abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2014 @ 09:11:40 #121
425929 Starfucker_
Starfuckers, Inc.
pi_139819048
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:11 schreef Iseau het volgende:
Ik heb namelijk ontdekt dat er mannen rondlopen die ik ook ERG leuk vind.

Oké, ik hou van hem, ik woon graag met hem samen, ook al heb ik twijfels over de toekomst, maar voor nu is het prima.

Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken.
Dit klinkt niet echt als iets met een gezonde toekomst. Je vind het erg leuk met hem en hebt ook gevoelens voor hem, maar blijkbaar niet sterk genoeg dat je hem ook als je man ziet.

Na 5 jaar samen en jaren samenwonen lijkt het mij toch logisch dat je een conclusie kan trekken of je nu wél of niet de rest van je leven met hem wilt spenderen.

Publiekelijk ten huwelijk vragen.... waarschijnlijk leek het hem gewoon leuk. Denk niet dat hij 'extra' druk op je wilde plaatsen. Jij ervaart het wel zo omdat je niet zoveel van hem houdt.

Lastige situatie voor je, dat wel.
I play a game, it's called insincerity
pi_139819102
Volgens mij leidt TS aan het 'ik wil niets missen' syndroom... Dan ben je niet aan het genieten van wat je hebt, maar je druk aan het maken over wat je allemaal mogelijk mist.

TS dient dus aan zichzelf te gaan werken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:47:14 #123
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139819394
TS, waarom denk je dat het uitstellen van een huwelijk het einde van je relatie zou zijn? Als je het uitlegt zoals je hier gedaan hebt zal hij het toch wel kunnen begrijpen? Je bent nog jong, jullie zijn nog geen 10 jaar samen ofzo.. zo vreemd is het dan toch niet om nog even te wachten tot het allemaal wat minder warrig is in je hoofd?
Wat betreft dat aanzoek, tja, zo was het ook niet echt mogelijk om er eens uitgebreid over na te denken natuurlijk.. Dat zal iedereen wel begrijpen lijkt me.

Ik denk dat je nu gewoon voor jezelf moet uitmaken of je wil doorgaan zoals het de afgelopen 1,5 jaar ging (de stabiele flow waar jullie in zaten) of dat je het allemaal wil opgeven voor het vrijgezellenleven. Veel relaties eindigen omdat 1 van de 2 snakt naar vrijheid. Of het het uiteindelijk allemaal waard was betwijfel ik, maar goed. Zoiets moois laten varen voor een paar avontuurtjes.. lijkt mij erg zonde, maar als het al zo lang in je hoofd speelt is er misschien geen ontkomen meer aan.
Succes!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 11 mei 2014 @ 09:48:50 #124
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139819413
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 08:21 schreef Vlier het volgende:
Ik zou je serieus die vakantie willen aanraden. Lekker naar turkeije, een keertje goed verbranden, dronken worden met een vriendin en veel te laat je bed in. En ondertussen op t strand nadenken en praten of je dit wel of niet moet doen.
Dit dus

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 09:18 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij leidt TS aan het 'ik wil niets missen' syndroom... Dan ben je niet aan het genieten van wat je hebt, maar je druk aan het maken over wat je allemaal mogelijk mist.

TS dient dus aan zichzelf te gaan werken.
en dit dus ook :Y

Ik zou als time-out een vakantie doen, niet met hem, maar met een vriendin of zo. Ga helemaal "los" en denk eens rustig na zonder dat er veel "bekenden/vrienden" in de omgeving zijn.

Straks zit je in je "alleenstaanden" bestaan, en valt het allemaal tegen, al die wilde fantasieën die helemaal niet zo fantastisch blijken te zijn.
Rayen 2½ jaar!
pi_139820162
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:29 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je zult je belevingswereld echt een keer moeten gaan verbreden als je in de buurt wilt komen van inzicht in mensen en relaties. Mocht je nog eens ooit in mijn wereld komen (een wereld van kennis, inzicht, filosofie en psychologie o.a.) dan zul je zien hoe ver je van de realiteit nu verwijderd zit. Ik kan je hier niet leren wat je allemaal mist dus ik zal je helaas in beperkte perspectief moeten laten.
Ik hoop voor jou dat je niet zo simpel bent als je blik want dan vrees ik voor het eventuele nageslacht.
Haha, deze man. :')
pi_139820405
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat anderen zeggen: Praten en zeker niet zomaar gaan trouwen als je niet zeker bent van je zaak. Of in elk geval zeker genoeg want 100% is altijd moeilijk :)

Wat die andere mannen betreft: Maak geen fouten waar je heel, heel veel spijt van krijgt.
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:30 schreef Iseau het volgende:

[..]

Been there, done that. En juist nu wordt het erger. Als het me te heet onder de voeten wordt maak ik juist die fouten.

Nogmaals sorry, ik ben dronken, maar gelukkig ben ik hier anoniem. Kan ik me ook eens uiten :{.
Maar als ik dit goed begrijp, ben je al vreemdgegaan (fouten gemaakt wat betreft andere mannen)? En je komt mannen tegen die je erg leuk vindt, en je doet rollenspellen op jouw aandringen? Dan vraag ik me ook een beetje af of je van hem houdt als man van je leven, of meer als je beste maatje? En als ik die quotes goed begrijp, dan lijkt mij dat juist een vakantie om even je gedachten op een rijtje te zetten wel 'ns helemaal verkeerd kunnen gaan wat betreft andere mannen ontmoeten.

Ik denk echt dat praten de beste oplossing is, wat ook de uitkomst is, dingen verborgen houden is imo nooit een goed idee. En als je vriend zonder er vaak over gesproken te hebben of te checken hoe je je nu voelt in de relatie (wetende dat je in eerste instantie eigenlijk niet eens wou samenwonen) zo'n aanzoek doet, lijkt het me ook niet dat hij enig idee heeft dat jij het anders ziet. Hij is bezig met trouwen, en waarschijnlijk ook met de voor veel mensen logische volgende stap, kinderen krijgen. Jij denkt aan het missen van spanning, flirten, andere mannen. Die dingen liggen behoorlijk ver uit elkaar, en om dat naar elkaar toe te brengen (mochten jullie dat willen) zal er echt gepraat moeten worden.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:09:30 #127
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_139820465
het is natuurlijk ook raar dat je vriend kennelijk het idee had dat als hij je ten overstaan van al jullie vrienden en familie ten huwelijk zou vragen, dat je dan gewoon ja zou zeggen. dat deed je dus ook, maar kennelijk had hij het idee dat je het dus graag zou willen, anders had ie het wel iets meer prive gedaan.

hoe kan dat? als jij het eigenlijk helemaal niet wil?
praten jullie uberhaubt wel?
of heeft hij gewoon een plaat voor zn kop en probeerde hij het zo af te dwingen?

hoe dan ook, het klopt niet.

en verder, als ik het zo een beetje lees; je kan het uitmaken, en lekker los gaan, en dan is het grote kans dat je er over een jaar spijt van hebt.
of je kan dit doorzetten, en altijd het gevoel houden dat je een fout hebt gemaakt.

maar ja, als je dan toch moet kiezen, zou ik in ieder geval eerlijk zijn, en hem zeggen dat je nu nog niet wilt trouwen. dat je er helemaal niet klaar voor bent, en dat je misschien zelfs een tijdje uit elkaar wilt. verschrikkelijk voor hem, maar hij heeft ook niks aan een ongelukkig huwelijk. en het is zn eigen schuld, had ie het maar niet zo moeten afdwingen.
pi_139820539
De genen van TS snakken naar andere piemels.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 11 mei 2014 @ 11:21:54 #129
289973 TerryStone
meh, i say
pi_139820696
Oftewel je wilt wat rondneuken en dan als je compleet afgeragd bent en te oud om nog knappe kerels te scoren dan mag hij terugkomen... je bent echt een topper ts.
pi_139820738
Hij dacht vast: als ik haar niet tegenover de hele vriendenkring en familie ten huwelijk vraag zal ze nooit de stap zetten. Hij zal toch ook wel door hebben dat hij elke keer het voortouw moet nemen en jij er na wat gespartel volgt?
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  zondag 11 mei 2014 @ 11:37:12 #131
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_139821017
Heb je niet serieus bindingsangst?

Eigenlijk heb je geen rationele en gevoelsargumenten anders dan dat je niet wil binden...
Beetje zonde als je relatie kwijt raakt, uit angst alleen.
Misschien verstandig met een psycholoog te praten.
Als je wel kinderen wil en je bent nu 30 dan heb je over vijf jaar (wanneer jij denkt er aan toe te zijn) niet veel tijd meer.

Uiteraard zou ik dit met je vriend bespreken. Iets houd me tegen, en ik moet uitvinden wat...
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 11 mei 2014 @ 11:38:46 #132
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_139821053
Vandaag nog melden dit aan hem. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.

Succes :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_139821055
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Haha, deze man. :')
ja hij is niet helemaal 100% en heeft t zelf niet door
  zondag 11 mei 2014 @ 11:39:51 #134
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_139821083
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:29 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je zult je belevingswereld echt een keer moeten gaan verbreden als je in de buurt wilt komen van inzicht in mensen en relaties. Mocht je nog eens ooit in mijn wereld komen (een wereld van kennis, inzicht, filosofie en psychologie o.a.) dan zul je zien hoe ver je van de realiteit nu verwijderd zit. Ik kan je hier niet leren wat je allemaal mist dus ik zal je helaas in beperkte perspectief moeten laten.
Ik hoop voor jou dat je niet zo simpel bent als je blik want dan vrees ik voor het eventuele nageslacht.
_O_ Zo hard hopen dat dit echt is.
Dit, dus.
pi_139821154
Het is duidelijk dat jij momenteel anders in het leven staat dan hij. Hij wil zich binden aan iemand en iets opbouwen zoals een gezin en jij wilt nog eerste genieten van het vrijgezellenbestaan/rondsletten voordat jij gaat settelen.

Op dit moment verspil jij de tijd van jouw vriend. Hij kan in de tijd dat jij nu twijfelt over de juiste beslissing ook op zoek gaan naar iemand die wel op zoek is naar hetzelfde als hem. Jij houdt hem nu aan het lijntje door jouw twijfels. Denk er goed over na, maak dan een keuze en vertel dat tegen hem. Hoe langer je wacht hoe harder het uiteindelijk aankomt.

Je neemt daarbij het risico dat je hem voorgoed kwijt raakt. Aan andere kant zou je zomaar alsnog weer bij hem terug kunnen komen over een paar jaar.
pi_139821277
Bindingsangst gecombineerd met het prins op het witte paard syndroom...

Bang on je vast te leggen en nog te veel geloven in sprookjes en niet in hoe relaties in het echt nu eenmaal werken.

Maargoed, zadel je vriend dat niet mee op. Vertel hem gewoon eerlijk dat je er niet klaar voor bent en anderen wilt neuken, want daar komt het op neer. Neem de vrijheid die je nodig hebt, maar accepteer dat dan wel de consequentie van.
Whatever...
pi_139821478
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:11 schreef Iseau het volgende:
Even onder een kloontje dan maar...

Ik ben bijna een maand geleden ten huwelijk gevraagd door mijn vriend met wie ik vijf jaar samen ben en drie jaar samenwoon. Sommige mensen zouden zeggen dat dat lang is, lang genoeg voor serieuzer stappen, maar anderen zouden zeggen dat het niets voorstelt. Zelf vind ik dat laatste. Ik heb het naar mijn zin met mijn vriend, ik wil nu niet anders, maar wat de toekomst gaat brengen weet ik niet. Vooral de laatste tijd, dat is het pijnlijke, ik heb namelijk ontdekt dat er mannen rondlopen die ik ook ERG leuk vind. Hij wilde meteen samenwonen en ik wilde dat beslist niet. Toen ging ik (weer) studeren en bleek het ook praktischer om met hem samen te wonen (qua afstand huis-studie) en dus niet alleen romantisch. Ik trok toen bij hem in en wilde wel per se mijn eigen deel van de huur betalen, mijn deel van de boodschappen etc. Hij wilde dat eigenlijk niet maar ik vond dat wel belangrijk. Nu wonen we dus alweer drie jaar samen en het gaat enorm goed. We zijn echt gek op elkaar, ik hou ontzettend van hem en ben echt gelukkig nu. Het gaat bijna altijd goed tussen ons.

Maar toch... afgelopen maand, 10 april om precies te zijn gingen we bowlen en uit eten met onze gezamelijke vriendengroep en er was ook familie bij. Dat is niet zo heel raar dus ik stond daar niet van te kijken. We hebben dat vaker gedaan. We zijn erg sociale mensen, allebei, dat is prima. We gingen bowlen en daarna ergens eten of drinken met onze vrienden. Maar wat er gebeurde was dat hij me, jawel, ten huwelijk vroeg. In het bowlingcentrum (waar we elkaar ook ontmoet hebben vijf jaar geleden, vandaar denk ik). Dure ring, vrienden die er duidelijk al van wisten, in de spotlights. Hij op zijn knieën. Ik was echt in shock. Wel lachen natuurlijk, wat moest ik anders. En toen zei ik 'ja'. Maar de waarheid is dat ik no way klaar ben voor een fucking huwelijk. Ik had alleen het gevoel niet anders te kunnen, zo in het middelpunt van de belangstelling. Wat moest ik dan? 'Nee' zeggen? Ik wilde hem ook niet voor schut zetten natuurlijk.

De volgende dag na toch best een leuke avond en nacht drong het allemaal enorm door. Oké, ik hou van hem, ik woon graag met hem samen, ook al heb ik twijfels over de toekomst, maar voor nu is het prima. En dan vraagt hij me ten huwelijk. En al zijn vrienden en familie zijn daar getuige van. Ik zeg 'ja'. Help.

Ik hoopte echt dat ik de boot wat af kon houden, maar hij wil beslist dit jaar trouwen en alles regelen, dus het is ook niet zo dat ik een verloving kan rekken. We kunnen het ook makkelijk betalen, althans hij en zijn ouders die dat dolgraag willen. De mijne trouwens ook denk ik.

Eerlijk zijn lijkt misschien logisch voor jullie, maar ik weet dat dit het einde van onze relatie zou betekenen. Als ik zeg dat ik dit (nog) niet wil bedoel ik dus. Ik moet trouwens ook zeggen: ik ben best wel boos op hem, hoe meer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. Want wat heeft hij me eigenlijk voor het blok gezet. Of niet? Ik vind van wel, omdat hij het me echt moeilijk heeft gemaakt om 'nee' te kunnen zeggen.

Helphelphelp.

PS. Ik ben een beetje dronken, dus sorry alvast voor mijn onsamenhangende verhaal.
Ga het gesprek met hem aan. Vertel hem dat je twijfels hebt over een huwelijk en dat je tevreden bent zoals het nu is.
pi_139821721
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:21 schreef TerryStone het volgende:
Oftewel je wilt wat rondneuken en dan als je compleet afgeragd bent en te oud om nog knappe kerels te scoren dan mag hij terugkomen... je bent echt een topper ts.
_O- FOK is niet de ideale plek om zulke topics te starten.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:12:34 #139
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_139821818
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ga het gesprek met hem aan. Vertel hem dat je twijfels hebt over een huwelijk en dat je tevreden bent zoals het nu is.
Maar dat is ze niet, dus dat zou weer een leugen zijn.
pi_139821939
Als je nu al weet dat je niet wil zorg dan alsjeblieft niet voor een drama vlak voor het ja woord
pi_139821988
Je bent boos op je vriend omdat hij je ten huwelijk heeft gevraagd en jij niet het lef had om "nee" te zeggen?

Juist ja... :')
  zondag 11 mei 2014 @ 12:22:10 #142
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822019
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Een claim beantwoorden met een claim. Dan ga ik gewoon verder vragen om uitleg.
Dus, wat van mijn reactie beschouw je als agressief en waarom? Vergeet niet de context en de zwaarte van de situatie daarbij te betrekken aangezien deze belangrijk zijn voor de subjectieve conclusie van agressie.
Jij had ook al een paar drankjes in je kraag liggen zeker mattie?
Ik ga naar huis.
pi_139822070
quote:
8s.gif Op zondag 11 mei 2014 03:53 schreef Iseau het volgende:
Hier was ik bang voor.

Sorry hoor, maar wie DOET dat dan ook op zo'n manier.
Wat is er?

Deze vrouw is gewoon eerlijk, zoals het hoort.

Die eerste dan.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:27:00 #144
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139822138
Maar TS, loop niet zo te emmeren. Tussen de regels door valt hier alleen maar te lezen hoe leuk je vriendje wel niet is, maar mevrouw mist zonodig iets. Begint voor het gemak op d'r dertigste al aan d'r midlifecrisis. Leuk dat je nog even wil gaan lopen puberen, maar stel je niet aan en grow the fuck up.

Linksom of rechtsom klink je als een onzeker puber en either way zul je zelf volwassen moeten worden. Door te kiezen voor die boy, of te kiezen voor andere mannen. Heeft geen flikker met vrijheid te maken maar met volwassen worden. Er zijn talloze generaties getrouwd zonder losbandige periode en ze zijn er vast niet heel veel minder van geworden.
Ik ga naar huis.
pi_139822197
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 04:54 schreef John5 het volgende:

[..]

Flikker toch op, die vent het slachtoffer :') Ik weet niet hoe jouw relaties werken, maar ik weet hoe mijn eega over dingen denkt, zou hij ook moeten weten. Haar dan zo als een botte lul voor het blok zetten slaat gewoon helemaal nergens op.

En trouwens, empathie, probeer het eens.
_O-

Gewoon "nee" zeggen, het blijft lastig natuurlijk.
pi_139822242
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:27 schreef nietzman het volgende:
Maar TS, loop niet zo te emmeren. Tussen de regels door valt hier alleen maar te lezen hoe leuk je vriendje wel niet is, maar mevrouw mist zonodig iets. Begint voor het gemak op d'r dertigste al aan d'r midlifecrisis. Leuk dat je nog even wil gaan lopen puberen, maar stel je niet aan en grow the fuck up.

Linksom of rechtsom klink je als een onzeker puber en either way zul je zelf volwassen moeten worden. Door te kiezen voor die boy, of te kiezen voor andere mannen. Heeft geen flikker met vrijheid te maken maar met volwassen worden. Er zijn talloze generaties getrouwd zonder losbandige periode en ze zijn er vast niet heel veel minder van geworden.
Lol in je leven willen hebben staat gelijk aan puberen?

Of hoe bedoel je dit?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:31:59 #147
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139822247
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Gewoon "nee" zeggen, het blijft lastig natuurlijk.
Dat is het toch ook, ik zou persoonlijk ook liever hebben dat m'n vriendin ja zou zeggen voor alle vrienden en familie en dan later zou bespreken om het nog wat uit te stellen.

Ik begrijp die reactie wel maar daarna had TS haar gevoel met haar partner moeten bespreken.
pi_139822322
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:31 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat is het toch ook, ik zou persoonlijk ook liever hebben dat m'n vriendin ja zou zeggen voor alle vrienden en familie en dan later zou bespreken om het nog wat uit te stellen.

Ik begrijp die reactie wel maar daarna had TS haar gevoel met haar partner moeten bespreken.
Wat is daar in godsnaam lastig aan?

Je hoeft niet als een bitch keihard NEE te roepen, gewoon uitleggend dat je er nog niet aantoe bent. Een beetje goede vriend begrijpt dat dan ook.
pi_139822392
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is daar in godsnaam lastig aan?
Ehm, dat zowel je vriend als jij keihard afgaan in bijzijn van familie en vrienden wellicht?
  zondag 11 mei 2014 @ 12:40:07 #150
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139822431
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hoeft niet als een bitch keihard NEE te roepen, gewoon uitleggend dat je er nog niet aantoe bent. Een beetje goede vriend begrijpt dat dan ook.
Lukt best als je met z'n tweetjes romantisch aan het dineren bent.

Als het tijdens een bowlingpartijtje met familie en de halve vriendinkring, en iedereen al euforisch "ja-ja-ja" staat te roepen en je vriend zit op z'n knie met een dikke ring...lijkt het mij toch lastig om dan nee te zeggen, of je moet ook heel de sfeer verpesten.

Ik ken koppels zat die al gekozen hebben om te trouwen maar nog geen datum hebben geprikt.

Maar ondertussen heeft TS al een maand gewacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')