Dat is het nou, ik ben geen wonderkind, ik denk alleen een beetje na. Schelden=kwetsen, dat weet je gewoon.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:03 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Oh oke, dan ben jij een wonderkind geweest en zijn alle andere kinderen gewoon echt ontzettend dom.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:04 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mensen met van nature ernstige psychische problemen.
Als je denkt dat je Jezus bent/ Jezus' goedheid zelve, terwijl je dat niet bent, ben je psychisch niet helemaal in orde.quote:
Omdat wiskunde makkelijk is vergeleken met gedrag.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:05 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Maar wel intelligente dieren zou je denken. Hoezo lukt het de mens vaak wel om lastige wiskunde sommen op te lossen, maar niet om zich te bedenken dat pesten fout is en wat dat met iemand kan doen?
Dan zijn de meeste mensen niet in orde. Bijna niemand denkt van zichzelf dat ie slecht is. Behalve psychopaten misschien.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:21 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Als je denkt dat je Jezus bent/ Jezus' goedheid zelve, terwijl je dat niet bent, ben je psychisch niet helemaal in orde.
Pssst. Mensen zíjn dieren. De mens is een diersoort. Alleen omdat we toevallig duimen en wat ruim ontwikkelde hersens hebben schijnen we dat nogal eens te vergeten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:50 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Pesten zorgt vaak alleen maar voor meer criminaliteit in de samenleving. En als je denkt dat je het recht hebt om afwijkend gedrag te corrigeren op zo'n manier, ben je toch echt een dier.
Even eerlijk, ligt het aan mij of zijn de meeste mensen gewoon niet slimmer dan dieren? Ik snap het gewoon niet, hoe kun je zo bang zijn voor iemand die afwijkend gedrag vertoont, dat je hebt gaat kwetsen?
Jeetje, jij kunt er echt met je hoofd niet bij dat sommige kinderen andere kinderen pesten zonder dat het ooit in hun hoofd op komt dat ze verkeerd bezig zijn, de ander pijn doen, en schade berokkenen op de lange termijn, he?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:00 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dan was die jongen of overgevoelig of die kinderen in jouw klas deden alsof. Je weet maar nooit, er kunnen verschillende redenen zijn. Jij hebt er niet aan meegedaan, lees ik zo.
Ja, en common sense zegt ook dat je geen andere mensen mag vermoorden of jonge kinderen in je kelder opsluiten om te verkrachten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:01 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ik wist al heel jong dat als ik mensen uitscheld, ik ze kwets. Dat wist ik al sinds mijn peutertijd. Het is gewoon common sense: uitschelden=kwetsen, daarvoor hoef je niet een ontwikkeld te zijn.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:06 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon dierlijk? "Zijn anders-zijn irriteert mij, dus ik ga hem pesten."
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Pssst. Mensen zíjn dieren. De mens is een diersoort. Alleen omdat we toevallig duimen en wat ruim ontwikkelde hersens hebben schijnen we dat nogal eens te vergeten.
Je bent echt irritant, je neemt alles zó letterlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:21 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Als je denkt dat je Jezus bent/ Jezus' goedheid zelve, terwijl je dat niet bent, ben je psychisch niet helemaal in orde.
Want dat is precies wat er in dit topic gezegd wordtquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:59 schreef Yalesa het volgende:
En ik denk dat niet, anders kun je bijna stellen dat het als kind juist voordeliger is als je gaat pesten, want:
1. Je status gaat omhoog.
2. Het bevordert de sociale cohesie.
Kun je bijna je kinderen gaan aanmoedigen om kinderen die anders zijn te gaan pesten.
Je kunt niet stellen dat pesten zorgt voor criminaliteit (tenzij je hier een goede bron bij hebt?). Dat er maatschappelijke factoren zijn die een versterkende invloed hebben op deze twee dingen lijkt me vele malen aannemelijker. En mensen zijn per definitie dieren, ongeacht hun gedrag.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:50 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Pesten zorgt vaak alleen maar voor meer criminaliteit in de samenleving. En als je denkt dat je het recht hebt om afwijkend gedrag te corrigeren op zo'n manier, ben je toch echt een dier.
Het is een voorbarige aanname dat men anderen enkel kwetst uit angst.quote:Even eerlijk, ligt het aan mij of zijn de meeste mensen gewoon niet slimmer dan dieren? Ik snap het gewoon niet, hoe kun je zo bang zijn voor iemand die afwijkend gedrag vertoont, dat je hebt gaat kwetsen?
Je wilt inhoudelijke reacties op een kinderpagina? Kom met een fatsoenlijke bron die (indirect) stelt dat criminaliteit teruggedrongen wordt als het pesten aangepakt wordt en ik zal er inhoudelijk op reageren.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:09 schreef Yalesa het volgende:
Maar wat hebben jullie te zeggen over het feit dat pesters vier keer zo veel kans hebben om later in de criminaliteit te belanden?
http://sirenix-winx.webklik.nl/page/tips-tegen-pesten
Je bent als kind niet per definitie dom als je niet nadenkt over waar je mee bezig bent. Het is best normaal dat een kind daar niet over nadenkt. Heeft te maken met de ontwikkeling nzo.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:30 schreef Moira. het volgende:
[..]
Jeetje, jij kunt er echt met je hoofd niet bij dat sommige kinderen andere kinderen pesten zonder dat het ooit in hun hoofd op komt dat ze verkeerd bezig zijn, de ander pijn doen, en schade berokkenen op de lange termijn, he?
[..]
Ja, en common sense zegt ook dat je geen andere mensen mag vermoorden of jonge kinderen in je kelder opsluiten om te verkrachten.
Toch gebeurt het.
