Nu heb ik al besloten dat ik op electrisch wil beginnen, maar ik heb geen idee hoe ik nu een gitaar moet kiezen. In alle topics staat dat je gewoon in de winkel wat gitaren moet proberen en kiezen welke je fijn vind... Maar ik kan dus nog niet spelen en weet dus ook niet wat fijn speelt.... En tot overmaat van ramp ben ik ook nog linkshandig dus ik kan ook niemand meevragen om hem uit te proberen, en waarschijnlijk kunnen ze hem in de meeste winkels ook niet eens laten horen...
Iemand een idee dat me wat verder kan helpen???
[Dit bericht is gewijzigd door Jul op 16-10-2002 20:32]
quote:Tja, ik denk neit dat voor linkshandige het lastiger is als voor rechts handige, ligt er gewoon aan hoe je feeling is met gitaat spelen.
Op woensdag 16 oktober 2002 20:30 schreef Jul het volgende:
Eerst beetje zelf pielen via internet om de basis te leren...
Later wel lessen... De basis is voor een linkshandige toch lastig te leren van een rechtshandige gok ik zo...
En ja, ik zou gewoon die gast vragen waarbij je lessen wilt gaan nemen later wat voor gitaar je moet nemen enzo.
Oow en ik wil eigenlijk toch wel een linkshandige gitaar omdat die houding van rechtshandigen voor mij erg onhandig is. Ik weet dat het wat meer kost, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.
[Dit bericht is gewijzigd door Jul op 16-10-2002 20:36]
quote:niet zozeer in de kosten, maar het kost je wel wat meer moeite om een goede te vinden
Op woensdag 16 oktober 2002 20:33 schreef Fratz het volgende:
mijn broer is ook linkhandig en hij speelt gewoon op een gitaar voor rechtshandigen. als ik jou was zou ik ook gewoon gitaar leren spelen met een rechtshandige gitaar, dit scheelt je ook een hoop in de kosten als beginnend gitarist!
En je kunt natuurlijk gewoon een rechtshandige nemen, genoeg linkshandige mensen gezien die het zich gewoon rechtsom aangeleerd hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Jul op 16-10-2002 20:39]
quote:Als je dat echt wilt weten, moet je iemand meenemen die wat verstand heeft van gitaren. Of ie dan rechtshandig speelt maakt niet zoveel uit, dan kan ie kijken naar de kwaliteit van de hals etc.
Op woensdag 16 oktober 2002 20:38 schreef Jul het volgende:
Ja maar hoe weet ik nou of het een gitaar is die bij mij past? Moet ik me dan toch maar baseren op wat ze vertellen over de gitaar en of de stijl bij je past. En een goed merk kiezen natuurlijk. Maar hoe sluit je dan uit dat je toch een "slechte" gitaar koopt??
En welke gitaar bij je past? Tsja, welk model vind je mooi? Wat voor soort muziek ga je spelen?
Budget, incl versterker maximaal +/- ¤750,--
nu een linkse strat, een of ander japans kreng van 300¤ versterktertje voor 100¤ uitgehaald. ben nu aant sparen voor een Les Paul maargoed das andere koffie
Grtz
quote:Er op spelen is natuurlijk wel handig om wat meer te weten te komen over het geluid en de kwaliteit van de elementen enzo. Verder hou je als beginner die niet kan spelen niet zomaar slechte en goede gitaren uitelkaar, ik raad je aan toch echt iemand mee te nemen die (al is het maar een beetje) verstand heeft van gitaren.
Op woensdag 16 oktober 2002 20:46 schreef Jul het volgende:
Ok, maar ik had me voorgenomen toch écht een linkshandige te kopen.Maar bijvoorbeeld bij die squier strats, kun je dan met het blote oog zien of er "exemplarische" foutjes inzitten of moet je om die te ontdekken er toch op spelen??
quote:Ja maar die "iemand" kan die foutjes dus ook niet ontdekken omdat hij/zij niet op zo'n linkshandig geval kan spelen... hahaha, lekker ingewikkeld weer.
Op woensdag 16 oktober 2002 20:51 schreef hyperfuzz het volgende:
Er op spelen is natuurlijk wel handig om wat meer te weten te komen over het geluid en de kwaliteit van de elementen enzo. Verder hou je als beginner die niet kan spelen niet zomaar slechte en goede gitaren uitelkaar, ik raad je aan toch echt iemand mee te nemen die (al is het maar een beetje) verstand heeft van gitaren.
Wat je zult tegenkomen in de winkels is meestal squire, pacifica, ibanez en epiphone. Kwalitatief doen deze weinig voor elkaar onder.
Je hebt kans dat je een verdwaalde sammick tegenkomt, dat ding kun je rustig laten staan, die is kwalitatief veel minder dan b.v. een squire.
quote:Het heeft ook met gevoel te maken. Ik heb in het begin een poging gedaan om het mezelf rechtshandig aan te leren maar als je rechtshandig gaat spelen moet je compleet andersom denken, het is gewoon onnatuurlijk.
Op donderdag 17 oktober 2002 16:55 schreef punksquad het volgende:
ga echt gewoon rechts spelen.. heeft weinig te maken met wat je nu denkt. meer van hoe je het je aanleert
Ik heb de gitaar al vrij snel omgedraaid, dat voelde veel beter aan. Dit heeft wel tot gevolg gehad dat ik op zowel een rechtshandige (zij het 'iets' minder) als op een linkshandige gitaar kan spelen.
Pak als rechtshandige je muis maar eens met links vast of probeer maar een met links te schrijven, dan heb je een beetje het idee hoe het voelt om als linkshandige op een rechtshandige gitaar te spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |