Ik was zojuist even bezig met een nieuwe styling en toen schoot het volgende in mijn hoofd.
'Weerspiegelt een persoon zijn garderobe zijn karakter/interesses?'
Vaak zie je aan sommige mensen toch wel, mede door hoe zij zich kleden, hoe ze een beetje zijn. Veel mensen schijnen hier ook wel rekening mee te houden, of ze proberen juist een bepaald imago uit te drukken en ik vroeg me af hoe dat hier op Fok! is.
TS begint: Ik kleed me over het algemeen vrij rustig, casual, tegen het nette aan en af toe gooi ik er een print doorheen. Ik doe niet echt mijn best om volgens de laatste mode te lopen maar koop wel vaak nieuwe kleding en heb ook wel de dingen die iedereen volgens dit straatbeeld een beetje hoort te hebben (maxijurken/rokken, leren jasjes, parka, All Stars en die dingen). Ik kleed me niet uitdagend, terwijl ik een vrij seksueel persoon ben en dingen doe/zou doen die mensen bij mij niet voor mogelijk zouden houden (geen pp enzo, maar wel clubbezoek). Echter heb ik altijd mijn decolleté bedekt en m'n jassen zijn vaak wat langer zodat ze over m'n kont heen vallen terwijl ik toch wel een mooi figuur heb.
Het is niet dat ik het uit wil stralen maar mensen krijgen van mij de indruk dat ik een rustig meisje ben die af en toe twee of drie wijntjes drinkt, series kijkt en burgerlijk is terwijl ik in werkelijkheid regelmatig als een Sjaak Schaatskaak door de tent heen waus en niet vies ben van een lijntje op zijn tijd. Als ik dit dan vertel aan mensen staan ze vaak toch wel raar te kijken.
Een vriendin van mij kleedt zich juist weer ontzettend stoer, maar is eigenlijk een ontzettend lievig meisje, een beetje een muisje, terwijl als je haar ziet je zou denken dat ze brutaal is en d'r bekkie wel bij zich. In werkelijkheid vind ze het spannend om af en toe flink de waarheid te zeggen omdat ze bang is voor de reactie van die persoon en/of een persoon niet wilt kwetsen terwijl ze eruit ziet als een kutwijf.
Aan de andere kant zie je ook wel van die pikkies lopen, netjes gekleed, en dat blijken dan in werkelijkheid ook echt pikkies te zijn. Evenals sommige dames die zich heel netjes kleden en ook echt heel netjes zijn, of juist meisjes die zich niet netjes kleden en dit dan ook totaal niet zijn.
Goed, hoe zit dat bij jullie? Kloppen de indrukken die mensen van jou krijgen of staan ze ook raar te kijken als ze er achter komen wie/hoe je werkelijk bent?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2014 12:26:56 ]