Hoeveel uur is dat contract?quote:Op maandag 19 mei 2014 15:07 schreef SevD het volgende:
Maand geleden bij bedrijf A een contract op afroepbasis getekend voor de duur van een jaar. Proeftijd van 2 maanden.
Klopt, is idd vastgelegd in de CAO.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:09 schreef Gunner het volgende:
Ik heb sowieso vragen bij die proefijd van twee maanden. In principe mag dat niet bij een contract van één jaar. Of val je onder een CAO waar dat vastgelegd is?
Nee en nee. Bij einde dienstverband inleveren.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:11 schreef JoPiDo het volgende:
Mag je het uniform houden en is deze bruikbaar voor andere klussen?
0.quote:
Begrijp ik nu goed dat je een nuluren contract hebt bij bedrijf A en dat bedrijf A niet wil dat je nevenactiviteiten gaat doen bij bedrijf B?quote:Op maandag 19 mei 2014 15:16 schreef SevD het volgende:
[..]
Klopt, is idd vastgelegd in de CAO.
[..]
Nee en nee. Bij einde dienstverband inleveren.
[..]
0.
Haha, ja dat klopt. Klinkt hilarisch inderdaad.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat je een nuluren contract hebt bij bedrijf A en dat bedrijf A niet wil dat je nevenactiviteiten gaat doen bij bedrijf B?
Is dat een concurrent?
Staat er iets over in je contract, anders kunnen ze je niet tegenhouden lijkt me toch.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:20 schreef SevD het volgende:
[..]
Haha, ja dat klopt. Klinkt hilarisch inderdaad.
Geen concurrent. Wel zelfde branche, maar totaal andere werkzaamheden.
Ja, dat er schriftelijk toestemming voor moet worden gegeven. Heb ik die niet en doe ik het alsnog dan is dat "dringende reden voor ontslag op staande voet" en "boete van ¤125 per overtreding/overtredingsgedrag".quote:Op maandag 19 mei 2014 15:30 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Staat er iets over in je contract, anders kunnen ze je niet tegenhouden lijkt me toch.
Vreemde lui, boete hier boete daar maar nadenken is er niet bij.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:32 schreef SevD het volgende:
[..]
Ja, dat er schriftelijk toestemming voor moet worden gegeven. Heb ik die niet en doe ik het alsnog dan is dat "dringende reden voor ontslag op staande voet" en "boete van ¤125 per overtreding/overtredingsgedrag".
erg belangrijke toevoeging in deze zinquote:Op maandag 19 mei 2014 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Ga met jouw contract voor de zekerheid even langs het juridisch loket want dat concurrentie verhaal zit me niet lekker. Dat verbod op nevenactiviteiten is onredelijk en er is geen belemmering om bij B te gaan werken.
Ja, dat was sowieso ook wel mijn bedoeling - wilde hier ook even weten of toevallig iemand het antwoord heeft.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Ga met jouw contract voor de zekerheid even langs het juridisch loket want dat concurrentie verhaal zit me niet lekker. Dat verbod op nevenactiviteiten is onredelijk en is geen belemmering om bij B te gaan werken.
Met jouw verandering heeft de zin m.i. een andere betekenis gekregen. Er zouden best belemmeringen kunnen zijn maar het verbod op nevenactiviteiten is er, volgens mij, niet één van.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:35 schreef Jumparound het volgende:
[..]
erg belangrijke toevoeging in deze zin
wil niet de taal-nazi uithangen, maar zo klopt de zin weer
edit of geen veranderen in een
Een reden voor ontslag op staande voet nog welquote:Op maandag 19 mei 2014 15:32 schreef SevD het volgende:
[..]
Ja, dat er schriftelijk toestemming voor moet worden gegeven. Heb ik die niet en doe ik het alsnog dan is dat "dringende reden voor ontslag op staande voet" en "boete van ¤125 per overtreding/overtredingsgedrag".
Jij hebt de tofste werkgever ooit hoor ik alquote:Op maandag 19 mei 2014 15:32 schreef SevD het volgende:
[..]
Welke CAO is het?quote:Op maandag 19 mei 2014 15:37 schreef SevD het volgende:
[..]
Ja, dat was sowieso ook wel mijn bedoeling - wilde hier ook even weten of toevallig iemand het antwoord heeft.
"We willen werknemers die zich volledig focussen op ons"quote:Op maandag 19 mei 2014 15:45 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Jij hebt de tofste werkgever ooit hoor ik alIn ieder geval boete geil. Hadden ze nog een reden gegeven waarom je niet bij B mocht werken?
het verbod op nevenactiviteit is is juist een belemmering om bij B te gaan werkenquote:Op maandag 19 mei 2014 15:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met jouw verandering heeft de zin m.i. een andere betekenis gekregen. Er zouden best belemmeringen kunnen zijn maar het verbod op nevenactiviteiten is er, volgens mij, niet één van.
Is bedrijf B ook een nulurencontract?quote:Op maandag 19 mei 2014 15:16 schreef SevD het volgende:
[..]
Klopt, is idd vastgelegd in de CAO.
[..]
Nee en nee. Bij einde dienstverband inleveren.
[..]
0.
Grappige CAO hebben die.quote:
Dit is ook een leuk artikel in het CAO:quote:Artikel 1
De oproepkracht is bereid werkzaamheden te verrichten in dienst van de werkgever bij oproep van die werkgever. De oproepkracht is niet verplicht aan de oproep gehoor te geven.
Ik kan niets vinden over uniform (terug) betaling in de CAO, dat lijkt dus niet te mogen.quote:De werkgever verplicht zich er toe met werknemers geen andere voorwaarden of arbeidsovereenkomsten aan te zullen gaan dan als bedoeld in deze CAO. Afwijkingen
in positieve zin voor de werknemer zijn wel toegestaan.
Jep, staat in contract ook.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Grappige CAO hebben die.
http://www.salaris-inform(...)liging_2014-2018.pdf
Heb jij ook zoiets in jouw contract staan, dit komt uit het model in de CAO:
[..]
Dit is ook een leuk artikel in het CAO:
[..]
Ik kan niets vinden over uniform (terug) betaling in de CAO, dat lijkt dus niet te mogen.
Met in de CAO de tekst:quote:Op maandag 19 mei 2014 19:17 schreef SevD het volgende:
Man van de rechtswinkel "denkt" dat ik die ¤300 gewoon zou moeten betalen aangezien het om een aanvullende afspraak in het contract gaat. Maar echt overtuigend zei die het niet, hij wist t ook niet zeker.
Lijkt het mij dat een boetebeding dat niet in de CAO staat ongeldig is.quote:De werkgever verplicht zich er toe met werknemers geen andere voorwaarden of arbeidsovereenkomsten aan te zullen gaan dan als bedoeld in deze CAO. Afwijkingen
in positieve zin voor de werknemer zijn wel toegestaan.
quote:De werknemer zal zonder schriftelijke melding aan én instemming van de werkgever geen neven werkzaamheden verrichten, die het belang van de onderneming kunnen schaden dan wel de onderneming in diskrediet kunnen brengen. Hiervan zijn publiekefuncties uitgezonderd.
Dan moet je ze om te beginnen al geen nul-uren contract geven.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:50 schreef SevD het volgende:
[..]
"We willen werknemers die zich volledig focussen op ons"
Waarom zei hij dat?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:37 schreef maturon het volgende:
dus je kan weigeren wat je wilt en zei kunnen daar niks tegen inbrengen
ik snap je niet!quote:
Het heeft niets met opleiding of wat dan ook te maken, het gaat om een uniform wat ik hoe dan ook weer moet inleveren. Qua opleiding heb ik alles gehaald.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:37 schreef maturon het volgende:
klinkt als werk voor AH distributie centrum.
het probleem inderdaad is als volgt, het bedrag word genoemd als opleiding / een investering endie zij zogenaamd in jou doen, en het is volgens mij geen boetebeding
Dat kan ik dus niet, want boetes.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:37 schreef maturon het volgende:
1. gewoon die 160 uur volmaken wanneer het samen met jou uitzendburea uitkomt (jij geniet natuurlijk ook voordelen in dit geval van die nul uren contract om te werken wanneer het jou uitkomt) en je kan gewoon bij contract 2 altijd ja zeggen mits ze optijd zijn met het doorgeven van het rooster
2. je verlies nemen voor die gewerkte uren
edit: eventjes beter/goed doorgelezen
je hebt nul uren contract voor beide dus je kan weigeren wat je wilt en zei kunnen daar niks tegen inbrengen, de vraag is alleen hoe snel ze je oproepen voor nieuwe klussen, het is aan jou om hier mee om te gaan
Dus ik zou, hoe dan ook, niet tijdens mijn proeftijd kunnen stoppen zónder die 300¤ te moeten betalen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Echter die bepaling an sich is niet tegen welke wetgeving dan ook, je mag dat best met elkaar afspreken. Willen ze die 300e dus hebben dan zal je tot een rechter moeten, wat uiteindelijk een 50/50 verhaal gaat worden. De bepaling mag, maar het nut ervan? gezien de kosten van een zaak en evt. de kosten van een verlies zit je denk ik gewoon aan die 300e vast (of je moet 160 uur in je proeftijd maken )
quote:Op maandag 19 mei 2014 15:50 schreef SevD het volgende:
[..]
"We willen werknemers die zich volledig focussen op ons"
Overigens is die regeling over niet werken bij een ander bedrijf op ieder (!) werk van toepassing. Dus bij wijze van spreken kunnen ze mij beboeten als ik iemand, wit, help verhuizen ofzo.
Nee.quote:
Ben dit alles ook van plan. Twijfel überhaupt of ik wel bij A wíl blijven inmiddels.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]Jammer dat dat vrij eenzijdig is en de werkgever dus niet volledig focust op de werknemer.
Ik zou de baan bij B aannemen. Die boeteclausule houdt geen stand lijkt me: daarvoor is de branche te breed en al helemaal als je bij B nog andere werkzaamheden gaat verrichten.
Als A het er niet mee eens is lazeren ze je eruit, maar dan is het niet jouw schuld dat je de uren niet hebt kunnen maken. Je kunt de vordering van 300 euro dan betwisten.
Het is een gokje, dat dan weer wel.
Ja, zo werkt dat dus niet met een nuluren contract. Als jij wordt opgeroepen moet je komen, een veel gemaakte fout.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:48 schreef maturon het volgende:
[..]
ik snap je niet!
maar wat ik bedoelde te zeggen, omdat hij nul uren contract heeft hoeft hij geen gehoor te geven aan iedere oproep, TS mag zelf bepalen of wil / kan werken wanneer A vraagt te komen werken en dat mag geen invloed hebben op het dienstverband
Ja ja, neem je grootje in de maling.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:35 schreef Jumparound het volgende:
[..]
erg belangrijke toevoeging in deze zin
wil niet de taal-nazi uithangen, maar zo klopt de zin weer
edit of geen veranderen in een
In de CAO staat volgens Wespensteek dat het in dit geval wel zo werkt:quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:04 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat dus niet met een nuluren contract. Als jij wordt opgeroepen moet je komen, een veel gemaakte fout.
Bron:Rijksoverheid
quote:Op maandag 19 mei 2014 16:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Grappige CAO hebben die.
http://www.salaris-inform(...)liging_2014-2018.pdf
Heb jij ook zoiets in jouw contract staan, dit komt uit het model in de CAO:
[..]
Dit is ook een leuk artikel in het CAO:
[..]
Ik kan niets vinden over uniform (terug) betaling in de CAO, dat lijkt dus niet te mogen.
Volgens mij een heel goed gokje, ik kan me niet voorstellen dat TS verplicht is dat geld te betalen.quote:
Waarom niet, TS heeft dat toch middels een contract wat hij uit vrije wil getekend heeft, met het bedrijf afgesproken?quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij een heel goed gokje, ik kan me niet voorstellen dat TS verplicht is dat geld te betalen.
Omdat het volgens de CAO niet mag, omdat het onredelijk bezwarend is als TS ontslag krijgt en waarschijnlijk ook als TS ontslag neemt omdat het uniform door werkgever verplicht wordt gesteld en ook door werkgever wordt ingenomen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:22 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Waarom niet, TS heeft dat toch middels een contract wat hij uit vrije wil getekend heeft, met het bedrijf afgesproken?
Dus 160 uur werken in proeftijd, en dan zeggen toedeledokie lijkt mij de enige optie. En dan wel dat pak volschijten oid, want het blijft natuurlijk nergens op slaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |