abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139656770
Ik was zojuist even bezig met een nieuwe styling en toen schoot het volgende in mijn hoofd.

'Weerspiegelt een persoon zijn garderobe zijn karakter/interesses?'

Vaak zie je aan sommige mensen toch wel, mede door hoe zij zich kleden, hoe ze een beetje zijn. Veel mensen schijnen hier ook wel rekening mee te houden, of ze proberen juist een bepaald imago uit te drukken en ik vroeg me af hoe dat hier op Fok! is.

TS begint: Ik kleed me over het algemeen vrij rustig, casual, tegen het nette aan en af toe gooi ik er een print doorheen. Ik doe niet echt mijn best om volgens de laatste mode te lopen maar koop wel vaak nieuwe kleding en heb ook wel de dingen die iedereen volgens dit straatbeeld een beetje hoort te hebben (maxijurken/rokken, leren jasjes, parka, All Stars en die dingen). Ik kleed me niet uitdagend, terwijl ik een vrij seksueel persoon ben en dingen doe/zou doen die mensen bij mij niet voor mogelijk zouden houden (geen pp enzo, maar wel clubbezoek). Echter heb ik altijd mijn decolleté bedekt en m'n jassen zijn vaak wat langer zodat ze over m'n kont heen vallen terwijl ik toch wel een mooi figuur heb.

Het is niet dat ik het uit wil stralen maar mensen krijgen van mij de indruk dat ik een rustig meisje ben die af en toe twee of drie wijntjes drinkt, series kijkt en burgerlijk is terwijl ik in werkelijkheid regelmatig als een Sjaak Schaatskaak door de tent heen waus en niet vies ben van een lijntje op zijn tijd. Als ik dit dan vertel aan mensen staan ze vaak toch wel raar te kijken.

Een vriendin van mij kleedt zich juist weer ontzettend stoer, maar is eigenlijk een ontzettend lievig meisje, een beetje een muisje, terwijl als je haar ziet je zou denken dat ze brutaal is en d'r bekkie wel bij zich. In werkelijkheid vind ze het spannend om af en toe flink de waarheid te zeggen omdat ze bang is voor de reactie van die persoon en/of een persoon niet wilt kwetsen terwijl ze eruit ziet als een kutwijf.

Aan de andere kant zie je ook wel van die pikkies lopen, netjes gekleed, en dat blijken dan in werkelijkheid ook echt pikkies te zijn. Evenals sommige dames die zich heel netjes kleden en ook echt heel netjes zijn, of juist meisjes die zich niet netjes kleden en dit dan ook totaal niet zijn.

Goed, hoe zit dat bij jullie? Kloppen de indrukken die mensen van jou krijgen of staan ze ook raar te kijken als ze er achter komen wie/hoe je werkelijk bent?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2014 12:26:56 ]
pi_139656863
Ik denk het juist niet
Ik heb wel een heel duidelijke stijl (of nou ja, ik heb er 2: 1 voor werk/netjes en 1 voor daar buiten) maar dat staat los van mijn persoonlijkheid

sowieso heeft een persoonlijkheid zoveel facetten dat je dat niet kunt vangen in kleding (denk ik)

Ik kleed mij altijd wel vrouwelijk, en dat ben ik 9 uit 10 keer ook wel. Maar daar is ook alles mee gezegd verder

Mijn kleding straalt wel uit wat ik uit wil stralen. Vooral mijn werkgarderobe.

[ Bericht 5% gewijzigd door rhubarbje op 07-05-2014 12:40:52 ]
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:36:56 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139657075
Ja ik denk het wel. Heb nette kleding voor werk, business casual voor in m'n vrije tijd - ben graag netjes gekleed want zo gedraag ik me ook eigenlijk altijd wel. En dan nog een berg aan sportkleding - wat ook bij me past want ik sport graag in m'n vrije tijd (anders had ik die kleding ook niet natuurlijk :+ ).

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat je veel kleding zou hebben die niet bij je persoonlijkheid past, want waarom zou je dat kopen? Ik zou bijvoorbeeld nooit een huispak kopen, wat tegenwoordig helemaal hip schijnt te zijn, want die kleding past helemaal niet bij hoe ik ben. En 'tokkies' zouden toch ook geen mantelpakje kopen denk ik? Want daar voel je je dan niet prettig in. Tenzij je je met opzet anders wil voordoen dan je bent natuurlijk.
pi_139669379
Nee, alleen m'n impulsiviteit komt wel duidelijk naar voren (shirts die maar bij één broek passen/een knalgroen rokje waar ik geen idee van heb wat ik er mee moet). Voor de rest draag ik inderdaad wat ik uit wil stralen, soms is dat een jurkje of blazer. En soms draag ik gewoon een trui van m'n broertje met sneakers. Wat dan wel weer aangeeft dat ik twee kanten heb (sommige dagen ben ik lief, andere dagen zeg ik wat meer wat ik denk O-) )

Maar dan nog kan je je uitstraling al compleet veranderen met je haar of je houding. Als ik een knot in doe lijk ik veel ouder en serieuzer. Maar met een speldje lijk ik weer net 12 :{
pi_139669830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:36 schreef CherryOnTop het volgende:
Ja ik denk het wel. Heb nette kleding voor werk, business casual voor in m'n vrije tijd - ben graag netjes gekleed want zo gedraag ik me ook eigenlijk altijd wel. En dan nog een berg aan sportkleding - wat ook bij me past want ik sport graag in m'n vrije tijd (anders had ik die kleding ook niet natuurlijk :+ ).

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat je veel kleding zou hebben die niet bij je persoonlijkheid past, want waarom zou je dat kopen? Ik zou bijvoorbeeld nooit een huispak kopen, wat tegenwoordig helemaal hip schijnt te zijn, want die kleding past helemaal niet bij hoe ik ben. En 'tokkies' zouden toch ook geen mantelpakje kopen denk ik? Want daar voel je je dan niet prettig in. Tenzij je je met opzet anders wil voordoen dan je bent natuurlijk.
Ik heb "huispakken" én mantelpakjes... en nu? :)
Tails tell tales
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:31:29 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139670020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:27 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik heb "huispakken" én mantelpakjes... en nu? :)
Nu vrij weinig... :P Voel je je in allebei op je gemak? En geeft het je persoonlijkheid weer? (want dat was immers de vraag hier)
pi_139670089
Ik denk dat het vaak wel iéts zegt, maar niet per se heel veel en dat het inderdaad (zoals in de voorbeelden die je geeft) ook best vaak voorkomt dat de uitstraling die de kleding geeft niet overeenkomt met het karakter van degene die het draagt.
Tails tell tales
pi_139670230
Super casual en makkelijk. Jeans, t-shirts en polo's, en sneakers. Qua karakter ben ik iemand die niet al te moeilijk doet over de meeste dingen dingen.

Dus bij mij klopt het wel.
pi_139670398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:31 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nu vrij weinig... :P Voel je je in allebei op je gemak? En geeft het je persoonlijkheid weer? (want dat was immers de vraag hier)
Ik vind een "huispak" veel prettiger om te dragen en heb er ook totaal geen problemen mee om me daarin te vertonen met andere mensen om mij heen, maar zie mijzelf zeker niet als een "tokkie" en vind het óók wel leuk om af en toe een mantelpakje te ("moeten") dragen. Ik denk dat het al met al niet zo heel veel over mijn persoonlijkheid zegt eigenlijk.
Tails tell tales
pi_139670545
Of het moet zijn dat ik niet echt in een hokje te stoppen ben... dat klopt dan wel aardig denk ik :)
Tails tell tales
pi_139678545
Ik ben van mezelf nogal teruggetrokken. In mijn kledingkast hangen alle kleuren van de regenboog. Anders ziet niemand me. (Een leraar presteerde het ooit om aan het einde van het schooljaar te zeggen: "Er staat een Laura op de leerlingenlijst. Hebben we een Laura?" Ik zat pal vooraan in de klas.)

Ik compenseer dus wat met mijn kleding. :D
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:59:32 #12
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_139681824
ik zie er gewoon altijd sexy uit
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_139683216
Bij mij wel. Stijlvol, uniek en (eerlijk is eerlijk) soms een beetje richting proleterig. Italiaans bloed... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139688364
In mijn geval: ja.

Alles in mijn kledingkast is zwart, grijs, groen of bruin. Geen merkkleding (dan bedoel ik geen zichtbare merken), het is allemaal hartstikke saai. Ik draag kleding ook jaren achter elkaar totdat het helemaal 'op' is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')