De Arabische cultuur is gebaseerd op de islam.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:35 schreef MiszSpace het volgende:
[..]
Ja ik heb het bericht gelezenDat de vader moslim is oké. Maar het verhaal gaat over een vader die zijn dochter mishandeld omdat zij met een blanke jongen omgaat. Dit is volgens hem een schande voor de familie. Zover ik weet heeft het met cultuur te maken
Of zoals Yalesa zegt:
[..]
Dat ging over iets veeeeeeel anders, namelijk over Israel-Palestina. Je mag trouwens niet vertellen wat er in DM's staan, dus even post report.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:38 schreef Skillstorm het volgende:
Of hey...
Nu ik in mijn DM's kijk, dit is dezelfde user die mij DMde begin 2013 dat ik slecht opgevoed was oid en geindoctrineerd was vanaf geboorte om iedereen te haten oid. (terwijl ik niet eens islamitisch ben, noch mijn familie, waar hij op doelt maar wat ook niet waar is) puur om het feit dat ik Arabisch ben.![]()
Hij bleef maar volhouden dat ik boos was en ik maar zeggen van niet, en hij maar zeggen van wel.![]()
![]()
![]()
Ja, duidelijke troll.
Doe maar.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat ging over iets veeeeeeel anders, namelijk over Israel-Palestina. Je mag trouwens niet vertellen wat er in DM's staan, dus even post report.
quote:traditional Asian family
Klinkt maar als een Pakistan, maar who cares. Ts is kennelijk een enge haatzaaier.quote:In mitigation, defence counsel Mohammed Nawaz
quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De Arabische cultuur is gebaseerd op de islam.
Precies. Indoctrinatienieuws is dit. Er had ook kunnen staan "Man slaat dochter wegens ..." ipv "Arabische man slaat dochter wegens.."quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:46 schreef Anyanka het volgende:
Kindermishandeling van welke aard ook is een triest fenomeen, maar de nieuwswaardigheid van dit bericht ontgaat me.
Zoals jij het al mooi benadrukt 'gebaseerd'. De normen en waarden zijn inderdaad gebaseerd op de islam. Maar ook op de christendom, Jodendom etc. Dit omdat de normen en waarden overeenkomen in de verschillende religies. Wat er in de afgelopen honderd jaar gebeurd is heeft niks met het geloof te maken maar met de manier van leven. Dus zoals ik al zei : cultuur.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De Arabische cultuur is gebaseerd op de islam.
Schaam je je voor je cultuur dat je het niet durft toe te geven?quote:
Gebaseerd op het jodendom? Inderdaad, daarom haat de gemiddelde Arabier joden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:48 schreef MiszSpace het volgende:
[..]
Zoals jij het al mooi benadrukt 'gebaseerd'. De normen en waarden zijn inderdaad gebaseerd op de islam. Maar ook op de christendom, Jodendom etc. Dit omdat de normen en waarden overeenkomen in de verschillende religies. Wat er in de afgelopen honderd jaar gebeurd is heeft niks met het geloof te maken maar met de manier van leven. Dus zoals ik al zei : cultuur.
Nee, het is ongenuanceerde bullshit.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Schaam je je voor je cultuur dat je het niet durft toe te geven?
Dus jij claimt dat de Arabische cultuur nooit veranderd is? We hebben het over de Arabische cultuur van nu, die is voor het overgrote deel gewoon een islamitische cultuur.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, het is ongenuanceerde bullshit.
'De' Arabische cultuur was er al ver voor de Islam.
Nee, dat claim ik niet. Maar jij doet alsof die ineens compleet veranderd is in 'de islamitische' cultuur of zo.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus jij claimt dat de Arabische cultuur nooit veranderd is? We hebben het over de Arabische cultuur van nu, die is voor het overgrote deel gewoon een islamitische cultuur.
Je kan lezen maar je hebt blijkbaar moeite met begrijpend lezen. Want dat zeg ik niet...quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Schaam je je voor je cultuur dat je het niet durft toe te geven?
[..]
Gebaseerd op het jodendom? Inderdaad, daarom haat de gemiddelde Arabier joden.
Dat claim jij wel. Jij zegt dat de Arabische cultuur er al was voor de islam, om te zeggen dat ik dus geen recht heb om de islam en de Arabische cultuur met elkaar te linken. Terwijl het overduidelijk is dat de Arabische cultuur bijna volledig gebaseerd is op de islam.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat claim ik niet. Maar jij doet alsof die ineens compleet veranderd is in 'de islamitische' cultuur of zo.
Jij schrijft iets, om het vervolgens te ontkennen. Wauw.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:00 schreef MiszSpace het volgende:
[..]
Je kan lezen maar je hebt blijkbaar moeite met begrijpend lezen. Want dat zeg ik niet...
quote:. De normen en waarden zijn inderdaad gebaseerd op de islam. Maar ook op de christendom, Jodendom etc.
Nee, het is helemaal niet bijna volledig gebaseerd op de Islam. Heel veel normen en waarden bestonden al pre-Islam, en bestaan nu nog steeds. Sommige zijn gebaseerd op het Jodendom, Christendom, polytheïsme, etc.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat claim jij wel. Jij zegt dat de Arabische cultuur er al was voor de islam, om te zeggen dat ik dus geen recht heb om de islam en de Arabische cultuur met elkaar te linken. Terwijl het overduidelijk is dat de Arabische cultuur bijna volledig gebaseerd is op de islam.
Dat ik mijn eigen zin opnieuw moet citeren... Wauwquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij schrijft iets, om het vervolgens te ontkennen. Wauw.
[..]
Zoals ik dus al zei , je leest niet goed. Maar ik krijg het idee dat het onderwerp van deze topic helemaal niet meer aanbod komt. Het is eerder een soort dekmantel....quote:Dit omdat de normen en waarden overeenkomen in de verschillende religies
We kunnen hier natuurlijk jaren over discussieren, maar laten we maar bij een juiste constatering houden: de islam heeft een grote invloed op de Arabische cultuur.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, het is helemaal niet bijna volledig gebaseerd op de Islam. Heel veel normen en waarden bestonden al pre-Islam, en bestaan nu nog steeds. Sommige zijn gebaseerd op het Jodendom, Christendom, polytheïsme, etc.
Wat in de OP staat gebeurde al pre-Islam bij de Arabieren, en gebeurt tegenwoordig ook bij niet-moslims en niet-Arabieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |