abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150906878
Jaaaaa er wordt een nestje gemaakt! De koolmeesjes vliegen af en aan en mijn balkon ligt vol stukjes mos..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator zondag 22 maart 2015 @ 12:24:58 #52
269689 crew  Viv
pi_150907003
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:18 schreef Vicky het volgende:
Jaaaaa er wordt een nestje gemaakt! De koolmeesjes vliegen af en aan en mijn balkon ligt vol stukjes mos..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yay! *O*
pi_150907230
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Yay! *O*
vorig jaar niks. Dit je gelukkig weer wel.
Volgend jaar kijken of We er een webcam in kunnen doen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 22 maart 2015 @ 13:05:07 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150908019
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:18 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Yes! *O*

Bij mij kwam er vanmorgen wel een koppeltje langs maar ik zie nog geen aanwijzingen tot nestdrang (het vrouwtje maakt dan de bekende "waggeltjes" in het nestkastje).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_150911088
Ik hoor net dat het pimpelmeesjes zijn :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_150916241
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:35 schreef Vicky het volgende:
Ik hoor net dat het pimpelmeesjes zijn :D
:Y Te herkennen aan het paarse mutsje
pi_150916319
Oh en algemene tip in de herhaling: mocht je een hond, kat of schaap hebben, diverse vogeltjes houden van pluisjes om hun nesten warm en zacht te maken. Bij mij hangt er op mijn balkon een garde gevuld met schapewol.
pi_150917506
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:51 schreef computergirl het volgende:
Oh en algemene tip in de herhaling: mocht je een hond, kat of schaap hebben, diverse vogeltjes houden van pluisjes om hun nesten warm en zacht te maken. Bij mij hangt er op mijn balkon een garde gevuld met schapewol.
ik zal de poezendames straks borstelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 22 maart 2015 @ 18:40:51 #59
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150920077
Vorig jaar hadden we een nestje met pimpelmeesjes, het mannetje zat toen heel vaak tegen het raam aan te tikken vanwege z'n eigen spiegelbeeld (neem ik aan).
Nou hadden we in de winter de tuin altijd vol met mussen, koolmezen, pimpelmezen, een roodborstje, merels en 2 duifjes.
Nu zit, ik neem aan datzelfde, pimpelmezen-stelletje de hele tijd in de tuin. Het mannetje begon 2 weken geleden alweer met het raam-tikken. Zitten de hele tijd in de buurt van het nestkastje, vlogen er ook wel eens heen/in. (zit aan de muurkant van de keuken, dus kan het vanaf de keuken nooit goed zien).
Ik zie ze alleen nog steeds niet met nestmateriaal in hun bekjes. Dus ik hoop wel dat ze dat nog gaan doen en een nestje gaan maken. Hebben niet voor niks een kattenverjager-apparaat aangeschaft :')
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_151202919
Bij mij wordt er ook weer hard gebouwd en gezongen. *O* Vraag me af of het hetzelfde koppeltje koolmezen is als vorig jaar...
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:34:47 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151216638
Mooi! ^O^

Bij mij zie ik voorlopig minder activiteit dan andere jaren rond dit tijdstip. Af en toe komt er een pimpje kijken maar er is nog niet echt belangstelling voor nesten bouwen lijkt het.
Mijn reisverslagen
pi_151216694
nog te koud?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:39:52 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151216739
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:37 schreef computergirl het volgende:
nog te koud?
Geen idee. Zo koud is het niet trouwens.
Mijn reisverslagen
pi_151412162
Ah, het topic bestaat nog.

Hier zijn de pimpels sinds gisteren hard aan het werk bij de nestkast. Vorig jaar bleef de kast leeg. Jammer genoeg heb ik nog geen cam.
De merels zijn ook hard aan het bouwen in de laurier en de huis- en ringmussen zoeken hun plekjes onder de dakpannen weer op. Het is echt begonnen nu ^O^ .

2 Maanden geleden een nestkast voor torenvalk opgehangen omdat er steeds 1 rondhing, maar sinds die hangt is er nog geen serieuze belangstelling geweest helaas.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  maandag 6 april 2015 @ 19:54:49 #65
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_151427787
Yes! Na twijfel ook hier de pimpelmeesjes van vorig jaar druk bezig met het bouwen van hun nestje in de nestkast, leuk! :D Hier helaas ook geen cam. Wel de kattenverjager, dus hopelijk doet die z'n werk een beetje.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_151435002
Er zat hier een pimpelmeesje vaak in de struiken vlakbij het nestje uitvoerig te zingen echter zitten er sinds kort geregeld een aantal mussen in diezelfde struik, sindsdien heb ik het pimpelmeesje niet meer gezien ;( . Dus vooralsnog komt er denk ik geen nest (mussen nesten niet on zo'n kast) ;(

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:54 schreef VeerEli het volgende:
Yes! Na twijfel ook hier de pimpelmeesjes van vorig jaar druk bezig met het bouwen van hun nestje in de nestkast, leuk! :D Hier helaas ook geen cam. Wel de kattenverjager, dus hopelijk doet die z'n werk een beetje.
Jouw avatar O+ _O_
pi_151544248
Hier nog niks in het hokje maar al wel jonge Fuutjes in de vaart. Lente O+
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  vrijdag 10 april 2015 @ 12:18:30 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151545230
Hier gebeurt echt weinig. Er is nog nooit zo weinig belangstelling geweest voor mijn nestkastje als dit jaar. Ik ga er dus vanuit dat het dit jaar niks wordt. :{

Het is hier wel lente trouwens. Gisteren tijdens een boswandeling de eerste twee gekraagde roodstaarten gezien van dit jaar, een boomkruiper en twee staartmeesjes een nest zien bouwen en de eerste kleine karekiet horen zingen (en minimaal 8 zingende fitissen). :)
Mijn reisverslagen
pi_151609541
Het is hier heel stil. Geen pimpel meer te zien. Even in het nestkastje gekeken en daar ligt een heel mooi nestje in.

Zullen ze nog terugkomen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 12 april 2015 @ 18:44:03 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151618097
Ik heb een mussennestje in de klimop. Merels hebben een nest gebouwd op zo'n 30 cm erboven maar ineens bleken ze in de clematis 3 meter verderop te zitten en nu vermoeden we dat ze weer verkast zijn naar dezelfde plek als vorig jaar, tussen de buitenmuur van de buren en onze schutting. De mussen hebben zeker 3 eitjes.

Onze honden zijn zwaar gefascineerd door alle activiteit.
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2015 @ 12:49:39 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151921114
Er heerst doodse stilte rond mijn nestkastje maar toen ik vanmorgen de camera aanzette om even te checken lagen er toch opeens wat plukjes mos in het kastje. Misschien gaat het er dus toch nog van komen!

Alleen nu heb ik alweer een paar uur de camera aan maar er heerst wederom een doodse stilte.
Mijn reisverslagen
pi_152237849
Ik heb het nestkastje leeggehaald. Geen mees meer gezien en het nestje Was leeg. Helaas.
Volgend jaar weer een nieuwe kans
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 3 mei 2015 @ 17:54:48 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152238545
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 17:19 schreef Vicky het volgende:
Ik heb het nestkastje leeggehaald. Geen mees meer gezien en het nestje Was leeg. Helaas.
Volgend jaar weer een nieuwe kans
Nu leeggehaald midden in het broedseizoen?
Mijn reisverslagen
pi_152238686
quote:
11s.gif Op zondag 3 mei 2015 17:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nu leeggehaald midden in het broedseizoen?
al 3w geen mees meer gezien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 3 mei 2015 @ 18:07:04 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152238870
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 18:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

al 3w geen mees meer gezien.
Het had nog makkelijk gekund. Mijn eerste nest (2012) had pas het eerste eitje op 27 april. Je moet het dus nooit leeghalen voor augustus. Hier (Engeland) is dat zelfs een strafbaar feit!
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')