abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6303653
Zaterdag maar weer gaan schuiven in de GWK
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6303689
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 00:03 schreef OneSoul het volgende:
Wat is de GWK ?
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_6303789
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 00:05 schreef EminemRulezz het volgende:

[..]

Wat is de GWK ?

Grens Wissel Kantoor
Als je dan toch op een forum aan het spammen ben, doe het dan goed!!! [b][url=http://www.forumspam.tk]http://www.forumspam.tk/[/url][/b][br] Shoarma? JA! In [b][url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/245449/4/25]Het Grote Shoarma Topic[/url][/b]
pi_6303847
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 00:03 schreef OneSoul het volgende:
Dus : Zaterdag maar weer gaan schuiven in de Grens Wissel Kantoor
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_6303910
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 00:17 schreef EminemRulezz het volgende:

[..]

Dus : Zaterdag maar weer gaan schuiven in de Grens Wissel Kantoor

Gelukkig ben jij even dom als Marshall Matters

On topic:

Tori will have band with her for this tour

She will be joined onstage by Jon Evans on bass and Matt Chamberlain on drums and percussion. Interestingly, there will be no guitar player on this tour!

Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6304955
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 00:20 schreef OneSoul het volgende:

Interestingly, there will be no guitar player on this tour!

Nou ja... Dat is dus altijd nog drie keer zoveel instrumenten als bij het vorige concert

Dat was wel wel erg mooi, maar ik weet niet of ik deze keer ga..... Zal dan vooral van de prijs van de kaartjes afhangen.....

woensdag 16 oktober 2002 @ 09:33:19 #7
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_6306465
Ik zie maar verdomd weinig op de ticketservice en gwk-sites.. ook niet bij de voorverkopen op zaterdag..

Maar ik heb nog (on)officiele tourlijsten gezien van europa.. Ik wil zekers dit jaar ook belgie (was gaaf vorig jaar) en parijs aandoen. En als ze ook niet te diep duitsland in gaat, daar ook nog 1 a 2 concertjes

( * JayTaph is torifiel )

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_6307800
Tori Amos *zwijmel*
She rules. Hopen dat ik mag gaan. Ik wil haar echt een keer Live zien.
pi_6308005
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 09:33 schreef JayTaph het volgende:
Ik zie maar verdomd weinig op de ticketservice en gwk-sites.. ook niet bij de voorverkopen op zaterdag..
Wees gerust, dat komt wel goed. Word vandaag of uiterlijk morgen allemaal precies bekend

Edit: Het staat zelfs al op de site van de Ahoy:

Tori Amos & support act

Datum:
20/01/03

Prijs:
€ 37,50 / € 35,- / € 32,50 excl. servicekosten

Tijden:
Aanvang: 20.00 uur

Organisator:
Mojo Concerts

Kaartverkoop
Kassa van Ahoy Rotterdam: 0900BelAhoy / 0900 2352469, 45 eurocent pm
Openingstijden kassa van Ahoy': ma t/m za 10.00-16.00 uur.
Ticket Service 0900 300 1250, 45 eurocent pm, www.ticketservice.nl
151 grotere Postkantoren
33 GWK Stationskantoren
12 grote VVV-kantoren
Bekende voorverkoopadressen

wel weer prijzig

pi_6311084
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 11:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

wel weer prijzig

In vgl met Prince??
pi_6311394
Ik vind Tori Amos ook erg mooi,. dan bedoel ik haar stem natuurlijk! Zow.. ik dacht leuk een concert van haar.. wil ik ook wel n keertje heen.. maar wel een beetje duur!!!!!!!!! beetje jammer...
pi_6311753
quote:

[..]

On topic:

She will be joined onstage by Jon Evans on bass and Matt Chamberlain on drums and percussion. Interestingly, there will be no guitar player on this tour!

Uhm wie is hier nou dom ???
pi_6311762
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 13:59 schreef OneSoul het volgende:

In vgl met Prince??

Nee dat niet. Maar ik heb d'r al eens gezien en vind het niet weer 40 euro waard om d'r te gaan zien.
pi_6312714
En het mailtje van Mojo:
quote:
Hallo Bart,

Tori Amos komt weer! Na haar verbluffende concert vorig jaar november in Amsterdam, doet de populaire zangeres volgend jaar op maandag 20 januari eenmalig Ahoy' Rotterdam aan.

Dit concert is een perfecte gelegenheid om kennis te maken met het nieuwe songmateriaal van Tori Amos. Op 28 oktober verschijnt haar nieuwe album Scarlet's Walk: een persoonlijk album waarop Scarlet (lees Tori) tijdens een reis door Amerika veel over het land, maar nog meer over zichzelf ontdekt.

Ook haar bekende nummers zal Tori Amos ongetwijfeld tijdens dit concert ten gehore brengen.

Echte Tori fans weten wat zij te doen staan dit weekeinde

TORI AMOS & BAND + support act
Ahoy' - Rotterdam
Maandag 20 januari 2003
Entrée: EURO 37,50, EURO 35,-, EURO 32,50 (exclusief servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur

Kaartverkoop begint zaterdag 19 oktober om 10.00 uur door Ticket Service
via de grotere postkantoren, VVV's en GWK's, 0900-300.1250 (45 cpm),
http://www.ticketservice.nl, de bekende voorverkoopadressen en kassa zaal.

Let op: voor dit concert zijn alleen zitplaatsen beschikbaar.

zaterdag 19 oktober 2002 @ 00:07:08 #15
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6358584
Ik ga morgen kaartjes regelen mits ze wel rolstoelplaatsen hebben want als ik dan ga wil ik haar zien ook Echt een fantastische stem het geld meer dan waard vind ik Ongelooflijk goeie pianist ook wil ik wel een keer meemaken En het is wel weereens tijd voor een concertje
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_6361791
Ik ga niet denk ik... Ik heb haar vorig jaar in Brussel gezien, en ik denk niet dat het nog een keertje zo mooi word (zeker niet in Ahoy...). En ik heb geen vervoer van uit Friesland op maandag en dan word het wel een heel duur kaartje incl trein... . Maar wel jammer...
pi_6361818
Hier ga ik zeker naar toe. Heb haar altijd al een keer live willen zien. Binnenkort ook al naar Coldplay, dus ik ben weer helemaal gelukkig.
Experimenting technological differences
pi_6361856
Ik zal dit zeker niet missen!!!
Tori
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_6361900
quote:

[..]

On topic:

Moet Matt niet helpen bij Fiona Apple's nieuwe album?

pi_6361916
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:14 schreef Tranceptor het volgende:

Moet Matt niet helpen bij Fiona Apple's nieuwe album?

Blijkbaar effe niet. Hij moet ook z'n brood verdienen.
pi_6361986
Welke rang is relaxt om te zitten en heb je nog een keuze als je bij de GWK kaartjes gaat halen?
Want ik heb eerder kaartjes gehaald en toen belande ik achterin Ahoy helaas?

Is de duurste ring de zitplaatsen in de arena dan?
Laat het me even zo snel mogelijk weten.
Thanks.

Burned 2 the Soul Copyright by Dagwaarde
pi_6362016
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:32 schreef soulburn het volgende:
Welke rang is relaxt om te zitten en heb je nog een keuze als je bij de GWK kaartjes gaat halen?
Eerste rang. Zijn veldkaartjes, zit je (ligt eraan hoe snel je bent) dicht bij en recht voor het podium.
quote:
Want ik heb eerder kaartjes gehaald en toen belande ik achterin Ahoy helaas?
Dan was je dus veel te laat bij het kopen van je kaartje. Heeft er niks mee te maken waar je het koopt. Dat gaat via een centraal systeem.
quote:
Is de duurste ring de zitplaatsen in de arena dan?
Jah.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:39:12 #23
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6362040
k Zit nog even heel hard te twijfelen... 32,50 ex. reservering is niet niets, ik ben geen mega-fan van haar ofzo, maar het is wel weer leuk genoeg om eens gezien te hebben
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:46:45 #24
81 JayTaph
pi_6362111
op het veld rij 22 heeft jaytaph 4 stoelen gereserveerd om 10:01 :-)
No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_6362167
Okay thanks Calvobbes,

Ik heb zojuist via www.ticketservice.nl 2 kaartjes 1ste rang gekocht.
Samen met een vriendin zal ik er dus zijn.
Ik kan nu al niet wachten.

Misschien een idee voor een fokmeeting?

Edit:

De rijen en stoelen zijn wel benummerd dus, heeft het dan wel zin om naar voor te stormen want als de stoelen en rijen genummerd zijn kan ik wel vooraan gaan zitten maar heeft dat geen zin dus.

Oh ja, ik heb stoelen 11 en 12 op rij 21. Jammer dat dat toch een beetje naar achteren is helaas.

Edit: rijnummer verbeterd.

[Dit bericht is gewijzigd door soulburn op 19-10-2002 13:37]

pi_6362265
Heb kaartjes voor rang 1, rij 15.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 12:23:41 #27
81 JayTaph
pi_6362366
Neuh.. dan zit je nog best goed hoor... Helemaal vooraan wil je niet zitten ivm hoogte van het podium en de haffel mensen die heel irritant voor de frontline kunnen lopen...

Maar dan voorspel ik alvast dat er 2 vrouwen en 2 manen langs je zullen zitten, want ik heb stoel 7 t/m 10 :-) :-)

pi_6362522
hmm weird, heb duurste kaartjes a 37,50 die dus arenastoeltjes moeten zijn, maar in pl v rang 1 staat er ring 1 op de kaartjes (bij jullie ook?)

Heb iig rij 18

pi_6362533
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 10:55 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik ga niet denk ik... Ik heb haar vorig jaar in Brussel gezien, en ik denk niet dat het nog een keertje zo mooi word (zeker niet in Ahoy...). En ik heb geen vervoer van uit Friesland op maandag en dan word het wel een heel duur kaartje incl trein... . Maar wel jammer...
Brussel was formidastisch, stukken beter dan Amsterdam.

<over the rainbow>

pi_6362977
Lachen hoeveel fokkers erheen gaan.

Ik heb straks een foutje gemaakt ik zal op rij 21 zitten stoel 11 en 12 niet rij 22 zoals eerder vermeld dus.

Misschien kunnen we met zo'n grote delegatie wel een FOK! vipzaal/behandeling krijgen.

pi_6363033
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Blijkbaar effe niet. Hij moet ook z'n brood verdienen.

da's allang af
zag matt nog met garbage in Brussel vorig jaar
pi_6366313
Nou heb ik vanochtend 2 kaartjes besteld, maar ik heb nog steeds geen bevestigins e-mailtje gehad. Heb ik nou wel een bewijs dat ik die kaartjes gereserveerd heb of ben ik nu gewoon de lul? Hoop 't niet, want de kaartjes voor de eerste rang zijn al uitverkocht.
pi_6366360
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:41 schreef IM_Barney het volgende:
Nou heb ik vanochtend 2 kaartjes besteld, maar ik heb nog steeds geen bevestigins e-mailtje gehad. Heb ik nou wel een bewijs dat ik die kaartjes gereserveerd heb of ben ik nu gewoon de lul? Hoop 't niet, want de kaartjes voor de eerste rang zijn al uitverkocht.
ik heb ooit eens via die site gereserveerd en ok al las ik een bevestiging op de site, een paar dagen later belde een dame om te vertellen dat het was uitverkocht en de site niet echt een garantie was...

dus ik ga steeds naar GWK

pi_6366741
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:53 schreef soulburn het volgende:

heeft het dan wel zin om naar voor te stormen want als de stoelen en rijen genummerd zijn kan ik wel vooraan gaan zitten maar heeft dat geen zin dus.

Nee. In principe zou je om 19.55 naar binnen kunnen lopen en dan gewoon op je stoel gaan zitten!

Maar als iedereen dat doet ben je nog pas om 20.30 of later binnen. Dus wel op tijd zijn, maar je hoeft niet te gaan dringen!

quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:41 schreef IM_Barney het volgende:
Nou heb ik vanochtend 2 kaartjes besteld, maar ik heb nog steeds geen bevestigins e-mailtje gehad.
Ik durf er eik niks met 100% zekerheid over te zeggen. Maar als je een bevestigingscherm hebt gezien met welke kaartjes je hebt besteld en jouw naam en adres dan zou het goed moeten zijn. Die mail is niet van belang! Maar ik zou wel zsm naar een GWK of ander verkooppunt te gaan!!!
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:46 schreef OneSoul het volgende:

ik heb ooit eens via die site gereserveerd en ok al las ik een bevestiging op de site, een paar dagen later belde een dame om te vertellen dat het was uitverkocht en de site niet echt een garantie was...

Dat was een tijd terug idd zo. Toen diende je eik alleen maar een "verzoek" in om kaarten te reserveren.
Met het systeem dat ze nu hebben reserveer je direct kaarten en kun je dus niks meer reserveren als het uitverkocht is! Niet dat dit nu briljant is, bij drukke vvk is de website slecht bereikbaar of erg traag, maar het is wel veel beter dan in het begin!
pi_6392600
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 19:22 schreef calvobbes het volgende:

Ik durf er eik niks met 100% zekerheid over te zeggen. Maar als je een bevestigingscherm hebt gezien met welke kaartjes je hebt besteld en jouw naam en adres dan zou het goed moeten zijn. Die mail is niet van belang! Maar ik zou wel zsm naar een GWK of ander verkooppunt te gaan!!!

Heb vanochtend gelijk de ticketservice gebeld en je had (gelukkig) gelijk. M'n kaarten waren gewoon gereserveerd en liggen nu veilig bij me thuis.
pi_6519317
Ik ga met mn lief

zaterdag 11 januari 2003 @ 21:52:57 #38
44350 psychogirl
I Come In Peace
pi_7844630
Ik ga ook!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt super... hier wacht ik al zoooo lang op! Ik haar!!

Zit helaas wel heel ver weg hahaha maar ja... als ik er maar ben, vind ik alles prima!!

When I was little I had a robot, I gave him power and made him God. But he soon betrayed me, made me cry, killed all my toys, he let them die
  maandag 13 januari 2003 @ 17:21:40 #39
32740 Luka
Schop kont!
pi_7876390
Zondag 19-01 in Brussel, ff lekker helemaal genieten.
It's my world...you're just livin' in it!!!
  vrijdag 17 januari 2003 @ 00:05:30 #40
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7943066
Ik vind dat Transeptor dat mooi bekeken heeft Ik ben er dus ook wat gaat dat tochweer snel allemaal ben zeer benieuwd wat ik tot nu toe live zag heeft iig veel indruk gemaakt Dit weekend veel draaien van Amos heb bijna alle albums nu maar weet nog niet van elk nummer gelijk hoe het heet enzo. Wou eerst dat album met veel live nummers nog erbij kopen maar dacht nee ik wil onbevooroordeeld ernaar toe Heb ze ook voorprogramma? An Pierle ofzo? Ik verwacht het niet eigenlijk.

Oh en as ze me zoeken ik ben die gozer in een rolstoel die lijkt op die gast in m'n icoon(bril maar ff afgedaan) met lang haar die zit te genieten

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 17-01-2003 00:11]

pi_7969907
Dankzij KingShakur gaat ik ook! Toch! * Man_in_a_Shed heeft er stiekem toch wel heeeeel veel zin in. Rij 18 dus. Prima toch? Wel volgende dag werkbrespreking, maar ach. Dan ben ik wel weer fit! Het is idd wel weer prijzig, maar aangezien ik maar 1x per jaar naar een duur concert ga, vind ik dat het moet kunnen. Wie weet wanneer ze weer komt. Maar oh wat heb ik getwijfeld. Nu maar hopen dat de setlist iets beter is dan de vorige keer in Amsterdam, die setlist vond ik iets te 'ontoegankelijk'.

* Man_in_a_Shed droomt weg bij de gedachte aan Brussel....

pi_7969940
Jammer dat ik geen tijd/geld/kaartje heb.
Nu heb ik haar nog niet gezien.
For great justice!
pi_7972289
W0000T! Ik ben er ook bij
(6e rij.. is dat dichtbij?)
  maandag 20 januari 2003 @ 00:38:42 #44
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7998625
Zo ik ben er klaar voor laat Scarlet maar komen Heb nog even alles geluisterd en de titels van de nummers die ik ken een beetje uit m'n hoofd geleerd want wil graag tijdens het concert een beetje weten wat ik hoor zegmaar

*spannend*

maandag 20 januari 2003 @ 01:25:17 #45
32740 Luka
Schop kont!
pi_7999226
Net terug uit Brussel en wat was ze weer goed!
Iedereen die gaat vanavond veel plezier en neem maar een lekkere trui mee want de 100% kippenvel-garantie is wederom inbegrepen!!!!!!!
It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_8000884
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 16:54 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
W0000T! Ik ben er ook bij
(6e rij.. is dat dichtbij?)
Lijkt me wel.. ik zit op rij 18 (maar da's nog okee).
pi_8002564
Rij 14, stoel 59 en 60

Hmmm vraag we af of we niet een tikje erg naar rechts zitten?

Hoest met de andere torifielen, al kriebels?

pi_8003021
Hier wel. Ik ben een beetje angstig dat ik het niet op tijd red. Ik moet om 5 uur uit Friesland vertrekken, dus iedereen ff voor me duimen dat er geen files tegenkomen onderweg. Moet ook nog even met Kingshakur meeten voor de kaartjes.. dat word krap! Maar wil het voorprogramma niet missen. Howie Day krijgt overal erg goeie recensies, dus ben heel benieuwd. Setlist van gisteren van Brussel zag er erg goed uit. Ben wel erg bezorgd over het geluid trouwens. Iedereen op het 'Dent review' forum klaagt over het feit dat de bas en de drums soms de piano overstemmen. En met die galmbak van Ahoy... nou ja, afwachten maar.

* Man_in_a_Shed heeft er wel zin in in ieder geval. Nog een laatste keer de cd draaien en dan ben ik er wel klaar voor.

maandag 20 januari 2003 @ 22:38:44 #49
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_8015875
Zow, net ff gebeld door mn vriendin; en ik heb Cornflake Girl mee kunnen luisteren; klonk goed en betekent in elk geval dat ze niet alleen maar nieuwe nummers heeft gespeeld

Verder weet ik niks..

Till I Feel Something!
  dinsdag 21 januari 2003 @ 00:44:33 #50
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8018930
Ik wel was perfect! Eerste nummer na t begin met wampom prayer had ik ff wat zo prachtig Verder gewoon erg genoten goed gevarieerd tussen nummers van verschillende albums. Ik zat op de eerste ring maar wel precies in het midden vond het geluid gewoon goed piano was goed te horen al waren de bas en drums idd net beter te horen. Vond het wel heel jammer dat ik Tori Amos gewaad maar vooral gezicht zo goed als niet kon zien, heeft iemand foto's

Vond het overigens wel een beetje overdreven dat je (zogenaamd) voor de veiligheid nieteens een plastic flesje mee mocht nemen (tssk) magoed.

Voorprogramma weinig van gehoord was laat (en dat uit Arnhem MiaS het nog gered? ) vond t niet zo heel bijzonder maar aan t applaus wat ie kreeg was men wel tevreden erover. Hoop nieuwe nummers gehoord die ik echt wil hebben zo maareens Boys for Pele bestellen denk ik T is To Venus and Back geworden die wou ik eerst al kopen maar dacht nee eerst naar t concert(2e CD is live dus maar dat is bekend bij de meesten neem ik aan

Een van de beste zangeressen van deze tijd al zal misschien niet iedereen t daarmee eens zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 21-01-2003 00:50]

pi_8019139
Ook net terug uit Rotterdam. Zoals al voorspeld door Man_in_a_Shed toch eigenlijk net iets teveel op de voorgrond dreunende bas (oa door een niet echt geïnspireerde Cornflake Girl heen). Het middenstuk waarin alleen Tori en haar vleugel centraal stonden was werkelijk prachtig, vooral haar cover van Lovesong van the Cure .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_8021320
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 00:53 schreef Litpho het volgende:
Het middenstuk waarin alleen Tori en haar vleugel centraal stonden was werkelijk prachtig, vooral haar cover van Lovesong van the Cure .
Ja, een van mijn favoriete nummers van de avond denk ik. Al was ik ook best tevreden met Cornflake Girl trouwens. Maar van mij mogen de bassist en de drummer (ook al was ie wel goed) van mij volgende keer wel wegblijven .

Precious Things was ook geweldig. Opvallend veel ouder werk trouwens, Caught a lite sneze, Little Amsterdam, Talula, China, Crucify, Take to the Sky (?), Cornflake Girl, Past the Mission, Horses (zonder Beaty Queen..), Playboy Mommy (geloof ik), Bliss, Cooling.. heb ik ze nu allemaal? Flink wat in ieder geval. Nieuwe nummers klonken ook prima. Vooral bij Wednesday waren de drums wel goed.

Alleen qua zaal hoef ik niet weer Ahoy. Het deed zijn naam als sfeerloze galmbak wel eer aan . Maar ja, het mooie decor deed dan wel weer veel goed.

Enig ander minpuntje waren de twee 'liefhebbers' voor mij die op de meest curieuze momenten begonnen mee te klappen of hysterisch naar Tori te zwaaien. Wel schattig, maar het was wel een beetje te op sommige momenten .

Maar verder ben ik dik tevreden met het concert. Brussel was nog veel beter, vooral qua geluid en sfeer. Iets intiemer. Maar ik vond dit ook zeker wel de moeite waard. Howie Day helaas gemist, kwam net met de laatste noot binnen . Maar Tori geluikkig wel gezien. KingShakur, bedankt voor de kaartjes! Voor de tweede maal dus. Ik zal zo de setlist even opduiken van de Dent of zo .

pi_8021375
Setlist

Wampum Prayer (mooi )
a sorta fairytale
Little Amsterdam
Caught A Lite Sneeze (drums werkten hier wel goed!)
Crucify (vervelende bassist.. piano was soms niet echt goed te horen)
Pancake (gaaf!)
Horses
Cornflake Girl (Ik vond hem goed. Mis alleen wel de acoustische gitaar en het gefluit )
Wednesday

Band leaves

China
Lovesong (cover van de the Cure dus, ge-wel-dig)
Cooling

Band returns

Amber Waves
Concertina
Bliss (vind ik mooiste nummer van Venus denk ik)
Take To The Sky
Precious Things
I Can't See New York
Iieee (bijna exact als het album. Wel weer heel gaaf)

1st Encore

Talula
Past The Mission

2nd Encore

Sweet Sangria
Playboy Mommy

pi_8021486
Howie Day (voorprogramma) was echt super geweldig Wat een schatje
Ik zit nog helemaal in de sferen... Ze was echt geweldig en Love Song was idd. super mooi.. alles was gewoon supermooi . Wat me trouwens opviel was dat ik China op cd eigenlijk minder mooi vind, dan live
(ook leuk: ik heb een stok van de drummer )
pi_8023401
Persoonlijk vond ik dat vooral de drums enige malen de rest overstemde, maar als devoot torifiel was ik erg tevreden met haar optreden. Ze speelde erg lang ( 2 uur en een kwartier) en ontzettend goed. Hoge kippenvel-factor vooral bij Little Amsterdam, Pancake, China, Precious Things en Ieeee

Een ander leuk punt vond ik dat het niet zo'n promo-optreden was voor haar nieuwe album. Ze speelde er eigenlijk maar weinig van. Een ander opmerkelijk iets was dat ze van album naar album switchde maar het slecht ontvangen cover-album Strange Little Girls ( met o.a. covers van I don't like Mondays en Time van Tom Waits)oversloeg. Ik had toch best het, naar mijn mening sublieme Time, willen horen Ik was overigens weinig onder de indruk van Cooling, beetje mat gespeeld. Een andere teleurstelling was het ontbreken van één van Tori's mooiste nummers van haar laatste album : Golddust.

Ik zet hieronder ff voor mensen die haar albums nog niet hadden welk album bij welk nummer hoort, misschien handig in de cdzaak.

quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 09:32 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Setlist

Wampum Prayer (mooi ) Scarlets Walk
a sorta fairytale Scarlets Walk
Little Amsterdam Boys from Pele
Caught A Lite Sneeze Boys from Pele
Crucify Little Earthquakes
Pancake Scarlets Walk
Horses Boys from Pele
Cornflake Girl Under the Pink
Wednesday Scarlets Walk

Band leaves

China Little Earthquakes
Lovesong geen idee, in ieder geval Cure-cover
Cooling UK Limited edition van het nummer Spark van From The Choirgirl Hotel

Band returns

Amber Waves Scarlets Walk
Concertina To Venus and Back
Bliss To Venus and Back
Take To The Sky Winter US Maxi-single, Winter komt van Little Earthquakes
Precious Things Little Earthquakes
I Can't See New York Scarlets Walk
Iieee From The Choirgirl Hotel

1st Encore

Talula Boys from Pele
Past The Mission Under the pink

2nd Encore

Sweet Sangria Scarlets Walk
Playboy Mommy From The Choirgirl Hotel

Nog een vraagje:

Moet Matt Chamberlain niet de studio in met Fiona Apple voor haar nieuwe album?

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 21-01-2003 16:40]

pi_8025555
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 09:44 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Wat me trouwens opviel was dat ik China op cd eigenlijk minder mooi vind, dan live
Ik dacht echt precies hetzelfde toen ze dat nummer aan het spelen was Op de cd skip ik hem meestal, maar live klonk het werkelijk prachtig!

Verder vond ik in sommige nummers de bas en drums ook iets te hard en vervormd klinken. Je kon ook duidelijk merken dat Ahoy geen geweldige akoestiek heeft, maar desondanks vond ik het toch een ontzettend mooi concert!

Howie Day was ook erg goed, vond het alleen jammer dat je iedereen er continu doorheen hoorde praten. Hij had zeker wat meer aandacht verdiend.

Hoe duur waren die kaartjes voor de arena trouwens? Ik had op internet de duurste kaartjen besteld (37,50), maar ik zat gewoon op ring 1

pi_8025622
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:28 schreef IM_Barney het volgende:
Hoe duur waren die kaartjes voor de arena trouwens? Ik had op internet de duurste kaartjen besteld (37,50), maar ik zat gewoon op ring 1
¤ 32,50 ex servicekosten
pi_8025926
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:28 schreef IM_Barney het volgende:

Howie Day was ook erg goed, vond het alleen jammer dat je iedereen er continu doorheen hoorde praten. Hij had zeker wat meer aandacht verdiend.

Ik vroeg me vooral af wat ie zelf nog deed. Hij speelde geen gitaar, je hoorde de gitaar gewoon doorspelen terwijl ie zelf niet speelde. Hetzelfde gold voor het zingen en het tikken op zijn gitaar. Alleen het eerste nummer en het enelaatste nummer deden werkelijk iets, de andere breiden verder (zoals als het nederlandse voetbalelftal bij vlagen kan breien) op het concept van de twee goede nummers. Ik vond het eigenlijk behoorlijk mager, snap niet dat er mensen zeggen dat er beter naar geluisterd moest worden. Ik vond overigens dat er juist vrij weinig mensen doorheen praten, misschien ben ik andere concerten gewend.

Het enige wat me enigzins irriteerde is een mevrouw voor me die de hele tijd met dr klauwen aan me moest zitten om dr jas te verleggen ( waar is die garderobe voor he ?), een mevrouw en meneer achter me die zaten te roken en de rook in mn oren bliesen en ten slotte een mevrouw die schuin achter ons zat en mee zat te jengelen ( playbacken zoals ik is ook zo leuk voor de rest).

pi_8026265
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:48 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vroeg me vooral af wat ie zelf nog deed. Hij speelde geen gitaar, je hoorde de gitaar gewoon doorspelen terwijl ie zelf niet speelde. Hetzelfde gold voor het zingen en het tikken op zijn gitaar.
Hij had, als ik het goed gezien (en gehoord) heb een phrasesampler voor zich op de vloer liggen zodat hij live kleine stukjes kon opnemen en weer afspelen zodat hij effectief met zichzelf kon spelen. Dat durf ik niet echt niets te noemen, sterker nog, dat is best knap gedaan.
pi_8026398
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 14:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hij had, als ik het goed gezien (en gehoord) heb een phrasesampler voor zich op de vloer liggen zodat hij live kleine stukjes kon opnemen en weer afspelen zodat hij effectief met zichzelf kon spelen. Dat durf ik niet echt niets te noemen, sterker nog, dat is best knap gedaan.

Ik dacht ook dat ie dat deed ja, maar de ene keer zag je hem wel weer meespelen en de volgende keer niet. Er kwam ook een keer een andere gitaar in zijn muziek voor en dat was zeker weten niet die van hem...

Af en toe leek het alsof ie over een band heenspeelde en zong....

Ik blijf mn twijfels hebben, maar goed voordeel van de twijfel dan omdat ie in het voorprog van Tori stond

pi_8026471
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 14:10 schreef Tranceptor het volgende:
Ik dacht ook dat ie dat deed ja, maar de ene keer zag je hem wel weer meespelen en de volgende keer niet. Er kwam ook een keer een andere gitaar in zijn muziek voor en dat was zeker weten niet die van hem...

Af en toe leek het alsof ie over een band heenspeelde en zong....

Nou heb ik maar de helft van zijn optreden gezien (NS ) dus je zou gelijk kunnen hebben. Het deel wat ik gezien heb was IMHO te doen met sampler.
quote:
Ik blijf mn twijfels hebben, maar goed voordeel van de twijfel dan omdat ie in het voorprog van Tori stond
Ik was de naam van het voorprogramma ook al weer vergeten, dus het soort indruk om Tori concurrentie aan te doen heeft hij in ieder geval niet achtergelaten.
pi_8026573
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 14:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Echt knap hoe hij in z'n eentje een compleet nummer stukje voor stukje opbouwde. Ik had nog nooit iemand zoiets zien doen en heb echt met verbazing zitten kijken. Het waren trouwens nog erg mooie nummers ook!
quote:
op dinsdag 21 januari 2003 13:31 schreef Litpho het volgende:
¤ 32,50 ex servicekosten
Das mooi kut dan.
Ben ik weer lekker genaaid
pi_8027001
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 14:13 schreef Litpho het volgende:
Ik was de naam van het voorprogramma ook al weer vergeten, dus het soort indruk om Tori concurrentie aan te doen heeft hij in ieder geval niet achtergelaten.
Ken maar weinig artiesten die dat uberhaupt in hun mars hebben
pi_8029975
De merchandise was trouwens wel achterlijk duur
pi_8036096
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 14:13 schreef Litpho het volgende:
Het getuigt wel van lef om voor haar in het voorprogramma te staan... een heel publiek dat eigenlijk niet voor jou komt, en dan toch nog heel wat mensen mee krijgen. Toen die gozer begon had ik ook zoiets van, mensen hou allemaal ff je kop, hij is best goed.

Maar ja, daarna kwam Tori, en toen was ik hem al snel vergeten... ik heb nog nooit zoveel kippevel gehad tijdens een concert Caught a lite sneeze.... geweldig... heel veel oud werk... en natuurlijk I Can't See New York, samen met Gold Dust (die helaas niet gespeeld is, hoe kan ze ) mijn favoriete nummers van Scarlet's Walk

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_8037022
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 22:02 schreef Anton het volgende:
Het getuigt wel van lef om voor haar in het voorprogramma te staan... een heel publiek dat eigenlijk niet voor jou komt, en dan toch nog heel wat mensen mee krijgen. Toen die gozer begon had ik ook zoiets van, mensen hou allemaal ff je kop, hij is best goed.
Dat zal ik ook niet ontkennen, maar zoals ik hierboven al schreef heb ik maar de helft van zijn optreden gezien en via via gehoord wie daar op het podium moest staan. Daarna kwam Tori en dat had toch echt iets meer prioriteit.
  woensdag 22 januari 2003 @ 00:38:28 #67
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8039557
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 17:05 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
De merchandise was trouwens wel achterlijk duur
Denk ook niet dat er veel artiesten in Ahoy staan waarvan de Merchendise goedkoop is Moet zeggen dat ik er bijna altijd voorbij 'loop', zooi
pi_8042089
In Brussel staan altijd van die illegale posterverkopers buiten de concertzaal. Die heb ik hier niet gezien. Ik geloof dat je daar 4 grote posters voor een tientje kon krijgen .
pi_8042236
Ik moet zeggen dat ik wel kriebels kreeg toen ik een mevrouw voor me zag met een tourprogramma. Een echte fan hoor, ging een kwartier voor het eind weg ---> ' dan zijn we eerder bij de jassen...'

Nou , maar goed, ik wilde ook best een postertje, shirtje of tourboekie....maar too rich for my blood hoor...

woensdag 22 januari 2003 @ 09:49:36 #70
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_8042255
Ze was wel weer ERG goed...
Beetje jammer dat Ahoy niet echt geschikt is voor (dit soort) geluid alleen

was wel genieten

Mensen leren eerst lopen en praten... later stilzitten en hun mond houden :X
pi_8042319
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 09:49 schreef Lacrimosa het volgende:
Ze was wel weer ERG goed...
Beetje jammer dat Ahoy niet echt geschikt is voor (dit soort) geluid alleen

was wel genieten

Volgende keer besloten bijeenkomst in de Vredenburg?
pi_8042538
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 09:54 schreef Tranceptor het volgende:
Volgende keer besloten bijeenkomst in de Vredenburg?
21 mei Joe Jackson
  woensdag 22 januari 2003 @ 10:49:09 #73
22165 hbuurt
still one breed apart
pi_8043083
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 09:35 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
In Brussel staan altijd van die illegale posterverkopers buiten de concertzaal. Die heb ik hier niet gezien. Ik geloof dat je daar 4 grote posters voor een tientje kon krijgen .
ik heb buiten wel illegale posterverkopers gezien, en ook mensen met t-shirts.
pi_8043260
Wij zijn ook snel naar de auto gerend, dus ik heb ook niet echt goed gekeken eigenlijk. Nah ja. Dan heb ik die dus gemist. .
  woensdag 22 januari 2003 @ 11:07:31 #75
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_8043391
er zijn toch geen plannen voor een concert van Onze Lieve Tori voor in Vredenburg?
pi_8043441
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:07 schreef Lacrimosa het volgende:
er zijn toch geen plannen voor een concert van Onze Lieve Tori voor in Vredenburg?
Niet dat ik weet, maar ik ben absoluut voor. Veel betere akoestiek dan in Ahoy (niet moeilijk) en voor mij veel dichterbij.
  woensdag 22 januari 2003 @ 11:19:55 #77
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_8043587
Daar komt ze wel meer tot haar recht iig...
*wil* *wil* *wil* *wil* *wil* *wil*
pi_8043783
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:19 schreef Lacrimosa het volgende:
Daar komt ze wel meer tot haar recht iig...
*wil* *wil* *wil* *wil* *wil* *wil*
Ik wil ook wel, bel dr ff op en zeg dat ff een concert in europa moet afzeggen en een extra concertje moet doen alleen met vleugel in Vredenburg
  woensdag 22 januari 2003 @ 11:39:54 #79
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_8043976
*belt*

Misschien over een paar maanden

pi_8049026
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 22:02 schreef Anton het volgende:

I Can't See New York

, .

Het voorprogramma was wel lollig en ook best goed.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  donderdag 23 januari 2003 @ 02:01:41 #81
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8060943
Ik ben nognooit vaker dan een keer naar een concert van dezelfde artiest geweest en dat hou ik zo denk ik al zal eens de eerste keer zijn. Maar voor echte rolstoelplekken moet ik helaas in de grote zalen wezen. Maar wel gaaf als ze weer komt, ze zit graag in onze huiskamer zei ze iig
  vrijdag 24 januari 2003 @ 20:27:57 #82
44350 psychogirl
I Come In Peace
pi_8093199
Ik heb maar enkele woorden:

gi-gan-tisch mooi...

Wanneer komt ze weer?!?

When I was little I had a robot, I gave him power and made him God. But he soon betrayed me, made me cry, killed all my toys, he let them die
  zaterdag 25 januari 2003 @ 10:34:29 #83
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_8099411
waarschijnlijk niet voor er weer een nieuw album te presenteren is met oa. een tour...
pi_8099519
Ik vind het erg jammer dat de recensies zo slecht zijn, zowel van inhoud ( ze schrijven gewoon dingen van elkaar over) als vorm (vaak niet duidelijk waar de schrijver nu heen wil).

Ik heb inmiddels twee recensies mogen lezen:

-Rotterdams Dagblad Cultuurpagina 21 januari
-Telegraaf

Die van het Rotterdams Dagblad weet ons te melden dat het publiek vooral in beroering kwam bij Crucify en Cornflakegirl en gek genoeg weet de Telegraaf in een iets andere zinsnede exact hetzelfde te melden.

Beide recensies zijn niet positief en negatief, stellen het zonder steekhoudende argumenten en laten de lezer met een gevoel van onbegrip achter.

Mijn gedachten? Ze hebben gewoon gelezen dat er een Amos-concert was, na het concert bij de manager opgevraagd wat de playlist was en daar een leuk stukje van geschreven...

Erg teleurstellend...

zaterdag 25 januari 2003 @ 11:02:07 #85
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8099579
Tori is altijd uniek. Elk optreden is anders.
Ik zag ze in totaal al 6 keer.

Het gerucht gaat dat ze naar Pinkpop of Werchter komt.

Kennen jullie deze al?
http://toriset.dyndns.org/

pi_8099621
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 10:52 schreef Tranceptor het volgende:

Erg teleurstellend...

Dat zijn reviews meestal... Zelfs bij concerten waar de zaal de hele tijd uit z'n dak gaat en aan het feesten is durven ze nog te melden dat het niks voorstelde of geen inhoud had of iets anders negatiefs. Dat het publiek het duidelijk naar z'n zin had vergeten ze dan maar even...
  zaterdag 25 januari 2003 @ 11:21:57 #87
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8099742
A.s. zondag is Tori een van de gasten in het programma 2 Meter Sessies op Veronica, 19.00uur.

Iemand die dit kan opnemen en branden??

pi_8100035
zou iemand ook geluidsopnames gemaakt hebben tijdens het concert?
  zaterdag 25 januari 2003 @ 12:03:29 #89
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8100088
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 11:58 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
zou iemand ook geluidsopnames gemaakt hebben tijdens het concert?
Misschien duiken er wel een paar op.
Ik weet wel dat er van Brussel een paar in het circuit rond gemaild worden.
  zondag 26 januari 2003 @ 00:18:38 #90
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8109989
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 10:34 schreef Lacrimosa het volgende:
waarschijnlijk niet voor er weer een nieuw album te presenteren is met oa. een tour...
Dit concert had in ieder geval niets temaken met het presenteren van een album dat dat duidelijk is Maar inderdaad geen nieuw materiaal betekend meestal dat er ook geen nieuwe optredens komen, maar niet altijd!

Recenties doen me helemaal niets ik ordeel liever zelf, als ik een optreden van iemand hoor weet ik meestal genoeg ben nog niet teleurgesteld (K's Choice, Live, Faithless) zo ook met Tori Amos

pi_8118564
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 11:08 schreef calvobbes het volgende:
Dat het publiek het duidelijk naar z'n zin had vergeten ze dan maar even...
Soms begin je gewoon te twijfelen of je wel naar hetzelfde concert bent geweest...
  zondag 26 januari 2003 @ 19:09:20 #92
27589 Mortischa
Oh behave...
pi_8120107
nog mensen die een brok in hun keel kregen toen z ehaar stem hoorde achter het doek en de opvolgende 4 minuten (en ook beetje op hun traanbuizen werd ingespreeld?)
...what's the point of living.. if you don't have a dick?
pi_8120330
quote:
Op zondag 26 januari 2003 19:09 schreef Mortischa het volgende:
nog mensen die een brok in hun keel kregen toen z ehaar stem hoorde achter het doek en de opvolgende 4 minuten (en ook beetje op hun traanbuizen werd ingespreeld?)
Nee, het hield bij mij op bij kippevel op de meeste plaatsen.
pi_8121082
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 11:21 schreef oYo het volgende:
A.s. zondag is Tori een van de gasten in het programma 2 Meter Sessies op Veronica, 19.00uur.

Iemand die dit kan opnemen en branden??

Damn, gemist, ik las het een kwartier geleden pas, en toen was ze al geweest...
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_8468578
quote:
uhm ja...
redelijk laat he!
  vrijdag 14 februari 2003 @ 13:38:53 #96
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8477760
quote:
Zekers Was echt indrukwekkend vergeet ik nooitmeer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')