abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139693399
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:56 schreef iBenny het volgende:

[..]

ook al is het niet waar, je hebt toch een punt. Ik denk dat Nederland in Scandinavië ook vrij hoog scoort. Banden met Denemarken enzulks zijn niet verkeerd te noemen :7
Bij Anouk kregen we van alle scandinavische landen minstens 8 punten maar anouk was bekend in scandinavië, maar de muziek in Scandinavië (voor denemarken) is ongeveer hetzelfde als die van Nederland en daarom ruilen wij veel punten met elkaar.
Maar minstens 5 punten per scandinavië land = 25 + 8 van belgie (minstens) + 8 punten per baltic land = 24 = 57 punten minstens
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2014 @ 12:09:20 #252
163650 Greys
pi_139693495
Wat ik me nog afvroeg... even kijken of ik hier een samenhangend verhaal van kan maken zodat iemand me snapt...

- vakjuries kijken vrijdag mee naar de juryrehearsal en geven dan al (toch?) hun punten
- zaterdag gaan alle landen gebeld worden waarna je hun stemmen/punten één voor één op het scorebord ziet komen

Maar... bij die punten die je dán ziet... bij dat bellen (bjoetiefoel showww, congratulationsss!), zitten daar dan ineens de vakjurypunten van vrijdag BIJ geteld!?

En zo ja, hoe doen ze dat dan allemaal in godsnaam in een kwartier tijd?
Dus elk land moet de televotes verzamelen, die omzetten naar 10-9-8-7 punten etc. En dan kijken wat hun vakjury ook alweer had gegeven vrijdag, dat bij elkaar optellen, delen door twee en DAT wordt doorgebeld als totaal!???

Wie controleert in godsnaam bij alll die landen of dat echt wel goed gaat en ze niet zomaar wat doen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport donderdag 8 mei 2014 @ 12:11:58 #253
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139693600
Ik denk dat het om rang gaat ofzo? Maar ik heb het ook altijd vaag gevonden, die telling. Het zou veel eerlijker zijn als de vakjury en de televoting allebei apart punten konden geven, denk ik..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2014 @ 12:13:35 #254
163650 Greys
pi_139693655
STAAN WE AL TWEEDE BIJ DE BOOKIES!?!?!?!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2014 @ 12:13:57 #255
163650 Greys
pi_139693670
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het om rang gaat ofzo? Maar ik heb het ook altijd vaag gevonden, die telling. Het zou veel eerlijker zijn als de vakjury en de televoting allebei apart punten konden geven, denk ik..
Ik snap er na al die jaren nog steeds geen fuck van en dat maakt me bang dat het oneerlijk gaat :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:15:08 #256
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_139693843
Alles gaat tegenwoordig met enorm ingenieuze systemen. 50% van de stemmen komen van de jury die op vrijdag de dress rehearsal van de finale beoordelen. 50% van de stemmen komt van de kijkers.

Zaterdag worden alle stemmen gecontroleerd en geregistreerd en met een druk op de knop krijgt ieder land een ranking die is samengesteld uit de jurystemmen en de publieksstemmen. Krijgt Nederland van Frankrijk de meeste publieksstemmen en de minste jurystemmen, dan zullen we in de gepresenteerde ranking ergens in de midden staan. Na de finale wordt de ranking van zowel het publiek als de jury bekendgemaakt, dus je kunt ervan uitgaan dat ze er geen gekke dingen mee doen :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2014 @ 12:19:38 #258
163650 Greys
pi_139693889
quote:
Ah, het is dus idd zoals ik het dacht en schreef hierboven.
En dat moet allemaal binnen een kwartier :D _O-
Ik geloof nooit dat dat allemaal te controleren is. Maar goed :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139693924
De vakjury maakt een top 26 en de televoting,
als land Q 1ste is bij jury en 6de bij televoting maakt dat 7
als land F 3de is bij jury en 1ste bij televoting maakt dat 4.
Land F heeft minder punten dan Q, hoe minder punten je hebt hoe meer je gewild bent. Dus Land F krijgt 12 punten en Q 10 punten.
pi_139694007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:09 schreef Greys het volgende:
Wat ik me nog afvroeg... even kijken of ik hier een samenhangend verhaal van kan maken zodat iemand me snapt...

- vakjuries kijken vrijdag mee naar de juryrehearsal en geven dan al (toch?) hun punten
- zaterdag gaan alle landen gebeld worden waarna je hun stemmen/punten één voor één op het scorebord ziet komen

Maar... bij die punten die je dán ziet... bij dat bellen (bjoetiefoel showww, congratulationsss!), zitten daar dan ineens de vakjurypunten van vrijdag BIJ geteld!?

Dus elk land moet de televotes verzamelen, die omzetten naar 10-9-8-7 punten etc. En dan kijken wat hun vakjury ook alweer had gegeven vrijdag, dat bij elkaar optellen, delen door twee en DAT wordt doorgebeld als totaal!???

Wie controleert in godsnaam bij alll die landen of dat echt wel goed gaat en ze niet zomaar wat doen?
Maar alle punten komen bij de ebu binnen he ;) en die gaat ze dan ranken. Volgens mij ziet het land niet eens de televotes die gaan gewoon rechtstreeks naar de EBU en die zend dan een lijstje met de top 10 naar ieder land.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:23:38 #261
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_139694028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:09 schreef Greys het volgende:

Tegenwoordig met computers is dat natuurlijk een fluitje van een cent. En ik denk dat de landen zelf tegenwoordig helemaal niks meer zelf doen in dezen. En anders met een notaris er bij of zo. Ik vermoed dat alle resultaten tegenwoordig rechtsreeks bij de EBU binnenkomen, inclusief de individuele juryresultaten, en ook de televoting gaat rechtsreeks naar de EBU. De computer berekent in no-time de gecombineerde jury-resultaten per land, en dan het gecombineerde resultaat van jury en televoting per land.

Voor aanvang van de puntentelling is de uitslag tegenwoordig - achter de schermen - al bekend. Vroeger - toen er nog draaischijven op telefoons zaten (die je niet in je zak kon steken) - was het moment van bellen ook voor de organisatie het moment om kennis te nemen van de punten van een land. En werd de score echt bijgehouden.

De uitslag zou veel sneller bekend gemaakt kunnen worden. Maar dat zou ten koste gaan van 50 minuten spannende teevee.
Hey ho. Let's go!
pi_139694066
www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner

Betfair heeft alle vertrouwen in Estland, Letland, Belgie, Moldavie, Albanie en Portugal :D

btw als je van de 15 landen niet doorgaat moet je eigen toch best wel schamen..
pi_139694080
Een beroepsgokker zegt dat Nederland gaat winnen :o http://www.esfmagazine.nl/?p=17761
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:25:35 #264
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_139694106
En de jury-resultaten zijn dus al een avond van te voren bekend... :{w
Hey ho. Let's go!
pi_139694219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:25 schreef aarontje112 het volgende:
Een beroepsgokker zegt dat Nederland gaat winnen :o http://www.esfmagazine.nl/?p=17761
Ik ga volgend jaar ook geld inzetten, maar dan van 'welk land eindigt in de top 10', heel makkelijk, zet je geld in op Azerbaijan en italie
pi_139694274
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:27 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:

[..]

Ik ga volgend jaar ook geld inzetten, maar dan van 'welk land eindigt in de top 10', heel makkelijk, zet je geld in op Azerbaijan en italie
Ik heb in maart 2 euro op Nederland ingezet. Als ze winnen heb ik 60 euro :')
pi_139694305
Ik heb de halve finale niet kunnen zien en heb de odds ook niet gevolgd de afgelopen dagen, maar ik zie Nederland nu al op drie en bovenaan in de charts :o Wat is er gebeurd, een geweldig optreden neem ik aan?
pi_139694382
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:25 schreef aarontje112 het volgende:
Rob was al fan na het optreden in DWDD :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_139694402
Er zit een notaris of een afgevaardigde van de EBU bij de jury's... de jury's maken ieder afzonderlijk een ranking van 1-26 en die wordt dan samengevoegd tot een gezamenlijk juryresultaat van 1-26... daarnaast komt de televotelijst te liggen van 1-26... vervolgens worden die lijsten gecombineerd en dan komen de 10 landen met de laagste gemiddelde ranking van jury en televote naar voren... die krijgen dan de 12, 10, 8 etc punten en die zie je in de show... maar omdat die juryranking er al een dag ligt is het vrij eenvoudig te combineren en snel beschikbaar...

Oh wacht jullie waren er al uit :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139694414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:29 schreef Toposcoupe het volgende:
Ik heb de halve finale niet kunnen zien en heb de odds ook niet gevolgd de afgelopen dagen, maar ik zie Nederland nu al op drie en bovenaan in de charts :o Wat is er gebeurd, een geweldig optreden neem ik aan?
NL heeft alsnog Tiesto gestuurd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:32:30 #271
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_139694427
quote:
Inderdaad. Ikzelf ben ook pas overtuigd geraakt na het optreden dinsdag. O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_139694446
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah, het is dus idd zoals ik het dacht en schreef hierboven.
En dat moet allemaal binnen een kwartier :D _O-
Ik geloof nooit dat dat allemaal te controleren is. Maar goed :P
Komt goed schatje. Ze hebben tegenwoordig computers enzo, die kunnen dat heel snel uitrekenen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2014 @ 12:34:47 #273
163650 Greys
pi_139694515
Ok dank jullie, ik ben al best wel gerust gesteld door jullie posts :@ O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2014 @ 12:35:52 #274
163650 Greys
pi_139694553
quote:
Kijk, luister en huiver O+
Dit gebeurde afgelopen dinsdag:

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139694705
Ik zit nu op de uni in een stiltezaal zonder oortjes :'( Morgenavond ga ik er even goed voor zitten en beide halve finales terug bekijken. Ik ben zoooo benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')