Nieuwste Endnote is ook wel fijn. Die werkt goed samen met mijn schrijfprogramma (had geen Mendeley plug in), en makkelijk citaties inladen vanuit bijvoorbeeld een google scholar.

Met de hand referenties doen zou ik écht nooit doen..
Ja doei.
pi_158954501
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:19 schreef Sarasi het volgende:
1.- overal moet een bronvermelding bij, dus ik zou zeggen ja.
2.- alle cijfers onder de twintig evenals tussencijfers (dertig, honderd etc) dienen voluit geschreven te zijn, heb ik altijd geleerd. Dus één, twee, drie.
3.- lijkt me niet, hoofdvragen zijn afdoende denk ik.
4.- vragen geven nergens antwoord op. "Dit onderzoek zal pogen antwoord te geven op" lijkt mij al een betere verwoording, maar schaaf daar vooral nog wat aan want ik ben net wakker.
1. Top dan doen we dat.
2. Dus ik verwijs: 'In hoofdstuk vier is een analyse te vinden...'. Dat klinkt logisch, kan ik dan wel verwijzen naar hoofdstuk 4.2? Of kan ik het dan beter voluit schrijven.maar bij paragraaf twee van hoofdstuk vier...
3. Prima
4. Oke vergelijkbaar met wat Motorbloempje aangeeft. Ga ik mee aan de slag.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:37 schreef Tamashii het volgende:
Ik doe alle bronvermelding in Apa 6. Nogal een gedoe :') en de woorden die voor een 'buitenstaander' niet te begrijpen zijn zet ik een voetnoot bij met uitleg in begrippenlijst.
Ik doe ook alles volgens de APA stijl (weet niet of dit per se APA 6 is) Ik vul alles in op https://www.scribbr.nl/originaliteitscheck/apa-generator/ en voeg het daarna toe.

Moeilijke begrippen heb ik ook erg veel. Ik heb Bijlage 1 die tabel weergeeft van al deze moeilijke woorden of vaktaal. Doe jij dan bij elke keer dat een moeilijke term voorkomt een voetnoot en dan: Zie bijlage 1 of alleen de eerste keer? Want soms komt er echt heel veel en vaak vaktaal naar voren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
"door deze vragen te stellen kunnen we antwoorden vinden die x en y bewijzen" (simpel gezegd). Vragen beantwoorden namelijk niet, dat doen de uiteindelijke data en de daaruit voortvloeiende antwoorden :)
Ga ik mee aan de slag.
- Met zuidelijke groet -
pi_158954539
Moeilijke begrippen? Je schrijft toch iets wat je begeleider hopelijk snapt, dan heb je dat toch niet nodig.
pi_158954595
Wat je kunt doen is een 'glossary' aan het begin, waarin je bepaalde definties die je hanteert introduceert als het ware, van de 'vaktaal' die je gebruikt, maar uiteindelijk moet álles wat er in je scriptie staat begrijpelijk zijn voor iemand uit 't veld die dat leest, en eigenlijk ook daar buiten wel. Dus zorg dat je niet te ver doorslaat in het willen laten zien van je kennis van 'de vaktaal'.
Ja doei.
pi_158955164
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:11 schreef MCH het volgende:
Moeilijke begrippen? Je schrijft toch iets wat je begeleider hopelijk snapt, dan heb je dat toch niet nodig.
Nooit gehoord van jargon? Mijn onderwerp gaat echt over iets wat niet veel mensen kennen. :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158955174
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
Wat je kunt doen is een 'glossary' aan het begin, waarin je bepaalde definties die je hanteert introduceert als het ware, van de 'vaktaal' die je gebruikt, maar uiteindelijk moet álles wat er in je scriptie staat begrijpelijk zijn voor iemand uit 't veld die dat leest, en eigenlijk ook daar buiten wel. Dus zorg dat je niet te ver doorslaat in het willen laten zien van je kennis van 'de vaktaal'.
Dankjewel hiervoor. Wat ik heb is pas eigenlijk op pagina 6 een begrippenkader. Ik denk zelf dat dit te laat is? Dat het eerder na de inleiding moet?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158955199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:09 schreef De-Hamster het volgende:

Ik doe ook alles volgens de APA stijl (weet niet of dit per se APA 6 is) Ik vul alles in op https://www.scribbr.nl/originaliteitscheck/apa-generator/ en voeg het daarna toe.

Moeilijke begrippen heb ik ook erg veel. Ik heb Bijlage 1 die tabel weergeeft van al deze moeilijke woorden of vaktaal. Doe jij dan bij elke keer dat een moeilijke term voorkomt een voetnoot en dan: Zie bijlage 1 of alleen de eerste keer? Want soms komt er echt heel veel en vaak vaktaal naar voren.
Die ken ik ook. Echter probeer ik het mezelf aan te leren dat ik het gewoon via Word zelf doe ipv via die website. Dit omdat ik het ook via Ephorus?! moet inleveren en zij dus na kunnen gaan hoe of wat. Als je het eenmaal door hebt is het niet moeilijk om het via Word te doen, maar eerst was ik echt in paniek.

Ik heb het nu nog overal een voetnoot, maar ga dit denk ik wel veranderen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158955469
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
Nieuwste Endnote is ook wel fijn. Die werkt goed samen met mijn schrijfprogramma (had geen Mendeley plug in), en makkelijk citaties inladen vanuit bijvoorbeeld een google scholar.

Met de hand referenties doen zou ik écht nooit doen..
Mendeley is fantastisch, maar waarom ze zo weinig plug ins hebben is mij nog steeds een raadsel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:09 schreef De-Hamster het volgende:
2. Dus ik verwijs: 'In hoofdstuk vier is een analyse te vinden...'. Dat klinkt logisch, kan ik dan wel verwijzen naar hoofdstuk 4.2? Of kan ik het dan beter voluit schrijven.maar bij paragraaf twee van hoofdstuk vier...
Als het hoofdstuk een nummer heeft zou ik dat gewoon overnemen, maar opzich kan 'Hoofdstuk vier' nog wel. Hoofdstuk 4.2 zou ik wel gewoon op die manier benoemen en niet het paragraaf twee gebeuren. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:44 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nooit gehoord van jargon? Mijn onderwerp gaat echt over iets wat niet veel mensen kennen. :o
Hangt er vanaf voor wie je de scriptie schrijft. Als deze samenhangt met een stage is het aan te raden begrippen uit te leggen, als het enkel voor een wetenschappelijke begeleider is, dan mag je al veel meer kennis veronderstellen en zul je vooral theorieën uitleggen. Dat laatste doe je dan weer niet in een voetnoot. :)
pi_158956090
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:11 schreef MCH het volgende:
Moeilijke begrippen? Je schrijft toch iets wat je begeleider hopelijk snapt, dan heb je dat toch niet nodig.
Het vakjargon komt voornamelijk voor doordat ik een brede commerciële opleiding heb en mijn scriptie over een specifiek onderdeel van internetmarketing gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:46 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Die ken ik ook. Echter probeer ik het mezelf aan te leren dat ik het gewoon via Word zelf doe ipv via die website. Dit omdat ik het ook via Ephorus?! moet inleveren en zij dus na kunnen gaan hoe of wat. Als je het eenmaal door hebt is het niet moeilijk om het via Word te doen, maar eerst was ik echt in paniek.

Ik heb het nu nog overal een voetnoot, maar ga dit denk ik wel veranderen.
Hoe ga je dit aanpassen? Blijf je wel verwijzen naar alle begrippen? Of doe je het zoals een 'glossary' in het begin. Ik heb ongeveer 50 termen/begrippen die ik uitgelegd heb. Dit zijn de simpelste dingen zoals 'browser' en 'usability'. Dit wilde de begeleider graag. :{.

Ik ben alleen aan het bedenken wat ik ermee in de tekst moet doen. Ik heb Bijlage 1 een tabel met uitleg en begrip staan, maar de verwijzing vanuit de tekst nog niet. Wel in het voorwoord beschreven dat voor uitleg van begrippen ik hen naar bijlage 1 verwijs. Verder eigenlijk niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:58 schreef Operc het volgende:

[..]

Mendeley is fantastisch, maar waarom ze zo weinig plug ins hebben is mij nog steeds een raadsel.

[..]

Als het hoofdstuk een nummer heeft zou ik dat gewoon overnemen, maar opzich kan 'Hoofdstuk vier' nog wel. Hoofdstuk 4.2 zou ik wel gewoon op die manier benoemen en niet het paragraaf twee gebeuren. :)

[..]

