Omdat de magnetron van de duivel is!quote:Op maandag 12 mei 2014 16:58 schreef GotC het volgende:
Waarom vloog het wortelhapje dat ik had ingevroren in de fik toen ik het in de magnetron liet ontdooien![]()
quote:Op maandag 12 mei 2014 13:51 schreef Moppert het volgende:
[..]
MotiefMaar ach een blije papa is ook leuk
Weet ik, donderdag voor de 9 maanden afspraak naar het cb maar vandaag al langsgeweest om hier advies in te vragen. Ze zit zo sneu in de maxicosi dat zij ook aanradde om over te gaan op een andere stoel! In deze zit ze goed stevig, met extra hoofdsteunentje erbij dus haar hoofd is ook goed beschermd. Ennze ligt in ligstanf!quote:Op maandag 12 mei 2014 18:11 schreef Cwen het volgende:
Annie, hoe groot is ze nu dan. Het wordt wel aangeraden ze zo lang mogelijk in de cosi te houden, ze is nog geen jaar!
Als het zetpil is mag 120mg wel maar tablet bijvoorbeeld is andere hoeveelheidquote:Op maandag 12 mei 2014 19:07 schreef .Sparkling. het volgende:
Lief, bedankt
Cwen, wij geven paracetamol bij tandjes. Inderdaad in principe ook voor de nacht alleen en dat scheelt echt veel. 120 mg mag ze al wel, die zou ik gewoon geven.
Ohja, ik ben inderdaad uitgegaan van een zetpil. Sorry!quote:Op maandag 12 mei 2014 19:40 schreef Moppert het volgende:
[..]
Als het zetpil is mag 120mg wel maar tablet bijvoorbeeld is andere hoeveelheid
+1! Sterkte Spark!quote:Op dinsdag 13 mei 2014 06:26 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, even eenvoor Spark. Het klinkt erg zwaar, maar ik hoop dat je straks de handvaten krijgt om weer door te kunnen.
Ja dat moet ook wel na mijn 2,5 liter bloedverlies. Dat is ook de reden dat ik weer begonnen ben. Ik blijf maar moe en ik hoop dat ik minder moe word als ik weer een beetje conditie heb. Misschien is het ijdele hoop, maar als ik het niet probeer weet ik zeker dat het niet lukt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 07:58 schreef Sylver_ het volgende:
Goed hoor Nikki, dat je weer bent gaan hardlopen. Rustig opbouwen, he
Ik liep voor de zwangerschap altijd met gemak de trappen op en af naar de garage (5 verdiepingen), maar het is nu pas langzaamaan aan het komen dat de trappen op iets minder moeite beginnen te kosten
Ha dat red ik echt nietquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net een persoonlijk record gehaald. Drie kinderen in bad gedaan en aangekleed en zelf ook gedoucht en dat allemaal in 40 minuten. Er begint routine te komen.
Het was ook wel even rush hour hoor.quote:
Ik heb d'r uiteindelijk maar wakker gemaaktquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:54 schreef Kimpossible het volgende:
Nikki dat kost me met 1 krummel nog moeiteknap!
Goede nachten![]()
Sylver dat zul je altijd zien haha. Is ze al wkker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en deze wilde ik ook nog even showen! De strikjes van m'n moederdagcadeautje gingen er vandoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hmm, gaat iets fout, momentje.
Edit: tadaaaaa!
[ Bericht 2% gewijzigd door ProjSkippy op 13-05-2014 12:14:55 ]
Autsj! Je oren Nikki .. Hopelijk zijn je mannetjes snel weer krampvrij..quote:
Het klinkt idd als troostvoeden, vooral als hij elke anderhalf uur komt.. Zou eigenlijk wel even om professionele raad vragen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:59 schreef Dot. het volgende:
Sterkte Nikki
Hier weer een mannetje dat zich elke anderhalf uur meldt en vandaag al wel een uur heeft geslapen alles bij elkaarFijn die flesvoeding die je niet onbeperkt kunt geven
We doen er al 10 cc water bij en we hebben vandaag de hongerige baby's voeding gekocht, maar ik heb ergens in m'n achterhoofd nog steeds het gevoel dat het geen honger is maar troostdrinken. Die medicatie maakt volgens mij geen verschil (meer?), maar wat is er verder nog te doen dan afwachten of hij eroverheen groeit?
Ik voel me alleen zo'n zeurmoeder om weer naar de huisarts te gaan en wat zou dan de volgende stap moeten zijn? De kinderarts zei namelijk dat alle baby's reflux hebben en die medicatie vond ie ook maar onzin liet hij doorschemeren, dus dan komen ze toch weer met die huilpoli denk ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Het klinkt idd als troostvoeden, vooral als hij elke anderhalf uur komt.. Zou eigenlijk wel even om professionele raad vragen?
Nikki
Nee ik kolf nog wel maar alleen de harde plekken weg, dus dat is maar 50 cc per 6 uur ofzo. Maar als hij veel drinkt spuugt hij ook meer dus elke anderhalf uur laten drinken maakt het niet perse beter...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:07 schreef Sylver_ het volgende:
Wat een heerlijke foto's van M&MEn wat een grote ogen heeft M. aud ook!
![]()
Ai, sterkte Nikki! Ik vond 1 baby met krampjes al rot.
Dot, je bent toch nog niet volledig over op kunstvoeding? Kom je dan nu al aan de max van 30 schepjes?
Vaak wel ja, maar dat is snachts zo lastigquote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:19 schreef L-E het volgende:
Dot, kun je hem troosten door een speen te geven en te dragen?
Ja alle baby's hebben reflux, maar de een meer dan de ander en sommige baby's hebben er wel serieus last van. Ik vind het raar dat medicatie als onzin wordt gezien. En dan nog, jij bent zijn moeder. Als je medicatie wikt proberen, zou ik dat zeker met de HA bespreken. Onze HA schreef op basis van ons verhaal aan de telefoon al medicatie voorquote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:25 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik voel me alleen zo'n zeurmoeder om weer naar de huisarts te gaan en wat zou dan de volgende stap moeten zijn? De kinderarts zei namelijk dat alle baby's reflux hebben en die medicatie vond ie ook maar onzin liet hij doorschemeren, dus dan komen ze toch weer met die huilpoli denk ik.
Kim, wat voor onderzoeken hebben se toen bij jullie dame gedaan?
[..]
Nee ik kolf nog wel maar alleen de harde plekken weg, dus dat is maar 50 cc per 6 uur ofzo. Maar als hij veel drinkt spuugt hij ook meer dus elke anderhalf uur laten drinken maakt het niet perse beter...
[..]
Vaak wel ja, maar dat is snachts zo lastig![]()
Oh men, nu je dat zegt moet ik aan m'n laatste trimester denkenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:51 schreef Sylver_ het volgende:
Hier ook binnen een week verschil met de Omeprazole en 3 weken later kon ze weer in de kinderwagen.
Ik snap wel dat men voorzichtig is met medicatie gevrn, maar dit zijn toch serieuze klachten. De de arts die zegt dat medicatie onzin is heeft zelf vast nog nooit last gehad van brandend maagzuur (elke dag, terwijl je nog veel plat ligt)
Eensquote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh men, nu je dat zegt moet ik aan m'n laatste trimester denken![]()
Oh en het fijne van omeprazol vond ik, naast de werking, de lichte bijwerkingen die vermeld worden en feit dat we een klaargemaakte vloeistof krijgen die we zo naar binnen kunnen spuiten/lepelen. Ik ben geen verkoper ofzo, maar ik ben wel heel blij dat we deze keuze gemaakt hebben.
Wij hebben nu idd ook Ranitidine en we geven al meer dan de ha heeft voorgeschreven (3 ml per dag ipv 2), maar ik merk vrij weinig.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:00 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Eens
En Nora vindt het inmiddels lekker, die zuigt zelf dat spuitje leeg
Een collega heeft ranitidine (werkzake stof, ben ff merknaam kwijt), maar dat gaat meer op gewicht. Zij moest een stuk meer geven dan was aanbevolen voor zijn gewicht om effect te hebben.
Thanks! Tis wel eens het testen waard. Jammer dat er geen 'betrouwbaardere' bronnen te vinden zijn (ik heb zelf ook even gezocht). Orthomoleculair ga ik de oorlog niet winnen, namelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:
Geitenmelk is veel beter van samenstelling voor een mens.
Koeienmelk is nogal heavy
http://www.orthokennis.nl/ResearchItem.asp?IDResearch=28
Nóg niet...quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:56 schreef Limone het volgende:
Kusje op je bolletje, Femke!En nog 1 dag... ben je al aan het huilen?
Dat kunnen ze toch niet testen zo vroeg? En ik heb zelf een tijd zo goed als zuivelvrij gegeten toen hij nog alleen bv kreeg en dat maakte geen verschil.quote:Op woensdag 14 mei 2014 07:52 schreef Limone het volgende:
[..]
Thanks! Tis wel eens het testen waard. Jammer dat er geen 'betrouwbaardere' bronnen te vinden zijn (ik heb zelf ook even gezocht). Orthomoleculair ga ik de oorlog niet winnen, namelijk.![]()
AAW die foto van koning M. die het toestaat dat zijn vrouwe zijn hand kust.![]()
![]()
Wat rot Dot.Is hij al getest op koemelkallergie?
Ohquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:00 schreef L-E het volgende:
Dot, 'zo goed als zuivelvrij' doet echt niets voor je kindje als er echt een kma isDan moet je echt alle sporen uit je eetpatroon bannen. Maar goed, alle klachten die hij nu heeft zijn te herleiden naar de reflux, toch? Dan zou ik niet snel aan een allergie denken.
Ai, dat weet ik niet hoorquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch niet testen zo vroeg? En ik heb zelf een tijd zo goed als zuivelvrij gegeten toen hij nog alleen bv kreeg en dat maakte geen verschil.
Fijn!quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:02 schreef Dot. het volgende:
Mooie curve van EllieGoed zeg! Dat doet jou zeker ook wel goed of niet?
![]()
Ik heb trouwens m'n favo vpk gevonden op het cb, dus ik ga vragen of ik altijd bij haar mag
Hij wil al sinds z'n geboorte elke anderhalf uur drinken idd, maar hij bijt heel mijn tepels kapot, dus dat kon ik niet echt aan dus toen lieten we er ook wat meer tijd tussen als hij te troosten was.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:43 schreef Musique het volgende:
Wat een mooie curve Cwen! En wat stom dat ze daar altijd iets te zeuren moeten hebben![]()
Dot wat naar dat hij zoveel last van reflux heeft. En dat hij zo vaak flesvoeding wil. Het klinkt een beetje als overgangsprobleempjes. Hij was denk ik toen hij de borst kreeg gewend om naar vraag eten te krijgen? Hopelijk gaat het snel beter.
Moppert, sterkte. En ik hoop dat je een beetje rust kan pakken.
Nikki wat fijn dat het bezoek aan de osteopaat effect heeft! En die oude mannetjes![]()
Hier heb ik de meisjes een uur geleden in de maxi-cosi's gelegd om even te gaan wandelen. Begint het keihard te regenenZe liggen wel te slapen in de maxi-cosi's trouwens, dus ik heb ze er maar in laten liggen. Zo te zien is het een bui, dus ga zo toch nog een blokje om met ze.
Ja ik baal ook echt enorm idd, want anders zou hij gewoon lekker bij mij kunnen drinken. En kolven lukt ook niet als ik hem veel in de doek heb want dan zou ik gewoon flesjes kunnen geven.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:32 schreef bitterend het volgende:
Dot. Mijn R dronk ook om de andere half uur..soms vaker zelfs. Echt jammer van je tepels en dat het zo veel pijn doet...![]()
Ik zat even te tellen hoor, maar als wij 100cc gingen aanmaken, moest ik 120 met 4 scheppen doen en terugschenken naar 100, omdat anders de voedingswaarde niet meer klopte, misschien dat hij daarom zo snel komt? Ik wens je iig succes en hopelijk komt er een goede oplossing voor jullie en Stip.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:13 schreef Dot. het volgende: We hadden de laatste 24 uur 21 schepjes met 7 flessen van 100 cc.
Volgens mij voegt Dot 10cc extra water toe, dus zijn het eigenlijk 90/3 flesjes met 10cc extra water.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik zat even te tellen hoor, maar als wij 100cc gingen aanmaken, moest ik 120 met 4 scheppen doen en terugschenken naar 100, omdat anders de voedingswaarde niet meer klopte, misschien dat hij daarom zo snel komt? Ik wens je iig succes en hopelijk komt er een goede oplossing voor jullie en Stip.
Dit iddquote:Op donderdag 15 mei 2014 09:47 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Volgens mij voegt Dot 10cc extra water toe, dus zijn het eigenlijk 90/3 flesjes met 10cc extra water.
Wij deden dat ook voor Nora, omdat ze wat moeite had met haar ontlasting. We zijn het inmiddels zo gewend dat we nog steeds 190/6 flessen maken, ondanks dat ze zelf voldoende water drinkt en de ontlasting goed gaat
quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:07 schreef Bolletje... het volgende:
Hieperdepiep! Ik ben alweer 6 weken oud vandaag! [ afbeelding ]
Combi sleeper o.a. Winkel, geen idee. Heb de mijne via internet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:52 schreef GotC het volgende:
Dames, weten jullie welke winkel slaapzakken verkoopt met gaten voor de autogordel? En welke slaapzak dat is?
quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:42 schreef Kimpossible het volgende:
Meh, dat hoop ik toch niet, maar een aantal zaken zijn erg herkenbaar.
/op lijstje schrijft.
Had ik al meh gezegd?![]()
Dat! Daar dacht ik laatst ook aan, maar ik wist niet meer hoe het heette. Het buurjongetje heeft het ook en die is met wat therapie van een jongetje met Heel Veel klachten naar een onwijs lekker vrolijk mannetje gegaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:35 schreef GotC het volgende:
Dot en KP: Ik hoorde dat 1 vd meiden van mijn zwangerenyogagroep een baby heeft met KISS syndroom. De symptomen die haar kindje had (incl flinke reflux) komen aardig overeen met jullie kindjes, als ik het zo hoor? Misschien iets om naar te kijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondanks de fijne week met z'n drietjes heb ik wel aan mijn lief toegegeven dat ik het geven van borstvoeding behoorlijk zwaar vind. En dat klinkt zo zeurderig omdat het allemaal zo fantastisch gaat.... Maar het kost me gewoon veel energie merk ik en ik vind het ook wel lastig om in principe altijd paraat te zijn en 'in dienst van'. Maar ik wil het heel graag nog lang volhouden. Dus we hebben goed gesproken over hoe we dit samen gaan doen..
Veel succes aan de babytjes met reflux en andere klachten.
Leuk dat de meet een succes was..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 05:28 schreef Kimpossible het volgende:
Van die nachten dat je het gevoel hebt dat je serieus nog geen minuut geslapen hebt. Pff.
Je limoentje is vandaag 6 maandenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:48 schreef Limone het volgende:
Dat wordt een bed-in voor KP voor vandaag.. Sterkte.![]()
Ik zou hem nog even de tijd geven om het zelf te regelen, Dot.
Franny, ik herken het wel wat je over borstvoeding schrijft. Nu M. banaan eet en er dus een hele nieuwe fase in is gegaan, denk ik alleen maar: " Wat zijn die zes maanden borstvoeding snel voorbij gegaan!" Hang in there!
Ohja!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Je limoentje is vandaag 6 maanden! Halfjaardag
Nja, het wordt dan geen extra slaap, maar verplaatste slaap. Nu maakt het me niks uit dat hij s nachts wil drinken, maar als ik moet werken zou het wel iets fijner zijn als ik niet direct na het avondeten na bed hoefquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:47 schreef Moppert het volgende:
Ja.
Als je denkt dat het luiertechnich een optie is zou ik dat doen.![]()
Wel maagje vol en lekker in slaap.
Edit: Als het voor jullie belangrijk is dus. Ik persoonlijk laat ze het zelf regelen maar als jullie die nood heel erg nodig hebben en de extra slaap zou ik gaan voor de droomvoeding.
Besef je dat doorslapen iets is wat wij verlangen niet iets wat een normaal gegeven is.
(Is niet erg hoor, als je het niet meer weet. Je kan niet ALLES van mij onthouden!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:32 schreef Limone het volgende:
Ik ben op youtube liedjes aan het zoeken met de naam en nu zit ik al een tijdje onbedaarlijk te huilen van de emotie (in mijn eentje)Ik denk dat we de goede keuze hebben gemaakt
.
Ha ik weet dat nogquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:01 schreef Limone het volgende:
Ik weet niet of jullie deze post van mij nog herinneren?
[..]
(Is niet erg hoor, als je het niet meer weet. Je kan niet ALLES van mij onthouden!)
Dit was het:
Oh, ik kan echt niet meer tegen die verhalen.. de ouders van die vermiste meisjes in Panama kan ik echt niet zien op tv. De gedachte dat het mijn dochter zou zijn.. Heb nog steeds af en toe van die soort 'dwanggedachten', dat ik er dus juist wel aan ga denken. Bah.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:02 schreef Dot. het volgende:
Er is nu hij Dr. Phil een stuk over iemand wiens dochter is vermoord door de nieuwe vriendin van de vader, inclusief foto's van de mishandeling van de maanden ervoor. Brrrhoe kan iemand toch zoiets doen?...
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:01 schreef Limone het volgende:
Ik weet niet of jullie deze post van mij nog herinneren?
[..]
(Is niet erg hoor, als je het niet meer weet. Je kan niet ALLES van mij onthouden!)
Dit was het:
Ooh ja. Ik kreeg het er koud van toen ik eraan dacht hoe dat kindje heeft liggen huilen van de hongerquote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:22 schreef ProjSkippy het volgende:
Ughh, dat soort vervelende verhalen over kinderen kan ik ook echt niet meer hebben. Er was eergisteren geloof ik een verhaal over een jonge moeder die d'r kindje van vier maanden alleen gelaten had om een nacht te gaan feesten oid. Het zou één nacht worden, maar het werden vier hele dagen. Mocht je het stuk tegenkomen, lees het niet. Ik ben er al twee nachten in m'n hoofd mee bezig.
+1!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:52 schreef RunForrestRun het volgende:
Gefelicihalfjaarteerd Limone!
[..]
Ooh ja. Ik kreeg het er koud van toen ik eraan dacht hoe dat kindje heeft liggen huilen van de honger![]()
en dat mama niet kwam
![]()
en en..
+1quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:52 schreef RunForrestRun het volgende:
Gefelicihalfjaarteerd Limone!
[..]
Ooh ja. Ik kreeg het er koud van toen ik eraan dacht hoe dat kindje heeft liggen huilen van de honger![]()
en dat mama niet kwam
![]()
en en..
Mag ik je weer PMen?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:06 schreef Chanty het volgende:
Ik kom hier even voortijdig binnen ploffen omdat ik denk dat ik hier wat meer kans maak op antwoorden op mijn vraag.
Mijn Fernando ligt dus in onvolkomen stuit en de draaipoging is mislukt. Dus ik moet nu langzaam toch eens gaan nadenken over een (al dan niet geslaagde) stuitbevalling of een (spoed)keizersnede. Ik zou graag van mensen hier willen weten die met een van de twee (of beide) ervaring hebben, hoe ze dat hebben ervaren. Ook het herstel erna. En om jullie topic niet te kapen; het mag gewoon in pm
Alvast bedanktEn over max 6 weken, waarschijnlijk eerder, kom ik jullie hier vergezellen.
Ja graag zelfsquote:
Ohh en je kan Sull pmen! Zij heeft een stuitbevalling gedaanquote:En ik ben wel erg benieuwd naar Fernando! Met zo'n mooie mama en papaMaar wacht nog maar even met showen
Nou heeeeel erg graag als ze dat zelf niet vervelend vindt. Heb dinsdag afspraak in het Haga dus als er nog dingen zijn die handig zijn om te wetenquote:Oh en! Een vriendinnetje van mij zat in precies hetzelfde schuitje (stuit, versie niet gelukt, vaginaal mocht wel, voor ks gekozen en dag voor ks braken haar vliezen dus gelijk ks) en dat allemaal in het Haga. Ik kan je met haar in contact brengen?
Dit, ik heb er echt een traantje om gelaten. Bahquote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:23 schreef GotC het volgende:
[..]
+1Ik vond het hartverscheurend. Echt, ongelofelijk..
Dat arme ding..
Tinuviel heeft volgens mij 2 vaginale stuitbevallingen gedaan! Misschien kun je haar een pm sturen. Succes met het maken van een keuze. Geen zal de verkeerde zijn. Tot snel met fernando!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:06 schreef Chanty het volgende:
Ik kom hier even voortijdig binnen ploffen omdat ik denk dat ik hier wat meer kans maak op antwoorden op mijn vraag.
Mijn Fernando ligt dus in onvolkomen stuit en de draaipoging is mislukt. Dus ik moet nu langzaam toch eens gaan nadenken over een (al dan niet geslaagde) stuitbevalling of een (spoed)keizersnede. Ik zou graag van mensen hier willen weten die met een van de twee (of beide) ervaring hebben, hoe ze dat hebben ervaren. Ook het herstel erna. En om jullie topic niet te kapen; het mag gewoon in pm
Alvast bedanktEn over max 6 weken, waarschijnlijk eerder, kom ik jullie hier vergezellen.
SPOILER: tandjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn oudste lag in onvolkomen stuit. In mijn ziekenhuis mag je bij de eerste niet vaginaal bevallen als deze in een stuit ligt. Aan draaien zijn we niet eens toegekomen. Nu zag ik vaginaal bevallen met een kind in stuit toch al niet echt zitten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:06 schreef Chanty het volgende:
Mijn dochter heeft als eerste vaste voedsel ook komkommer gehad. Geschild en in 4en gesneden zodat je lange reepjes hebt. 't Kind is nog steeds verzot op komkommer!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:29 schreef Mabawa. het volgende:
Femke, echt een schatje! Die 'eerstekeeroptrekkenendaarnainpaniekzijn-foto' blijft geniaal!!
Wij gaan dit weekend starten met bijvoeding. Ben ik alleen met mijn domme hoofd vergeten om worteltjes te halen. Maar komkommer kan toch ook? En dat een beetje koken, of wat? Heb het laatste deel rapleytopic wel doorgelezen maar er is al zo lang niet gepost, dus haal ik m ook maar niet ophoog.
Maakt het tijdstip nog uit? Alsin ontbijt of lunch oid?
Even weer eens een keer inbreken in dit topicquote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:05 schreef Dot. het volgende:
Femke! Wat leren ze toch ook veel in dat eerste jaar!
Veel plezier met je komkommer M.! Wordt dat ook vastgelegd?![]()
Hier een enorme baggernacht. Z'n lange slaapje vond hij niet nodig, dus ik heb hem om 11 uur toch maar een fles gegeven en toen werd hij weer om 3 uur wakker. Hij heeft dus iets te veel gehad vannacht, maar voor een keer is dat niet zo erg toch? En we moeten echt z'n bed minder schuin zetten helaas want door dat gewoel van hem zakt hij naar onderen en dan schuiven z'n voeten door de spijlen.
Gisteren het eerste halve zakje Nexium gegeven en als het niet aanslaat binnen een paar dagen is de kans groot dat hij helemaal geen last heeft van het spugen. Dan zouden we nog koemelkvrije voeding kunnen proberen eventueel zei de apotheker. Ik twijfel nog over dat kiss-syndroom, want hij beweegt al z'n ledematen en heeft dat ook altijd gedaan en z'n hoofd kan ook volledig beide kanten op. Hij heeft verder wel symptomen ervan (koude handen, hoesten, spugen, onrust), maar of die verband hebben met z'n nek weet ik niet. De osteopaat en fysio hebben ook allebei niks van z'n nek gezegd. Maar de fysio komt nog een keer dus dan kan ik het vragen.
Met een slaapzakje doet hij het ook helaas, alleen kan hij dan niet verder zakken omdat de slaapzak ertussen zit... Ik denk dat ik gewoon een handdoek onderin ga leggen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 09:55 schreef Suusz het volgende:
[..]
Even weer eens een keer inbreken in dit topic. Ik lees trouwens nog steeds alles mee maar mee posten lukt helaas niet vaak genoeg om echt bijdrage te kunnen leveren
.
Dot, vervelend van de slechte nacht, is een slaapzakje een idee zodat de beentjes niet zo makkelijk tussen de spijlen komen?
Verder herken ik veel van jouw verhalen in mijn zoontje van de begin maanden. T.ijn is nu 9 maanden en heeft ook (verborgen) reflux en de goede medicijnen hebben hier echt een verschil gegeven. We zijn begonnen met motilium (deze zijn we nu aan het afbouwen) icm ranitadine. Dit werkte eerst goed maar daarna werd de werking (ondanks dosis verhogen adhv gewicht) minder. Daarna overgestapt op nexium en dit gebruiken we nog steeds. Eerst twee zakjes per dag, nu al een paar maanden 1. Bevalt erg goed, alleen merk je nog steeds dat het af en toe weer even erger wordt met doorkomende tandjes, sprongetjes etc.
Maar voor de reflux mama's (en andere mama's met onrustige babietjes en slechtere nachten) , net als wat de andere fokkers hier altijd zeggen, het wordt echt beter! Ik genoot de eerste 3,4 maanden (ondanks krampjes en reflux) al enorm maar het lijkt echt met de maand nog meer te worden. Onvoorstelbaar hoeveel ik elke dag toch weer meer van hem kan houden
!
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:36 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Tinuviel heeft volgens mij 2 vaginale stuitbevallingen gedaan! Misschien kun je haar een pm sturen. Succes met het maken van een keuze. Geen zal de verkeerde zijn. Tot snel met fernando!
Jeetje M gaat als een malle! Zijn beide ondertandjes zijn bijna door (= 2 wite streepjes zichtbaar!) en hij beweegt zich ineens echt voort. Een soort van rupsen ofzoZoooo schattig!
SPOILER: tandjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb haar gepmd!
KP
LE had al begrepen dat jij een behoorlijke heftige bevalling had dus dat is misschien niet helemaal representatief nee
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Er is hier ook nooit 'officieel' gekeken of het reflux is. Dit schijnen ze wel te kunnen zien middels een soort zuur test, maar dit is best invasief. Het is meer dat alle typische symptomen bij T.ijn heel goed zichtbaar waren. Hij huilde denk ik ook 'slechts' opgeteld 1 a 1,5 uur per dag, maar je zag gewoon heel duidelijk dat hij last had en zich constant aan het overstekken was. We zijn eerst (meerdere malen) bij de huisarts geweest en deze heeft ons uiteindelijk doorgestuurd naar de kinderarts. Volgens mij is de 'procedure' : eerst de standaard maatregelen (bedje schuin, omhoog houden na voeding etc.), daarna voeding indikken met jbpm (hier advies om alles te kolven), bij ons ook nog eerst testen op kma (pepti paar weken geprobeerd, hielp niet) en toen naar kinderarts en deze heeft ons motilium icm met ranitadine voorgeschreven. Daarna nog een paar vervolg afspraken gehad en dus ook overgestapt op nexium. 2 zakjes Nexium in het begin was inderdaad veel maar wel nodig, doseringen zijn steeds in overleg gegaan met KA.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:13 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar hoe weet je zeker of hij echt last heeft van reflux?... Het is namelijk niet de hele dag dat hij huilt en ook niet bij elke spuug. En dan krijg ik weer een artikel gestuurd over regelmaat en dan weet ik weer niet of we het wel goed doenhet lukt gewoon echt niet om hem in z'n eigen bed te krijgen overdag, dan slaapt hij 2 minuten en wordt dan weer wakker en troosten in bed lukt misschien een keer en daarna is het paniek. Maar is dat reflux of het feit dat wij niet in de buurt zijn? Er is nog nooit gekeken of het daadwerkelijk reflux is bij Stip namelijk.
En dan lees ik weer over die akelige huilpoli wat het cb en het ziekenhuis als oplossing bieden word ik al helemaal naar (als je ook de kriebels wilt krijgen: http://stephanielampe.nl/2012/01/27/huilpolis-vloek-of-zegen/)
Een heel zakje is wel veel of niet? In de bijsluiter staat een half zakje voor baby's. Ik had idd ook gelezen over motillium. Heb je dat gekregen van een kinderarts of je huisarts?
Inbakeren wordt hij heel driftig van, maar ik stop hem s nachts wel zo stevig in dat z'n armen onder de deken blijven. Inbakeren light zeg maarquote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:45 schreef Suusz het volgende:
Welkom Poppejans, wat een schatje!
[..]
Er is hier ook nooit 'officieel' gekeken of het reflux is. Dit schijnen ze wel te kunnen zien middels een soort zuur test, maar dit is best invasief. Het is meer dat alle typische symptomen bij T.ijn heel goed zichtbaar waren. Hij huilde denk ik ook 'slechts' opgeteld 1 a 1,5 uur per dag, maar je zag gewoon heel duidelijk dat hij last had en zich constant aan het overstekken was. We zijn eerst (meerdere malen) bij de huisarts geweest en deze heeft ons uiteindelijk doorgestuurd naar de kinderarts. Volgens mij is de 'procedure' : eerst de standaard maatregelen (bedje schuin, omhoog houden na voeding etc.), daarna voeding indikken met jbpm (hier advies om alles te kolven), bij ons ook nog eerst testen op kma (pepti paar weken geprobeerd, hielp niet) en toen naar kinderarts en deze heeft ons motilium icm met ranitadine voorgeschreven. Daarna nog een paar vervolg afspraken gehad en dus ook overgestapt op nexium. 2 zakjes Nexium in het begin was inderdaad veel maar wel nodig, doseringen zijn steeds in overleg gegaan met KA.
Je bent er misschien al wel bekend mee, maar het boek Reflux of krampjes van (net als jouw bron) Stephanie Lampe heeft me wel veel informatie gegeven.
En mbt rust en regelmaat, een soort ritme heeft hier ook veel geholpen. Maar dit lukte wel pas toen de ergste klachten vd reflux door de medicijntjes weg waren. Hij sliep toen eindelijk wat langer, en werd niet meer steeds huilend wakker (inbakeren hielp ook echt goed), dronk minder onrustig en minder vaak. En toen konden we bouwen naar een meer vaste volgorde van slapen, drinken, op schoot, spelen, slapen. En met ongeveer vijf maanden zijn we meer overgestapt naar vastere slaaptijden en drink en eettijden en dit was blijkbaar ook erg fijn voor hem. Maar dit ging eigenlijk meer of min vanzelf. Toen ging hij ook zonder te huilen in zijn bedje slapen..
We geven al best kleine flesjes, want hij moet er natuurlijk ook wel even over kunnen doen zodat hij zich verzadigt voelt. Als we flesjes geven van 60/2 denk ik niet dat we hem er 15 minuten over kunnen laten doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:27 schreef Kimpossible het volgende:
En dotje, als je nu vaker kleine flesjes aanbiedt overdag, helpt dat niet voor hem? Onze mup wil ook geregeld nog iedere 2 u drinken
En inbakeren light, check! Wakkere baby als ze toch d'r armpjes loswurmt, check! Meer last van de reflux en andere ongemakken, check! Ik heb gisteren zelfs de fysio gebeld om te vragen of het kon zijn dat ze pijn veroorzaakt had, omdat t Mupke echt alleeeeen maar huilde. En ondanks reflux wilde ik pijn door fysio toch wel uitsluiten. Ze was verbaasdMaarrr puntje bij paaltje vond ze het goed dat ik gebeld had.
Vandaag begint met vrolijk meisje, maar ochtend gaat eigenlijk altijd wel aardig. Bij veel spugen slaat t smiddags om![]()
Maar hee, de zon schijnt! We maken er een mooie dag van met de liefste, leukste en mooiste baby van de wereld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
Ja, we wiebelen ons helemaal gek. Maar wat het allerbeste werkt is de trap op en af lopen met hemquote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:23 schreef Sylver_ het volgende:
Oh wauw, wat ontzettend leuke foto's! De toffe fotoreeks van Femkehet lieve kleine meisje van Poppejans
en een Klaps gezinnetje
Maar wat rot dat J zo ontzettend verdrietig was gisterenIk zou ook niet meer weten waar ik het zoeken moet als ze zó lang zó veel verdriet hebben. Hopelijk gaat het met de nieuwe medicatie beter.
Dot, absoluut naar je gevoel luisteren hoor! Als die huilpoli niet goed voelt, zeker niet doen.
En maak je geen zorgen dat Stipje nog niet in zijn bedje kan/wil slapen. De 3 R's zijn zeker belangrijk, maar die zijn niet alleen te verkrijgen door hem in zijn bed te laten slapen. Als hij zijn rust en welbehagen bij jou in de doek vindt, dan is dat -mijns inziens- ook goed en precies wat hij nodig heeft.
Het lukte met Nora ook niet om haar in haar wiegje te laten slapen overdag, ook niet als die in de woonkamer stond.
Ongeveer 3 weken nadat we met de Omeprazol gestart waren lukte het langzaamaan om haar (nog wel maar vrij kort) in het wiegje in de woonkamer te laten slapen. Daarvoor droeg ik haar ook altijd.
Wbt het niet altijd huilen en niet bij elk spuugje: Nora huilde ook niet zo veel, zolang ik haar maar droeg en soms had ze ondanks dat ik haar droeg duidelijk last en stond ze op het punt om te gaan huilen, maar dat kon ik voorkomen door haar op en neer te wiegen.
Het komt allemaal goed, echt waar. Vertrouw op je gevoel, jij kent Stipje beter dan wie dan ook. Het is niet verkeerd om te luisteren naar andere inzichten, maar haal eruit wat voor jullie goed voelt, dan doe je het nooit verkeerd
Oh idd, dat traplopen werkte hier ookquote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:16 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, we wiebelen ons helemaal gek. Maar wat het allerbeste werkt is de trap op en af lopen met hemHelaas wonen we niet in een flat op 17 hoog, dus is het naar zolder en terug. Kuitspieren hebben we straks!
Vandaag was weer een korteslaapjesenveeldrinkendag, dus ik voorspel weer wat leuks voor vannacht. 2,5 uur zat er ongeveer tussen elke voeding en dat is dan voeding, wakker zijn, dan de doek in en dan regelmatig even wiebelen. Al ben ik nu al een hele tijd elke 5 minuten aan het wiebelenEn we zijn heel de dag thuisgeweest dus veel prikkels heeft hij niet gehad.
Morgen gaan we een dagje weg met mijn familie naar de dierentuin en het pannenkoekenrestaurant, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met z'n slapen. Hopelijk slaapt hij dan iig in de auto...
Maar we hebben nu Omeprazol voor 20 dagen en dan gaan we evalueren. Maar als dat niks doet heeft m'n vriend zoiets van, dan stoppen we met alles en helpen we hem wel met wiebelen en dragen. Al die medicijnen die niks doen en zolang we hem dragen gaat het wel en als het een kwestie van tijd is... We gaan het dan dus even overleggen met de arts of het zin heeft om door te zoeken of dat we zo door moeten/kunnen gaan.
De gazelle cabbyquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat veel ouders het voor zichzelf (en elkaar) makkelijker kunnen maken door te berusten in de wetenschap dat er geen 'normaal' is voor een baby, en dat wat wij als normaal zien niet af te dwingen valt. (En dan kun je nog een hele discussie voeren over de term normaal..) Ons eerste jaar met Sticker klinkt op papier voor veel mensen afschuwelijk, en dat vind ik zo enorm verdrietig. Wij hebben zo een geweldig fantastisch leuk jongetje, maar omdat hij veel aan de borst wil, niet zelf slaapt, snel geprikkeld is en we hem niet bij anderen achter kunnen laten, is hij voor sommigen een 'moeilijke' baby. Geen enkele moeder zou zulke uitspraken over haar kind moeten accepteren. Je kind is zoals hij/zij is, en dat is goed, zonder mitsen en maren. Goed zoals het is. Want hoewel op papier voor veel mensen lastig, zijn wij dolgelukkig met ons jongetje, en kijken we terug op een eerste jaar waarin we intens van hem hebben genoten. En dat gun ik elke moeder, want de tijd met je kind gaat zo snel en je kan het niet over doen. Koester je kind zoals het is, dat verdient het.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:35 schreef Kimpossible het volgende:
Oh maar dat geloof ik ook hoor! Ik hoop alleen dat dot haar onzekerheid haar geen parten gaat spelen, want dat is niet nodig, want ze doen het goed.
En hier ook geen makkelijk Mupke met een erg vergelijkbaar verhaal (daarom durf ik het ook re zeggen - ik weet een soortje waar het over gaat), maar toch probeer ik me dat niet te laten frustreren, want daar eordt het niet anders van. Ik bedoel niet te zeggen dat ze het niet verdrietig mag vinden, maar alleen dat berusting in de situatie de last zo kan verlichten.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:29 schreef klaprooss het volgende:
Ik vind sticker altijd heel tof!
En dat komt door zn moeder, die brengt hem over als een god!
vroeger dacht ik bij tweelingen ook in termen als: zwaar, moeilijk. Doe mij er maar 1 tegelijk, tot ik hier in OUD begon mee te lezen en met de meiden van Kyara, en toen kreeg een vriendin ook een tweeling en sindsdien zie ik ook de leuke kant... Ja jullie zullen het ongetwijfeld dubbel druk hebben maar ook dubbel de knuffels en de 1e keren...quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
LE ik vind het heel knap dat je gewoon van Sticker uitgaat. En ik ben het helemaal eens met wat je zegt m.b.t. de maatschappij. Ik merk nu met de tweeling dat mensen zo geneigd zijn van het negatieve uit te gaan en daar kan ik echt verdrietig van worden.Alsof het niet leuk kan zijn omdat ik twee kindjes tegelijk heb gekregen. Elk gesprek begint zo: is het een tweeling? Ik zeg ja. Gesprekspartner zegt: moeilijk zeker, heftig zeker, druk zeker of iets in die richting. Nouja, niets positiefs in ieder geval. Zelden zegt iemand tegen me: goh wat leuk, hoe gaat het? In elk gesprek heb ik het gevoel de jongens en mezelf te moeten verdedigen.
En ja het is soms best een beetje druk, maar ik geniet zo enorm van die twee mannetjes. En natuurlijk is het soms minder leuk als ze allebei huilerig zijn en hun dag niet hebben, maar dat is niet iets dat wat mij betreft in elk gesprek benadrukt hoeft te worden. Dat gaat mij en mijn gezin wat aan, maar niet iedereen die zich met mij denkt te moeten bemoeien.#frustratiemodus
Ik haalde Stip gisteren uit de doek en hij was zo warm dat ik hem even alleen in een romper heb gehad, toen was ie weer op temperatuur. Dus ik denk dat ik hem vandaag ook alleen een romper en een broekje aandoe ik de doek en dan een vestje mee voor als hij eruit is. Volgens mij is hij even warmbloedig als ikquote:Op zondag 18 mei 2014 08:33 schreef Franny_G het volgende:
De mijne is een nogal warmbloedig type dus ik maak me niet snel zorgen over dat ze het koud heeft. Ik denk dus dat het belangrijk is om op haar te letten en vaak in haar nekje te voelen, dan heb je het snel in de gaten.
Gisteren lag ze bij ons op het terras in de schaduw in haar wipstoeltje in een rompertje met lange mouw en een broekje. Vrijdag had ik haar in de draagdoek en toen had ze een rompertje zonder mouwtjes aan en een t-shirtje + broekje.
Laagjes werken goed, dan kun je altijd iets uit- of aantrekken. Dus een vestje om mee te nemen, of uit te trekken als je merkt dat ze het warm heeft.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat veel ouders het voor zichzelf (en elkaar) makkelijker kunnen maken door te berusten in de wetenschap dat er geen 'normaal' is voor een baby, en dat wat wij als normaal zien niet af te dwingen valt. (En dan kun je nog een hele discussie voeren over de term normaal..) Ons eerste jaar met Sticker klinkt op papier voor veel mensen afschuwelijk, en dat vind ik zo enorm verdrietig. Wij hebben zo een geweldig fantastisch leuk jongetje, maar omdat hij veel aan de borst wil, niet zelf slaapt, snel geprikkeld is en we hem niet bij anderen achter kunnen laten, is hij voor sommigen een 'moeilijke' baby. Geen enkele moeder zou zulke uitspraken over haar kind moeten accepteren. Je kind is zoals hij/zij is, en dat is goed, zonder mitsen en maren. Goed zoals het is. Want hoewel op papier voor veel mensen lastig, zijn wij dolgelukkig met ons jongetje, en kijken we terug op een eerste jaar waarin we intens van hem hebben genoten. En dat gun ik elke moeder, want de tijd met je kind gaat zo snel en je kan het niet over doen. Koester je kind zoals het is, dat verdient het.Het is retezwaar, maar ik ervaar dat de moeder zijn die je graag wil zijn ook veel energie oplevert. Dus voor Dot en alle andere moeders die huilend van vermoeidheid de dag doorkomen:
Het komt goed, echt!
Sorry dat ik heel ego mijn verhaal naar voren schuif, die neiging heb ik vakermaar wmb mogen we als maatschappij iets eerlijker worden over baby's en het gedrag dat fysiek gezien bij ze past. Dat zal heel wat moeders helpen in hun strijd.
Ik ben er echt heel erg blj meequote:Op zondag 18 mei 2014 08:03 schreef Poppejans het volgende:
Klaprooss Had J. nog nooit gezien,wat een leukerd!! Guitig koppie.
Wat ontzettend pittig klinkt dat urenlange wandeken met hem dag in dag uit...Maar wel weer fijn dat de draagdoek zo'n enorme uitkomst is
Al veel plezier gehad van je bakfiets Moppert?
Ik vind de onze een uitkomst! Heerlijk veel past er in zo'n ding
vraagje;wat doen jullie/zouden jullie je/een heel jonge baby nou aandoen met dit weer?? En buiten als ze in wagen ligt dan? Ik twijfel enorm!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ja, 1 gaat ook primaquote:Op maandag 19 mei 2014 07:47 schreef Franny_G het volgende:
Hi Sunshine. Lastig inderdaad. Ik heb er geen ervaring mee.
Misschien alvast oefenen met 1 oordop?
En het ligt ook wel aan de soort oordoppen die je gebruikt. Je hebt volgens mij van die doppen die het gehoor echt helemaal afsluiten maar ook minder afsluitende. Dus wellicht kun je daar nog mee experimenteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Als je borstvoeding geeft, dan hoeft dat niet, je kunt d'r vaker aanleggen! Ze zal dat zelf ook wel aangeven als dat nodig is. En je kunt op de luiers letten, als die gelijk blijven aan andere dagen, dan gaat het allemaal goedquote:Op zondag 18 mei 2014 22:29 schreef Limone het volgende:
En nu was het nog helemaal niet zo warm vandaag, maar geven jullie op een warme dag extra water?
Na weet je, dat was een beetje het 'probleem' gister. Ze geeft het namelijk niet zo goed aan als er zo veel leuks om haar heen gebeurt. Of in elk geval, ík pik het minder goed op. Ze was gister de hele dag all smiles en kletsen en spelen. Totdat we naar huis gingen. Thuis heeft ze ouderwets geclusterd en haar luier was ook niet echt vol. Vanochtend wel weer, dus ik maak me geen zorgen, maar het was wel weer een leermoment!quote:Op maandag 19 mei 2014 10:51 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Als je borstvoeding geeft, dan hoeft dat niet, je kunt d'r vaker aanleggen! Ze zal dat zelf ook wel aangeven als dat nodig is. En je kunt op de luiers letten, als die gelijk blijven aan andere dagen, dan gaat het allemaal goed
Als je een fles geeft, dan weet ik het niet, denk dat je dan wel extra water bij kunt geven?!
Dat vroeg ik me ook af... Ik denk dat vriend een beetje beledigd zou zijn als ik zoiets voor m zou schrijvenquote:Op maandag 19 mei 2014 10:35 schreef Burdie het volgende:
Maar Kim, weet je man dan niet hoe het zit met de fles, slapen, reflux, huilen etc?
Maar ze heeft het toch aan het eind van de dag aangegeven?! Gaat helemaal goed joh! Nu weet je een beetje hoe zij er op reageert en kun je evt. 's middags nog een extra keertje laten drinken, maar zo niet (als je er zelf niet aan denkt of het te druk is), dan haalt ze het dus vanzelf in!quote:Op maandag 19 mei 2014 11:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Na weet je, dat was een beetje het 'probleem' gister. Ze geeft het namelijk niet zo goed aan als er zo veel leuks om haar heen gebeurt. Of in elk geval, ík pik het minder goed op. Ze was gister de hele dag all smiles en kletsen en spelen. Totdat we naar huis gingen. Thuis heeft ze ouderwets geclusterd en haar luier was ook niet echt vol. Vanochtend wel weer, dus ik maak me geen zorgen, maar het was wel weer een leermoment!
Bij de eerste heb ik dat ook gedaan toen ik ging werken en hij eens thuis was. Hij is er wel altijd bij enzo maar let toch op andere dingen.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:01 schreef Moppert het volgende:
Ik denk dat pax echt geen weet heeft van het ritme en alles hoor![]()
![]()
Hij zou dit wel lief vinden denk ik als ik dat zou doen.
Ja! Daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op maandag 19 mei 2014 11:51 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Maar ze heeft het toch aan het eind van de dag aangegeven?! Gaat helemaal goed joh! Nu weet je een beetje hoe zij er op reageert en kun je evt. 's middags nog een extra keertje laten drinken, maar zo niet (als je er zelf niet aan denkt of het te druk is), dan haalt ze het dus vanzelf in!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf vandaag gaat hij in de wagen inzethet gaat veel te hard.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Hou er wel rekening mee dat je vooral zelf ook voldoende (water) blijft drinken! Ik had toen regelmatig hoofdpijn, totdat ik me realiseerde dat ik gewoon zelf niet genoeg vocht binnen kreeg omdat Femke er zoveel weer van gebruikte...quote:Op maandag 19 mei 2014 10:51 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Als je borstvoeding geeft, dan hoeft dat niet, je kunt d'r vaker aanleggen! Ze zal dat zelf ook wel aangeven als dat nodig is. En je kunt op de luiers letten, als die gelijk blijven aan andere dagen, dan gaat het allemaal goed
Als je een fles geeft, dan weet ik het niet, denk dat je dan wel extra water bij kunt geven?!
Ah, daar gaat een lampje branden..quote:Op maandag 19 mei 2014 12:29 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat je vooral zelf ook voldoende (water) blijft drinken! Ik had toen regelmatig hoofdpijn, totdat ik me realiseerde dat ik gewoon zelf niet genoeg vocht binnen kreeg omdat Femke er zoveel weer van gebruikte...
Heh.. ik voelde me toen (ook) zo blond toen ik me dat realiseerde...quote:Op maandag 19 mei 2014 12:45 schreef Limone het volgende:
[..]
Ah, daar gaat een lampje branden.. [ afbeelding ]
Normaal drink ik heel veel (kruiden)thee, maar daar denk je met het warme weer toch wat minder snel aan!quote:Op maandag 19 mei 2014 12:47 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Heh.. ik voelde me toen (ook) zo blond toen ik me dat realiseerde...
en de hoofdpijn weg was na een groot glas water
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |