abonnement Unibet Coolblue
pi_139824726
1-Sweden
1-Latvia
1-Norway
1-Slovenia
1-Denmark
1-Netherlands
1-Belgium
1-Switzerland
1-Estonia
2-Ireland
2-Germany
2-Romania
2-Lithuania
2-Luxembourg
2-Spain
3-Austria
3-Hungary
3-Poland
3-Finland

*O* *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2014 @ 14:01:48 #77
163650 Greys
pi_139824746
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb 180 graden de tegenovergestelde mening. Ik wil een groots opgezet NSF, compleet met voorrondes. Zo doen ze het onder meer in Zweden en Denemarken ook.
Dan sluit je dus de Ilses en Waylons en Anoukken van Nederland uit.
Want die gaan écht niet (en terecht, sorry....) tegen Jan-van-om-de-hoek-uit-het-café auditie staan te doen...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139824752
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb 180 graden de tegenovergestelde mening. Ik wil een groots opgezet NSF, compleet met voorrondes. Zo doen ze het onder meer in Zweden en Denemarken ook.
Een probleem is wel dat we dan iets als het liedje van Macedonië hadden gestuurd, en CATS zich uberhaupt nooit had gekwalificeerd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:02:01 #79
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_139824754
Maar ik snap niet zo goed waarom hij zich eerst zo als soul-man presenteerde terwijl zijn hart dus blijkbaar altijd al bij country gelegen heeft.

Luister nu zijn album After All, maar dat is ook gewoon nog een best andere stijl. Heeft hij daar toen wel helemaal zelf voor gekozen?
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter zondag 11 mei 2014 @ 14:02:05 #80
87554 Cee
Welluk?
pi_139824756
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:00 schreef Em31 het volgende:
1-Sweden
1-Latvia
1-Norway
1-Slovenia
1-Denmark
1-Netherlands
1-Belgium
1-Switzerland
1-Estonia
2-Ireland
2-Germany
2-Romania
2-Lithuania
2-Luxembourg
2-Spain
3-Austria
3-Hungary
3-Poland
3-Finland

*O* *O*
We hebben grotere flops gehad. _O_
  ESF Reporter zondag 11 mei 2014 @ 14:03:37 #81
87554 Cee
Welluk?
pi_139824790
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:02 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik snap niet zo goed waarom hij zich eerst zo als soul-man presenteerde terwijl zijn hart dus blijkbaar altijd al bij country gelegen heeft.

Luister nu zijn album After All, maar dat is ook gewoon nog een best andere stijl. Heeft hij daar toen wel helemaal zelf voor gekozen?
Ik denk dat het deels ook te maken heeft met Motown, waar hij tekende. En in Nashville/Tennessee leven country en soul/rock & roll dicht bij elkaar dus zo gek is de combinatie niet.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2014 @ 14:04:31 #82
163650 Greys
pi_139824817
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:02 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik snap niet zo goed waarom hij zich eerst zo als soul-man presenteerde terwijl zijn hart dus blijkbaar altijd al bij country gelegen heeft.

Luister nu zijn album After All, maar dat is ook gewoon nog een best andere stijl. Heeft hij daar toen wel helemaal zelf voor gekozen?
Zijn hart heeft bij country gelegen omdat dat het eerste was dat hij, met slechts drie akkoorden, kon leren spelen. Heeft hij uitgelegd in een persconferentie aldaar :)
Hij was toen nét zoveel fan van Michael Jackson als van country, maar Michael zijn muziek kon hij toen nog niet zelf spelen, veel te moeilijk... Dus wat dát betreft ligt zijn hart ook voor een groot deel bij country, omdat hij er mee opgevoed is.

Maar zijn stem leent zich ook uitermate goed voor rauw en soul. Hij is niet iemand die maar één soort muziek speelt of zingt. Zijn eigen album is al klaar maar is uitgesteld tot september, omdat hij Common Linnets voorrang wilde geven. Zijn eigen album heeft veel meer 'Giving Up Easy' achtige nummers. Minder country, terwijl motown label.

Zijn hart ligt gewoon bij beiden, soul en country ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139824831
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan sluit je dus de Ilses en Waylons en Anoukken van Nederland uit.
Want die gaan écht niet (en terecht, sorry....) tegen Jan-van-om-de-hoek-uit-het-café auditie staan te doen...
Wat je dit jaar wel zag, is dat de artiesten zelf er blijkbaar veel meer verstand van hadden dan de Nederlandse bevolking (het liedje bleek toch te werken), maar diezelfde bevolking is wel het publiek dat stemt, dus ik weet eigenlijk niet welke weg we moeten bewandelen. Zweden doet het wel erg goed met hun nationale voorrondes en de grote sterren doen daar ook gewoon aan mee.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:05:39 #84
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_139824842
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:03 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik denk dat het deels ook te maken heeft met Motown, waar hij tekende. En in Nashville/Tennessee leven country en soul/rock & roll dicht bij elkaar dus zo gek is de combinatie niet.
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Zijn hart heeft bij country gelegen omdat dat het eerste was dat hij, met slechts drie akkoorden, kon leren spelen. Heeft hij uitgelegd in een persconferentie aldaar :)
Hij was toen nét zoveel fan van Michael Jackson als van country, maar Michael zijn muziek kon hij toen nog niet zelf spelen, veel te moeilijk... Dus wat dát betreft ligt zijn hart ook voor een groot deel bij country, omdat hij er mee opgevoed is.

Maar zijn stem leent zich ook uitermate goed voor rauw en soul. Hij is niet iemand die maar één soort muziek speelt of zingt. Zijn eigen album is al klaar maar is uitgesteld tot september, omdat hij Common Linnets voorrang wilde geven. Zijn eigen album heeft veel meer 'Giving Up Easy' achtige nummers. Minder country, terwijl motown label.

Zijn hart ligt gewoon bij beiden, soul en country ^O^
Oke ;)
Koel en donker bewaren
pi_139824868
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan sluit je dus de Ilses en Waylons en Anoukken van Nederland uit.
Want die gaan écht niet (en terecht, sorry....) tegen Jan-van-om-de-hoek-uit-het-café auditie staan te doen...
Dat laatste is precies het probleem. Dat is wat in Zweden wél gebeurt. Daar doen de grote artiesten WEL mee. Soms winnen ze, soms niet. Maar dat maakt niet uit, omdat Melodifestivalen een enorme muzikale happening is.

Ik sluit niemand uit; artiesten die de competitie niet aandurven en daarom niet mee willen doen, sluiten zichzelf uit. Het is trouwens sowieso een bagger-argument, want uiteindelijk moeten ze op internationaal niveau ook gewoon de competitie aan. En ook daar kun je op je bek gaan. Vraag maar aan Hind, Joan Franka of de 3JS.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2014 @ 14:06:50 #86
163650 Greys
pi_139824879
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:05 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wat je dit jaar wel zag, is dat de artiesten zelf er blijkbaar veel meer verstand van hadden dan de Nederlandse bevolking (het liedje bleek toch te werken), maar diezelfde bevolking is wel het publiek dat stemt, dus ik weet eigenlijk niet welke weg we moeten bewandelen. Zweden doet het wel erg goed met hun nationale voorrondes en de grote sterren doen daar ook gewoon aan mee.
Omdat het Zweedse publiek gewoon een betere smaak heeft dan het gemiddeld stemmend Nederlands TROSpubliek, ben ik bang...

De artiesten hebben er inderdaad bij ons in Nederland méér verstand van wat scoort dan het stemmend publiek in ons land. Want er is gebleken dat wat wij als Nederlanders bijna slécht vonden (dit nummer) naar de top is gestemd door de buitenlanders.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zondag 11 mei 2014 @ 14:07:06 #87
87554 Cee
Welluk?
pi_139824891
Wat dat betreft is de titel 'Rise like a Phoenix' wel erg toepasselijk voor het verhaal van C.A.T.S. Eerst totaal afgebrand en zo ineens uitgebloeid tot nog iets mooiers. O+

of word ik nu te emooootioneel?
  zondag 11 mei 2014 @ 14:07:38 #88
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139824906
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat het Zweedse publiek gewoon een betere smaak heeft dan het gemiddeld stemmend Nederlands TROSpubliek

EENS. (En de vakjuries helemaal).
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_139824917
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat het Zweedse publiek gewoon een betere smaak heeft dan het gemiddeld stemmend Nederlands TROSpubliek, ben ik bang...

De artiesten hebben er inderdaad bij ons in Nederland méér verstand van wat scoort dan het stemmend publiek in ons land. Want er is gebleken dat wat wij als Nederlanders bijna slécht vonden (dit nummer) naar de top is gestemd door de buitenlanders.
En wat de denken van de 'vak'jury die wij doorgaans bij de nationale voorrondes hadden?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2014 @ 14:08:14 #90
163650 Greys
pi_139824919
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste is precies het probleem. Dat is wat in Zweden wél gebeurt. Daar doen de grote artiesten WEL mee. Soms winnen ze, soms niet. Maar dat maakt niet uit, omdat Melodifestivalen een enorme muzikale happening is.

Ik sluit niemand uit; artiesten die de competitie niet aandurven en daarom niet mee willen doen, sluiten zichzelf uit. Het is trouwens sowieso een bagger-argument, want uiteindelijk moeten ze op internationaal niveau ook gewoon de competitie aan. En ook daar kun je op je bek gaan. Vraag maar aan Hind, Joan Franka of de 3JS.
Maar als je uit het verleden weet dat het NEDERLANDS publiek een baggersmaak heeft en totaal niet weet wat scoort op het Eurovisie (dat zag je dit jaar op zijn best en vorig jaar ook al een beetje... met al die kritiek), dan zou ik het als bekend artiest OOK niet aandurven.

Ik zou er wel op vertrouwen dat het internationaal publiek de juiste keuze maakt, maar die belachelijke eerste stap die je moet nemen door Nederlanders op je te laten stemmen, die steevast het verkeerde kiezen???
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139824945
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste is precies het probleem. Dat is wat in Zweden wél gebeurt. Daar doen de grote artiesten WEL mee. Soms winnen ze, soms niet. Maar dat maakt niet uit, omdat Melodifestivalen een enorme muzikale happening is.

Ik sluit niemand uit; artiesten die de competitie niet aandurven en daarom niet mee willen doen, sluiten zichzelf uit. Het is trouwens sowieso een bagger-argument, want uiteindelijk moeten ze op internationaal niveau ook gewoon de competitie aan. En ook daar kun je op je bek gaan. Vraag maar aan Hind, Joan Franka of de 3JS.
Het probleem is alleen, krijg je als nummer 4 van een nationale Nederlandse voorronde nog enige aandacht/airplay op de grotere zenders of verdwijn je dan gewoon als loser uit beeld?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_139824992
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat het Zweedse publiek gewoon een betere smaak heeft dan het gemiddeld stemmend Nederlands TROSpubliek, ben ik bang...

De artiesten hebben er inderdaad bij ons in Nederland méér verstand van wat scoort dan het stemmend publiek in ons land. Want er is gebleken dat wat wij als Nederlanders bijna slécht vonden (dit nummer) naar de top is gestemd door de buitenlanders.
Als ik gisterenavond zag welke nummers de voorkeur van het publiek in Nederland kregen (op Songfestival) kwam dat sterk overeen met de einduitslag.

Maar goed, we zien volgend jaar wel hoe het gaat.
  ESF Reporter zondag 11 mei 2014 @ 14:10:38 #93
87554 Cee
Welluk?
pi_139825010
Verdomme, 2e. _O_
Sorry, het moet nog dagen. :P Da's de hoogste notering die ik in m'n leven heb meegemaakt. *O* Maar het voelt lager dan bijvoorbeeld Ruth of Edsilia. :o
pi_139825060
Ik begon met kijken in het eerste jaar dat Nederland faalde
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2014 @ 14:13:09 #95
163650 Greys
pi_139825073
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als ik gisterenavond zag welke nummers de voorkeur van het publiek in Nederland kregen (op Songfestival) kwam dat sterk overeen met de einduitslag.

Maar goed, we zien volgend jaar wel hoe het gaat.
Polen kreeg ook veel punten van Nederland... :X

Maar ik snap je wel een beetje. ua internationaal stemmen de Nederlanders best aardig, ze weten alleen ECHT NIET wat scoort vanuit hun eigen land. Kijk naar Birds, dat vonden ze bagger. Kijk naar CATS, dat vonden ze nog véél grotere bagger en was sufkutteriger dan sufkutterig en zou nooit gaan scoren (ik was er zelf ééntje van...).

Twee jaar nu is gebleken dat ze artiest zélf veel beter kan bepalen wat het goed gaat doen dan het Nederland publiek. Het was echt haaks op elkaar, die mening.

Dus als Ilse en Waylon in een voorronde hadden gestaan, waren ze laatste geworden, gestemd door Nederland publiek en niet eens naar Eurovisie gegaan. Terwijl ze nu tweede werden :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139825083
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:12 schreef KoningPils het volgende:
Ik begon met kijken in het eerste jaar dat Nederland faalde
En bedankt hè :( ;)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_139825093
Word wel echt moe trouwens van die onwetende kalveren die weer beginnen met: zie je, je moet gewoon iets ridicuuls insturen om te winnen. Volgend jaar moeten we zanger Rinus sturen.

}:| :r.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:14:02 #98
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_139825103
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat het Zweedse publiek gewoon een betere smaak heeft dan het gemiddeld stemmend Nederlands TROSpubliek, ben ik bang...

De artiesten hebben er inderdaad bij ons in Nederland méér verstand van wat scoort dan het stemmend publiek in ons land. Want er is gebleken dat wat wij als Nederlanders bijna slécht vonden (dit nummer) naar de top is gestemd door de buitenlanders.
Ik denk ook wel dat dit komt omdat ze daar veel meer gewend zijn om het op deze manier te doen.
Mensen stemmen daar echt voor kwaliteit, voor de echt goede nummers.

Nederlanders stemmen veel te veel voor 'binnen de grenzen'. Wat vinden wij wel leuk, welk liedje is leuk om te horen in dat bruine cafeetje aan de amstel. "Doe maar gewoon, doe je al gek genoeg" en vooral niet te groot denken, want dat kan alleen maar tegenvallen.

Wij stemmen niet voor een lied wat kan winnen, omdat het dan ook geen te grote teleurstelling is wanneer we dat dus ook niet doen, zeg maar.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2014 @ 14:14:28 #99
163650 Greys
pi_139825111
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:13 schreef Fascination het volgende:
Word wel echt moe trouwens van die onwetende kalveren die weer beginnen met: zie je, je moet gewoon iets ridicuuls insturen om te winnen. Volgend jaar moeten we zanger Rinus sturen.

}:| :r.
Ik lees op Facebook allemaal weer 'we moeten gewoon iemand met een lul op zijn voorhoofd getaped laten optreden, gegarandeerde winst'.

Nee, Nederland, ga nou maar gewoon fijn door met het serieus nemen, dat werkt kennelijk goed...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139825120
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Polen kreeg ook veel punten van Nederland... :X

Maar ik snap je wel een beetje. ua internationaal stemmen de Nederlanders best aardig, ze weten alleen ECHT NIET wat scoort vanuit hun eigen land. Kijk naar Birds, dat vonden ze bagger. Kijk naar CATS, dat vonden ze nog véél grotere bagger en was sufkutteriger dan sufkutterig en zou nooit gaan scoren (ik was er zelf ééntje van...).

Twee jaar nu is gebleken dat ze artiest zélf veel beter kan bepalen wat het goed gaat doen dan het Nederland publiek. Het was echt haaks op elkaar, die mening.

Dus als Ilse en Waylon in een voorronde hadden gestaan, waren ze laatste geworden, gestemd door Nederland publiek en niet eens naar Eurovisie gegaan. Terwijl ze nu tweede werden :D
Edsilia wist het ook beter dan het publiek, dat toch echt het liedje geschreven door haar man het beste was van honderden inzendingen uit het land :P

Het ligt ook gewoon het niveau van de artiesten die gaan :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')