abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140082315
Onze douche thermostaatkraan geeft erg weinig koud water. Het gaat om een Grohe 3000 met spiegelbeeld aansluiting (warm rechts - koud links).

Ik heb het thermostaat kardoes al wat ontkalkt (met wat antikal spray en een borsteltje) maar dat heeft geen effect gehad. Haal ik de doucheslang eraf, komt er bij de normale waterhoeveelheid een kleine straal uit, helemaal vergeleken met het warme water. Zet ik de kraan verder open, wordt de straal niet groter.

In het verleden hebben we hier geen last van gehad.

Nu ben ik bang dat dit probleem in het leiding werk zit, maar wellicht dat jullie een idee hebben. Kan het nog in de kraan zitten? Kan de leiding zijn verkalkt?

De douche wordt natuurlijk veel gebruikt. Bij het bad hebben we dezelfde soort kraan en hebben we dit probleem niet.

Hopelijk hoef ik de kraan niet van de muur te halen! Thanks voor alle suggesties!
  zondag 18 mei 2014 @ 11:01:44 #2
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_140082818
Waarschijnlijk moet je de kraan demonteren en de thermostaat enkele uren in een bakje azijn leggen. Hoe te demonteren? Kijk even op internet.
  Moderator zondag 18 mei 2014 @ 11:15:13 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_140083028
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:29 schreef SqueakyClean het volgende:
Onze douche thermostaatkraan geeft erg weinig koud water. Het gaat om een Grohe 3000 met spiegelbeeld aansluiting (warm rechts - koud links).

Ik heb het thermostaat kardoes al wat ontkalkt (met wat antikal spray en een borsteltje) maar dat heeft geen effect gehad. Haal ik de doucheslang eraf, komt er bij de normale waterhoeveelheid een kleine straal uit, helemaal vergeleken met het warme water. Zet ik de kraan verder open, wordt de straal niet groter.

In het verleden hebben we hier geen last van gehad.

Nu ben ik bang dat dit probleem in het leiding werk zit, maar wellicht dat jullie een idee hebben. Kan het nog in de kraan zitten? Kan de leiding zijn verkalkt?

De douche wordt natuurlijk veel gebruikt. Bij het bad hebben we dezelfde soort kraan en hebben we dit probleem niet.

Hopelijk hoef ik de kraan niet van de muur te halen! Thanks voor alle suggesties!
Hier heb je een handleiding over het reinigen/ontkalken van Grohe Grohtherm 3000 kraan :)

http://www.lammering.nl/downloads/GroheReiniging.pdf
pi_140083177
Thanks! Demonteren is wel gelukt, maar schoonmaken had geen effect. Ik heb dezelfde handleiding gebruikt.

Ik heb nog wat verder gezocht en het kan zijn dat het rubber in de s-koppeling het probleem geeft of het filtertje. Dat zou betekenen dat de kraan toch van de muur moet.
Komt dit jullie ook bekend voor?
  PR/Manusje van alles zondag 18 mei 2014 @ 11:38:12 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_140083458
Er kan kalk achter je filter zitten..
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 18 mei 2014 @ 11:45:06 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_140083649
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:23 schreef SqueakyClean het volgende:
Thanks! Demonteren is wel gelukt, maar schoonmaken had geen effect. Ik heb dezelfde handleiding gebruikt.

Ik heb nog wat verder gezocht en het kan zijn dat het rubber in de s-koppeling het probleem geeft of het filtertje. Dat zou betekenen dat de kraan toch van de muur moet.
Als je bij het filter wilt komen dan zou je kraan toch van de muur af moeten :)
Daar kan natuurlijk ook kalkaanslag in zitten.
  zondag 18 mei 2014 @ 12:38:33 #7
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_140085104
De kraan even van de muur halen is met opbouw kranen toch helemaal geen probleem...

2 wartels los van de muurplaat en je hebt hem in handen.

Ik verdenk inderdaad vervuiling, dus haal van van de muur en trek hem uit elkaar.

In badje leggen, lekker ontkalken... goed afspoelen en weer in elkaar.
Laat die handjes wapperen!
pi_140090647
Gelukt! Het volgende heb ik gedaan:

1. Kraan eraf
2. Cilinder-vormige rubbers uit de leidingen (schijnen geluidsdempend doel te hebben, merk geen geluidsverschil)
3. Filters van de kraan bij de wateringangen schoongemaakt (filter van de koudwateringang was best vies. Met een tandenborstel compleet schoongemaakt)
4. Kardoes nogmaals helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt

De oplossing zit m denk ik voornamelijk in 3, maar ik verwacht dat 2 ook invloed heeft gehad.

Iig. iedereen bedankt voor de tips!
  zondag 18 mei 2014 @ 16:19:35 #9
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_140091846
Top!
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:40:16 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140177690
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:23 schreef SqueakyClean het volgende:

Klinkt als een dwarsliggend filter in de kraan. Heb hetzelfde met de warme gehad waardoor er niet genoeg druk was en daardoor de geiser uitschakelde waardoor ik een fijne koude douche had.

Edit: spuit 11
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')