Bij Anouk kregen we van alle scandinavische landen minstens 8 punten maar anouk was bekend in scandinavië, maar de muziek in Scandinavië (voor denemarken) is ongeveer hetzelfde als die van Nederland en daarom ruilen wij veel punten met elkaar.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:56 schreef iBenny het volgende:
[..]
ook al is het niet waar, je hebt toch een punt. Ik denk dat Nederland in Scandinavië ook vrij hoog scoort. Banden met Denemarken enzulks zijn niet verkeerd te noemen
Ik snap er na al die jaren nog steeds geen fuck van en dat maakt me bang dat het oneerlijk gaatquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het om rang gaat ofzo? Maar ik heb het ook altijd vaag gevonden, die telling. Het zou veel eerlijker zijn als de vakjury en de televoting allebei apart punten konden geven, denk ik..
Ah, het is dus idd zoals ik het dacht en schreef hierboven.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:15 schreef yorrick69 het volgende:
http://www.eurovision.tv/page/copenhagen-2014/about/voting
Maar alle punten komen bij de ebu binnen hequote:Op donderdag 8 mei 2014 12:09 schreef Greys het volgende:
Wat ik me nog afvroeg... even kijken of ik hier een samenhangend verhaal van kan maken zodat iemand me snapt...
- vakjuries kijken vrijdag mee naar de juryrehearsal en geven dan al (toch?) hun punten
- zaterdag gaan alle landen gebeld worden waarna je hun stemmen/punten één voor één op het scorebord ziet komen
Maar... bij die punten die je dán ziet... bij dat bellen (bjoetiefoel showww, congratulationsss!), zitten daar dan ineens de vakjurypunten van vrijdag BIJ geteld!?
En zo ja, hoe doen ze dat dan allemaal in godsnaam in een kwartier tijd?
Dus elk land moet de televotes verzamelen, die omzetten naar 10-9-8-7 punten etc. En dan kijken wat hun vakjury ook alweer had gegeven vrijdag, dat bij elkaar optellen, delen door twee en DAT wordt doorgebeld als totaal!???
Wie controleert in godsnaam bij alll die landen of dat echt wel goed gaat en ze niet zomaar wat doen?
Tegenwoordig met computers is dat natuurlijk een fluitje van een cent. En ik denk dat de landen zelf tegenwoordig helemaal niks meer zelf doen in dezen. En anders met een notaris er bij of zo. Ik vermoed dat alle resultaten tegenwoordig rechtsreeks bij de EBU binnenkomen, inclusief de individuele juryresultaten, en ook de televoting gaat rechtsreeks naar de EBU. De computer berekent in no-time de gecombineerde jury-resultaten per land, en dan het gecombineerde resultaat van jury en televoting per land.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:09 schreef Greys het volgende:
Wat ik me nog afvroeg... even kijken of ik hier een samenhangend verhaal van kan maken zodat iemand me snapt...
- vakjuries kijken vrijdag mee naar de juryrehearsal en geven dan al (toch?) hun punten
- zaterdag gaan alle landen gebeld worden waarna je hun stemmen/punten één voor één op het scorebord ziet komen
Maar... bij die punten die je dán ziet... bij dat bellen (bjoetiefoel showww, congratulationsss!), zitten daar dan ineens de vakjurypunten van vrijdag BIJ geteld!?
En zo ja, hoe doen ze dat dan allemaal in godsnaam in een kwartier tijd?
Dus elk land moet de televotes verzamelen, die omzetten naar 10-9-8-7 punten etc. En dan kijken wat hun vakjury ook alweer had gegeven vrijdag, dat bij elkaar optellen, delen door twee en DAT wordt doorgebeld als totaal!???
Wie controleert in godsnaam bij alll die landen of dat echt wel goed gaat en ze niet zomaar wat doen?
Ik ga volgend jaar ook geld inzetten, maar dan van 'welk land eindigt in de top 10', heel makkelijk, zet je geld in op Azerbaijan en italiequote:Op donderdag 8 mei 2014 12:25 schreef aarontje112 het volgende:
Een beroepsgokker zegt dat Nederland gaat winnenhttp://www.esfmagazine.nl/?p=17761
Ik heb in maart 2 euro op Nederland ingezet. Als ze winnen heb ik 60 euroquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:27 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
[..]
Ik ga volgend jaar ook geld inzetten, maar dan van 'welk land eindigt in de top 10', heel makkelijk, zet je geld in op Azerbaijan en italie
Rob was al fan na het optreden in DWDDquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:25 schreef aarontje112 het volgende:
Een beroepsgokker zegt dat Nederland gaat winnenhttp://www.esfmagazine.nl/?p=17761
NL heeft alsnog Tiesto gestuurd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:29 schreef Toposcoupe het volgende:
Ik heb de halve finale niet kunnen zien en heb de odds ook niet gevolgd de afgelopen dagen, maar ik zie Nederland nu al op drie en bovenaan in de chartsWat is er gebeurd, een geweldig optreden neem ik aan?
Inderdaad. Ikzelf ben ook pas overtuigd geraakt na het optreden dinsdag.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:29 schreef Toposcoupe het volgende:
Ik heb de halve finale niet kunnen zien en heb de odds ook niet gevolgd de afgelopen dagen, maar ik zie Nederland nu al op drie en bovenaan in de chartsWat is er gebeurd, een geweldig optreden neem ik aan?
Komt goed schatje. Ze hebben tegenwoordig computers enzo, die kunnen dat heel snel uitrekenen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah, het is dus idd zoals ik het dacht en schreef hierboven.
En dat moet allemaal binnen een kwartier![]()
Ik geloof nooit dat dat allemaal te controleren is. Maar goed
Kijk, luister en huiverquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:29 schreef Toposcoupe het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |