abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140126282
Meer gas geven helpt ook, merk ik inmiddels. Ik probeerde blijkbaar echt nog teveel a la diesel op te trekken, maar nu gaat het in principe ook prima zonder handrem maar met wat meer gas (echte heuvels hebben we hier dan ook niet echt).
Enige wat ik nu nog moet oefenen is niet gelijk met 2000 toeren op te trekken, want ik lijk net zo'n golf rijder. Daarbij gok ik dat het ook niet geniaal is voor de koppeling (en zo'n Suzuki Alto heeft nou niet echt fantastisch spul geloof ik).
pi_140143993
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:45 schreef Eerin het volgende:
Meer gas geven helpt ook, merk ik inmiddels. Ik probeerde blijkbaar echt nog teveel a la diesel op te trekken, maar nu gaat het in principe ook prima zonder handrem maar met wat meer gas (echte heuvels hebben we hier dan ook niet echt).
Enige wat ik nu nog moet oefenen is niet gelijk met 2000 toeren op te trekken, want ik lijk net zo'n golf rijder. Daarbij gok ik dat het ook niet geniaal is voor de koppeling (en zo'n Suzuki Alto heeft nou niet echt fantastisch spul geloof ik).
2000rpm is nog te behappen, hoger moet je niet gaan wil je nog normaal optrekken.
There is a time of cumming and going.
pi_140146399
Gewoon heuvel zoeken waar geen andere auto's in de buurt staan (of andere dingen die kapot kunnen) en dan net zo lang proberen het evenwicht te vinden van koppeling gas zodat je op die manier stil kan staan. Mijn Clio (weinig vermogen) vond het niet zo leuk, de huidige lukt het gewoon goed. Moest vanmiddag nog de hellingproef doen in Luik aangezien er opeens twee auto's tegen elkaar over stonden en niet verder konden... Die helling was echt stijl maar als je dat evenwicht weet te vinden en dat gevoel eenmaal hebt dam hoef je je handrem niet meer te gebruiken ^O^
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_140147344
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:45 schreef Eerin het volgende:
Doe het eens zonder schoenen aan of met dunne zolen, dan krijg je misschien een beter gevoel voor de koppeling.
pi_140148786
Toen ik net mijn rijbewijs had probeerde ik ook veel te veel puur op de koppeling te doen, dat lukt niet altijd even goed in iedere auto. Gewoon blijven oefenen en nu iets meer gas bijgeven, uiteindelijk komt dat gevoel wel redelijk en je wordt er dan vanzelf handiger in :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 23:06 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Hellingproef is easy-peasy als je 400NM aan koppel hebt uit een prachtige Engelse 12-cilinder.
Met 41NM uit een verouderde Pools-Italiaanse 2-cilinder lukt het ook nog best goed :7
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:34:45 #81
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140161097
Op een hele steile helling de handrem gebruiken. En anders gewoon eens flink gaan oefenen, ook als je op benzine rijdt kan het prima zonder handrem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')