Onder medestudenten geven we advies over de structuur, maar niet over de taal. Nu is iedereen druk bezig met z'n eigen scriptie, denk niet dat iemand zit te wachten om andermans taalfouten eruit te halenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
Wij deden dat altijd gewoon onder elkaar met medestudenten...?
Ik ben een allochtoon, heb geen familie in Nederland. Mijn ouders kunnen niet goed genoeg Nederlands om een wetenschappelijke scriptie na te kijken. Al mijn vrienden doen hbo of mbo, en die universiteit doen zijn net als ik bezig met hun scriptie, dus weinig tijd om andermans scriptie na te gaan kijken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:51 schreef kanovinnie het volgende:
Je ouders/broer/zus/familie/vrienden/collega's oid?
quote:
Heb ik wel over nagedacht, ik heb ook een certificaat van Cambridge voor gevorderd Engels. Maar dacht dat Nederlands toch het makkelijkste was. Misschien dat ik mijn masterscriptie in het Engels ga schrijven.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:08 schreef Hoplahopla het volgende:
Trouwens... Waarom schrijf je je scriptie niet in het Engels?
Misschien toch maar in het Engels dan. Hoef je het niet na te laten kijken, maar alleen maar te checken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:10 schreef ntm het volgende:
[..]
Heb ik wel over nagedacht, ik heb ook een certificaat van Cambridge voor gevorderd Engels. Maar dacht dat Nederlands toch het makkelijkste was. Misschien dat ik mijn masterscriptie in het Engels ga schrijven.
Nee, moet volgende week m'n scriptie al inleveren, hij is al bijna af. Alleen nog paar aanpassingen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:10 schreef Hoplahopla het volgende:
Deze in het Engels doen is geen optie meer? Als je Nederlands is zoals ik denk dan is dat een stuk veiliger. Je moet het natuurlijk verder zelf weten.
Als je twijfelt over taalgebruik kun je altijd nog lieve Fokkers vragen om naar zinnen of delen te kijken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:26 schreef ntm het volgende:
[..]
Nee, moet volgende week m'n scriptie al inleveren, hij is al bijna af. Alleen nog paar aanpassingen.
Wat voor studie is dat dat je zelfs bij de master nog de keuze hebt om in het Nederlands te schrijven?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:10 schreef ntm het volgende:
Misschien dat ik mijn masterscriptie in het Engels ga schrijven.
Wat is dit voor een onzin argument?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:03 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik ben een allochtoon, heb geen familie in Nederland.
Hoe lang is je scriptie en waar gaat de scriptie over?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:38 schreef ntm het volgende:
Ik moet binnenkort mijn bachelorscriptie inleveren, ik heb alleen wat moeite met wetenschappelijk schrijven en taal. Mijn vraag is...heeft iemand ervaringen met sites waarbij je je scriptie kan laten nachecken op taalfouten en structuur? Zo ja, welke zijn aan te raden en welke niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |