De hele dag prachtig zonnig weer maar wel een frisse wind. Temperatuur rond de 18 graden.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:15 schreef computergirl het volgende:
Hoe is de temperatuur in de UK nu? Ook in een dag 10 graden minder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, zoals jullie zien, m'n kruidenplantjes staan er wat minder florisant bij![]()
Als die zeven in leven blijven dan is het inderdaad gewoon prima. Ik las ergens dat een pimpelmezen nest gemiddeld 6-7 vogeltjes oplevert die het nestkastje uiteindelijk verlaten. Vanmorgen tel ik er trouwens nog steeds zeven en de ouders vliegen af en aan met eten.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:16 schreef svann het volgende:
Min drie, dat is hard gegaan. Maar zeven is nog steeds een mooi aantal.
Zijn de dode jonkies afgevoerd?
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:49 schreef Candaasje het volgende:
Die snaveltjes ook, allemaal zo HOP tegelijk open als mams/paps eraan komt![]()
![]()
Wel triest van de vogeltjes die het niet hebben gered![]()
Hier is het nu definitief 1 kuiken, en het kind groeit als kool! Er ligt nog 1 ei in het nest, maar dat wordt ook niet meer bebroed. Pa en ma zitten omstebeurt bij het jong, maar af en toe vliegen ze ook wel beide weg om voedsel te zoeken.Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, zoals jullie zien, m'n kruidenplantjes staan er wat minder florisant bij
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
ook al oogjes openquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:32 schreef SeLang het volgende:
Het gaat goed met de vogeltjes. Het zijn er nog steeds zeven en zoals je in het filmpje hieronder ziet beginnen de vleugels zich al aardig te ontwikkelen
De oogjes gaan nu ook open
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Het ' flapperde al met zijn/haar vleugels en zat telkens gevaarlijk dicht op de rand van de mand te balancerenGelukkig zat hij/zij zondag aan de kant van het balkon, en daardoor kon 'ie hooguit een meter naar beneden vallen (en niet 4 verdiepingen..)
En vandaag was ik hem even kwijt. Ik zag opeens wel mama/papa even op ons tafeltje zitten, en verhip, wie vond ik daar ook?!:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolgens vlogen ze naar de rand van het balkon, en weer terug. (Kleine duif volgde grote duif telkens). En nu zit hij/zij even uit te puffen op het bankje. Kleine duifjes worden (snel!!) groot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 24-05-2016 12:24:44 ]![]()
Zo dat is al een hele duif inderdaad! En nu officieel uitgevlogen dus
Mijn reisverslagen![]()
Jups. Ze bivakkeren hier dus nog wel op het balkon, dus hij/zij kan rustig oefenen met vliegen. En ik kan er nog even van genieten![]()
![]()
Mijn kuikentjes beginnen nu ook al echte pimpelmeesjes te worden. Ze zitten nu vaak veertjes te poetsen en dergelijke. En ze maken steeds meer kabaal! Elke dag moet ik m'n speaker een stukje zachter draaien (het staat de hele dag aan). Maar tot nu toe hebben ze zich nog niet uit het kuiltje van het nest gewaagd."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Vogeltjes explosie
Wat worden ze groot! En ze beginnen ook echt al goede veertjes te krijgen"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Gisteren nog een hoop kabaal de hele dag door. Vandaag helemaal nakkes. Wel een paar keer een mees in de buurt van het hokje.Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+![]()
Haha! Er kwam net een spinnetje voorbij lopen maar die jonge pimpelmeesjes hebben kennelijk nog steeds niet door dat je die zelf kun vangen en opeten."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
Door een ander bereid gevangen voedsel is gewoon veel lekkerder![]()
Ik heb duifje net per ongeluk laten schrikken. Hij is nu naar de tegenoverliggende boom gevlogen. Hopelijk durft 'ie nog terug te komen, en/of weten pa en ma duif hem wel weer te vinden. Op zich kan hij/zij dus prima vliegen, maar ik weet niet of voedsel zoeken ook al volledig zelf lukt.
![]()
![]()
pimpelmeesjes net uitgevlogen zijn zitten heul zielig te piepen in een boom tot pap/mam langs komt met cateringquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Door een ander bereid gevangen voedsel is gewoon veel lekkerder![]()
Ik heb duifje net per ongeluk laten schrikken. Hij is nu naar de tegenoverliggende boom gevlogen. Hopelijk durft 'ie nog terug te komen, en/of weten pa en ma duif hem wel weer te vinden. Op zich kan hij/zij dus prima vliegen, maar ik weet niet of voedsel zoeken ook al volledig zelf lukt.
![]()
Hier zitten ze nog steeds knus in hun nestje
Mijn reisverslagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |