abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139863788
Hallo,
ivm een verhuizing naar het buitenland moet ik tot mijn grote spijt afscheid nemen van mijn kat.
Ik hoop hier een mooi huisje voor hem te vinden waar die lekker rond kan spelen en lekker kan luieren.
Ik ben dan ook niet opzoek naar geld en heb liever dat hij gewoon een mooi huisje krijgt.

Naam huisdier: Felix
Soort: Kat
Ras: geen ras/Europese korthaar
Leeftijd: 1.5
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Gecastreerd
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): geen
Datum laatste dierenartsbezoek: September 2013
Reden laatste dierenartsbezoek: Castratie
Aard van het beestje: Lekker speels en stoeit graag. Ook mag die graag luieren en is alleen savonds als die op je bed mag lekker knuffelig.
De rest van de dag word hij meestal het liefst met rust gelaten maar komt ook wel eens langs je liggen. Kinderen loopt die voor weg en komt het liefst niet buiten.
Omgang met andere katten weet ik dus niet maar ik zie daar niet echt een probleem in.
Omgang met kinderen: Loopt het liefst weg voor kinderen
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): geen
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee, Maar eet wel het liefst felix brokjes.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Gekregen uit een nestje van een vriendin
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Verhuizing naar het buitenland en in overleg met vriendin besloten hem niet mee te nemen omdat hij dan tijdelijk eerst in een opvang moet dan overgevlogen moet worden en uiteindelijk daar ook weer in een opvang.
Wat ook veel gestress is voor het beestje.
Verdere dingen: Felix komt niet graag buiten en is dus een echte binnen kat.
Wel heb ik het geprobeerd hem naar buiten te laten alleen zit die dan maar op 1 plek en begint die vooral veel te miauwen.

Fotos:

Nogmaals ik hoop vooral een echte thuis voor hem te vinden!
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_139863955
wat een schatje. helaas ik heb 2 buitenkatten. peug en mormel.
sucses met een goed thuis vinden voor hem.
pi_139863991
Waarom kun je hem niet meenemen? 8)7
-XOXO-
pi_139864144
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:19 schreef datismijnmening het volgende:
Waarom kun je hem niet meenemen? 8)7
Ivm quarantaine bepalingen, Extreme temperaturen maar vooral het gestress voor het beestje zelf.
Zoals al gezegd zal hij dan eerst in een opvang moeten. Overgevlogen worden wanneer ik gesetteld ben.
Daar dan in quarantaine/opvang en dan weer vervoerd worden naar mij wat allemaal minimaal een jaar gaat duren of langer.
Zodra dat beestje dan weer bij mij is heeft die zoveel stress gehad en zal die compleet in de war zijn. Liever dan maar afscheid nemen en hem minder gestress bezorgen en gezond laten.
pi_139864155
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:18 schreef peug306 het volgende:
wat een schatje. helaas ik heb 2 buitenkatten. peug en mormel.
sucses met een goed thuis vinden voor hem.
Is hij ook zeker! En dankjewel!
pi_139864301
Wat een poepie! Hoop dat je snel een nieuw en fijn huisje voor 'm vind!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 12 mei 2014 @ 13:34:43 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139864539
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:32 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat op het moment dat je een kat weg doet je altijd wel iets kan verzinnen om hem nooit genomen te moeten hebben ;)
En ik bedoel dat je anderhalf jaar geleden wat beter had moeten nadenken. Ik neem aan dat je niet gedwongen naar het buitenland vertrekt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_139864616
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ik bedoel dat je anderhalf jaar geleden wat beter had moeten nadenken. Ik neem aan dat je niet gedwongen naar het buitenland vertrekt.
Dat doe ik dus wel ;)
  maandag 12 mei 2014 @ 13:37:23 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139864649
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:36 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Dat doe ik dus wel ;)
Word je het land uitgezet?
pi_139864780
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Word je het land uitgezet?
door mn werk ja
pi_139864822
Het ligt er ook aan naar welk land je gaat hoe streng het beleid is natuurlijk. Ik weet dat er een hoop landen zijn die het tegenwoordig een stuk soepeler hebben geregeld zolang jij er maar voor zorgt dat alles goed geregeld is qua papierhandel. Waarom is hij eigenlijk niet ingeënt?
  maandag 12 mei 2014 @ 13:52:11 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139865128
Welkom in F&F zeg.

Als iemand een kans krijgt om in het buitenland te werken, moet hij zich door zijn poes tegen laten houden?

[ Bericht 23% gewijzigd door yvonne op 12-05-2014 15:34:19 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 mei 2014 @ 13:53:43 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139865196
quote:
11s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:52 schreef Catch22- het volgende:
Welkom in F&F zeg.

Als iemand een kans krijgt om in het buitenland te werken, moet hij zich door zijn poes tegen laten houden?

Is er iemand die dat zegt?

Je moet het omdraaien. Als je aan het begin van je carrière staat en je hebt ambities om naar het buitenland te gaan, dan moet je misschien geen kat nemen.

[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 12-05-2014 15:34:22 ]
pi_139865262
Tja er kan altijd iets gebeuren, maar dit is beetje overdreven, een katten opvang is altijd netjes geregeld daarbij is de kat niet gehecht aan zijn personeel maar aan het huis, de voerbak en de kattenbak en als die niet schoon is is achter de bank ook goed genoeg, een hondenopvang is heel wat minder.
Dus als de opvang bevalt merkt die kat er niets van.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:56:54 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139865292
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet het omdraaien. Als je aan het begin van je carrière staat en je hebt ambities om naar het buitenland te gaan, dan moet je misschien geen kat nemen.
Nee, maar zulke dingen kunnen toch voor komen? Niet alles in het leven komt op momenten dat je het wil, verwacht of hebt geplanned.

Succes TS. Wij hebben al 2 katten en mijn vriendin wil geen derde.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139865320
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

ik heb nooit ambities gehad om naar het buitenland te gaan. Het liefst zou ik blijven. Punt alleen is dat ik niet mijn vaste contract ga laten schieten en een nieuwe baan ga zoeken in dit milieu. Nogmaals ik heb echt wel gekeken na de opties. Het is voor mij ook niet leuk. Maar wil wel het beste voor het beestje.
pi_139867287
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:55 schreef LittleLady het volgende:
Tja er kan altijd iets gebeuren, maar dit is beetje overdreven, een katten opvang is altijd netjes geregeld daarbij is de kat niet gehecht aan zijn personeel maar aan het huis, de voerbak en de kattenbak en als die niet schoon is is achter de bank ook goed genoeg, een hondenopvang is heel wat minder.
Dus als de opvang bevalt merkt die kat er niets van.
Dit is dan ook wel weer kort door de bocht. Katten kunnen enorm aan hun baasjes gehecht zijn, er lopen echt wel katten rond die erg op zichzelf zijn, maar zeggen dat een kat niet aan zijn personeel gehecht is, klopt echt niet :)

Daarnaast heeft een kat heeft wel degelijk behoefte aan aandacht en heeft ook de ruimte nodig, en ligt het aan de kat zelf hoe goed ze een (of in dit geval, meerdere) verhuizing doorstaat. De gemiddelde opvang heeft minder ruimte dan wat de meeste katten nodig hebben, daarbij kan het zijn dat de kat met soortgenootjes komt te zitten waar ie misschien niet aan gewend is en niet mee om kan gaan (al heb je natuurlijk wel de keus in waar je kat verblijft en zou je daar dus de beste opvang mogelijk kunnen kiezen, met veel ruimte en aandacht).
En als een land een quarantaine beleid heeft, ga ik uit van geen luxe opvangruimte maar een kooi(tje), waar ik zelf ook veel moeite mee zou hebben als het land 6mnd aanhoudt. Dat gezegd hebbende, ik zou zelf wel verder kijken (als TS dat nog niet gedaan heeft), wat zijn de ervaringen van mensen die met dier naar dat land zijn gegaan, wordt het echt zo nauw genomen, hoe is de quarantaine-afdeling daar, etc.

Mocht de quarantaine echt zo strikt zijn, dan is het dus eerst in een opvang, dan naar het vliegveld, daar in korte opvang, dan 1 of meerdere vluchten, dan 6mnd in quarantaine in een land waar de temperatuur ook nog 'ns ineens een heel stuk hoger ligt. Dus dat TS een ander baasje zoekt, snap ik wel. Dat TS dit misschien 1.5 jaar geleden aan had kunnen zien komen voor ergens in de komende 15 jaar, tsja, het lijkt me van wel maar dat weet ik niet.

TS succes met het vinden van een nieuw baasje, ik hoop dat je de zoektocht op tijd bent begonnen en dat Felix een fijn baasje vindt :) Tip: biedt een zo compleet mogelijke kat aan, dus laat 'm even goed nakijken door een dierenarts, inenten, chippen, ontwormen en ontvlooien. Vraag of je bij dierenartsen in de buurt (en op hun sites) flyers mag ophangen, hetzelfde bij het asiel in de buurt. Geef ook z'n vertrouwde spulletjes mee, om de verhuizing voor hem zo makkelijk mogelijk te maken.
pi_139867481
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:00 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dit is dan ook wel weer kort door de bocht. Katten kunnen enorm aan hun baasjes gehecht zijn, er lopen echt wel katten rond die erg op zichzelf zijn, maar zeggen dat een kat niet aan zijn personeel gehecht is, klopt echt niet :)

Een kat boeit het echt maar bar weinig wie zijn bak vult als die maar gevuld is, heb in een pension gewerkt en de katten lopen echt niet te janken of hysterisch te doen, die doen gewoon na een dag hun ding.
En als een kat zo aan hun personeel gehecht was, zou een kat niet eerst 2 week binnen moeten blijven na verhuizing, vanwege het terug naar oude huis lopen.
  Admin maandag 12 mei 2014 @ 15:32:33 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139868320
We gaan het nog eens proberen, ik ruim even op.
Mensen doen hun kat niet zomaar weg, wees blij dat ze hier een goed tehuis zoeken, ze kunnen hem ook de straat oppletteren.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:38:27 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139868488
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:57 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

ik heb nooit ambities gehad om naar het buitenland te gaan. Het liefst zou ik blijven. Punt alleen is dat ik niet mijn vaste contract ga laten schieten en een nieuwe baan ga zoeken in dit milieu. Nogmaals ik heb echt wel gekeken na de opties. Het is voor mij ook niet leuk. Maar wil wel het beste voor het beestje.
Helder. Succes met zoeken.
pi_139868645
Even via dm gesproken met lienekien. Hoop dat alles duidelijk is. En hoop vooral op een mooi plekje voor Felix. :Y
pi_139868743
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:07 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Een kat boeit het echt maar bar weinig wie zijn bak vult als die maar gevuld is, heb in een pension gewerkt en de katten lopen echt niet te janken of hysterisch te doen, die doen gewoon na een dag hun ding.
En als een kat zo aan hun personeel gehecht was, zou een kat niet eerst 2 week binnen moeten blijven na verhuizing, vanwege het terug naar oude huis lopen.
Dat katten niet gaan lopen janken betekent niet dat ze hun vertrouwde omgeving én baasje niet missen, en bij sommige katten duurt het echt wel langer voor ze weer een beetje loskomen (heb zelf ook in een asiel gewerkt). Verder heb ik zelf katten, en weet ik dat ze helaas heel ander gedrag vertonen als ik er niet ben, en ze oh zo blij zijn als ik weer thuis kom na bv een vakantie. Wat betreft verhuizen, dat is ook niet zo zwart/wit, en sowieso ook niet te vergelijken met honden natuurlijk :) Maar dat is allemaal nog verder offtopic, dus laat ik het hier maar bij :P TS, nogmaals succes.
pi_139868783
Eventueel nieuwe baasje krijgt uiteraard al zijn spulletjes mee. Ook wil ik de eventuele kosten voor het inenten bespreken met nieuwe baasje.
Felix is gechipt en heb er toen bewust voor gekozen hem niet in te enten omdat hij echt niet buiten durft ook.
Mocht nieuwe baasje dit toch willen kunnen we het daar over hebben.
pi_139868812
Wat is je woonplaats? Ik ben al een tijdje op zoek naar een binnenkat(zelf altijd huisdieren gehad, woon nu alweer een tijdje op mezelf en mis het toch wel), helaas hebben ze bij het asiel hier bijna alleen maar katten die naar buiten moeten en dat is hier helaas geen optie. Wel een balkon.

Supercute, dat zwarte vlekje op zijn neus. O+
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_139869074
Ik raad m'n zusje al vier jaar aan om haar kat weg te doen, ben ik ook fout dan?
Samme zeg, TS doet t niet omdat de kat niet bij z'n bankstel kleurt!

Ik ga eens kijken in m'n omgeving, vriendin van me had t een tijdje geleden over een kat uit t asiel, als ze daar nog niet is geweest, kan ze wel eens interesse hebben :)
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')