quote:
Ik krijg weer 100k foutmeldingen over non static methodsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wat ik nu op ga slaan. Weinig anders dan gisteren, maar ik snap er echt de ballen van.![]()
Voor je verder gaat programmeren, probeer na te denken over de relatie tussen je classes en hoe deze elkaar manipuleren. Bijvoorbeeld, je GameOfLife class zal een Field manipuleren, maar hoe een Field de cellen aanpast is niet van belang voor de GOL class, net zoals voor je main het niet uitmaakt hoe GOL het spel implementeerd, alleen dat er een functie (ok, method) genaamd play is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:03 schreef Amoeba het volgende:
Dit is wat ik nu op ga slaan. Weinig anders dan gisteren, maar ik snap er echt de ballen van.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:01 schreef Amoeba het volgende:
Ik krijg weer 100k foutmeldingen over non static methods
1 2 3 4 5 | class Field { public void calcNew... } Field.calcNew(); //This executes the method which calculates a new generation |
1 2 3 4 5 6 7 | class Field { public void calcNew... } private Field field; ... field.calcNew(); //This executes the method which calculates a new generation |
Nee, dan doe je het verkeerd om. Je Field class hoeft niets te weten over de GoL class, laat de GoL class het maar doorgeven aan de Field class door een method aan te roepen in je Field class met firstfield als parameter.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:58 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een maatje van me zegt dat dit ook kan door een methode in Game Of Life te maken, zoiets als
Array fieldarray(){
return firstfield;
}
en deze dan aan te roepen in de klasse Field om zodoende firstfield te bemachtigen. Kan dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |