Ik doe t 2x, een usb hdc van 1tb en een desktop van 2tbquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:46 schreef KaMo het volgende:
Hoe pakken jullie je archief aan? Mijn externe schijven beginnen weer vol te raken
DIG / HDD Archief, of iets anders?
Er is in FOT trouwens een backuptopicquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:46 schreef KaMo het volgende:
Hoe pakken jullie je archief aan? Mijn externe schijven beginnen weer vol te raken
DIG / HDD Archief, of iets anders?
Ja. Als t vol is weer 1+2 hequote:Op woensdag 11 juni 2014 11:58 schreef videonatic het volgende:
3tb in totaal? Vind ik nog weinig als video je fulltime job is sunchaser. Of sla je alleen final exports op.
Blijkbaarquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:16 schreef Susteren het volgende:
Ben ik dan de enige die alleen het eindresultaat bewaard?
En wat als klanten na een half jaar een nieuwe edit willen, of een ander muziekje onder de film.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:18 schreef nietzman het volgende:
Het zou niet de eerste keer zijn dat een shot uit een project een edit heeft gered of in elk geval makkelijker heeft gemaakt. Ik heb een shot van meeuwen wat inmiddels in drie verschillende films terecht is gekomen..
Het is niet overbodig, Het is materiaal waar je nog altijd geld aan kan verdienenquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:23 schreef hoink581 het volgende:
FCP Pro X heeft volgens mij een functie om alle beelden te bewaren die je in je project gebruikt hebt. Dat lijkt me ook wel makkelijk als je alleen de bestanden behoudt die je hebt gebruikt, zodat je het nog wel kan aanpassen maar dat niet je hele HDD wordt volgestort met overbodige footage.
Wut.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:25 schreef SunChaser het volgende:
Heb vorig jaar een film gemaakt voor een klant opgebouwd uit 80 procent archiefmateriaal
Dat klopt op zich wel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:26 schreef SunChaser het volgende:
Het is niet overbodig, Het is materiaal waar je nog altijd geld aan kan verdienen
Ook die shots bewaar ik. Je weet nooit waar je het voor kunt gebruiken. Heb een paar maanden geleden ook een edit voor de provincie hier gemaakt die voor 40% leunt op shots die ik al had liggen. Scheelt toch weer lekker.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:23 schreef hoink581 het volgende:
FCP Pro X heeft volgens mij een functie om alle beelden te bewaren die je in je project gebruikt hebt. Dat lijkt me ook wel makkelijk als je alleen de bestanden behoudt die je hebt gebruikt, zodat je het nog wel kan aanpassen maar dat niet je hele HDD wordt volgestort met overbodige footage.
Wat is daar raar aan. Al het materiaal is van mij. Het kan dat ik eens andere afspraken maak met klanten maar voor de rest hergebruik ik het als het even kan.quote:
Wat ik bedoelde is, hoe heb je het in godsnaam voor elkaar gekregen om zoiets te maken uit 80% archiefmateriaal. Wat voor opdracht was het dan?quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:30 schreef SunChaser het volgende:
Wat is daar raar aan. Al het materiaal is van mij. Het kan dat ik eens andere afspraken maak met klanten maar voor de rest hergebruik ik het als het even kan.
Ik gooi als alles klaar is de cache bestanden weg waardoor ik alleen alles opnieuw moet renderenquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:28 schreef nietzman het volgende:
http://www.arcticwhiteness.com/finalcutlibrarymanager/
Ik heb wel deze tool er bij, die flikkert alle proxy en render files weg om je project een behoorlijk eind op te schonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |