abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6318585
Tja ik wil gitaar leren spelen...

Nu heb ik al besloten dat ik op electrisch wil beginnen, maar ik heb geen idee hoe ik nu een gitaar moet kiezen. In alle topics staat dat je gewoon in de winkel wat gitaren moet proberen en kiezen welke je fijn vind... Maar ik kan dus nog niet spelen en weet dus ook niet wat fijn speelt.... En tot overmaat van ramp ben ik ook nog linkshandig dus ik kan ook niemand meevragen om hem uit te proberen, en waarschijnlijk kunnen ze hem in de meeste winkels ook niet eens laten horen...

Iemand een idee dat me wat verder kan helpen???

En een prettige dag nog verder...
pi_6318644
Neem je lessen of ga je hetzelf leren via internet ofzo?
pi_6318670
Eerst beetje zelf pielen via internet of een boekje om de basis te leren. Ik ben wel van plan om later wel lessen te gaan nemen. De basis is voor een linkshandige toch lastig te leren van een rechtshandige gok ik zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Jul op 16-10-2002 20:32]

pi_6318719
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 20:30 schreef Jul het volgende:
Eerst beetje zelf pielen via internet om de basis te leren...
Later wel lessen... De basis is voor een linkshandige toch lastig te leren van een rechtshandige gok ik zo...
Tja, ik denk neit dat voor linkshandige het lastiger is als voor rechts handige, ligt er gewoon aan hoe je feeling is met gitaat spelen.

En ja, ik zou gewoon die gast vragen waarbij je lessen wilt gaan nemen later wat voor gitaar je moet nemen enzo.

† In Memoriam † woensdag 16 oktober 2002 @ 20:33:26 #5
34726 Fratz
Max
pi_6318732
mijn broer is ook linkhandig en hij speelt gewoon op een gitaar voor rechtshandigen. als ik jou was zou ik ook gewoon gitaar leren spelen met een rechtshandige gitaar, dit scheelt je ook een hoop in de kosten als beginnend gitarist!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_6318766
Linkshandig is niet lastiger, maar anders. Je kunt het zegmaar niet echt na-apen van een rechtshandige omdat het spiegelbeeld is. En dan lijkt me het net zo makkelijk om de basis uit een boekje te lezen dan om het van een rechtshandige te leren.

Oow en ik wil eigenlijk toch wel een linkshandige gitaar omdat die houding van rechtshandigen voor mij erg onhandig is. Ik weet dat het wat meer kost, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

[Dit bericht is gewijzigd door Jul op 16-10-2002 20:36]

pi_6318791
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 20:33 schreef Fratz het volgende:
mijn broer is ook linkhandig en hij speelt gewoon op een gitaar voor rechtshandigen. als ik jou was zou ik ook gewoon gitaar leren spelen met een rechtshandige gitaar, dit scheelt je ook een hoop in de kosten als beginnend gitarist!
niet zozeer in de kosten, maar het kost je wel wat meer moeite om een goede te vinden goedkope linkshandige gitaren zijn heus wel te vinden, en niet veel duurder dan rechtshandige exemplaren. Ik weet niet wat je budget is en wat voor stijl je wilt gaan spelen, maar richt je eens op de merken Epiphone en Squier (Fender), daar zitten hele mooie gitaren tussen met prijzen van EUR 200 tot 600 ofzo

En je kunt natuurlijk gewoon een rechtshandige nemen, genoeg linkshandige mensen gezien die het zich gewoon rechtsom aangeleerd hebben.

yankee charlie dinges
pi_6318832
Ja maar hoe weet ik nou of het een gitaar is die bij mij past? Moet ik me dan toch maar baseren op wat ze vertellen over de gitaar en of de stijl bij je past. En een goed merk kiezen natuurlijk. Maar hoe sluit je dan uit dat je toch een "slechte" gitaar koopt?? Squier heeft ook mindere modellen heb ik gehoord, en dat is niet altijd af te lezen uit de prijs.

[Dit bericht is gewijzigd door Jul op 16-10-2002 20:39]

pi_6318850
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 20:38 schreef Jul het volgende:
Ja maar hoe weet ik nou of het een gitaar is die bij mij past? Moet ik me dan toch maar baseren op wat ze vertellen over de gitaar en of de stijl bij je past. En een goed merk kiezen natuurlijk. Maar hoe sluit je dan uit dat je toch een "slechte" gitaar koopt??
Als je dat echt wilt weten, moet je iemand meenemen die wat verstand heeft van gitaren. Of ie dan rechtshandig speelt maakt niet zoveel uit, dan kan ie kijken naar de kwaliteit van de hals etc.
Squier heeft inderdaad ook mindere gitaren maar niet altijd zo van "dit model is echt een slechte en die is veel beter", vanuit mijn ervaring zijn het meer exemplarische "foutjes" etc.

En welke gitaar bij je past? Tsja, welk model vind je mooi? Wat voor soort muziek ga je spelen?

yankee charlie dinges
pi_6318893
Tja ik wil denk ik een strat, dat vind ik het mooist. Wat ik wil gaan spelen is vooral rock en punkrock enzo. Nirvana en greenday om mee te beginnen bijvoorbeeld. Dat is nogal makkelijk heb ik gehoord.

Budget, incl versterker maximaal +/- ¤750,--

pi_6318944
Die bandjes die jij noemt kan natuurlijk perfect met een Strat... en de Strat (van welk merk dan ook) is nog steeds de meest verkochte gitaar, zeker voor beginners Squier heeft wel lefty Strats.
yankee charlie dinges
pi_6318952
Ik raad je aan om gewoon een rechtshandige gitaar te kopen, ik ben zelf linkshandig en heb gewoon leren spelen op een rechtshandige gitaar, het is een stuk makkelijker, anders moet je overal je linkshandige gitaar mee naar toe nemen, want die zie je niet overal
pi_6319014
Ok, maar ik had me voorgenomen toch écht een linkshandige te kopen. Maar bijvoorbeeld bij die squier strats, kun je dan met het blote oog zien of er "exemplarische" foutjes inzitten of moet je om die te ontdekken er toch op spelen??
pi_6319111
me eerste )om het op te leren dus( heb ik gewoon een rechtse de snaren omgegooid

nu een linkse strat, een of ander japans kreng van 300¤ versterktertje voor 100¤ uitgehaald. ben nu aant sparen voor een Les Paul maargoed das andere koffie

Grtz

pi_6319131
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 20:46 schreef Jul het volgende:
Ok, maar ik had me voorgenomen toch écht een linkshandige te kopen. Maar bijvoorbeeld bij die squier strats, kun je dan met het blote oog zien of er "exemplarische" foutjes inzitten of moet je om die te ontdekken er toch op spelen??
Er op spelen is natuurlijk wel handig om wat meer te weten te komen over het geluid en de kwaliteit van de elementen enzo. Verder hou je als beginner die niet kan spelen niet zomaar slechte en goede gitaren uitelkaar, ik raad je aan toch echt iemand mee te nemen die (al is het maar een beetje) verstand heeft van gitaren.
yankee charlie dinges
pi_6319220
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 20:51 schreef hyperfuzz het volgende:
Er op spelen is natuurlijk wel handig om wat meer te weten te komen over het geluid en de kwaliteit van de elementen enzo. Verder hou je als beginner die niet kan spelen niet zomaar slechte en goede gitaren uitelkaar, ik raad je aan toch echt iemand mee te nemen die (al is het maar een beetje) verstand heeft van gitaren.
Ja maar die "iemand" kan die foutjes dus ook niet ontdekken omdat hij/zij niet op zo'n linkshandig geval kan spelen... hahaha, lekker ingewikkeld weer. Maar ik zal toch wel iemand meenemen dat is opzich wel een goed idee. Als die verkoper dan echt onzin zou vertellen dat merkt hij dat in ieder geval wel, en ik in m'n eentje waarschijnlijk niet.
pi_6319520
om de kwaliteit van de hals en de elementen enzo een beetje te beoordelen hoef je als je een beetje verstand drvan hebt, niet echt linkshandig te kunnen spelen hoor dat lukt wel zonder echt een compleet nummer linkshandig te kunnen spelen
yankee charlie dinges
pi_6320107
Jah, maar als je squier koopt kun je er vanuit gaan dat dit soort dingen niet dramatisch slecht zijn. Lees: dat er niks aan te zien is. Ach, 't zal ook wel. Ik ga vrijdag hier in de buurt wat rondkijken, met iemand die er iets meer verstand van heeft dan ik. Betere oplossing zal er toch niet zijn.
pi_6332271
ga echt gewoon rechts spelen.. heeft weinig te maken met wat je nu denkt. meer van hoe je het je aanleert..., je kan btw ook een normale gitaar omdraaien (zie bv the ataris en hendrix).. het is gewoon maar hoe je het jezelf aanleert.. en in normale gitaren is veel meer keus
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_6332427
Een goed alternatief voor een squire is een yamaha pacifica, dezelfde prijsklasse maar ik vind de pacifica persoonlijk lekkerder spelen.

Wat je zult tegenkomen in de winkels is meestal squire, pacifica, ibanez en epiphone. Kwalitatief doen deze weinig voor elkaar onder.

Je hebt kans dat je een verdwaalde sammick tegenkomt, dat ding kun je rustig laten staan, die is kwalitatief veel minder dan b.v. een squire.

Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_6332720
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 16:55 schreef punksquad het volgende:
ga echt gewoon rechts spelen.. heeft weinig te maken met wat je nu denkt. meer van hoe je het je aanleert
Het heeft ook met gevoel te maken. Ik heb in het begin een poging gedaan om het mezelf rechtshandig aan te leren maar als je rechtshandig gaat spelen moet je compleet andersom denken, het is gewoon onnatuurlijk.

Ik heb de gitaar al vrij snel omgedraaid, dat voelde veel beter aan. Dit heeft wel tot gevolg gehad dat ik op zowel een rechtshandige (zij het 'iets' minder) als op een linkshandige gitaar kan spelen.

Pak als rechtshandige je muis maar eens met links vast of probeer maar een met links te schrijven, dan heb je een beetje het idee hoe het voelt om als linkshandige op een rechtshandige gitaar te spelen.

Kitty at my foot and I want to touch it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')