Mensen zijn vaag, en niet iedereen is even slim. De hersens van de 7 biljoen mensen op aarde werken allemaal anders dan die van jou.
[..]
[..]
Eens, hoorquote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:56 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Je bent als kind niet per definitie dom als je niet nadenkt over waar je mee bezig bent. Het is best normaal dat een kind daar niet over nadenkt. Heeft te maken met de ontwikkeling nzo.
Dat blijkt wel bij sommige mensen, ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat wiskunde makkelijk is vergeleken met gedrag.
Nee, maar dan hoef je nog niet te denken dat je Jezus' goedheid zelve bent. Door en door slecht zijn niet zo veel mensen, maar ik geloof wel dat er tegenwoordig veel mensen zijn die zich slecht over zichzelf voelen. Als je zo'n drang voelt om je te moeten bewijzen tegenover de groep en om erbij te moeten horen, zal er vast wel iets mis zijn met je.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zijn de meeste mensen niet in orde. Bijna niemand denkt van zichzelf dat ie slecht is. Behalve psychopaten misschien.
We zijn intelligente dieren. We weten wat goed en fout is en kunnen ons eigen gedrag sturen, dit zijn dingen die ons onderscheiden van andere diersoorten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Pssst. Mensen zíjn dieren. De mens is een diersoort. Alleen omdat we toevallig duimen en wat ruim ontwikkelde hersens hebben schijnen we dat nogal eens te vergeten.
Jeetje, jij kunt er echt met je hoofd niet bij dat als je andere mensen kwetst, je dit diep vanbinnen ook voelt en dat dit van je eigen karakter afgaat.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:30 schreef Moira. het volgende:
[..]
Jeetje, jij kunt er echt met je hoofd niet bij dat sommige kinderen andere kinderen pesten zonder dat het ooit in hun hoofd op komt dat ze verkeerd bezig zijn, de ander pijn doen, en schade berokkenen op de lange termijn, he?
[..]
Ja, en common sense zegt ook dat je geen andere mensen mag vermoorden of jonge kinderen in je kelder opsluiten om te verkrachten.
Toch gebeurt het.
Mensen zijn vaag, en niet iedereen is even slim. De hersens van de 7 biljoen mensen op aarde werken allemaal anders dan die van jou.
[..]
[..]
Nee, ik neem het niet letterlijk. Ik weet wel dat hij met Jezus' goedheid zelve bedoelt dat ze zichzelf gewoon een heel goed mens voelen. En nee, ik vind je psychisch niet in orde als je denkt dat je een heel goed mens bent, terwijl je anderen schade berokkent.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:50 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Je bent echt irritant, je neemt alles zó letterlijk.
http://mens-en-gezondheid(...)n-pesten-begint.htmlquote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:53 schreef P8 het volgende:
Je kunt meerdere achter elkaar quoten door met 'alt' ingedrukt op de quoteknop te drukken. Dat maakt het wat overzichtelijker
[..]
Want dat is precies wat er in dit topic gezegd wordt
[..]
Je kunt niet stellen dat pesten zorgt voor criminaliteit (tenzij je hier een goede bron bij hebt?). Dat er maatschappelijke factoren zijn die een versterkende invloed hebben op deze twee dingen lijkt me vele malen aannemelijker. En mensen zijn per definitie dieren, ongeacht hun gedrag.
[..]
Het is een voorbarige aanname dat men anderen enkel kwetst uit angst.
[..]
Je wilt inhoudelijke reacties op een kinderpagina? Kom met een fatsoenlijke bron die (indirect) stelt dat criminaliteit teruggedrongen wordt als het pesten aangepakt wordt en ik zal er inhoudelijk op reageren.
Het is niet normaal als een kind geen empathie voelt voor anderen. Empathie wordt al heel, heel jong gevormd in het menselijk brein. Als je kind geen empathie heeft voor andere kinderen, zou ik me zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:56 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Je bent als kind niet per definitie dom als je niet nadenkt over waar je mee bezig bent. Het is best normaal dat een kind daar niet over nadenkt. Heeft te maken met de ontwikkeling nzo.
Als het allemaal zo is zoals jij zegt, waarom bestaat 'pesten' dan al eeuwenlang en ziet het er ook niet naar uit dat het binnenkort zou stoppen? Waarom bestaan er dan zoveel pesters?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:46 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Het is niet normaal als een kind geen empathie voelt voor anderen. Empathie wordt al heel, heel jong gevormd in het menselijk brein. Als je kind geen empathie heeft voor andere kinderen, zou ik me zorgen gaan maken.
Het is bijna alsof jullie het goed proberen te praten voor kinderen als ze pesten, want "ze denken er toch niet over na". Zelfs een kind hoeft er niet over na te denken, schelden=kwetsen en daar komt vaak ook het vermogen om empathisch te zij bij kijken.
Neequote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is dit topic niet een poging van TS om zijn negatieve verleden te accepteren? Pesten is gewoon kut, maar als je jezelf wijs kan maken dat het nuttig is, kan je er beter mee om gaan, want het verleden verander je niet.
Zo roepen mensen die seksueel misbruikt zijn dat e.e.a. ze "gemaakt heeft tot wie ze nu zijn". Terwijl je niet weet wie je zou zijn zonder zo'n verleden.
Het is ook niet zo dat alle kinderen pesten. Kinderen die stelselmatig pesten en niet meelopen hebben vaak ook psychopatische trekken.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:09 schreef Yalesa het volgende:
Maar wat hebben jullie te zeggen over het feit dat pesters vier keer zo veel kans hebben om later in de criminaliteit te belanden?
http://sirenix-winx.webklik.nl/page/tips-tegen-pesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |