Ik denk dat de oven onder de kookplaat zit, met andere woorden: Het is één toestel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Wacht even je wilt een fornuis en een oven op één aansluitpunt aansluiten ?
Het fornuis heeft een perilex stekker en de oven een normale 230V stekker ?
Dat vraagt TS toch ook niet? Hij wil zijn fornuis - waar een gewone geaarde 230V-kabel met stekker aanhangt - aansluiten op een perilex. Dus gewone stekker eraf en perilex erop, en dat in de contactdoos duwen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Je mag vanaf een kookgroep i.i.g. nooit iets doorlussen van een perilex aansluiting naar een normale wandcontactdoos die je naast de perilex plaatst.
Een kookgroep mag alleen gebruikt worden voor 1 apparaat
Beter is de perilex wandcontactdoos te vervangen door een "gewone" 1 fase wandcontactdoos en daarop voort te werken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:51 schreef sunxxx het volgende:
Kan er aan een gewone 3 aderige aarde kabel een perilex stekker gezet worden,zodat het gasfornuis met elektrische oven in de perilex stekkerdoos past,aangezien er geen gewoon aarde stekkerdoos in de buurt zit.
Of bestaan er adapters om van een 5 polige contactdoos naar een 2 polige stekker te gaan,anders moet ik steeds als ik de oven aan wil zetten een verlengsnoer van 5 meter door de keuken leggen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord,want ik heb geen idee en de man bij De Handyman stond me aan te kijken alsof ie water zag branden.
Zo stom is mijn vraag toch niet?
Dat zeker niet (doen)!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:51 schreef sunxxx het volgende:
Of bestaan er adapters om van een 5 polige contactdoos naar een 2 polige stekker te gaan,anders moet ik steeds als ik de ?
ah, zo op die manierquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:25 schreef slangpie het volgende:
Wat ik begrijp van de OP, koken op gas met vast daaronder eenelektrische oven op 230V. Dus van de perplex maar 1 fase en 1 nul gebruiken.
Mag geen probleem zijn als het 2x 230v zekering zijn, kwestie van 1 Vd groepen gebruiken.
Op een 3fasen aansluiting weet ik zo niet of dat mag.
Nee, dat is niet toegestaanquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:04 schreef Gieliovd het volgende:
Stel ik knip die stekker van de elektrische oven eraf en maak die perilex stekker eraan.
Ik heb gemeten dat op pin 1 spanning staat, pin 3 nul en aarde spreekt voor zich.
Mag ik respectievelijk gewoon bruin, blauw en geel/groen aansluiten en de resterende pin(nen) vrij laten... en zo vrolijk zonder aanpassingen aan de perilex WCD de oven gebruiken?
De vraag is of het verstandig is e.e.a. zelf uit te voeren, aangezien je in de meterkast, 1 of 2 fase(n) moet losmaken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:17 schreef sunxxx het volgende:
Dus ik begrijp dat er mogelijkheden zijn en dat het beter is om de contactdoos te vervangen dan de stekker?Ik ben een vrouw en ben pas alleen en ben nog niet in staat om een lamp op te hangen.
Nu had ik wel het schema gevonden hoe een periplex stekker aan het 5 polige snoer te zetten,maar blijkt het elektrische gedeelte van het fornuis (het ovengedeelte) gewoon 220 te zijn.
Als ik nou een schema had hoe de stekker te vervangen is,waar de draden moeten,zou het me wel lukken.
Ik zal me ook eens verdiepen in het montage raam van vonkenboer,maar of ik dat durf weet ik niet en in mijn familie is niemand verder gekomen dan het verwisselen van een lamp.
Wel heel erg bedankt voor al jullie informatie,het is al fijn dat het kan.
Waar ben je woonachtig misschien is er een Fokker die voorzien is van wat meer technische kennisquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:17 schreef sunxxx het volgende:
Dus ik begrijp dat er mogelijkheden zijn en dat het beter is om de contactdoos te vervangen dan de stekker?Ik ben een vrouw en ben pas alleen en ben nog niet in staat om een lamp op te hangen.
Nu had ik wel het schema gevonden hoe een periplex stekker aan het 5 polige snoer te zetten,maar blijkt het elektrische gedeelte van het fornuis (het ovengedeelte) gewoon 220 te zijn.
Als ik nou een schema had hoe de stekker te vervangen is,waar de draden moeten,zou het me wel lukken.
Ik zal me ook eens verdiepen in het montage raam van vonkenboer,maar of ik dat durf weet ik niet en in mijn familie is niemand verder gekomen dan het verwisselen van een lamp.
Wel heel erg bedankt voor al jullie informatie,het is al fijn dat het kan.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waar ben je woonachtig misschien is er een Fokker die voorzien is van wat meer technische kennisen bij wijze van spreke om de hoek woont. Ben je toevallig woonachtig in de omgeving van Enschede Groningen ??
Nee,dat is een eind uit de buurt,ik woon in Spijkenisse,onder de rook van Rotterdam.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waar ben je woonachtig misschien is er een Fokker die voorzien is van wat meer technische kennisen bij wijze van spreke om de hoek woont. Ben je toevallig woonachtig in de omgeving van Enschede ??
Als het goed is..quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:38 schreef sijs het volgende:
als het goed is is de perilex contactdoos aangelsoten met 1 blauwe, 1 geel groene en 3 bruine draden
huurwoning?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:13 schreef sunxxx het volgende:
[..]
Nee,dat is een eind uit de buurt,ik woon in Spijkenisse,onder de rook van Rotterdam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |