quote:Op zondag 11 mei 2014 12:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ze lijkt zich ook niet echt te beseffen dat het biologisch klokje doortikt en als ze al mooi is dat ook niet altijd gaat blijven. Maar hey, vreemde piemels willen is natuurlijk uitstekend prioriteiten stellen enzo.
"keihard afgaan"....quote:Op zondag 11 mei 2014 12:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ehm, dat zowel je vriend als jij keihard afgaan in bijzijn van familie en vrienden wellicht?
Qftquote:Op zondag 11 mei 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet liever rond wil scharrelen, maar dat ze de optie om rond te scharrelen niet wil opgeven.
Bij volwassen worden hoort dat je leert om keuzes te maken en de consequenties daarvan te dragen. Dat laatste lukt steeds minder mensen, dat eerste is wel naar dat TS dat niveau op haar leeftijd nog niet heeft bereikt.
TS zou gewoon aan haar verloofde moeten laten weten dat ze het te snel vind gaan voor haar en dat ze merkt dat zij emotioneel nog te onvolwassen is om die stap te maken en dat ze daar per direct hulp voor gaat zoeken.
Dan weet die verloofde hoe de vork in de steel steekt en dat het probleem niet bij hem of de relatie ligt, maar bij haar.
Alleen: hoe komt het in godsnaam dat hij het niet weet... of... Als hij dit wel weet dat hij niet zijn aanstaande op dit punt helpt?
Ik mag het toch wel raar vinden dat hij z'n trouwplannen blijkbaar met iedereen gedeeld en besproken heeft, behalve met degene met wie hij wil trouwen?quote:
Ja hoor, maar ik denk echter niet dat die gast met een pistool haar vroeg om "ja" te zeggen. Anders had ik u volledig gelijk gegeven.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik mag het toch wel raar vinden dat hij z'n trouwplannen blijkbaar met iedereen gedeeld en besproken heeft, behalve met degene met wie hij wil trouwen?
Ik ken zat mensen die een prima relatie hebben, maar van wie trouwen niet zo nodig hoeft.
Ik kan me best voorstellen dat die een "wat krijgen we nou" gevoel zouden hebben als hun partner hen ineens ten huwelijk zou vragen.
als een van de twee in de relatie niet eerlijk is naar zichzelf (en dus ook naar de ander) toe, tja, dan krijg je dat. maar die communicatiefout ligt dus niet bij de vriend van ts, imho, en moet ze dus niet zeuren over dat ze zich voor het blok gezet voelt. dat vind ik echt een smerige manipulatietechniek. kijk in de spiegel.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik mag het toch wel raar vinden dat hij z'n trouwplannen blijkbaar met iedereen gedeeld en besproken heeft, behalve met degene met wie hij wil trouwen?
Ik ken zat mensen die een prima relatie hebben, maar van wie trouwen niet zo nodig hoeft.
Ik kan me best voorstellen dat die een "wat krijgen we nou" gevoel zouden hebben als hun partner hen ineens ten huwelijk zou vragen.
Omdat TS tegen alles en iedereen, ten allen tijde, mooi weer speelt. Over alles.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alleen: hoe komt het in godsnaam dat hij het niet weet... of... Als hij dit wel weet dat hij niet zijn aanstaande op dit punt helpt?
Neuh, dat zeg ik totaal niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:17 schreef theunderdog het volgende:
Een dertiger die wat rond wil neuken is een puber?
Jij bent van mening dat een volwassen iemand moet streven naar huisje, boompje beestje? Ieder die dat niet doet is onvolwassen en een puber?
Tja, daar gaat ze zelf wel achter komen neem ik aan.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Neuh, dat zeg ik totaal niet.
Willen rondneuken terwijl je oneerlijk tegenover jezelf en je geliefden bent, en weglopen voor je eigen verantwoordelijkheden, dat is onvolwassen.
Anders is het geen verrassing meer he...quote:Op zondag 11 mei 2014 16:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat TS nooit hardop heeft uitgesproken dat ze voorlopig niet wil trouwen en dat haar vriend dat opvatte als het feit dat ze klaar zou zijn voor de volgende stap.quote:Ik ken zat mensen die een prima relatie hebben, maar van wie trouwen niet zo nodig hoeft.
Volwassen door het leven gaan heeft er in mijn ogen dan ook meer mee te maken hoe je met jezelf en anderen omgaat, niet of je gaat lopen huisjeboompjebeestje-en.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:42 schreef theunderdog het volgende:
Vind het gewoon apart dat bepaalde mensen een soort fetisj hebben om zo volwassen mogelijk door het leven te gaan. Ik wil vooral gelukkig worden/zijn.
Dit. En sowieso, ik denk dat er wel een iets romantischere gedachte achter zat dan iemand voor het blok zetten.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:36 schreef perro. het volgende:
[..]
als een van de twee in de relatie niet eerlijk is naar zichzelf (en dus ook naar de ander) toe, tja, dan krijg je dat. maar die communicatiefout ligt dus niet bij de vriend van ts, imho, en moet ze dus niet zeuren over dat ze zich voor het blok gezet voelt. dat vind ik echt een smerige manipulatietechniek. kijk in de spiegel.
maar goed.
quote:Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Volwassen door het leven gaan heeft er in mijn ogen dan ook meer mee te maken hoe je met jezelf en anderen omgaat, niet of je gaat lopen huisjeboompjebeestje-en.
Ik geloof niet dat zoiets een verrassing à la "compleet uit de lucht vallen" zou moeten zijn, maar goed, bij mij is het destijds meer in overleg gegaan - we wisten van elkaar dat trouwen een volgende stap in onze relatie zou zijn, en op een dag heeft hij me gevraagd - en heus, dat was op dat moment echt een verrassing hoor.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Anders is het geen verrassing meer he...
Dan verschillen we van mening. Er staat geen pistool op d'r hoofd en ze heeft zichzelf die sociale druk opgelegd. Blijkbaar heeft TS haar vriend het gevoel gegeven dat ze klaar is voor de volgende stap, zoiets komt niet 'uit de lucht' vallen. TS heeft echter nooit aangegeven dat ze er nog niet klaar voor is, daar durf ik wel wat geld op in te zetten.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat zoiets een verrassing à la "compleet uit de lucht vallen" zou moeten zijn, maar goed, bij mij is het destijds meer in overleg gegaan - we wisten van elkaar dat trouwen een volgende stap in onze relatie zou zijn, en op een dag heeft hij me gevraagd - en heus, dat was op dat moment echt een verrassing hoor.![]()
Dat TS niet goed genoeg heeft laten blijken daar nog niet helemaal klaar voor te zijn valt haar misschien aan te rekenen, maar dat haar vriend haar, laten we zeggen, het afgelopen halfjaar nooit werkelijk heeft gepolst (en dan ook nog een situatie creëert waarin "nee zeggen" door de sociale druk en de zekerheid dat er hoe dan ook iemand een afgang gaat beleven amper een optie is) vind ik hém ook aan te rekenen.
Onmogelijk om haar ontoerekeningsvatbaar te verklaren hoor, ze heeft nog steeds een mond én een wil om "nee" te zeggen of tenminste "nu nog niet". "ja" is duidelijker dan "misschien". :quote:Op zondag 11 mei 2014 16:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat zoiets een verrassing à la "compleet uit de lucht vallen" zou moeten zijn, maar goed, bij mij is het destijds meer in overleg gegaan - we wisten van elkaar dat trouwen een volgende stap in onze relatie zou zijn, en op een dag heeft hij me gevraagd - en heus, dat was op dat moment echt een verrassing hoor.![]()
Dat TS niet goed genoeg heeft laten blijken daar nog niet helemaal klaar voor te zijn valt haar misschien aan te rekenen, maar dat haar vriend haar, laten we zeggen, het afgelopen halfjaar nooit werkelijk heeft gepolst (en dan ook nog een situatie creëert waarin "nee zeggen" door de sociale druk en de zekerheid dat er hoe dan ook iemand een afgang gaat beleven amper een optie is) vind ik hém ook aan te rekenen.
En als u verder rekening houdt met alle andere elementen dan zal u wel zien dat het niet enkel en alleen gaat om die huwelijksaanzoek maar om nog veel meer.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:36 schreef complicate het volgende:
ik denk echter niet dat die gast met een pistool haar vroeg om "ja" te zeggen. Anders had ik u volledig gelijk gegeven.
Ben ik helemaal met je eens, maar ik weet ook dat nee zeggen of zelfs "nu nog niet" voor sommige mensen, vooral onder sociale druk, heel, heel moeilijk is.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:10 schreef complicate het volgende:
[..]
Onmogelijk om haar ontoerekeningsvatbaar te verklaren hoor, ze heeft nog steeds een mond én een wil om "nee" te zeggen of tenminste "nu nog niet". "ja" is duidelijker dan "misschien".
Weet ik, maar ik belicht enkel datgene wat op mij de meeste indruk maakte in de OP, zoals anderen in dit topic weer andere aspecten belichten.quote:En als u verder rekening houdt met alle andere elementen dan zal u wel zien dat het niet enkel en alleen gaat om die huwelijksaanzoek maar om nog veel meer.
Okido.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, maar ik weet ook dat nee zeggen of zelfs "nu nog niet" voor sommige mensen, vooral onder sociale druk, heel, heel moeilijk is.
[..]
Weet ik, maar ik belicht enkel datgene wat op mij de meeste indruk maakte in de OP, zoals anderen in dit topic weer andere aspecten belichten.
"Schat, wat zou je ervan vinden om te trouwen?" (of iets subtieler)quote:Op zondag 11 mei 2014 16:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Anders is het geen verrassing meer he...
Dit.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dit. En sowieso, ik denk dat er wel een iets romantischere gedachte achter zat dan iemand voor het blok zetten.
Aan het lijntje houden dus...quote:Op zondag 11 mei 2014 20:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik zou hem zeggen, TS, dat je meer tijd nodig hebt voor de voorbereidingen en dat je er nog goed over wil nadenken. En dat is dus geen onzin. Zeg dat hij je nog 6 extra maanden geeft.
In de tussentijd moet je heel goed nadenken wat je wil. Trouwen, kinderen en rataplan of uitstel? Maar dan ook een kleinere kans op kinderen want je klok tikt door
Ze zegt zelf dat ze nog twijfelt. Aan de ene kant rondneuken, maar aan de andere kant gooit ze er een hoop voor weg. De tijd tikt doorquote:Op zondag 11 mei 2014 21:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Aan het lijntje houden dus...
Het is voor TS duidelijk wat ze wil: rondneuken
Iemand ten huwelijk vragen moet toch juist een verassing zijn of niet dan?quote:Op zondag 11 mei 2014 14:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.
TS, kun je niet met je vriend 'wild leven' ? Spannende vakanties, backpacken in Zambia of zo, raften, basejumpen, weet ik het. Hoe zou hij daar tegenover staan?
Ik krijg de indruk dat hij niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk ouder is dan jij - ouder misschien wel dan die paar jaar die hij fysiek op je voor ligt. Uit je verhalen lijkt het of hij al naar sleur, pantoffels en gezinsleven verlangt.
Als je echt zo van hem houdt als je telkens zegt, denk ik dat een breuk of pauze niet de oplossing is, maar dat je eerder moet denken aan eerlijk zeggen dat jij nog niet toe bent aan de dingen die hij wil. Met de nadruk op "nog".
jawel maar dan is het wel handig als je weet dat de ander open staat voor n huwelijk...quote:Op zondag 11 mei 2014 21:33 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Iemand ten huwelijk vragen moet toch juist een verassing zijn of niet dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |