Dat vind ik meer een jongensnaam (Teun). Teuntje een meisjesnaam, maar niet echt een mooie naam.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Teuntje is dan imo weer echt een meisjesnaam, Teun kan voor beiden toch?
Zo hebben alle kinderen in mijn vriends familie dezelfde voorletter, evenals de ouders. En idd inclusief een tweeling die dus regelmatig boetes voor elkaar thuisgestuurd krijgen, bij de bank maar met hun volledige naam staan geregistreerd (a la D.O.T. Achternaam) en elkaars sofinummer kregen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Murk Purk![]()
Net op de tweelingen FB: Djenna en Djaydee
(Ik vind dat zo dom, een tweeling dezelfde voorletter geven. Dat is echt vragen om problemen/gedoe.)
Ja. Dat klopt. Maar in Nederland niet.quote:
Mijn collega ging in het huis van haar broer wonen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:42 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zo hebben alle kinderen in mijn vriends familie dezelfde voorletter, evenals de ouders. En idd inclusief een tweeling die dus regelmatig boetes voor elkaar thuisgestuurd krijgen, bij de bank maar met hun volledige naam staan geregistreerd (a la D.O.T. Achternaam) en elkaars sofinummer kregen.
Max. 2 achternamen. Het is geen circus.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:09 schreef Poppedein het volgende:
Maar hoe zit dat dan met die dubbele achternamen na een huwelijk? Wordt mw Jansen de Vries die met meneer Hendriksen Pieters trouwt dan Mw Hendriksen Pieters - Jansen de Vries? En hun zoon dan evt weer Teun Hendriksen Pieters Jansen de Vries? Of mag je dan alleen Hendriksen en Jansen gebruiken?
Laurie ja, maar met de R moet ik aan t kruid denkenquote:Op zondag 18 mei 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik vind Lau.rie.r een leuke naam. Maar echt serieus iedereen aan wie ik het vertel lacht me een half uur uit
Overigens denk ik heel erg aan E.lin of Yr.sa of Ni.na voor een meisje.
Klopt ook wel, maar ik vind het voor een jongen leuk. Ik weet niet waarom. Maar hoe vaker ik het zeg, hoe leuker het word.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
Laurie ja, maar met de R moet ik aan t kruid denken
mijn nichtje heet i.r.saquote:Op zondag 18 mei 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik vind Lau.rie.r een leuke naam. Maar echt serieus iedereen aan wie ik het vertel lacht me een half uur uit
Overigens denk ik heel erg aan E.lin of Yr.sa of Ni.na voor een meisje.
Zeg je dat ook zo of zeg je ier.sa ? Want dat zou namelijk de uitspraak zijn die ik wil.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn nichtje heet i.r.saje hoort m heel weinig. Moest er wel aan wennen trouwens, in het begin.
Preciesquote:Op zondag 18 mei 2014 13:21 schreef Fee-nix het volgende:
Soort combi van Laurens en Rogier.
Y.rsa vind ik wel heel mooi. Apart, maar niet te raar.
met een korte iquote:Op zondag 18 mei 2014 14:09 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Zeg je dat ook zo of zeg je ier.sa ? Want dat zou namelijk de uitspraak zijn die ik wil.
Ik vind Karijn leuker dan Karlijn. De Karijn waarmee ik op school zat klonk ook echt anders dan Karlijn zonder l. Kortere ij, andere r.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:01 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb dat met k.arijn en k.alijn... Beide wel eens tegengekomen en dan denk ik steeds "waarom kun je geen Karlijn spellen?"
mag hoor, 't is ook niet mijn persoonlijke smaak. Noch kindquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |