quote:
Op zondag 11 mei 2014 17:16 schreef blomke het volgende:[..]
't Is maar wat makkelijk is: meeste tijd zal men in de woonkamer de regeling + CV nodig hebben. Overigens zijn er weersafhankelijke regelsystemen voor de CV, met de sensor buitenshuis.
De meting wil je in de woonkamer (en evt meerdere zone's). De bediening is vrijwel altijd toch al volledig automatisch ingesteld dus hoeft er wat mij betreft niet prominent een bedieningspaneel op een centrale plek in de woonkamer te hangen. Een app of een webbased schermje zou die functie zondermeer over kunnen nemen. De zgn wifi thermostaten zijn dat dus al.
De regeling (= niet bediening) maakt natuurlijk helemaal niet uit of die verwerkt zit in de woonkamer of in (bij) de ketel. Nu heb je vaak een thermostaat die meten, bedienen en regelen doet. De ketel heeft vaak zelf ook weer een regeling.
Of te wel ik zou pleiten voor een al dan niet draadloze themometer in de kamer, de regeling in de ketel en de bediening op een telefoon, pc of desnoods een eigen afstandsbedining met schermpje.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.