Hier heb je een handleiding over het reinigen/ontkalken van Grohe Grohtherm 3000 kraanquote:Op zondag 18 mei 2014 10:29 schreef SqueakyClean het volgende:
Onze douche thermostaatkraan geeft erg weinig koud water. Het gaat om een Grohe 3000 met spiegelbeeld aansluiting (warm rechts - koud links).
Ik heb het thermostaat kardoes al wat ontkalkt (met wat antikal spray en een borsteltje) maar dat heeft geen effect gehad. Haal ik de doucheslang eraf, komt er bij de normale waterhoeveelheid een kleine straal uit, helemaal vergeleken met het warme water. Zet ik de kraan verder open, wordt de straal niet groter.
In het verleden hebben we hier geen last van gehad.
Nu ben ik bang dat dit probleem in het leiding werk zit, maar wellicht dat jullie een idee hebben. Kan het nog in de kraan zitten? Kan de leiding zijn verkalkt?
De douche wordt natuurlijk veel gebruikt. Bij het bad hebben we dezelfde soort kraan en hebben we dit probleem niet.
Hopelijk hoef ik de kraan niet van de muur te halen! Thanks voor alle suggesties!
Als je bij het filter wilt komen dan zou je kraan toch van de muur af moetenquote:Op zondag 18 mei 2014 11:23 schreef SqueakyClean het volgende:
Thanks! Demonteren is wel gelukt, maar schoonmaken had geen effect. Ik heb dezelfde handleiding gebruikt.
Ik heb nog wat verder gezocht en het kan zijn dat het rubber in de s-koppeling het probleem geeft of het filtertje. Dat zou betekenen dat de kraan toch van de muur moet.
Komt dit jullie ook bekend voor?
Klinkt als een dwarsliggend filter in de kraan. Heb hetzelfde met de warme gehad waardoor er niet genoeg druk was en daardoor de geiser uitschakelde waardoor ik een fijne koude douche had.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:23 schreef SqueakyClean het volgende:
Thanks! Demonteren is wel gelukt, maar schoonmaken had geen effect. Ik heb dezelfde handleiding gebruikt.
Ik heb nog wat verder gezocht en het kan zijn dat het rubber in de s-koppeling het probleem geeft of het filtertje. Dat zou betekenen dat de kraan toch van de muur moet.
Komt dit jullie ook bekend voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |