abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139907772
Moat Cailin is toch in handen van de Ironborn, niet de Northtsmen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:29:11 #127
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139907943
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:24 schreef Barbusse het volgende:
Moat Cailin is toch in handen van de Ironborn, niet de Northtsmen?
Ach ik heb kennelijk niet goed op zitten letten. Als dat zo is, dan heeft het natuurlijk meer nut om 'Theon' daar naar toe te sturen, maar ik kon me niet zo goed voorstellen dat die Eilanders een kasteel te land hadden ingenomen?
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:29:20 #128
400532 Forbry
Tja ...
pi_139907947
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:13 schreef outtayourleague het volgende:
Varys heeft zich van een soort kermisklant in Lys opgewerkt naar het hof van King's Landing. Gesprek ging over focus op ambitie en omdat Varys nooit seksueel geïnteresseerd is geweest, had hij genoeg 'tijd' om zijn aandacht op het opklimmen in de rangorde te richten. Volgens mij ging het daarom, denk niet dat hij de Iron Throne ambieert, zeker niet omdat hij natuurlijk mee heeft gemaakt hoe er met die gezetelden wordt omgegaan :P

Die uitspraak ben ik nog steeds over aan het peinzen.
Eigenlijk denk ik dat dus ook niet, maar dat gesprek + knikje maakten dat opeens wel twijfelachtig vond ik.
Tails tell tales
pi_139908039
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:29 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Ach ik heb kennelijk niet goed op zitten letten. Als dat zo is, dan heeft het natuurlijk meer nut om 'Theon' daar naar toe te sturen, maar ik kon me niet zo goed voorstellen dat die Eilanders een kasteel te land hadden ingenomen?
Moat Cailin ligt bijzonder strategisch dacht ik. Dus als jij Willem het Veroveraartje wilt spelen lijkt me dat een goed begin. Wat ze verder nog in handen hebben, naast the Iron Islands, geen idee :P
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:34:15 #130
400532 Forbry
Tja ...
pi_139908131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Had al voorspeld dat ik niet dacht dat we zo makkelijk van Shae af zouden zijn. Had dus al wel gedacht dat die omgekocht zou zijn door Cersei of/en Tywin ( want die acht ik er ook best toe in staat ). Vond de stukjes in Kings Landing wel het meest interessant. Die preek van Tyrion was fantastisch. Ook typisch Varys dat hij daar staat te liegen. Had niet anders van hem verwacht. Vond het gezicht van Marjorie ( even juiste spelling kwijt ) ook mooi...ze wist immers dat alles gelogen was en Tyrion onschuldig was. En Oberyn was ook weer heerlijk op dreef :P

Verder niet een heel boeiende aflevering. Reek/Theon boeit me geen moer eigenlijk ( de hele situatie was zo onrealistisch als wat - helemaal met Ramsay die zonder armour wint van talloze anderen -_- ), Daenerys was ook wat saai ( al vond ik het stuk met de draak wel tof ), en heb ik ook weinig met Stannis.
Nou ja, omgekocht of niet... Shae stond daar echt wel met passie te liegen hoor :Y :r
Het "wrange" aan die getuigenissen, ook die van Varys, was dat het, op die van Shae na, volgens mij juist geen leugens waren... zo zie je maar weer hoe belangrijk "context" is :Y
Tails tell tales
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:34:18 #131
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139908134
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik dat dus ook niet, maar dat gesprek + knikje maakten dat opeens wel twijfelachtig vond ik.
Twijfelachtig zeker, maar iedereen die er tot nu toe in de laatste 20 jaar op heeft gezeten is een brute, onnatuurlijke dood gestorven. Weet niet hoe lang Varys al in dienst is van het hof, maar dat feit indachtig zijn wat hem rest aan lijf en leden hem volgens mij te veel waard om erop te willen zitten.
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:35:32 #132
400532 Forbry
Tja ...
pi_139908181
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:34 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Twijfelachtig zeker, maar iedereen die er tot nu toe in de laatste 20 jaar op heeft gezeten is een brute, onnatuurlijke dood gestorven. Weet niet hoe lang Varys al in dienst is van het hof, maar dat feit indachtig zijn wat hem rest aan lijf en leden hem volgens mij te veel waard om erop te willen zitten.
Denk ik ook hoor. Het zal Varys er nog steeds wel puur omgaan de macht die hij nu heeft gewoon te (kunnen) behouden ofzo.
Tails tell tales
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:36:55 #133
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139908229
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Moat Cailin ligt bijzonder strategisch dacht ik. Dus als jij Willem het Veroveraartje wilt spelen lijkt me dat een goed begin. Wat ze verder nog in handen hebben, naast the Iron Islands, geen idee :P
Volgens mij bar weinig, dus ik begrijp die claim van Balon Greyjoy voor de Iron Throne ook niet zo.
- Six Feet Under
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:40:19 #134
400532 Forbry
Tja ...
pi_139908319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:11 schreef Tanin het volgende:
Voor wat betreft Varys z'n uitspraak:

"Sadly, I never forget a thing", "spijtig genoeg zal ik nooit vergeten wat je voor ons betekende, want ik zal je nu zien sterven, en daar kan ik niets aan veranderen, hoe graag ik dat misschien ook wel zou willen"

en de Iron Throne staat gewoon voor macht. Ik denk dat hij daarom die kant op knikte.
Het zou zoiets kunnen zijn. Snap alleen dan toch niet zo goed, waarom Varys Tyrion echt verraadde/verried (?). Had hij niet gewoon helemaal niks kunnen zeggen (of het "milder" kunnen brengen) en vervolgens op zijn beloop laten, zonder vrees voor zijn eigen positie? Ik heb eigenlijk het idee van wel namelijk :{
Tails tell tales
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:41:14 #135
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_139908342
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:36 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Volgens mij bar weinig, dus ik begrijp die claim van Balon Greyjoy voor de Iron Throne ook niet zo.
Hij claimt de Iron Throne ook niet, hij wilde alleen 'onafhankelijk' zijn, als King of the Iron Islands.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_139908364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:40 schreef Forbry het volgende:

[..]

Het zou zoiets kunnen zijn. Snap alleen dan toch niet zo goed, waarom Varys Tyrion echt verraadde/verried (?). Had hij niet gewoon helemaal niks kunnen zeggen (of het "milder" kunnen brengen) en vervolgens op zijn beloop laten, zonder vrees voor zijn eigen positie? Ik heb eigenlijk het idee van wel namelijk :{
Varys zal wel onder druk zijn gezet door Cersei.. Aangezien zij er ook bij was toen Tyrion die uitspraken deed richting Joffrey.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:44:40 #137
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139908451
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:34 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou ja, omgekocht of niet... Shae stond daar echt wel met passie te liegen hoor :Y :r
Het "wrange" aan die getuigenissen, ook die van Varys, was dat het, op die van Shae na, volgens mij juist geen leugens waren... zo zie je maar weer hoe belangrijk "context" is :Y
Over die getuigenissen zou je nog kunnen zeggen dat Varys wel openlijk stond te liegen/interpreteren toen hij zei dat Tyrion na zijn huwelijk met Sansa sympathieën voor het Noorden had ontwikkeld.

Vond het opvallender eigenlijk dat Pycelle zei dat Dontos en Sansa waren gezien toen ze van het feest vluchtten, maar dat niemand daar toen achteraan is gerend. Terwijl Cersei toch razendsnel haar verdenking richting Sansa uitte.
- Six Feet Under
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:45:26 #138
400532 Forbry
Tja ...
pi_139908474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Varys zal wel onder druk zijn gezet door Cersei.. Aangezien zij er ook bij was toen Tyrion die uitspraken deed richting Joffrey.
Oh, aanwezigheid van Cersei is op zich wel een aardig argument ^O^ , maar dan nog... Varys bracht het hele verhaal wel echt heel erg kil vond ik...
Tails tell tales
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:46:06 #139
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139908498
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hij claimt de Iron Throne ook niet, hij wilde alleen 'onafhankelijk' zijn, als King of the Iron Islands.
Dan heeft ie toch weer niks in Moat Cailin te zoeken? Dan kan ie gewoon z'n vloot optuigen rond de eilanden en zichzelf tot koning uitroepen :? Da's nou net het mooie van eilanden :D
- Six Feet Under
pi_139908530
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Oh, aanwezigheid van Cersei is op zich wel een aardig argument ^O^ , maar dan nog... Varys bracht het hele verhaal wel echt heel erg kil vond ik...
''I don't forget a thing'' lijkt imo ook op sympathie voor Tyrion's goede daden voor the realm. Varys kan verder geen kant uit, hij moet wel liegen en aan Cersei's kant staan, anders hangt hij ook..
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:50:17 #141
400532 Forbry
Tja ...
pi_139908652
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:44 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Over die getuigenissen zou je nog kunnen zeggen dat Varys wel openlijk stond te liegen/interpreteren toen hij zei dat Tyrion na zijn huwelijk met Sansa sympathieën voor het Noorden had ontwikkeld.

Vond het opvallender eigenlijk dat Pycelle zei dat Dontos en Sansa waren gezien toen ze van het feest vluchtten, maar dat niemand daar toen achteraan is gerend. Terwijl Cersei toch razendsnel haar verdenking richting Sansa uitte.
Je hebt gelijk, dat was gewoon eigen interpretatie en een overbodige (en voor Tyrion ook absoluut nadelige) opmerking... vind ik óók niet helemaal kloppen met het plaatje dat Varys toch wel respect en/of medelijden met Tyrion had/heeft...
Tails tell tales
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:50:38 #142
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_139908666
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:46 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dan heeft ie toch weer niks in Moat Cailin te zoeken? Dan kan ie gewoon z'n vloot optuigen rond de eilanden en zichzelf tot koning uitroepen :?
Sorry, King of the Iron Islands and the North. Waarbij het veroveren van het Noorden ook (deels) uit wraak tegenover de Starks was volgens mij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:51:47 #143
400532 Forbry
Tja ...
pi_139908712
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:46 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

''I don't forget a thing'' lijkt imo ook op sympathie voor Tyrion's goede daden voor the realm. Varys kan verder geen kant uit, hij moet wel liegen en aan Cersei's kant staan, anders hangt hij ook..
Zie mijn opmerking hierboven en ook andere posts. Varys deed meer kwaad t.o.v. Tyrion dan nodig was om zichzelf te redden vond ik...
Tails tell tales
pi_139908729
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:46 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dan heeft ie toch weer niks in Moat Cailin te zoeken? Dan kan ie gewoon z'n vloot optuigen rond de eilanden en zichzelf tot koning uitroepen :? Da's nou net het mooie van eilanden :D
Logisch nadenken wordt volgens mij best moeilijk als je machtsgeil bent :') Dus bedankt voor de speltip, maar Balon Greyjoy verhoogt zijn inzet :P
pi_139908848
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Zie mijn opmerking hierboven en ook andere posts. Varys deed meer kwaad t.o.v. Tyrion dan nodig was om zichzelf te redden vond ik...
Ik denk soms te simpel :@ Niet handig bij een serie als GoT blijkt wel weer.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:55:51 #146
400532 Forbry
Tja ...
pi_139908860
Iets heel anders: Davos die Stannis zo zat aan te prijzen, terwijl Stannis er ondertussen weer bij zat/stond als het grootste sukkeltje van heel GoT... ik moest lachen van ellende :')
Tails tell tales
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:57:19 #147
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139908906
Dat vond ik ook opvallend ja, Stannis gooide wel echt z'n naam en claim te grabbel door zo simpel af te druipen. Een koning onwaardig.
- Six Feet Under
pi_139908956
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:57 schreef outtayourleague het volgende:
Dat vond ik ook opvallend ja, Stannis gooide wel echt z'n naam en claim te grabbel door zo simpel af te druipen. Een koning onwaardig.
Past idd niet echt bij de rest van zijn acties. Toch vind ik Stannis nog steeds cool. :)
pi_139908958
Die Greyjoy's zijn dus dikke faalhazen. Heb alleen nog beetje hoop voor Yara.. maar weet niet echt waar zij een rol in kan spelen.

Zouden we de wildlings ook nog te zien krijgen of pas bij episode 9 ;p
pi_139908973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Denk dat Varys Tyrion al afgeschreven heeft en hem dus ook niet meer nodig heeft. Varys is net zoals Petyr een opportunist al zijn zijn motieven wellicht nobeler.

Vooralsnog lijkt Tyrions rol uitgespeeld, dood of bij de nightswatch maakt voor Varys qua bruikbaarheid niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')