abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140746821
Gooi die slot er maar op hoor!
pi_140746845
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:14 schreef klavertje444 het volgende:
Gooi die slot er maar op hoor!
Druk op het driehoekje onder mijn bericht en maak een Topic Report (TR)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:36:43 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140809011
we doen niet aan slotjes, als je je antwoorden hebt of niet meer wil reageren zakt het topic vanzelf wel weg. Mocht je echt een valide reden hebben om het slotje dan hoor ik het wel :)

succes met beter worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_141375626
Als er toch geen slotje op komt, dan maar een update...
Ben inmiddels alweer lekker in NL en al een maand gestopt met gokken.
Eigenlijk gaat alles goed nu, band met mijn ouders, niet gokken..
alleen merk ik wel dat ik last heb van stemmings/gemoedstoestand wisselingen.
Heel irritant omdat ik nu de hele tijd positief wil zijn en ook naar andere toe.
Ook vind ik het lastig om weer in mijn oude vertrouwde omgeving te zijn.
Binnenkort ga ik mijn contract tekenen voor werk en heb ik intake gesprek bij de vavo, dus dat is in ieder geval wel fijn!
pi_141375641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:04 schreef klavertje444 het volgende:
Als er toch geen slotje op komt, dan maar een update...
Ben inmiddels alweer lekker in NL en al een maand gestopt met gokken.
Eigenlijk gaat alles goed nu, band met mijn ouders, niet gokken..
alleen merk ik wel dat ik last heb van stemmings/gemoedstoestand wisselingen.
Heel irritant omdat ik nu de hele tijd positief wil zijn en ook naar andere toe.
Ook vind ik het lastig om weer in mijn oude vertrouwde omgeving te zijn.
Binnenkort ga ik mijn contract tekenen voor werk en heb ik intake gesprek bij de vavo, dus dat is in ieder geval wel fijn!
^O^
pi_141385577
Ik voel me op dit moment eigenlijk best ongelukkig (zie je hoe snel mijn stemming verandert op dit moment) maar ik heb daar toch helemaal geen redenen voor?
Ik snap mezelf niet zo goed...ik krijg nog een kans bij mijn ouders en ik heb het gokken onder controle. Het lijkt wel alsof ik hier in mijn oude omgeving gewoonweg niet gelukkig kan worden en me gevangen in mezelf voel..het geeft best een naar gevoel. Ik heb echt geen idee wat ik hiermee aan moet en weet niet hoe ik dit gevoel voorgoed kan laten verdwijnen.. : (

Vroeger had ik opeens heel erg last van een onwerkelijk gevoel, alles was opeens raar. Mijn kijk naar de omgeving vervreemde heel erg, terwijl alles gewoon hetzelfde was. Kan dit nog steeds de oorzaak zijn dat ik me gewoon niet op mijn gemak voel hier? In Denemarken heb ik er eigenlijk geen last van gehad en voelde ik op een gegeven moment echt dat ik leefde, hier gewoon niet : (
pi_141385626
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:55 schreef klavertje444 het volgende:
Ik voel me op dit moment eigenlijk best ongelukkig (zie je hoe snel mijn stemming verandert op dit moment) maar ik heb daar toch helemaal geen redenen voor?
Ik snap mezelf niet zo goed...ik krijg nog een kans bij mijn ouders en ik heb het gokken onder controle. Het lijkt wel alsof ik hier in mijn oude omgeving gewoonweg niet gelukkig kan worden en me gevangen in mezelf voel..het geeft best een naar gevoel. Ik heb echt geen idee wat ik hiermee aan moet en weet niet hoe ik dit gevoel voorgoed kan laten verdwijnen.. : (

Vroeger had ik opeens heel erg last van een onwerkelijk gevoel, alles was opeens raar. Mijn kijk naar de omgeving vervreemde heel erg, terwijl alles gewoon hetzelfde was. Kan dit nog steeds de oorzaak zijn dat ik me gewoon niet op mijn gemak voel hier? In Denemarken heb ik er eigenlijk geen last van gehad en voelde ik op een gegeven moment echt dat ik leefde, hier gewoon niet : (
Ja, aanpassen kost tijd. Ik vermaakte me in Portugal ook wel meer dan in Nederland, dus ik herken je gevoel wel. Maar ga gewoon je vavo regelen, werken, spreek met vriendinnen af, maak wat van je leven, jij kunt er nog wel wat van maken.
pi_141386013
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:55 schreef klavertje444 het volgende:

Je thrill is weg. De realiteit is saai en daar wordt een mens niet gelukkig van.
pi_141386516
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je thrill is weg. De realiteit is saai en daar wordt een mens niet gelukkig van.
Waarom lijken zoveel mensen dan gelukkig in de realiteit?
pi_141386528
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:13 schreef klavertje444 het volgende:

[..]

