Nu ging ik gister naar bed met een oud boekje waar ik vroeger (lees het jaar 1990-) veel in las, een boekje over onder anderen quatrijnen van nostradamus, daar was ik toen ook helemaal verslaafd aan en geloofde nog dat 1999 een werkelijk kwaad zich zou openbaren etc, maar goed toen geloofde ik ook nog hyperheilig in jezus etc. (naam van het boek "Profetieen voor het nieuwe millenium")
Nu ben ik al lang nogal kritisch op dit gebied mag ook bekend zijn.
Maar er viel mij iets op terwijl ik in die tijdlijn bladerde, alles kwam 100% overeen met wat er op dit moment in de wereld gebeurde inzake rusland-oekraine, sterker nog het werd in de grootste details besproken alleen stond als jaar: 1993 ezv, ik las door en herkende meer en meer.
Zelfs poetin word duidelijk de antichrist bestempeld, en daar mag ik het overigens 100% mee oneens zijn, (ik ben nogal ingelezen in de kwestie Rusland-oekraine) vreemd is het wel hoe dit allemaal exact tot in de puntjes beschreven werd.
Ik zal hier een opsomming doen van wat ik las (even overtiepen, en laat jullie daarna je eigen)
-
"De kwatrijnen centurie v,23 (The two contented ones will be united together,
When for the most part they will be conjoined with Mars:
The great one of Africa trembles in terror,
Duumvirate disjoined by the fleet.) worden vaak in verband gebracht met de twee bondgenoten, de verenigde staten en de voormalige sovjet unie, die via wapenbeheersingsovereenkomsten nader tot elkaar zijn gekomen. De verwijzing naar mars als de reden voor het bondgenootschap zou op een nucleaire non-proliferatieverdrag kunnen slaan. Met de geterroriseerde afrikaanse leider wordt mogelijk kolonel Ghadaffi van Libië bedoeld."
Hier zie ik persoonlijk overigens al het voorafgaande in, er word ook nog naar Irak gerefereerd in het boek maar dat laat ik weg omdat het niet met de tijdlijn van overeenkomst klopt, maar naar gebeurtenissen in de jaren 90 wijst. De situatie/assasinatie Libië was voor Poetin immers ook de druppel, en was na zijn poging tot druk van de ketel in Syrië de reden dat de zwarte vloot nu onder spreekwoordelijk vuur ligt. Maar het was nog niet interresant en duidelijk genoeg tot ik verder las;
-
"In Centurie IV,95 (The realm left to two they will hold it very briefly,
Three years and seven months passed by they will make war:
The two Vestals will rebel in opposition,
Victor the younger in the land of Brittany.) Is sprake van een periode van drie jaar en zeven maanden, die vóór het uitbreken van een oorlog zouden verstrijken. Dit zou betrekking kunnen hebben op een bondgenootschap tussen de VS en Rusland, gevolgd door een oorlog. In het kwatrijn wordt gesproken over 'twee vestaalsen'. Wat volgens Cheetham een verbastering van 'twee vazallen' (dus twee kleinere landen) kan zijn.
Mischien houdt dit verband met de gebeurtenissen die volgden op de ineenstorting van de Sovjet unie. Met de twee vazallen kan dan worden verwezen naar de twee kleinere republieken die nog steeds kernwapens bezitten.
In centurie III,95 (The law of More will be seen to decline:
After another much more seductive:
Dnieper first will come to give way:
Through gifts and tongue another more attractive.) Komt er een eind aan de islamistische wet die echter wordt vervangen door een veel minder aangename leer. Er is ook sprake van een russische rivier, de Dnjept, die door tongen ten onder gaat, Dit zou het einde kunnen betekenen van de pogingen om de Russische conflicten in vreedzaam overleg op te lossen gevolgd door een strijd om de macht in de voormalige sovjetunie -"
Bovenstaande lijken mij direct op de Rusland - oekraine zaak te richten, vooral het aangeven van Dnjept(dnieper) een rivier die van rusland tot oekraine loopt verwijst hier duidelijk naar.
Gifts and tongue is letterlijk wat hier gebeurd; aan de ene kant werpt europa leningen als gift, aan de andere kant is er een propaganda oorlog gaande aan alle kanten.
Wat de islamitische wet betreft is het ook geen geheim dat Rusland nogal in de clinch ligt met islamitische strijders uit omringende streken, daar is nu net even geleden toe gezworen dat het haar acties zou vergelden. Er word verder in het boek verwezen naar Armenische strijders.
-
"Nog altijd is het gevaar aanwezig dat de kernwapens die vroeger onder het centrale toezicht van Moskou stonden, nu zullen worden opgeëst door nieuwgevormde sovjetrepublieken als Azerbeidzjan, de Oekraïne en andere, op het moment dat zij zich uit het grotere verband losmaken."
Is de volgende allinea in het boek. Let dat dit allemaal onder 'Eind 1993' gezet is. Frappant niet?
Dat is nog niet alles.
-
"Een belangrijke rol speelt ook de 'Derde koning van het noorden' die volgens Nostradamus een Rus of een Duitser zou zijn. Nadat zijn bevolking zich bij hem heeft beklaagd, zal de koning de beperkingen tenietdoen die door zijn voorgangers zijn gesteld en bijna alles in de oude toestand herstellen."
Dit is een directe verwijzing naar Poetin, derde van de lijst Lenin-Stalin-
De beperkingen door zijn voorgangers verwijzen hierin meest waarschijnlijk naar de economische vernietiging van rusland via Yeltsin (westerse deals die rusland in armoede wierpen), en de Ideologische vernietiging via Gorbachev (laatste sovjet).
Poetin staat er bekend om dat hij de puinhopen van vooral de eerste weer wil repareren, en Rusland weer sterk wilt maken, toegevend dat Rusland veel armoede en corruptie kent overigens.
-
"1992" (go figure) "In Centurie vm, 17 brengen drie broeders de wereld in moeilijkheden, maar hun vijanden zullen de havenstad bezetten. Roberts ziet dit als een verwijzing naar een toekomstige wereldrevolutie, De broeders worden vaak aangezien voor de kennedy's" (tijdsgeest) "maar de term kan ook een verwijzing zijn naar de drie republieken van het nieuwe gemenebest dat al meteen werd geconfronteerd met het probleem van de zeggenschap en de controle over de Russische vloot, die in de havens van de zwarte zee lag. Honger, branden bloedvergieten en epidemieën maken de situatie nog ernstiger en zullen de kans op geweldadigheden en het risico van militaire coups vergroten."
Dit lijkt me duidelijk verder.
-
Nou wat denken jullie hiervan? Gigantische toevalligheid? Simpelweg iets dat al veel langer speelt en toen wat meer op de kaart lag? Of duidelijke voorspellingen die in de verkeerde jaartallen zijn gezet?
Ik vind het persoonlijk in iedergeval op zn minst vreemd hoe dik het er op ligt maar maak me absoluut geen illusies, immers kun je vaak voorspellingen wel overal over laten gaan in de draaikolk van conflicten. Alleen word het hier wel zeer specifiek genoemd, ik geloof allang niet meer in voorspellingen verder, laat staan dat ik mijn leven er naar inricht zoals ik 15 jaar geleden deed.
Toch leek het mij een onderwerp om hier even neer te tiepen.
Groeten- Baajguardian.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.