Hangt er vanaf voor wie je de scriptie schrijft. Als deze samenhangt met een stage is het aan te raden begrippen uit te leggen, als het enkel voor een wetenschappelijke begeleider is, dan mag je al veel meer kennis veronderstellen en zul je vooral theorieën uitleggen. Dat laatste doe je dan weer niet in een voetnoot. :)
Prima dan doe ik het zo.

Mijn scriptie is inderdaad naar aanleiding van een stage. Zoals gezegd voor brede hbo opleiding waar een specifiek onderwerp gekozen is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
Wat je kunt doen is een 'glossary' aan het begin, waarin je bepaalde definties die je hanteert introduceert als het ware, van de 'vaktaal' die je gebruikt, maar uiteindelijk moet álles wat er in je scriptie staat begrijpelijk zijn voor iemand uit 't veld die dat leest, en eigenlijk ook daar buiten wel. Dus zorg dat je niet te ver doorslaat in het willen laten zien van je kennis van 'de vaktaal'.
In principe is het niet eens zo ingewikkeld, maar mijn begeleider wilde zoveel mogelijk uitgelegd hebben, omdat hij het een moeilijk onderwerp vond. Ik wilde mijn begrippenlijst als het ware als Bijlage 1 hebben, omdat dit 3 A4-tjes zijn en ik het slordig vind aan het begin van de scriptie.
- Met zuidelijke groet -
pi_158956159
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:26 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Het vakjargon komt voornamelijk voor doordat ik een brede commerciële opleiding heb en mijn scriptie over een specifiek onderdeel van internetmarketing gaat.

[..]

Hoe ga je dit aanpassen? Blijf je wel verwijzen naar alle begrippen? Of doe je het zoals een 'glossary' in het begin. Ik heb ongeveer 50 termen/begrippen die ik uitgelegd heb. Dit zijn de simpelste dingen zoals 'browser' en 'usability'. Dit wilde de begeleider graag. :{.

Ok, vooruit. Als het moet dan moet het maar wat een debiele begeleider met z'n browser. ;(
pi_158956227
Een tussendoor; het is jargon of vaktaal. Vakjargon is dubbelop. ;)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158956536
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Ok, vooruit. Als het moet dan moet het maar wat een debiele begeleider met z'n browser. ;(
Precies dit inderdaad. :P
Uiteindelijk is je begeleider diegene die je cijfer bepaalt, dus zijn raad opvolgen kan geen kwaad in deze. :)
pi_158956753
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:58 schreef Operc het volgende:

[..]

Mendeley is fantastisch, maar waarom ze zo weinig plug ins hebben is mij nog steeds een raadsel.

[..]

Als het hoofdstuk een nummer heeft zou ik dat gewoon overnemen, maar opzich kan 'Hoofdstuk vier' nog wel. Hoofdstuk 4.2 zou ik wel gewoon op die manier benoemen en niet het paragraaf twee gebeuren. :)

[..]

Hangt er vanaf voor wie je de scriptie schrijft. Als deze samenhangt met een stage is het aan te raden begrippen uit te leggen, als het enkel voor een wetenschappelijke begeleider is, dan mag je al veel meer kennis veronderstellen en zul je vooral theorieën uitleggen. Dat laatste doe je dan weer niet in een voetnoot. :)
Ja, als het kon had ik bij Mendeley gebleven -O- Maar moet zeggen dat ik op zich nu ook wel prima met Endnote overweg kan.
Ja doei.
pi_158956759
Nooit de aanbevelingen van je docenten negeren.
pi_158956796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:45 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dankjewel hiervoor. Wat ik heb is pas eigenlijk op pagina 6 een begrippenkader. Ik denk zelf dat dit te laat is? Dat het eerder na de inleiding moet?
In de gemiddelde PhD thesis zit het nog voor de introductie, en volgens mij ook zo bij master theses.

Volgorde bijvoorbeeld:

Voorpagina
Acknowledgements
Abstract
Lijst van tabellen
Lijst van afbeeldingen
Lijst van definities
Inleiding

Zoiets :)
Ja doei.
pi_158956903
Wat voor kantklosopleiding doe je dat je begeleider vindt dat 'browser' vaktaal is en je het moet definieren? :o :@

Maar, inderdaad, doen wat ze zeggen ;(
Ja doei.
pi_158958187
Juristen: Hoe verwijzen jullie naar de conclusie van een A-G bij een arrest van het Hof van Justitie? Daar staat namelijk voor zover ik kan vinden niets over in de leidraad voor juridische auteurs.
pi_158965157
Oke, het einde is in zicht. Managementsamenvatting check. Overal APA check.

Stel ik gebruik woorden in de tekst die ik toelicht in de verklarende woordenlijst.
1. 1x voetnoot: Nader toegelicht in de verklaren woordenlijst in bijlage 1. Zodra ik ditzelfde woord vaker in de tekst gebruik, niets meer aangeven?
2. Iedere keer zodra ik het woord gebruik, maar enkel éénmaal per pagina een voetnoot.
3. Iedere keer het woord cursief maken?

Ik moet een oplossing vinden die gebruikelijk is. Het uitleggen in de voetnoot neemt te veel ruimte in beslag. Ik zit al lichtjes over het max. pagina's heen, dus verder in de tekst kan ook niet. Wat is aan te raden?
- Met zuidelijke groet -
pi_158982383
Ik neig naar 1 of 2, is een van de twee gebruikelijker?
- Met zuidelijke groet -
pi_158982983
1.
Ja doei.
pi_159041258
Goedkeuring is onder tafel al gegeven voor mijn voorstel, ik krijg binnenkort nog zwart op wit dat mijn individuele bachelorthese doorgaat. *O* Enige puntje is nog dat het misschien toch een 15 ECTS these gaat worden, in plaats van 10. Niet dat ik dat echt erg zou vinden want het is oprecht een immens interessant onderwerp, maar dan moet ik nog even een vak schrappen. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_159041313
Oh, het enthousiasme van het schrijven van een bachelorthesis, ik wilde dat ik dat nog had O+

;) :P
Ja doei.
pi_159092303
Word een beetje moedeloos van dat wachten op mijn begeleider elke keer.

Zij wilde graag op elk hoofdstuk feedback geven, en dat ik dan na verwerking van de feedback ook het volgende hoofdstuk opstuur, waar ik weer feedback op krijg, en dan het volgende hoofdstuk, etc.

Op zich wel fijn dat het schrijfproces gaandeweg goed in de gaten wordt gehouden, zodat je aan het einde waarschijnlijk geen (grote) aanpassingen meer hoeft door te voeren, maar dat mens laat telkens wel 3 tot 4 weken op zich wachten met antwoord.

2 weken terug de definitieve versie ingeleverd, na begin december al een conceptversie te hebben ingeleverd. Had gehoopt dat het nu snel klaar zou zijn en dat ze zou zeggen van nu is het wel goed zo, maar nee hoor weer weken wachten :'(

Bij elkaar na 5 hoofdstukken al een week of 20 alleen al op de feedback zitten wachten. Wat is bij jullie een normale termijn waarbinnen je van je begeleider feedback oid krijgt?
pi_159092558
Zojuist het verlossende mailtje dat ik mag gaan verdedigen.Eind januari! Man, wat een opluchting.

Ze zeggen altijd dat het dan eigenlijk niet meer mis kan gaan. Is dat hier ook de ervaring?
pi_159094232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:11 schreef Skiet het volgende:
Zojuist het verlossende mailtje dat ik mag gaan verdedigen.Eind januari! Man, wat een opluchting.

Ze zeggen altijd dat het dan eigenlijk niet meer mis kan gaan. Is dat hier ook de ervaring?
Natuurlijk kan het nog misgaan. Als je nu op een zes zit en je zegt hele domme dingen tijdens je verdediging dan kan je nog het bokje zijn.
pi_159094978
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 09:55 schreef James_R het volgende:
Word een beetje moedeloos van dat wachten op mijn begeleider elke keer.

Zij wilde graag op elk hoofdstuk feedback geven, en dat ik dan na verwerking van de feedback ook het volgende hoofdstuk opstuur, waar ik weer feedback op krijg, en dan het volgende hoofdstuk, etc.

Op zich wel fijn dat het schrijfproces gaandeweg goed in de gaten wordt gehouden, zodat je aan het einde waarschijnlijk geen (grote) aanpassingen meer hoeft door te voeren, maar dat mens laat telkens wel 3 tot 4 weken op zich wachten met antwoord.

2 weken terug de definitieve versie ingeleverd, na begin december al een conceptversie te hebben ingeleverd. Had gehoopt dat het nu snel klaar zou zijn en dat ze zou zeggen van nu is het wel goed zo, maar nee hoor weer weken wachten :'(

Bij elkaar na 5 hoofdstukken al een week of 20 alleen al op de feedback zitten wachten. Wat is bij jullie een normale termijn waarbinnen je van je begeleider feedback oid krijgt?
Slecht dat hier geen duidelijke deadlines zijn afgesproken, zowel naar jou als haar kant toe. Wij hadden een vast schema. Op maandag deadline en dan de week erop op woensdag of donderdag een fysieke afspraak.
pi_159094994
Wij hadden geloof ik 20 weken om die hele scriptie te schrijven of nog niet eens. :o
pi_159095011
Wij hadden het hele tweede semester van het derde jaar van de bachelor. :)
Ja doei.
pi_159095031
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hadden het hele tweede semester van het derde jaar van de bachelor. :)
Dat is dus 20 weken.
pi_159095036
Ik heb het niet nageteld :+

was dan ook vrij snel klaar. :@
Ja doei.
pi_159096906
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, het enthousiasme van het schrijven van een bachelorthesis, ik wilde dat ik dat nog had O+

;) :P
Haha ja ik voel me echt een blije gup. :@

Ik heb nu in principe goedkeuring, mijn begeleider moet er alleen nog even mee akkoord gaan dat hij er geen dagdelen voor krijgt want die geeft de RuG niet voor individuele theses. :') Hopelijk is dat geen probleem en dan wordt het ook definitief een these van 15 ECTS. Ik heb al allemaal interessante artikelen van m'n begeleider toegestuurd gekregen. _O-

Complete noobvraag... Ik zou dan straks 21 uur per week bezig moeten zijn met die these (twintig weken lang) en mijn begeleider benadrukte al dat ik die tijd er waarschijnlijk ook echt wel in moet stoppen. Is het verstandig om echt 2.5 dag per week te blokken in mijn agenda en dan gewoon ook echt aan die these te werken of verschillen de fases (achtergrond onderzoek, data analyse, schrijven) zo van elkaar in intensiteit dat dat niet praktisch is? Ik ben nogal van het uitstellen en last-minute werken en dat wil ik hier eigenlijk wat voorkomen. :@

En tijdens het dit typen te horen gekregen dat hij akkoord is met de vrijwillige basis. *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_159096951
:@ ik heb de uiteindelijke thesis wrsch in een week of 3 geschreven. Uiteraard wel onderzoek gedaan vooraf, maar 21 uur per week bezig zijn? Neuh. Ligt misschien ook aan het soort onderzoek/het veld en je talent voor schrijven, maar vaak zijn in de bachelorfase de uren nogal wat opgefluft in de syllabi... :@
Ja doei.
pi_159097157
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
:@ ik heb de uiteindelijke thesis wrsch in een week of 3 geschreven. Uiteraard wel onderzoek gedaan vooraf, maar 21 uur per week bezig zijn? Neuh. Ligt misschien ook aan het soort onderzoek/het veld en je talent voor schrijven, maar vaak zijn in de bachelorfase de uren nogal wat opgefluft in de syllabi... :@
Ja dat dacht ik ook al, maar mijn begeleider heeft wel ambities volgens mij. Hij noemde zelfs al een artikel, mocht ik iets interessants vinden. Het is wel heel veel gevorderde statistiek, dus ik moet best veel uitzoeken en leren ook. Maar wel goed om te horen. :P Dan probeer ik zeker in het begin gewoon wel die twintig uur per week te maken, maar hoef ik ook niet direct paniek en te stressen als dat een keer niet lukt. :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_159097603
Het komt in golven, dus ik zou niet verwachten dat je er gelijk zoveel tijd in steekt of moet steken.
pi_159326734
Wie heeft een goed voorbeeld voor de opzet van de presentatie voor de verdediging van een bachelor thesis? Wat behandel je en wat behandel je niet en welke vragen kan je verwachten op de HVA?
pi_159328242
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:20 schreef Skiet het volgende:
Wie heeft een goed voorbeeld voor de opzet van de presentatie voor de verdediging van een bachelor thesis?
Als het goed is heb je toch wel een vak gehad waarin ze je dat hebben uitgelegd?

Welke richting studeer je af?

quote:
Wat behandel je en wat behandel je niet en welke vragen kan je verwachten op de HVA?
Daar ben je vrij in, maar ik zie het liefst dat studenten de belangrijkste boodschap van hun werk goed voor het voetlicht brengen, zodat deze boodschap duidelijk is. Keep it short and simple. Focusseer op de hoofdlijnen. Na al dat werk ben jij een expert, terwijl je publiek niet bekend is met zaken die voor jou ondertussen vanzelfsprekend zijn. Het is voor iedereen erg lastig om een stap terug te maken, en het materiaal zo te presenteren dat het voor iedereen duidelijk is.

Als mensen interesse hebben in de details, dan moeten ze vooral de thesis lezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159328283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 09:55 schreef James_R het volgende:
Wat is bij jullie een normale termijn waarbinnen je van je begeleider feedback oid krijgt?
Een beetje begeleider geeft binnen een week feedback, maar te veel begeleiders nemen hun verantwoordelijkheid niet, en laten studenten zwemmen. Ik zie het om me heen ook veel te veel gebeuren. Ga liever vissen, dan voor nepbegeleider spelen, denk ik dan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159328458
Met mijn begeleider heb ik vooralsnog telkens vantevoren duidelijke afspraken gemaakt. Ik lever dit op die dag in, vervolgens hebben wij een meeting op die dag (meestal een week later oid) waarop ik de feedback krijg.
pi_159335152
Hoeveelheid werk voor je bachelorscriptie hangt af van de fase. In het begin hoefde ik nauwelijks iets er aan te doen. Toen ik mijn definitieve vraagstelling rond had ben ik pas echt begonnen. Toen was ik wel een aantal dagen per week bezig. Niet dat dat vijf dagen waren, eerder drie ofzo, maar die fase was het meeste werk. Maar ik geloof dat ik in de periode februari-mei de scriptie moest schrijven en pas ergens in maart echt ben begonnen.
pi_159380616
Mijn beoordeling van mijn scriptie teruggekregen:

Inhoudelijk een 6,9
Procestechnisch een 8

De taaltest heb ik helaas niet gehaald. De instelling hanteert een steekproef van 3 a 4 pagina's en op deze pagina mogen maximaal gemiddeld 3 fouten per pagina staan. De inleiding had er blijkbaar al teveel.

Ik heb het stuk nu al meerdere keren doorgelezen en er taalfouten uitgehaald. Mijn vriendin is zelfs beter in taal dan ik, zelfs zij heeft eroverheen gelezen. Ik begin zo langzamerhand ten einde raad te worden. Ik lees deze teksten nu al zo vaak, ik lees over die fouten heen.

Zijn er instellingen/leraren die zoiets op redelijk korte termijn willen nakijken?
- Met zuidelijke groet -
pi_159380937
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:58 schreef De-Hamster het volgende:
Mijn beoordeling van mijn scriptie teruggekregen:

Inhoudelijk een 6,9
Procestechnisch een 8

De taaltest heb ik helaas niet gehaald. De instelling hanteert een steekproef van 3 a 4 pagina's en op deze pagina mogen maximaal gemiddeld 3 fouten per pagina staan. De inleiding had er blijkbaar al teveel.

Ik heb het stuk nu al meerdere keren doorgelezen en er taalfouten uitgehaald. Mijn vriendin is zelfs beter in taal dan ik, zelfs zij heeft eroverheen gelezen. Ik begin zo langzamerhand ten einde raad te worden. Ik lees deze teksten nu al zo vaak, ik lees over die fouten heen.

Zijn er instellingen/leraren die zoiets op redelijk korte termijn willen nakijken?
Vraag een medestudent? Ik kijk ook altijd essays en ook de scriptie van een goede vriendin van mij na op taalfouten. Nederlands is haar tweede taal dus ze kan wel wat hulp gebruiken. Er is vast wel een medestudent die je kan helpen. Hoe lang is je scriptie?
pi_159381110
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vraag een medestudent? Ik kijk ook altijd essays en ook de scriptie van een goede vriendin van mij na op taalfouten. Nederlands is haar tweede taal dus ze kan wel wat hulp gebruiken. Er is vast wel een medestudent die je kan helpen. Hoe lang is je scriptie?
Het probleem is daarin dat ik al anderhalf jaar langer bezig ben, mijn medestudenten zijn al allemaal niet meer bezig. _O-
Plusminus 30.000 woorden scriptie plusminus 10.000 woorden bijlagen (al ga ik er vanuit dat die niet getest worden).
- Met zuidelijke groet -
pi_159381133
-da's een dienst, dat mag niet-

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 25-01-2016 14:15:15 ]
pi_159381191
Wel treurig zeg, scriptie afgekeurd vanwege je taalkwaliteiten.
pi_159381250
Maar hoezo een steekproef? Lezen ze je hele scriptie niet of wat? :P
pi_159381294
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:58 schreef De-Hamster het volgende:
De inleiding had er blijkbaar al teveel.
Maar... HOE? ;(
Ja doei.
pi_159381314
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:16 schreef MCH het volgende:
Wel treurig zeg, scriptie afgekeurd vanwege je taalkwaliteiten.
Heel vervelend, begeleider is het ook niet eens. Maar blijkbaar zijn sinds het Inholland schandaal onze criteria sterk verhoogd om maar niet in de buurt te komen van Inholland praktijken. Meerdere begeleiders hebben al aangegeven het te streng te vinden, maar de hoge mannen willen vanuit de kamertjes geen risico's nemen.

Natuurlijk moet de taal gewoon goed zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:18 schreef MCH het volgende:
Maar hoezo een steekproef? Lezen ze je hele scriptie niet of wat? :P
Ik heb één beoordelaar die het stuk op de inhoud controleert. Een taaldocent/Nederlands docent bekijkt het middels de steekproef.
- Met zuidelijke groet -
pi_159381317
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:13 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Het probleem is daarin dat ik al anderhalf jaar langer bezig ben, mijn medestudenten zijn al allemaal niet meer bezig. _O-
Plusminus 30.000 woorden scriptie plusminus 10.000 woorden bijlagen (al ga ik er vanuit dat die niet getest worden).
Wat is je onderwerp en wat voor termijn hebben we het dan over? Ik ben ooit gestopt met betaald nakijkwerk omdat het me teveel tijd kostte. Bij jou is er al eerder iemand overheen geweest, dat scheelt al een hoop. Ik zit vrijdag waarschijnlijk drie uur in de trein en zondag weer. Mits het een onderwerp is waarin ik enigszins basiskennis heb, wil ik er tegen print- en verzendkosten wel naar kijken. Dan gooi ik 'm maandag de eerste weer op de bus. Vrijblijvend aanbod natuurlijk, hoeft niet. ;)

(En als het onverhoopt veel meer werk is dan dat, laat ik het wel even weten, komen we wel uit)
Your opinion of me is none of my business.
pi_159381475
Sowieso aparte cijfers voor inhoud en proces. :')
pi_159381921
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar... HOE? ;(
Hele domme fouten als je het nu ziet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:20 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Wat is je onderwerp en wat voor termijn hebben we het dan over? Ik ben ooit gestopt met betaald nakijkwerk omdat het me teveel tijd kostte. Bij jou is er al eerder iemand overheen geweest, dat scheelt al een hoop. Ik zit vrijdag waarschijnlijk drie uur in de trein en zondag weer. Mits het een onderwerp is waarin ik enigszins basiskennis heb, wil ik er tegen print- en verzendkosten wel naar kijken. Dan gooi ik 'm maandag de eerste weer op de bus. Vrijblijvend aanbod natuurlijk, hoeft niet. ;)

(En als het onverhoopt veel meer werk is dan dat, laat ik het wel even weten, komen we wel uit)
De deadline ben ik nog aan het informeren. Bedankt voor je aanbod. Mijn scriptien gaat over SEO/Internet Marketing.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef MCH het volgende:
Sowieso aparte cijfers voor inhoud en proces. :')
Telt allemaal voor xx% mee en geen van de onderdelen mag onder 5.5 zijn. Dus ik neem aan dat je gebruikelijk één cijfer krijgt waarin de docent ze al gemiddeld heeft. Opzich vind ik dit wel transparant.
- Met zuidelijke groet -
pi_159382406
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:42 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Hele domme fouten als je het nu ziet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

De deadline ben ik nog aan het informeren. Bedankt voor je aanbod. Mijn scriptien gaat over SEO/Internet Marketing.

[..]

Telt allemaal voor xx% mee en geen van de onderdelen mag onder 5.5 zijn. Dus ik neem aan dat je gebruikelijk één cijfer krijgt waarin de docent ze al gemiddeld heeft. Opzich vind ik dit wel transparant.
Hoe kun je dan een 8 voor het proces krijgen als je al 1.5 jaar uitloopt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')