"lijken"

nuff said
pi_141387076
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:13 schreef klavertje444 het volgende:

[..]

Wat Toto zegt. Vaak is het uiterlijke schijn.
pi_141387115
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat Toto zegt. Vaak is het uiterlijke schijn.
Precies. De mensen die het meest gelukkig lijken te zijn, zijn het vaak niet eens.
pi_141387260
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Precies. De mensen die het meest gelukkig lijken te zijn, zijn het vaak niet eens.
Het is ook sociaal wenselijk gedrag wat in ons allen zit.
Klavertje zegt het zelf al een paar postings geleden:

quote:
pi_141387287
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is ook sociaal wenselijk gedrag wat in ons allen zit.
Klavertje zegt het zelf al een paar postings geleden:

[..]

Afgunst en jaloezie zijn de sterkste menselijke emoties. En ja, mensen worden vaak jaloers als je gelukkig overkomt. Dus wat jij stelt klopt precies.
pi_141401202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een nieuwe thrill nodig, maar wattttt...
pi_141402576
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:27 schreef klavertje444 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een nieuwe thrill nodig, maar wattttt...
Let it be a positive one.
Zodat je er met een goed gevoel, er aan terug kunt denken.

Probeer het kleine te waarderen, een thrill hoeft niet altijd iets Huge te zijn.

Je stemming kan zo omslaan als je iets positiefs onderneemt.
Je hebt een sport verleden, werk bv toe naar een halve marathon.
Of help een goed doel zoals het KWF fonds door SamenLoop voor Hoop mee te lopen etc.
suc6!
pi_141410545
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:25 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Let it be a positive one.
Zodat je er met een goed gevoel, er aan terug kunt denken.

Probeer het kleine te waarderen, een thrill hoeft niet altijd iets Huge te zijn.

Je stemming kan zo omslaan als je iets positiefs onderneemt.
Je hebt een sport verleden, werk bv toe naar een halve marathon.
Of help een goed doel zoals het KWF fonds door SamenLoop voor Hoop mee te lopen etc.
suc6!
Klopt. Ik snap nu trouwens heel goed waarom ik begon met gokken. Dat was een thrill voor me en dat zou het nog steeds kunnen zijn. Alleen weet ik nu dat het een thrill was op korte termijn en het me in problemen brengt, zoiets wil ik dus echt niet meer. Ik wil een doel...en hardlopen voor een goed doel is best een goed idee..School en werk kan ik als doel zien, maar is gewoon niet leuk en interessant genoeg.
pi_141450676
Ik voel gewoon hoe al mijn energie verdwijnt hier.
Word er echt niet goed van eigenlijk. Mijn leven is gewoon kut hier, heb gewoon niet het gevoel dat hier veel mensen zijn die echt iets om me geven. Ik ga maar gewoon heel veel werken, hopelijk dat dat een beetje werkt om me beter te voelen. Ik voelde me in het buitenland mentaal echt meer in balans. Ik ben vaak wel onzeker geweest, maar hier lijkt het wel alsof het voelt als een minderwaardigheidscomplex ofzo. Bah wat haat ik dit zeg.
  maandag 23 juni 2014 @ 15:03:31 #244
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141450901
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 14:56 schreef klavertje444 het volgende:
Word er echt niet goed van eigenlijk. Mijn leven is gewoon kut hier, heb gewoon niet het gevoel dat hier veel mensen zijn die echt iets om me geven. Ik ga maar gewoon heel veel werken, hopelijk dat dat een beetje werkt om me beter te voelen. Ik voelde me in het buitenland mentaal echt meer in balans. Ik ben vaak wel onzeker geweest, maar hier lijkt het wel alsof het voelt als een minderwaardigheidscomplex ofzo. Bah wat haat ik dit zeg.
Zelfmedelijden is gokkersgedrag, stap 7 uit het 12 stappenplan
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:45:14 #245
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_141508835
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 14:56 schreef klavertje444 het volgende:
Vervanging. Nu ga je gokken vervangen met werk. Over een tijdje kan je niet meer stoppen met werken en krijg je na een maand of 6 aan één stuk door werken een burn-out en zit je thuis.

Misschien is het een goed idee voor je om samen met iemand anders jouw tijd in te gaan delen en te kijken naar de motieven van jouw gedrag. Een ervaringsdeskundige van AGOG kan jou daarmee het beste helpen, omdat die jou begrijpt.

Wat je omschrijft als dat al je energie verdwijnt, lijkt mij op dat jouw lichaam zich weer aan de normale hormoon-situatie aanpast. Jouw lichaam had zich immers ingesteld op regelmatige doses prethormonen en die krijgt het nu niet zomaar meer. Je bent nu af aan het kicken, lijkt het mij zo.
pi_141511464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:45 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]

Vervanging. Nu ga je gokken vervangen met werk. Over een tijdje kan je niet meer stoppen met werken en krijg je na een maand of 6 aan één stuk door werken een burn-out en zit je thuis.

Misschien is het een goed idee voor je om samen met iemand anders jouw tijd in te gaan delen en te kijken naar de motieven van jouw gedrag. Een ervaringsdeskundige van AGOG kan jou daarmee het beste helpen, omdat die jou begrijpt.

Wat je omschrijft als dat al je energie verdwijnt, lijkt mij op dat jouw lichaam zich weer aan de normale hormoon-situatie aanpast. Jouw lichaam had zich immers ingesteld op regelmatige doses prethormonen en die krijgt het nu niet zomaar meer. Je bent nu af aan het kicken, lijkt het mij zo.
Dit vele werken is alleen voor de zomervakantie en is ook iets wat ik moet doen van mijn ouders, de enige manier om mijn schulden af te betalen en ze willen niet dat ik niks doe!

Een ervaringsdeskundige lijkt me inderdaad best fijn. Ik merk wel dat ik meer voel en dat ik het nu ook toelaat, vroeger wilde ik er maar niks van weten, ook praten over mijn gevoel kon ik nooit goed bijv.

Wat je zegt over prethormonen klopt wel ja.
Ik zou gewoon zo graag weer echt voldoening uit iets willen halen, dat mis ik gewoon.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:49:54 #247
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141513184
Wlke regio woon je klaver? Zoek een agog bij je in de buurt, daar leren ze ook omgaan met je nieuwe vrije tijd en omgaan met gokgerelateerde spanningen

[ Bericht 70% gewijzigd door SunChaser op 25-06-2014 09:42:40 ]
pi_141515470
Gaat niemand TS bevrijden?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:31:16 #249
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_141515534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:23 schreef klavertje444 het volgende:

[..]

Een ervaringsdeskundige lijkt me inderdaad best fijn. Ik merk wel dat ik meer voel en dat ik het nu ook toelaat, vroeger wilde ik er maar niks van weten, ook praten over mijn gevoel kon ik nooit goed bijv.
Bel dit nummer: 0900-2177721 (landelijke informatienummer AGOG) en zeg dat je hulp nodig hebt. De rest wijst zich vanzelf.
Je hebt ook Gamblers Anonymous in Nederland, maar ik weet niet waar ze allemaal zitten.

quote:
Wat je zegt over prethormonen klopt wel ja.
Ik zou gewoon zo graag weer echt voldoening uit iets willen halen, dat mis ik gewoon.
Zoek een hobby (sport, iets creatiefs (muziek maken en zingen valt daar ook onder)), help jouw ouders in en rond het huis.
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:41:45 #250
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141524117
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:31 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]

Bel dit nummer: 0900-2177721 (landelijke informatienummer AGOG) en zeg dat je hulp nodig hebt. De rest wijst zich vanzelf.
Je hebt ook Gamblers Anonymous in Nederland, maar ik weet niet waar ze allemaal zitten.

Agog staat ook voor anonieme gokkers en ze volgen het 12 stappenplan, wist niet dat er een aparte GA was. Nog nooit van gehoord. De agog bestaat iig al tientallen jaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')