En maandag fransquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:28 schreef savagesquad het volgende:
Hmm, ik hoop op een niet al te moeilijke toets voor wiskunde. Als het allemaal maar lekker duidelijk is. Hopelijk veel binominale verdelingen en normale verdelingen. Met die formules werken is echt kut zovan druk dit uit in dat en herleid dit en dat,.. bleghhhhh
En dan morgen ROT! economie.. gatverdamme
Wat sta je voor wiskunde? Als ik maar een 5.5 haal ben ik tevredenquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:12 schreef dolf1010 het volgende:
Ik mag hier absoluut niet lager dan een 5 voor halen
Ik sta een 6,0 met een 5.5 zou ik super bljj zijn. Dan ben ik zo goed als geslaagd maar dat zit er niet in denk ikquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:13 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Wat sta je voor wiskunde? Als ik maar een 5.5 haal ben ik tevreden
Helaas volgens de syllabus van wisA havo komen deze formule's mogelijk voor in de examen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:08 schreef Wicky15 het volgende:
Ik hoop niet dat er bij wiskunde A iets van nCr of nPr in komt. Heb het ook volgens mij niet één keer gezien in oude examens.
Bij maximaal 5 bijvoorbeeld geldt dat getal '5' nog dus dan gebruik je geen complementenregel. Dat wordt dan binomcdf(n, p, 5)quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:08 schreef dolf1010 het volgende:
ok misschien dat iemand mij nog last minute kan helpen met wiskunde ()
bij kans berekenen, stel ze zeggen maximaal 5. hoe bereken je dat dan?
Bij minstens 2 moet je de kans van 0 en 1 berekenen en dat van 1 afhalen maar hoe doe je dat bij maximaal?
Als het precies 5 moet zijn kan je ook gewoon binompdf gebruiken toch?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:10 schreef savagesquad het volgende:
[..]
Bij maximaal 5 bijvoorbeeld geldt dat getal '5' nog dus dan gebruik je geen complementenregel. Dat wordt dan binomcdf(n, p, 5)
Dacht ik wel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:14 schreef anonyhr het volgende:
[..]
Als het precies 5 moet zijn kan je ook gewoon binompdf gebruiken toch?
ah ok thanks.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:10 schreef savagesquad het volgende:
[..]
Bij maximaal 5 bijvoorbeeld geldt dat getal '5' nog dus dan gebruik je geen complementenregel. Dat wordt dan binomcdf(n, p, 5)
Maximaal 5 is toch gewoon hoogstens 5? Dus binomcdf.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:08 schreef dolf1010 het volgende:
ok misschien dat iemand mij nog last minute kan helpen met wiskunde ()
bij kans berekenen, stel ze zeggen maximaal 5. hoe bereken je dat dan?
Bij minstens 2 moet je de kans van 0 en 1 berekenen en dat van 1 afhalen maar hoe doe je dat bij maximaal?
Kijk op examenblad.nl en dan naar oude examens...quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:20 schreef dolf1010 het volgende:
Wat kunnen ze nog meer vragen dan behalve minstens en maximaal/hoogstens?
Bijvoorbeeld tussen de 3 en 6quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:20 schreef dolf1010 het volgende:
Wat kunnen ze nog meer vragen dan behalve minstens en maximaal/hoogstens?
quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:23 schreef anonyhr het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld tussen de 3 en 6
Binompdf4+binompdf5 of Binomcdf5-binomcdf3
Denk je dat eco een beetje gaat lukken? Probeer anders eens wat leuks te gaan doen voor afleiding. Naar vrienden toe, een filmpje kijken thuis of naar de bios. Of gewoon even naar de stad toe en een beetje rondlopen. Ik weet dat het lastig is maar het kan echt helpen om ff met iets anders bezig te zijnquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:43 schreef wvsnl het volgende:
Damn weer hele dag grotendeels aan het leren. Economie alle domeinen nu doorgewerkt met de opdrachten. Heel schrift staat vol. Dammit ik wou dat ik vandaag of morgen alweer een examen had. Drie dagen alleen maar leren wordt ik gek van, spanning bouwt zo alleen maar op.
3 dagen aan een stuk door leren lijkt me niet zo goed voor je. Af en toe ontspannen is ook belangrijkquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:43 schreef wvsnl het volgende:
Damn weer hele dag grotendeels aan het leren. Economie alle domeinen nu doorgewerkt met de opdrachten. Heel schrift staat vol. Dammit ik wou dat ik vandaag of morgen alweer een examen had. Drie dagen alleen maar leren wordt ik gek van, spanning bouwt zo alleen maar op.
Als je even wacht kan je hem toch ophalen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik mocht mijn blad, waar ik al mijn antwoorden in had overgeschreven, niet meenemen omdat ik eerder weg ging
Tot 5 uurquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:18 schreef Greens1 het volgende:
[..]
Als je even wacht kan je hem toch ophalen?
Klopt. Op sommige scholen (eigenlijk altijd wel als je het even vraagt) mag je als het examen is afgelopen nog even terug komen om je examen op te halen. Gewoon even vragen hoe of watquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:18 schreef Greens1 het volgende:
[..]
Als je even wacht kan je hem toch ophalen?
Dislektenquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:21 schreef Greens1 het volgende:
[..]
Krijg je em pas een half uur na het eind? Ach je moet het zelf weten
Alleen bij het gemiddelde en ach iedereen verneukt altijd wel 1 toets, veel durfden het alleen niet aan te geven.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:32 schreef dolf1010 het volgende:
[ afbeelding ]
godver de godver wat heb ik dat examen toch verneukt, slechter dan dit kon gewoon niet.
Ik denk tussen de 2 en 3.
Als je een 3 haalt voor je wiskunde CE ben je dan gelijk gezakt of is dat alleen bij het gemiddelde zo?
Je eindcijfer (SE+CE) moet afgerond een 5 of hoger zijn (bij WiA) en het gemiddelde van je CE cijfers moet een 5.5 zijn. Dus als je een 6.0 staat voor je SE en een 3.0 haalt voor je CE dan sta je een 4.5 dus een 5. Maar je moet wel gemiddeld het compenseren met een ander vak tijdens je CE's. En je moet voor NL en EN dan wel een 5.5 of hoger staan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:32 schreef dolf1010 het volgende:
[ afbeelding ]
godver de godver wat heb ik dat examen toch verneukt, slechter dan dit kon gewoon niet.
Ik denk tussen de 2 en 3.
Als je een 3 haalt voor je wiskunde CE ben je dan gelijk gezakt of is dat alleen bij het gemiddelde zo?
Het is al heel vaak uitgelegd, kijk bv boven je.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:51 schreef Goldenrush het volgende:
als je een 3 haalt ben je toch gezakt?
Op exmens.nl staat dit ''Met een 3 of lager ben je gezakt.''quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:52 schreef ibri het volgende:
[..]
Het is al heel vaak uitgelegd, kijk bv boven je.
Op je se+ce ja, niet alleen op je cequote:Op woensdag 14 mei 2014 16:55 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Op exmens.nl staat dit ''Met een 3 of lager ben je gezakt.''
http://www.examen.nl/inde(...)egeling/&h=1300&mw=0
wat heb je nou met die 3? is het nog niet duidelijk genoeg?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:51 schreef Goldenrush het volgende:
als je een 3 haalt ben je toch gezakt?
Ik vond deze opgave zo vaag met dat herleiden op gegeven momentquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:01 schreef wieditleestisslim het volgende:
Ik vond het wel lollig dat je examencijfers ging berekenen met de N-term op het examen zelf
die 9! is goedquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:06 schreef J03llV het volgende:
Nou examen Wiskunde was zeker niet zoals voorgaande jaren, desondanks toch goed gemaakt naar mijn mening..
Zat bij heel veel te twijfelen door het aantal punten voor de vraag.. Zoals bij een opgave waar je volgens mij alleen 9! moest doen.. Uiteindelijk had het gros van degene die ik sprak dit ook.. Maar dat is 1 van de velen opgaven die zo ging
[..]
Ik vond deze opgave zo vaag met dat herleiden op gegeven moment
Ja vanavond ga ik ook er ff op uit.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:51 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Denk je dat eco een beetje gaat lukken? Probeer anders eens wat leuks te gaan doen voor afleiding. Naar vrienden toe, een filmpje kijken thuis of naar de bios. Of gewoon even naar de stad toe en een beetje rondlopen. Ik weet dat het lastig is maar het kan echt helpen om ff met iets anders bezig te zijnDat is dan weer een nadeel aan dit rotweer, dan zit je zo opgesloten...
quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:10 schreef wieditleestisslim het volgende:
[..]
die 9! is goed
http://www.examenblad.nl/(...)pparent=vg41h1h4i9qd
ik heb wel die formule van de lijn berekenen fout gedaan op het eind, omdat ik geen duidelijke punten kon vinden, bij het oefenen op school waren daar altijd minstens 2 van
quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:18 schreef dolf1010 het volgende:
Ik kom uit op 21 van de 80 punten![]()
20/80 x9 = 2,36
Hopelijk is de N-term tenminste 0.8 maar dat zou wel weer niet.
Die bijlage was trouwens echt vaag, ik kwam er op het laatst pas achter dat je die moest gebruiken.
En het figuur bij vraag 21 was helemaal kut wat hij sneedt maar bij 1 punt
Inmiddels als bijna 1500 klachten over wiskunde A binnen. Heb ook geklaagd over de puntentelling die misleidend wasquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:33 schreef dolf1010 het volgende:
Wiskunde A N-termen afgelopen jaren:
2013: 0.5
2012: 1,1
2011: 0,5
2010: 0,5
2009: 1,4
Ik heb minimaal N term van 0,8 nodig dus 't ziet er niet best uit....
Ik vind die puntentelling nergens op slaan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:34 schreef J03llV het volgende:
[..]
Inmiddels als bijna 1500 klachten over wiskunde A binnen. Heb ook geklaagd over de puntentelling die misleidend was
Precies dit, daarom zat ik ook te schelden tijdens de toets dat het examen opeens moeilijker was dan vorig jaar en de jaren ervoor. Uiteindelijk ben ik er gelukkig nog goed van af gekomen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:37 schreef dolf1010 het volgende:
[..]
Ik vind die puntentelling nergens op slaan.
Bij een zon vraag staat er duidelijk BEREKEN en dan krijg je 3 van de 4 punten als je in tekst uitlegt geeft en slechts 1 punt voor de berekening zelf.
voor de rest nog dingen waar we over kunnen klagen?
Ik had een beetje het idee dat 85% kans berekenen en het aantal manieren berekenen wasquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:39 schreef J03llV het volgende:
[..]
Precies dit, daarom zat ik ook te schelden tijdens de toets dat het examen opeens moeilijker was dan vorig jaar en de jaren ervoor. Uiteindelijk ben ik er gelukkig nog goed van af gekomen.
Helaas voor jou zat er aardig veel kansberekening in, als je het vergelijkt met voorgaande examens
Heb ik vrijdag en maandagquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:40 schreef Wicky15 het volgende:
Heb morgen Duits en Economie. Zo kut, twee examens op een dag
Je gebruikt de niet-afgeronde van SE en CE en het gemiddelde daar van rond je af.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:49 schreef DrNick het volgende:
Oh, dit weten jullie wel. Welke cijfers moet je gebruiken bij het bepalen van je uiteindelijke gemiddelde? Ik neem aan de niet afgeronde?
En wat doe je dan met informatica en combinatiecijfer (SE)?
Ik denk dat het oogluikend wordt toegestaan. Een aantal van mijn docenten heeft ook aanbevolen om wel een aantal dingen in mijn GR te zetten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:59 schreef mar456 het volgende:
Ik heb een vraag over grafische rekenmachines. Mag je formules en dat soort dingen erin zetten? De school mag i.i.g. het geheugen niet wissen maar volgens een van onze leraren mocht je er ook geen tekst in hebben terwijl het van een andere leraar wel mocht.
Heeft iemand het antwoord hierop, graag met bron. Ik kan het namelijk niet vinden in de regelementen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |