kan jij mij helpen ik wil namelijk kijken of ik ook een paar van die schoonheden heb.:)
Zeg. vavavond gaat toch gewoon door he?
quote:Lucille natuurlijk
Op woensdag 16 oktober 2002 14:51 schreef krissie het volgende:
er blijken zeven schoonheden te zijn bv rood haar, sproeten maar wat wie is de rest????kan jij mij helpen ik wil namelijk kijken of ik ook een paar van die schoonheden heb.:)
eehh... meer weet ik er ook niet..
quote:bron http://www.hollandsglorie.nl/reizen/middel/malta.htm
De Liparische eilanden worden ook wel de 'Zeven Schoonheden' genoemd vanwege hun fraaie ligging in de azuurblauwe Middellandse Zee. Hier kunt u genieten van de zon en het zeilen, de indrukwekkende natuur en het culturele erfgoed van Italië.
Maar nu serieus:
Niet helemaal juist...
1) zwart/bruin haar + blauwe ogen of groene ogen
blond haar + bruine ogen of
2) loensen
3) moedervlekje boven de lip
4) kuiltjes in de wangen
5) nagels met halve maantjes
6) spleetje tussen voortanden
7) sproetjes
Ik vind het niet echt charmant (heb er wel één)
quote:meer dan de helft!!
Op woensdag 16 oktober 2002 14:56 schreef thumper het volgende:[..]
bron http://www.hollandsglorie.nl/reizen/middel/malta.htm
Maar nu serieus:
Niet helemaal juist...
2) loensen - check,alleen wannneer ik moe ben..
3) moedervlekje boven de lip- check
4) kuiltjes in de wangen
5) nagels met halve maantjes- check
7) sproetjes- check
[Dit bericht is gewijzigd door poep op 16-10-2002 15:04]
quote:Wow, ik heb er 5!!
Op woensdag 16 oktober 2002 14:56 schreef thumper het volgende:.
2) loensen
4) kuiltjes in de wangen
7) sproetjes
Toch meen ik me te herinneren dat er nog andere kwalificaties waren ooit ....
quote:da heeft madonna ook nahh ziet er nie echt geweldig uit nee
Op woensdag 16 oktober 2002 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Spleetje tussen je voortanden een schoonheid???Ik vind het niet echt charmant (heb er wel één)
quote:navelpiercing ook goed
Op woensdag 16 oktober 2002 15:04 schreef nightfall het volgende:
-tattoo
-tepelpiercing
quote:Een heel klein beetje scheel kijken met één oog.
Op woensdag 16 oktober 2002 15:01 schreef kees_zenuwpees het volgende:
loensen? was da?:{
Zo ongeveer
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 16-10-2002 15:07]
quote:Hehe.. score: 2 van de 7
2) loensen
4) kuiltjes in de wangen
7) sproetjes
quote:Ik dacht dat amandelvormige ogen er ook nog bij hoorden, maar blijkbaar toch niet.
Op woensdag 16 oktober 2002 14:56 schreef thumper het volgende:
2) loensen
4) kuiltjes in de wangen
7) sproetjes
Ik bezit van dit lijstje alleen nr 5.
quote:Hold on!
Op woensdag 16 oktober 2002 14:57 schreef MUUS het volgende:
Dem,ik ben dus geen schoonheid
quote:Damn, volgens dit lijstje ben ik echt een abomination
Op woensdag 16 oktober 2002 14:56 schreef thumper het volgende:[..]
bron http://www.hollandsglorie.nl/reizen/middel/malta.htm
Maar nu serieus:
Niet helemaal juist...
2) loensen
4) kuiltjes in de wangen
7) sproetjes
quote:Ik ook, maar ik vind het wel leuk. Vroeger niet, maar tegenwoordig juist weer wel. Verder heb ik donker haar en blauwe ogen, kuiltjes, maar niet zo duidelijk helaas, in de zomer heb ik sproetjes op en rond mijn neus, een moedervlekje boven mijn lip (again, heel licht, maar dat vind ik niet erg).
Op woensdag 16 oktober 2002 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Spleetje tussen je voortanden een schoonheid???Ik vind het niet echt charmant (heb er wel één)
quote:He! Wat is er mis met sproetjes
Op woensdag 16 oktober 2002 16:01 schreef Lortnoc het volgende:
De zeven schoonheden zijn gewoon allemaal lelijke eigenschappen (als je het objectief bekijkt) en om het minder erg te maken hebben ze er maar een zgn. 'schoonheid' van gemaakt.
quote:Volgens mij horen die nagels met halve maantjes er niet bij, omdat het bij de 7 schoonheden juist om het gezicht gaat.
Op woensdag 16 oktober 2002 14:56 schreef thumper het volgende:Niet helemaal juist...
2) loensen
4) kuiltjes in de wangen
7) sproetjes
Doorlopende wenkbrauwen is 1 van de 7 schoonheden, verder de nummers 1, 2, 3, 4 en 7 die jij al noemde, weet ik ook zeker. Nummer 6 weet ik niet zeker, heb ik nog nooit van gehoord. Het zou kunnen dat nummer 1 gesplitst moet worden of dat er nog een andere is. (Kuiltje in de kin?)
Het is wel zo dat de 7 schoonheden feitelijk onvolkomenheden zijn in een vrouwengelaat.
Zo'n pukkel boven je lip, doorgetrokken wenkbrauwen en loensen zijn nou niet bepaald schoonheidsidealen en daarom worden ze de 7 schoonheden genoemd.
Ik heb net nog gezocht naar een goede site, maar vind eigenlijk alleen maar fora, niks officieels, dus het blijft giswerk.
quote:Als je het heel erg overdreven hebt wel ja. Ik heb de dingetjes die ik heb heel subtiel en ik vind het wel mooi. Mijn ogen vind ik wel heel mooi trouwens (krijg ik ook wel vaak te horen).
Op woensdag 16 oktober 2002 16:01 schreef Lortnoc het volgende:
De zeven schoonheden zijn gewoon allemaal lelijke eigenschappen (als je het objectief bekijkt) en om het minder erg te maken hebben ze er maar een zgn. 'schoonheid' van gemaakt.
Over het algemeen vind ik sproetjes trouwens juist heel mooi staan bij vrouwen. Ik heb ze helaas alleen in de zomer als ik een beetje bruin ben.
quote:Tja dat zijn topics uit het jaar kruik, tijd voor een verse hoor!
Op woensdag 16 oktober 2002 14:59 schreef ivetje het volgende:ff mierenneuken
De zeven schoonheden?
De zeven schoonheden (ofzoiets)
Ik heb er lekker 2. Ik loens als ik moe ben (ben eigenlijk gewoon hartstikke scheel) en kuiltjes in mijn wangen.
quote:Of tongpiercing.. zie je dan niet direct, maar het is wel mooi
Op woensdag 16 oktober 2002 15:05 schreef krissie het volgende:[..]
navelpiercing ook goed
quote:Exaclty my point!
Op woensdag 16 oktober 2002 14:59 schreef ivetje het volgende:ff mierenneuken
De zeven schoonheden?
De zeven schoonheden (ofzoiets)
He Ivetje Ik kom je steeds vaker tegen he
quote:Same here
Op woensdag 16 oktober 2002 14:57 schreef MUUS het volgende:
Dem,ik ben dus geen schoonheid
quote:klopt niet helemaal
2) loensen
4) kuiltjes in de wangen
7) sproetjes
Volgens het pre-islamitische verhaal was er in wat nu Iran heet lang geleden een vrouwenminnende koning die in zijn paleis 7 kamers ontdekte met portetten van 7 prinsessen elk van een deel van de wereld dat toen bekend was: Indië, Griekenland/ Noord Afrika, Perzë, Centraal Azië, China, Rusland, Turkije.
Hij stuurde mannen er op uit om deze prinsessen voor hem te gaan halen als bruiden.
Er volgen zeven verhalen waarbij nummer 7 een magisch nummer was in die tijd en landstreken. Elke prinses vertegenwoordigde ook een kleur en een 'kamer'(dome) en was ook nog eens een dag van de week, en een planeet. Kortom een complex verhaal dat niks te maken heeft met spleetjes tussen tanden...
Hier een samenvatting van de 7 verhalen over de schoonheden:
quote:Waarschijnlijk worden in de 7 sprookjes de schoonheden en uiterlijke verschijningen van de vrouwen geroemd zo is er voor elk wat wils in te vinden. Hoe het zo verbasterd is kan ik nergens vinden maar in de loop der tijd heeft het gedicht veel andere dichters en kunstenaars geinspireerd. Het evolueerde dus en werd beroemder dan 'zichzelf'. Aannemelijk is dat in de volksmond aantrekkelijke lichaamsafwijkingen werden afgedaan met: "ah zeur niet dat is 1 van de 7 schoonheden."
[small]
1 The Indian Beauty (Black Dome/Saturday/Saturn) An Indian king hears of a town in China where everyone wears black. He visits it and meets the beautiful queen who withholds her love from him. The King returns to his land and then wears only black because of his sadness from unrequited love.
2 The Greek Beauty (Yellow Dome/Sunday/the sun) A king whose horoscope predicts danger in marriage, discards his concubines after one night; but the devoted service of one causes him to fll in love with her. She rejects him until he convinces her of his honesty and truthfulness. They marry.
3 The Turkish Beauty (Green Dome/Monday/the moon) A man falls in love with a woman whose veil is briefly lifted by the wind. Unbeknownst to him, she is the wife of an acquaintance, who soon dies. Impressed by his virtue when he brings her husbandıs belongings, she agrees to marry him.
4 The Russian Beauty (Red Dome/Tuesday/Mars) A beautiful and graceful artist finds no man worthy of her, so she shuts herself up in a fortress and declares that only he who finds a way to her will win her. A prince, after discovering the way, answers a set of riddles and wins her love.
5 The Egyptian Beauty (Turquoise Dome/Wednesday/Mercury) Several people promise to guide an Egyptian boy, who is lost in a demon-filled desert, to safety, but donıt do it; finally, he appeals to God, who does. The boy then wears only turquoise robes of mourning in renunciation of the world.
6 The Chinese Beauty (Sandalwood Dome/Thursday/Jupiter) Good, traveling in the desert, is robbed and blinded by his companion Bad. The daughter of a Kurdish chief finds and cures him. They marry and Good then becomes king and pardons Bad, who is killed by a less-forgiving King of the Kurds.
7 The Central Asian Beauty (White Dome/Friday/Venus) A young man visits a garden and hears music. He finds a group of maidens feasting and falls in love with one of them. His passion is returned, but their attempt at an affair is thwarted, so he decides to ask her to be his legal wife. All ends well.[/small
Sorrie heren
quote:Met die halve maantjes worden niet van die witte vlekjes bedoeld die je krijgt als je een tekort aan kalk hebt.
Op donderdag 17 oktober 2002 16:52 schreef Lurky het volgende:Van die halve maantjes had ik nog nooit gehoord. In de gezondheidsleer duiden ze op bouwstoffentekort. Wat natuurlijk niks zegt over schoonheid... Maar gezond is het dus niet als je dat hebt: meer fruit eten en melk drinken!
Veel. Sproeten zijn lelijk. Vooral in combinatie met rood haar.quote:Op woensdag 16 oktober 2002 16:31 schreef catena het volgende:
He! Wat is er mis met sproetjes
Zoals al eerder in dit topic gezegd wordt om die lelijke kenmerken minder erg te laten lijken er maar het naampje "de zeven schoonheden" aan gegeven.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:28 schreef Daphne85 het volgende:
Hoezo zijn dat de zeven schoonheden??
Wat is er nou weer mooi aan een spleetje tussen de tanden en loensende ogen??
Oh, het is een beetje sarcastisch bedoeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:43 schreef Frasier het volgende:
Zoals al eerder in dit topic gezegd wordt om die lelijke kenmerken minder erg te laten lijken er maar het naampje "de zeven schoonheden" aan gegeven.
Een beetje verkapt sarcastischquote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:55 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Oh, het is een beetje sarcastisch bedoeld.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |