quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:22 schreef romanv het volgende:
is woordenboek toegestaan? en iemand handig bestandje om in mijn rekenmachine te doen?
quote:3.1. woordenboek Nederlands
Een eendelig verklarend woordenboek Nederlands is toegestaan bij alle schriftelijke examens.
In plaats van het eendelig woordenboek Nederlands mag ook gebruik gemaakt worden van een
woordenboek van Nederlands naar een vreemde taal (bijvoorbeeld naar de thuistaal van de kandidaat).
Een digitaal woordenboek is niet toegestaan. Waar spelling wordt beoordeeld (centraal examen Nederlands)
zijn alleen schrijfwijzen volgens de huidige officiële spelling toegestaan.
Bij vakspecifieke termen kan het woordenboek aanleiding geven tot verwarring. Een voorbeeld:
eentonigheid heeft in het vak muziek een betekenis die niet strookt met de beschrijving in een
woordenboek. In situaties zoals het gegeven muziekvoorbeeld is de vakinhoudelijke omschrijving de
geldige. Voor een inhoudelijk afwijkende omschrijving worden geen punten toegekend, ook niet als de
kandidaat deze omschrijving letterlijk aan het woordenboek heeft ontleend.
Klopt behalve als het aangegeven staat, het is bijna wel altijd exclusief btw, dus als je moet gokken kan je beter zonder btw rekenen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:27 schreef romanv het volgende:
wanneer moet je nou incl btw doen? alleen liquiditeitsbegroting toch en de rest niet?
dat is genoeg voor een 5,5?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:14 schreef romanv het volgende:
niets gewoon alle examens van 2011 2012 2013 maken en snappen.
ja dingen die vaak terug komenquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:28 schreef wieditleestisslim het volgende:
[..]
dat is genoeg voor een 5,5?
Klopt. Ben toch wel blij dat MO mijn eerste examen is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:26 schreef warp995 het volgende:
Het examen heeft trouwens 28 vragen, de meeste vragen zijn 2 punten, enkele zijn 1 of 3 en dan nog 1 vraag voor 4 punten en 1 vraag voor 5 punten
Voor de mensen die het nog niet wisten.
Liquiditeitsbegroting, staat van baten en lasten, balansposten invoeren.... Veel mogelijkheden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:18 schreef romanv het volgende:
5 punten is dus sowieso een invul vraag ofzo balans maken? hmmm
Waarschijnlijk geen liquiditeitsbegroting, die is altijd 7 punten, voor de rest kan het als zijn jupquote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:19 schreef DakotaRudd het volgende:
[..]
Liquiditeitsbegroting, staat van baten en lasten, balansposten invoeren.... Veel mogelijkheden.
Hoe weet je dit eigenlijk?quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:26 schreef warp995 het volgende:
Het examen heeft trouwens 28 vragen, de meeste vragen zijn 2 punten, enkele zijn 1 of 3 en dan nog 1 vraag voor 4 punten en 1 vraag voor 5 punten
pfoe wat ben ik hier blij om.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:26 schreef warp995 het volgende:
Netjes man!! Ik moet nog een examen maken, ik ben nu vooral bezig om van ieder onderwerp examenopgaves te maken om het allemaal te snappen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef dolf1010 het volgende:
[..]
pfoe wat ben ik hier blij om.
Vandaag het examen 2013 tijdvak 2 gemaakt en heb daar een 8,5 voor gescoord!
Al was dat naar mijn mening wel een makkelijk examen omdat het vooral veel logisch nadenken was en geen hele balansen invullen, en de N term was ook nog eens 1,7.
Ik hoop echt dat we zo'n soort examen krijgen, dan haal ik sowieso een voldoende!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |