abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140068415
quote:
Het Westen moet zich over zijn meningsverschillen met Rusland en China heen zetten en zich richten op de groeiende dreiging van de radicale islam.

Dat zei Tony Blair woensdag, meldt het Reformatorisch Dagblad. Blair vindt dat het aanpakken van een "geradicaliseerde en gepolitiseerde vorm van islam" de absolute prioriteit moet hebben.

De Britse ex-premier vindt het opvallend dat het Westen te schijterig is om op te treden tegen krachten die "de mogelijkheid ondermijnen om vreedzaam samen te leven in deze tijd van globalisering". Hij is van mening dat het Westen zich niet aan moet stellen en moet samenwerken met Rusland en China om de strijd aan te gaan tegen islamitische extremisten.

Coup

Blair was dolenthousiast over de coup die het Egyptische leger vorig jaar pleegde. De staatsgreep was volgens hem terecht omdat "de regering van de Moslimbroederschap niet zomaar een slechte regering was", maar systematisch alle instituten in het land over probeerde te nemen, aldus Blair. Het Westen moet zich achter Egypte scharen omdat "de toekomst van de regio afhangt van Egyptes lot."
http://www.powned.tv/nieu(...)s_prioriteit_af.html

Ik ben het niet eens met hem. China is in eerste instantie sowieso heel erg veel afhankelijk van de VS. Daarnaast is Rusland een land met een groot leger, kernwapens en een handje vol slimme mensen die het Westen wel eens kunnen 'outperformen' op het gebied van wetenschap als zij hun volledige capaciteit kunnen en mogen benutten.

De islam is daarentegen een godsdient/sprookjesboek en de islamitische landen kan je niet op 1 hoop gooien. De landen verschillen onderling heel erg veel van elkaar. De terroristen zijn daarentegen wel het probleem, maar ik denk dat de capaciteit van Rusland een grotere dreiging vormt dan een stel moslims die nog geloven in een sprookjesboek.
#freefrederike
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:34:40 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140068492
Sinds Tony zich tot het katholicisme heeft bekeerd is hij een stuk slimmer geworden.
The End Times are wild
pi_140068506
Dit 'nieuws' is een maand oud. :')
-
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:35:38 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_140068536
Eerder Tony Blair die een gevaar is voor vrede en democratie in het westen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_140068588
Die hebben binnenkort een handelsembargo van Saudi Arabië op hun dak :')
Of niet dan?
pi_140068660
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:36 schreef Letstalk het volgende:
Die hebben binnenkort een handelsembargo van Saudi Arabië op hun dak :')
Tony Blair en KSA delen hun liefde voor de misdadiger Sisi.
-
pi_140068876
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:38 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Tony Blair en KSA delen hun liefde voor de misdadiger Sisi.
Misdadiger? vertel.
#freefrederike
pi_140069082
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:43 schreef PizzaMizza het volgende:
Misdadiger? vertel.
Meer dan 1000 mensen ter dood veroordeeld onder Sisi, honderden werden op straat afgeslacht eind 2013.

http://en.wikipedia.org/wiki/August_2013_Rabaa_Massacre

Egypt: Shocking Death Sentences Follow Sham Trial
http://www.hrw.org/news/2(...)es-follow-sham-trial

Blair is ook een misdadiger.
-
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:49:57 #9
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140069180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:48 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Meer dan 1000 mensen ter dood veroordeeld onder Sisi, honderden werden op straat afgeslacht eind 2013.

http://en.wikipedia.org/wiki/August_2013_Rabaa_Massacre

Egypt: Shocking Death Sentences Follow Sham Trial
http://www.hrw.org/news/2(...)es-follow-sham-trial

Blair is ook een misdadiger.
Die 1000 mensen zijn leden van een terroristische organisatie. En de politie heeft gewoon opgetreden tegen terroristen die Morsi terug willen, doden zijn onvermijdelijk.
Anti-Turkije
pi_140069290
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:49 schreef SadPanda het volgende:
Die 1000 mensen zijn leden van een terroristische organisatie. En de politie heeft gewoon opgetreden tegen terroristen die Morsi terug willen, doden zijn onvermijdelijk.
Ze hebben vijf democratische verkiezingen gewonnen in Egypte, werden afgezet door Sisi's staatsgreep, vervolgens honderden van hen afgeslacht toen ze gingen demonstreren, daarna werden ze als terroristische organisatie bestempeld en meer dan 1000 van hun leden zijn tijdens een showproces tot de doodstraf veroordeeld.
-
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:53:26 #11
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_140069365
En gelijk heeft ie
pi_140069406
Topictitel klopt niet.. Blair de misdadiger had het over de radicale islam.
-
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:54:43 #13
421524 SadPanda
pi_140069446
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:52 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ze hebben vijf democratische verkiezingen gewonnen in Egypte, werden afgezet door Sisi's staatsgreep, vervolgens honderden van hen afgeslacht toen ze gingen demonstreren, daarna werden ze als terroristische organisatie bestempeld en meer dan 1000 van hun leden zijn tijdens een showproces tot de doodstraf veroordeeld.
Het was een revolutie, miljoenen mensen gingen tegelijk de straat op. Meer dan er tegelijk tegen Moebarak de straat op gingen. Morsi gaf zichzelf ook meer macht dan Moebarak. Hoe kom je bij 5? Hij heeft bijvoorbeeld in de parlementsverkiezingen geen meerderheid behaald.
Leden van terroristische organisaties horen dan ook in de bak.
Anti-Turkije
pi_140069557
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kan allemaal zijn, maar je maakt het net wat minder geloofwaardig door mensen tegelijkertijd tot de dood te veroordelen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140069559
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:54 schreef Charismatisch het volgende:
Topictitel klopt niet.. Blair de misdadiger had het over de radicale islam.
Dit. Vermoeiend dat TS steeds expres foute titels plaatst.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:57:09 #16
421524 SadPanda
pi_140069616
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Kan allemaal zijn, maar je maakt het net wat minder geloofwaardig door mensen tegelijkertijd tot de dood te veroordelen.
Boeiend, het zijn leden van een terroristische organisatie die gingen rellen.
Anti-Turkije
pi_140069629
Hij heeft gelijk.
Ура для россии
pi_140069645
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Boeiend, het zijn leden van een terroristische organisatie die gingen rellen.
Dus dan heb je geen recht meer op een eerlijk proces?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:59:00 #19
421524 SadPanda
pi_140069733
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:57 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus dan heb je geen recht meer op een eerlijk proces?
Wat mij betreft wel maar om er nou moeilijk over te gaan doen. Als Al Qaida leden geen eerlijk proces krijgen boeit het ook niemand.
Anti-Turkije
pi_140069903
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:59 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel maar om er nou moeilijk over te gaan doen. Als Al Qaida leden geen eerlijk proces krijgen boeit het ook niemand.
Natuurlijk wel. Want dat proces bepaalt of we weten of ze lid zijn van die groepering :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_140069939
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:59 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Mij wel, eerlijk gezegd. Hoe weet je anders of ze daadwerkelijk lid zijn? Ik zou het ook niet echt tof hebben gevonden als de leden van de hofstad groep door een militair tribunaal veroordeeld werden. Zonder recht op een eerlijk proces.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:03:44 #22
421524 SadPanda
pi_140070043
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:01 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Want dat proces bepaalt of we weten of ze lid zijn van die groepering :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:01 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Mij wel, eerlijk gezegd. Hoe weet je anders of ze daadwerkelijk lid zijn? Ik zou het ook niet echt tof hebben gevonden als de leden van de hofstad groep door een militair tribunaal veroordeeld werden. Zonder recht op een eerlijk proces.
Dat staat al vast.
An Egyptian court has sentenced 529 members of the Muslim Brotherhood to death on charges including murder, a defence lawyer said, in a sharp escalation of a crackdown on the movement.
http://www.abc.net.au/new(...)ers-to-death/5342182
Anti-Turkije
pi_140070095
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[..]

Dat staat al vast.
An Egyptian court has sentenced 529 members of the Muslim Brotherhood to death on charges including murder, a defence lawyer said, in a sharp escalation of a crackdown on the movement.
http://www.abc.net.au/new(...)ers-to-death/5342182
Ja en dat vind ik dus niet echt een eerlijk proces. Hoe kun je 529 mensen tegelijkertijd veroordelen en een eerlijk proces voor ieder individu waarborgen.
pi_140070121
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

http://www.powned.tv/nieu(...)s_prioriteit_af.html

Ik ben het niet eens met hem. China is in eerste instantie sowieso heel erg veel afhankelijk van de VS.
Dat klopt, al zijn ze hun afhankelijkheid de laatste tijd aan het afbouwen. Dat zie je ook terug in hun valuta assets.
quote:
Daarnaast is Rusland een land met een groot leger, kernwapens en een handje vol slimme mensen die het Westen wel eens kunnen 'outperformen' op het gebied van wetenschap als zij hun volledige capaciteit kunnen en mogen benutten.
Fout. Het klinkt vreemd, maar voor geavanceerde techniek en capaciteiten van wetenschap, leunt Rusland zwaar op Duitsland. Zonder Duitsland, is Rusland nietszeggend meer.

quote:
De islam is daarentegen een godsdient/sprookjesboek en de islamitische landen kan je niet op 1 hoop gooien.
Daar ben ik volstrekt mee eens.
quote:
De landen verschillen onderling heel erg veel van elkaar. De terroristen zijn daarentegen wel het probleem, maar ik denk dat de capaciteit van Rusland een grotere dreiging vormt dan een stel moslims die nog geloven in een sprookjesboek.
Ik denk dat het gevaar eerder in de toenemende globalisering zit, en daarmee het wegvagen van de middenklasse.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:05:24 #25
421524 SadPanda
pi_140070141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:04 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik dus niet echt een eerlijk proces. Hoe kun je 529 mensen tegelijkertijd veroordelen en een eerlijk proces voor ieder individu waarborgen.
Ik zeg ook niet dat het een eerlijk proces is maar het staat al vast dat ze leden van het Moslimbroederschap zijn.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')