Hmm, dat heeft ze geen windeieren gelegd dan. Waarom zouden ze eigenlijk niet hun 'eigen' gist gebruiken?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:58 schreef Saind het volgende:
[..]
Sterker nog, de 12 is meer westvleteren dan de echte westvleteren als ik het goed heb. WV gebruikt westmalle gist terwijl stb de wv gist gebruikt van toen ze nog onder licentie brouwden
Tamamura-Honten heeft ook een paar lekkere brouwsels, maar Hitachino en Baird zijn inderdaad goed en zo nu en dan ook in deze contreien verkrijgbaar.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:00 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Meh, niet-indrukwekkende pilsmeuk, net zoals Asahi. Novelty waarde in de vorm van het blik, en het feit dat het een Japans biertje is als je dat wat interesseert.
Hitachino Nest en Baird zijn betere brouwerijen uit Japan, maar die vind je niet bij de Lidl.
Nogne o maakt echt mooi bier!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:32 schreef DeZwabber het volgende:
De buit, om Qwea te taunten.
[ afbeelding ]
quote:
Net bij de Poolse supermarkt een Żywiec gehaald en opgedronken. Viel niet tegen. Heb ook nog een Ļvyturys Ekstra Draught op de kop getikt. Is een Dortmunder uit Litouwen.quote:
Vergeet Omnipollo niet, en als niet onaardige nieuwkomer is er ook nog Lindheim uit Noorwegen.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]Skandinavie heeft een paar leuke brouwerijen. Haandbryggeriet uit Noorwegen en Närke uit Zweden zijn ook awesome.
Vond hem wel lekker eigenlijk, had nog wat frisser gemogen maar voor dat alcoholpercentage best een lekker biertjequote:Op zondag 8 juni 2014 16:32 schreef larry_flynt het volgende:
Net een Le Chouffe Soleil op, maar het is idd niet veel...
Vanmiddag lekker aan de Chouffe Houblon; toch wel mijn favo Chouffe...quote:Op zondag 8 juni 2014 16:32 schreef larry_flynt het volgende:
Net een Le Chouffe Soleil op, maar het is idd niet veel...
Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:23 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Vanmiddag lekker aan de Chouffe Houblon; toch wel mijn favo Chouffe...
Welkom!quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:43 schreef Rvhkd het volgende:
Via via hier terrecht gekomen en mezelf gelijk maar eens aangemeld.
Zelf een groot speciaal bier liefhebber.
Op Untappd op het moment op 318 verschillende en couting
Mijn eerste check-in was op 29 april, heb er nu 57.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:50 schreef OMG het volgende:
Ik heb pas 9 unique op Untappd.. Maar ik ben daar dan ook pas sinds April bezig, en vergeet af en toe wat in te checken. Op beeradvocate kom ik aan de 68.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:32 schreef Psjentje het volgende:
Vandaag mezelf maar weer ff gekieteld, Qwea moest natuurlijk meteen mee bestellen.
[ afbeelding ]
Wat tof die koelkast!!quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:43 schreef Rvhkd het volgende:
Via via hier terrecht gekomen en mezelf gelijk maar eens aangemeld.
Zelf een groot speciaal bier liefhebber.
Op Untappd op het moment op 318 verschillende en couting.
Koop mijn biertjes door het hele land, rijd veel voor mijn werk dus kom nog wel eens ergens langs.
Via mijn werk ook een mooie koelkast op de kop getikt voor mijn biertjes, plek zat :-)
[ afbeelding ]
Van het weekend heb ik, naast de normale biertjes, de onderstaande gedronken;
La Trappe witte Trappist
Hopus
Motörhead Basterds lager
Tempelier
Delirium Tremens
Rodenbach Rosso
Steenbrugge Blond
Val-Dieu Blond
Mort Subite Kriek
Piraat Tripel Hop