abonnement Unibet Coolblue
pi_142287391
Precies, het is natuurlijk een vaststaand feit, compleet wiskundig en statistisch onderbouwd, dat er 3 miljoen mensen niet van voetbal houden. Dat weet toch iedereen?
pi_142287439
Wat maak je je druk Huub.
Veel, heel veel meer dan en half miljoen gluurders per dag.
Marktaandeel wat vet boven de 10% ligt.
Waar zitten nou de schuimpies?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
pi_142287737
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:20 schreef ANTPQ-36 het volgende:
Wat maak je je druk Huub.
Veel, heel veel meer dan en half miljoen gluurders per dag.
Marktaandeel wat vet boven de 10% ligt.
Waar zitten nou de schuimpies?
Ik houd van discussiëren :)

Ons hoor je niet hoor, vind het alleen maar leuk hoe de meeste mensen ons op ons bek willen zien gaan, en wij gewoon keihard zijn terugkomen na al het WK geweld! :)
pi_142287802
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:26 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Ik houd van discussiëren :)

Ons hoor je niet hoor, vind het alleen maar leuk hoe de meeste mensen ons op ons bek willen zien gaan, en wij gewoon keihard zijn terugkomen na al het WK geweld! :)
Nou nou, de eerste uitzending na het WK moet nog komen hé :P
pi_142288027
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou nou, de eerste uitzending na het WK moet nog komen hé :P
Gaan we een pol maken?
Ik denk minimaal 800K kijkers, marktaandeel van 15% voor de 19:30 uitzending.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
pi_142288367
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:33 schreef ANTPQ-36 het volgende:

[..]

Gaan we een pol maken?
Ik denk minimaal 800K kijkers, marktaandeel van 15% voor de 19:30 uitzending.
De hele vorige week heeft niet tegenover het WK gezeten, een halve finale op woensdag en op dinsdag, maar die waren beiden pas om 22:00 uur, dus met Utopia geen last van gehad.
pi_142288442
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:43 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

De hele vorige week heeft niet tegenover het WK gezeten, een halve finale op woensdag en op dinsdag, maar die waren beiden pas om 22:00 uur, dus met Utopia geen last van gehad.
Heb je ook wel weer mazzel dat de avond etappe van M Smeets ook z'n langste tijd gehad heeft. ;)
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
pi_142288471
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:45 schreef ANTPQ-36 het volgende:

[..]

Heb je ook wel weer mazzel dat de avond etappe van M Smeets ook z'n langste tijd gehad heeft. ;)
er zijn geen "veilige" tijdslots meer, alles is heel strak bezet. Zelfs in de zomer heb je concurrentie.
pi_142288555
Dus niks mis met de kijkcijfers en marktaandeel lijkt mij zo?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 16:56:23 #285
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142288864
quote:
5s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat kun je uiteraard met feitelijke cijfers staven?
Het is geen feit maar wel mijn ervaring dat wanneer een RLS goed scoort, er mensen in het kijkcijfertopic komen roepen dat de cijfers niet deugen. Wanneer een RLS daarentegen slecht wordt bekeken, zie je dat 'argument' niet terug in hun triomfanteljike hooghartige commentaren vol spelfouten. :P
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 14 juli 2014 @ 17:00:52 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142289004
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:56 schreef Gert het volgende:

Het is geen feit maar wel mijn ervaring dat wanneer een RLS goed scoort, er mensen in het kijkcijfertopic komen roepen dat de cijfers niet deugen. Wanneer een RLS daarentegen slecht wordt bekeken, zie je dat 'argument' niet terug in hun triomfanteljike hooghartige commentaren vol spelfouten. :P
Mooi is dat inderdaad. Maar ik verwacht zo wel een doorwrocht betoog vol cijfermatige bewijsvoering.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142289189
Welke RLS scoorde dan nog meer goed na BB1? Dat is al knap lang geleden, volgens mij.

Verder is het allemaal geleuter. De kijkcijfers van Utopia zijn goed volgens de daarvoor gekozen en al jarenlang gebruikte onderzoeksmethode. Zoveel mensen zie ik dat hier nou ook weer niet ontkennen.
  maandag 14 juli 2014 @ 18:42:24 #288
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142292512
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Welke RLS scoorde dan nog meer goed na BB1? Dat is al knap lang geleden, volgens mij.
De Bus 1?
Daarna ging het eigenlijk in rap tempo naar beneden. Behalve TBO natuurlijk. In feite een nog betere prestatie dus, deze kijkcijfers.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142293786
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:16 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

De metingen worden gedaan door 2000 kastjes, kunnen er ook 2500 zijn daar moet ik even jaarraportage SKO opnieuw voor doornemen, maar nu geen tijd voor. Maar laten we, for the sake of the argument doorgaan, op die 2000.

Iedereen met een HBO opleiding, al weet ik dat daar hier nogal eens op wordt neergekeken, of die ooit een les statistiek heeft ontvangen, is bekend met het feit steekproef.

Wanneer mag je nou, namens een hele groep, spreken. Als je voor heel Nederland wilt spreken, moet je, een demagogisch, respresentatieve groep samenstellen van iets meer dan 1100 mensen. Als je daar dan iets meet, blijkt volgens wiskundige modellen, dat er vervolgens een foutmarge in zit van ten hoogste enkele tiende procenten. Let op, dit is wiskundig, dus meetbaar.

Wel ben ik van mening dat er makkelijkere manieren zijn om kijkcijfers te meten, niet in de laatste plaats door bijvoorbeeld digitale kijkers via hun upc/ziggo etc box te meten. Alleen is deze metadata eigendom van de aanbieders, en willen deze niet zomaar delen.

Ik geloof niet alles wat er mij voorgeschoteld wordt, maar ben al geruime tijd werkzaam bij televisie en weet daarom heel goed hoe het werkt. En jij? Wat doe jij in het dagelijks leven dat jouw mening zo sterk maakt?
Ik ben ICTer en heb 2 HBO studies gedaan HEAO BI en HBO systeembeheer en weet vanuit mijn studie dat je grafiekjes die negatief zijn positief kunt omzetten.

Ik geef maar even het voorbeeld zetels die de politieke partijen krijgen is ook een steekproef en klopt 99 van de 100 maal niets van 1 zetel is dan een afwijking van meer.

Ik geef je gelijk dat het makkelijker kan door de data van de providers op te vragen alleen dit zal ivm regelgeving niet mogen en ook dit is niet geheel nauwkeurig aangezien je niet weet hoeveel mensen er per huishoudenkijken aangezien dit nogal eens schommelt.
pi_142294342
quote:
11s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

De Bus 1?
Daarna ging het eigenlijk in rap tempo naar beneden. Behalve TBO natuurlijk. In feite een nog betere prestatie dus, deze kijkcijfers.
Het ging me meer om de trend die er zou zijn dat bij een succesvolle RLS hier de kijkcijfermethodiek steevast en hooghartig afgekraakt zou worden. Ik kan me dat bij De Bus niet meer herinneren maar dat was in 2000, toen zat ik ook nog helegaar niet op FOK!

Overigens als de kijkcijfers door deze methode net zouden kloppen zou dat net zo goed kunnen betekenen dat die nog veel hoger zijn dan gemeten en gepubliceerd,
  maandag 14 juli 2014 @ 19:33:13 #291
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142294531
Ah zo. Nu heb ik die kijkcijferhoaxredenatie in deze reeks wel al meermalen langs zien komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142294597
O jee, mensen die iets afzeiken op het internet.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:37:50 #293
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142294690
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:
O jee, mensen die iets afzeiken op het internet.
Uhm ... Ja, dat was inderdaad het punt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142294912
Ik vind het geleuter. Ik vraag me alleen maar af wat er met een demagogisch, representatieve groep is maar dat durf ik niet te vragen.
  maandag 14 juli 2014 @ 19:44:59 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142295017
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind het geleuter. Ik vraag me alleen maar af wat er met een demagogisch, representatieve groep is maar dat durf ik niet te vragen.
:o
Verrek!
Voor je het weet staat een klein mannetje met snor op de kansel keihard moord, brand en genocide te schreeuwen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142296742
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:15 schreef Dutchmannew het volgende:

[..]

Ik ben ICTer en heb 2 HBO studies gedaan HEAO BI en HBO systeembeheer en weet vanuit mijn studie dat je grafiekjes die negatief zijn positief kunt omzetten.

Ik geef maar even het voorbeeld zetels die de politieke partijen krijgen is ook een steekproef en klopt 99 van de 100 maal niets van 1 zetel is dan een afwijking van meer.

Ik geef je gelijk dat het makkelijker kan door de data van de providers op te vragen alleen dit zal ivm regelgeving niet mogen en ook dit is niet geheel nauwkeurig aangezien je niet weet hoeveel mensen er per huishoudenkijken aangezien dit nogal eens schommelt.
Zo'n steekproef is absoluut representatief, en de mensen in het huishouden worden in deze methode WEL meegenomen, die moet je ook invullen.

De huidige methode is in mijn ogen absoluut niet de beste, en ik zou zeker pleiten voor een andere methode, maar hij is niet onbetrouwbaar te noemen.
pi_142297065
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:21 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Zo'n steekproef is absoluut representatief, en de mensen in het huishouden worden in deze methode WEL meegenomen, die moet je ook invullen.

De huidige methode is in mijn ogen absoluut niet de beste, en ik zou zeker pleiten voor een andere methode, maar hij is niet onbetrouwbaar te noemen.
Ieder zijn mening .
Het is en blijft een methode die totaal niet meer van deze tijd is en 2000 a 2500 mensen die de gehele bevolking voorstellen is totaal niet waterdicht ....

Neemt niet weg dat utopia stukken beter heeft gescoord dan DGK (behalve dan de finale)en dit nu al 1 half jaar alleen misschien zal de toekomst uitslag geven....

De evenementen daar zie je al geruime tijd dat de mensen niet meer komen en wie der komen zijn voornamelijk de mensen die al meerdere keren zijn gekomen...dus nieuwe aanwas is er zeker niet.
Maar ja dat zal ik vermoedelijk in jou ogen ook verkeerd zien...
pi_142297150


[ Bericht 100% gewijzigd door mikekomen op 14-07-2014 20:32:00 ]
  † In Memoriam † maandag 14 juli 2014 @ 20:45:01 #299
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142297938
Nou ja, hoe dan ook, als De Mol zijn berekening gebaseerd heeft op 800.000 kijkers is-ie er al een paar weken bij in aan het schieten. Nou hoeft-ie vast niet meteen de boot te verkopen, maar een dikke vetpot kan het ook nauwelijks zijn.

Tenzij Nederland weer eens de speeltuin is om het concept uit te proberen en om de portfolio te vullen voor het buitenland, waar John dan misschien wél echt binnenloopt.

Heb je trouwens ook bemoeienis met de (nog te maken?) buitenlandse edities, Huub? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator maandag 14 juli 2014 @ 20:47:31 #300
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142298053
quote:
11s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

De Bus 1?
Daarna ging het eigenlijk in rap tempo naar beneden. Behalve TBO natuurlijk. In feite een nog betere prestatie dus, deze kijkcijfers.
DGK werd op den duur ook goed bekeken. Het begon aardig, zakte toen naar 350K en trok toen weer aan naar een stabiele 500K per dag met een hoog marktaandeel. Weet niet meer waar dat aan lag. De intrede van Terror Jaap misschien wel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')