abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140150355
BIJSLUITER VOOR LIDMAATSCHAP STUDENTENVERENIGING

Lees de bijsluiter goed door en raadpleeg de Praesus als je meer informatie of advies nodig hebt over onduidelijkheden over de door jou te overwegen vereniging

In deze bijsluiter:

• Wat is een studentenvereniging en waarvoor wordt het gebruikt?
• Wat moet je weten voordat je deelneemt aan een studentenvereniging?
• Mogelijke bijwerkingen

Wat is een studentenvereniging en waarvoor wordt het gebruikt?
Jij bent vast en zeker aan het nadenken over de studie die je komend jaar gaat volgen. Een lastige keuze, niet waar? Waarschijnlijk ben je aan het dubben over veel meer zaken dan alleen de studiekeuze opzich; Welke stad is leuk?, wil ik op kamers of blijf ik bij mijn ouders wonen? waar gaan mijn vrienden naartoe? Maar misschien wel de belangrijkste vraag; bij welke studentenvereniging ga ik? De studentenvereniging, ook wel omschreven als jaarclub, studentencorps of studentenbond garandeert jou de mooiste feestjes, vrienden voor het leven en een onvergetelijke studententijd. Maar wacht, misschien moet je eerst eens een blik werpen in deze bijsluiter…

Wat moet je weten voordat je deelneemt aan een studentenvereniging?
Voordat je overweegt om lid te worden van een studentenvereniging is het belangrijk dat je op de hoogte bent van een aantal belangrijke zaken. Zo word je heus niet ‘zomaar’ lid. Je moet namelijk eerst op kamp om daar een zogenaamde ontgroening te doorstaan. Tijdens deze ontgroening wordt van jou als ‘potentieel lid’ verwacht dat je vijf dagen niks anders eet dan brood met pindakaas, in dezelfde outfit rond banjert (vuil ondergoed meegerekend) en de leiding, oftewel de ‘oudere leden’ die zelf ook deze ontgroening hebben meegemaakt, deze dagen aanspreekt met de namen die zij willen horen. Als aanvulling is het misschien goed te noemen dat er ook nog gezellige activiteiten plaatsvinden. Hierbij te denken aan een half uur lang springen, een uur lang vader Jacob zingen en zwemmen in modderbaden. Ik hoor nog steeds niks geks, jij wel?
Door de oudere leden word je gezien als een "brugpieper", en voor de dames is er nog de leuke bijnaam “gleuf”. Als "gleuf" heb je het goed, je mag voor de oudere leden het bier gaan halen én betalen, wat een eer. Oke, “gleuf”, “brugpieper”, voor wat laat jij je uitmaken en hoe ver wil jij gaan om het anderen en daardoor jezelf naar de zin te maken?

Mogelijke bijwerkingen
De eerste echte Europese socioloog Durkheim schreef over het bestaan van mechanische solidariteit, wat betekent dat mensen in een bepaalde groep bij elkaar horen omdat ze nog weinig van elkaar mogen verschillen. Ze moeten hetzelfde voelen, denken, meedoen of ze nou willen of niet. Dit geldt ook voor ‘de club’. Dus als jouw club gaat stappen tot in de laatste uurtjes, terwijl jij eigenlijk met je vriendje een filmavondje wou houden, kan je vriendje het wel vergeten, want jij gaat toch echt ‘mechanisch solidair’ aan je club mee stappen. Twijfel je of je jezelf wil blijven zodat je lekker je eigen ding kan doen of dat je als één van de velen opgaat in de massa van de vereniging?

Bijsluiters bevatten over het algemeen betrouwbare en belangrijke informatie wat je gelezen móet hebben voor je begint met ‘de kuur’. Ze kunnen twijfels oproepen bij de lezer doordat er nare bijwerkingen worden beschreven. Of deze bijsluiter hetzelfde effect heeft is aan jou. Wij wensen je in ieder geval ontzettend veel plezier bij de vereniging!
pi_140150489
wtf
pi_140150620
Ja en nu?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140150637
Bedankt! Mijn studententijd op de hanzehogeschool wordt echt toptoptop #rekt
  maandag 19 mei 2014 @ 22:42:36 #6
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_140151080
Ontgroeningen waren toch afgeschaft? Na kipneukschandalen 9 jaar geleden. :)
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_140151229
Het is praeses niet praesus. Verder niet gelezen.
pi_140151535
quote:
15s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:42 schreef PandaDrop het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je mee zou doen met ontgroeningen. Je laat toch niet over je heenlopen alsof je een mietje bent :')
  maandag 19 mei 2014 @ 22:54:13 #9
67670 Skv
Cynist.
pi_140151644
quote:
15s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:42 schreef PandaDrop het volgende:
Ja door een incident ontgroent er nergens meer iemand. Precies. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_140151996
Is dit ook zo'n Hanzehogeschool werkstukje?
  maandag 19 mei 2014 @ 23:08:15 #11
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_140152382
Het corps _O_
-XOXO-
pi_140155303
Nog zo een pleuris verhaal :')
pi_140158320
Wat een ongelofelijk kutstuk :')
pi_140158853
Hanzehogeschool :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:05:24 #15
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_140160396
http://www.volkskrant.nl/(...)groening-rsquo.dhtml

Kippen neuken en geiten vermoorden.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_140160561
Ik zou me schamen van zo'n stukje. Ga maar terug naar school.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140161612
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:05 schreef PandaDrop het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)groening-rsquo.dhtml

Kippen neuken en geiten vermoorden.
quote:
De LID kreeg half september de melding dat mannelijke leden van de studentenvereniging van Nyenrode, de Nieuwe Compagnie van Verre, tijdens een ontgroeningsritueel stierenbloed moesten drinken, met een stierenpenis in hun broekzak moesten lopen en seks moesten hebben met een levende kip.

Volgens woordvoerder Jelko de Ruijter van de LID kwam de melding van ‘een dame die er niet bij aanwezig was, maar het verhaal uit eerste hand heeft gehoord.’
Jij gelooft dit?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:41:15 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_140162959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:55 schreef Dicat het volgende:

[..]

[..]

Jij gelooft dit?
Allemaal waar. Het staat op internet dus het moet wel zo zijn geweest.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_140163046
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:28 schreef ah1508 het volgende:
Door de oudere leden word je gezien als een "brugpieper", en voor de dames is er nog de leuke bijnaam “gleuf”.
Ofwel; je krijgt te maken met kinderen die de middelbare school niet ontgroeid zijn.
pi_140163994
Het schijnt ook zo te zijn dat als je lid wilt worden je een schaap moet neuken en als je dat niet doet word je neergeschoten. Echt bizar.
pi_140166884
Jezus, ik ben lid van een studentenvereniging en heb inderdaad alles meegemaakt wat jij beschrijft. Maar jij hebt me echt laten inzien dat ik eigenlijk heel erg kansloos bezig ben geweest. Ik heb me meteen uitgeschreven! Bedankt!
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_140189414
Rozen zijn rood
Hanzescholieren zijn stom.
Ga weg met je topics.
Tering. Wat zijn jullie dom.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: