Wet op financieel toezicht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:15 schreef spambot31 het volgende:
Wat is wft nou weer in godsnaam voor iets.
Nee een 5 ipv een 5.5quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:17 schreef 44rdbei het volgende:
WFT ?
CDFD ?
adviesvaardigheden ?
op halve punt na gezakt? je hebt dus een 6, heb je precies genoeg geleerd.
Ik begrijp het, maar dat staat ook in de TTquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:22 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ja dankjewel, het moet wel duidelijk zijn dat je gefaald hebt.
Helaas duurt het 4 weken voor je de definitieve uitslag kunt krijgenquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:27 schreef 44rdbei het volgende:
Volgens mij word je gered omdat 80% heeft gefaald.
Wat ik overigens onterecht vind. eens gefaald blijft gefaald.
http://amweb.nl/news-1218(...)t-examens-bijstellen
WFTquote:
Het is een examen waar je je vakkennis in bepaalde casussen moet toepassen zodat je een WFT diploma kan krijgen en daarmee een verzekeringsproduct mag adviseren of verkopen.quote:
Ja ik heb alle beschikbare oefenvragen gedaan tot ik overal een 100% score op haalde, theorie goed bestudeerd en ik heb twee jaar ervaring in het werk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:53 schreef koekii het volgende:
Hallo ts, heb je wel goed geoefend? Goed geleerd? Wat vond je moeilijk? De begripsvragen of de casussen?
Ik kan je wel begrijpen. Mijn collega's op werk klagen ook dat ze de nieuwe WFT moeilijk vinden of gewoon niet weten wat ze moeten invullen. Ik heb ook begrepen dat de nadruk nu op de adviseur ligt. Als je dan als adviseur zijnde een casus moet behandelen dan hebben de antwoorden op de vragen verschillende mogelijkheden. Ik moet binnenkort ook voor mijn PE's en ik vrees nu al dat ik ga zakkenquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:34 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ja ik heb alle beschikbare oefenvragen gedaan tot ik overal een 100% score op haalde, theorie goed bestudeerd en ik heb twee jaar ervaring in het werk.
Ik had vooral veel moeite met de vraagstelling bij de vragen gericht op adviesvaardigheden en competenties.
Ik werk met verzekeringen en de vage vragen met meerdere goede antwoorden in de beleggingen vond ik bijvoorbeeld erg tegenvallen
Waar bieden ze die aanquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:20 schreef koekii het volgende:
[..]
Het is een examen waar je je vakkennis in bepaalde casussen moet toepassen zodat je een WFT diploma kan krijgen en daarmee een verzekeringsproduct mag adviseren of verkopen.
De kennisvragen zijn vrij basic, bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:04 schreef spiritusbus het volgende:
Heb je paar voorbeelden van vragen voor de beeldvorming?
Ja erg vervelend. Er zijn bij de adviesvragen steeds twee antwoorden die plausibel zijn, maar afhankelijk van de situatie doe je een van de twee maar de casus geeft te weinig informatie om die keuze goed te kunnen maken...quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:45 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik kan je wel begrijpen. Mijn collega's op werk klagen ook dat ze de nieuwe WFT moeilijk vinden of gewoon niet weten wat ze moeten invullen. Ik heb ook begrepen dat de nadruk nu op de adviseur ligt. Als je dan als adviseur zijnde een casus moet behandelen dan hebben de antwoorden op de vragen verschillende mogelijkheden. Ik moet binnenkort ook voor mijn PE's en ik vrees nu al dat ik ga zakken
Dit zijn twee zeer gemakkelijke vragen lijkt mij. (Lineair en Sorry zeggen.)quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:48 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
De kennisvragen zijn vrij basic, bijvoorbeeld:
Bij welke hypotheekvorm nemen de bruto en netto maandlasten af?
Vaste hypotheek, annuïteitenhypotheek of lineaire hypotheek
(zoiets was het, weet het niet exact meer)
Maar de competentievragen zijn heel raar.
Iemand heeft rekeninggegevens van zijn broer ingezien ipv die van hem. Wat is je eerste reactie:
Excuses er is iets misgegaan ik probeer het even opnieuw.
Nou nou uw broer is wel vermogend zeg!
Sorry, dit had u niet mogen zien.
Daarom kon ik ze ook nog onthouden, maar ik weet er zo even niet meer te verzinnenquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit zijn twee zeer gemakkelijke vragen lijkt mij. (Lineair en Sorry zeggen.)
Waren er nog meer voorbeelden beschikbaar?
Ik zou als ik jou was even 8 weken wachten tot je de definitieve uitslag binnen hebt om inzage te doen. Het is wel zonde van je geld. Of krijg je dat vergoed van je werkgever?quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:50 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ja erg vervelend. Er zijn bij de adviesvragen steeds twee antwoorden die plausibel zijn, maar afhankelijk van de situatie doe je een van de twee maar de casus geeft te weinig informatie om die keuze goed te kunnen maken...
Voor mijn nieuwe baan moet ik deze wel hebben dus ik heb geen tijd om september af te wachten tot Dijsselbloem eens wat gaat doen aan de vreselijk lage slagingspercentages...
Ik heb aantal examenvragen in mijn bezit van wft schade?quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit zijn twee zeer gemakkelijke vragen lijkt mij. (Lineair en Sorry zeggen.)
Waren er nog meer voorbeelden beschikbaar?
Ik ga eerst naar de dartclub een avondje pijltjes gooien, maar er zijn ongetwijfeld een aantal mensen hier nieuwsgierig naar een paar vragen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:58 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik heb aantal examenvragen in mijn bezit van wft schade?
Ja doet dat! Ik denk dat er maar weinig verzekeringsadviseurs hier op FOK! rondlopen want ik ben ze tot nu toe nog niet tegengekomenquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik ga eerst naar de dartclub een avondje pijltjes gooien, maar er zijn ongetwijfeld een aantal mensen hier nieuwsgierig naar een paar vragen.
4 weken toch? Dan krijg ik de definitieve uitslag. Maar ik zou eigenlijk maandag moeten beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Dus eigenlijk wil ik volgende week weer examen doen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:57 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was even 8 weken wachten tot je de definitieve uitslag binnen hebt om inzage te doen. Het is wel zonde van je geld. Of krijg je dat vergoed van je werkgever?
Op het site van de CDFD stond 8 weken als ik me niet vergisquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:03 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
4 weken toch? Dan krijg ik de definitieve uitslag. Maar ik zou eigenlijk maandag moeten beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Dus eigenlijk wil ik volgende week weer examen doen.
Dit is misschien niet de beste plaats om te klagen neequote:Op woensdag 14 mei 2014 19:03 schreef koekii het volgende:
[..]
Ja doet dat! Ik denk dat er maar weinig verzekeringsadviseurs hier op FOK! rondlopen want ik ben ze tot nu toe nog niet tegengekomen
Als dat slagingspercentage voor dat examen echt zo ontzettend laag ligt zal 't allemaal wel niet zo'n vaart lopen en zal je nieuwe werkgever er ook niet zo'n probleem van maken dat je dat papiertje nog niet hebt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:03 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
4 weken toch? Dan krijg ik de definitieve uitslag. Maar ik zou eigenlijk maandag moeten beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Dus eigenlijk wil ik volgende week weer examen doen.
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:05 schreef koekii het volgende:
Op het site van de CDFD stond 8 weken als ik me niet vergis
Ik hoop het maar want ik wil zo graag beginnenquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:08 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Als dat slagingspercentage voor dat examen echt zo ontzettend laag ligt zal 't allemaal wel niet zo'n vaart lopen en zal je nieuwe werkgever er ook niet zo'n probleem van maken dat je dat papiertje nog niet hebt.
Dit is ook niet echt het juiste forum, hiervoor...quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:03 schreef koekii het volgende:
[..]
Ja doet dat! Ik denk dat er maar weinig verzekeringsadviseurs hier op FOK! rondlopen want ik ben ze tot nu toe nog niet tegengekomen
Deze discussie kan op zich iets verder gaan:quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:11 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Wat is het met alle dagboek topics over muziek en examens en het hebben van aids tegenwoordig![]()
No....
Body....
Cares
Klopt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is ook niet echt het juiste forum, hiervoor...
Wat vreselijk dat Dijsselbloem pas in september dit probleem in kaart gaat brengen. Volgens mij houdt hij niet rekening met de mensen die in de brache werken. En als er sprake is van een lage slagingspercentage, dan snap ik al helemaal niet waarom het zo lang duurt. Dat is wel belachelijk voor woorden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:18 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Deze discussie kan op zich iets verder gaan:
Minister Dijsselbloem wordt gevraagd om actie te ondernemen maar hij sleurt het over het zomerreces heen, terwijl financiële instellingen verplicht zijn om zich naar de nieuwe WFT te schikken![]()
Daarbij is het een belachelijke tegenstelling: het nieuwe examen zou beter gericht moeten zijn op de nodige vaardigheden in de praktijk. Maar het examen is zo belabberd dat de mensen die al jaren goed in de praktijk functioneren, het examen niet eens halen.
Dat het jou niet kan schelen zegt niks.
Mwoa... op zich is er niets mis met de schifting die nu plaatsvindt. Bij de PE-bijeenkomsten ben ik heel vaak alleen maar een stel pannenkoeken tegengekomen die zich financieel adviseur noemden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:18 schreef GoWithIt het volgende:
Maar het examen is zo belabberd dat de mensen die al jaren goed in de praktijk functioneren, het examen niet eens halen.
Het hangt ook af hoe goed ze geleerd hadden destijds en waarschijnlijk met hakken over het sloot zijn geslaagd. Vroeger (tot 2013) kon ieder 'pannenkoek' wel slagen voor zijn wft.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mwoa... op zich is er niets mis met de schifting die nu plaatsvindt. Bij de PE-bijeenkomsten ben ik heel vaak alleen maar een stel pannenkoeken tegengekomen die zich financieel adviseur noemden.
Ik heb het over PE-bijeenkomsten. Ook nu zijn de examens prima te doen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:31 schreef koekii het volgende:
[..]
Het hangt ook af hoe goed ze geleerd hadden destijds en waarschijnlijk met hakken over het sloot zijn geslaagd. Vroeger (tot 2013) kon ieder 'pannenkoek' wel slagen voor zijn wft.
Ik ben benieuwd. Ik hoor eerder meer horrorverhalen dan dat er mensen zijn die voor wft slagen. Ik wacht nog af op meer nieuws.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb het over PE-bijeenkomsten. Ook nu zijn de examens prima te doen.
Daarom vind ik de schifting niet zo erg.
Dat is met die slagingspercentages niet zo heel vreemd, natuurlijk. 50% is het hoogste percentage, geloof ik (voor Basis). Voor Schade/Leven liggen de percentages nóg lager.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:35 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik hoor eerder meer horrorverhalen dan dat er mensen zijn die voor wft slagen. Ik wacht nog af op meer nieuws.
En op wat voor manier gaat het niveau nu precies omhoog dan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:52 schreef Pharkus het volgende:
Lijkt me juist een goede zaak dat het niveau van de branche wat omhoog gaat. Ik vind het bericht in de OP meer iets zeggen over de huidige staat van het hbo-onderwijs dan dat het examen te zwaar is. Uiteindelijk betalen wij als consument toch wel de rekening hetzij door ondeugdelijk advies hetzij door de hogere tarieven van de adviseurs die over blijven.
Heb jij wat examenvragen van 2014 voor mij? Het zou fijn zijn als ik die kon gebruiken voor mijn PE examen die ik binnenkort moet afleggen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:33 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
En op wat voor manier gaat het niveau nu precies omhoog dan?
Door zo'n examen gaat de financiële dienstverlening echt niet ineens hun werkwijze veranderen hoor![]()
Het CDFD geeft zelf aan dat ze de vragen proberen te baseren op de praktijk, niks revolutionairs aan. De vraagstelling klopt op dit moment gewoon van geen kanten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |