fixedquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ach, zo hou je er tenmisnte wat aan over dat niet jankt en schijt: een topic!
Die heb ik al heel veel uit mijn legale tijd(en)quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ach, zo hou je er tenmisnte wat aan over dat niet jankt en schijt: een topic!
quote:
ik ben d'r nog steeds volkomen immuun voorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
Hormonen:
net op t nieuws, in japan hebben ze een babyhuilwedstrijd. de baby die t eerste huilt wint. allemaal keihard huilende schattige babies. ik moest bijna zelf huilen
en die reclame van "dit is mouna. mouna heeft geen mama. en ook geen huis." die trek ik ook niet...
is nietquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben d'r nog steeds volkomen immuun voor
Fijn goed nieuws, welke arts had je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben nog steeds hyper en blij van de controle vandaag. vond t ook heel fijn dat ze bleven (dokter en doktersassistente die de bloeduitslagen gaf) benadrukken dat ik t heel goed doe (niet dat ik nu zoveel doe, maar toch), en dat t echt heel goed gaat
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
is niet![]()
lijkt me best prettig, om niet te hoeven janken als Hodor zielig kijktnou moet ik zeggen dat ik altijd al wat hydro-challenged was
Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.quote:
jezusquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh en ik ben ook een nuchtere Hollandse die van tevoren echt niet kon indenken dat ze zou gaan schreeuwen tijdens de bevalling. Ik heb gegild.
Ik ben daar nu weer heel erg bang voor. Dat het toch weer zodanig 'hels' wordt dat ik weer naar het ziekenhuis wil en dat het toch niet gaat zoals ik het wil. Ik wil zo graag thuis bevallen en was zo niet blij met hoe het eraan toeging in het zkh. Ik trok de weeën echt niet en vooral de opmerking 'je hoeft niet op het knopje te drukken hoor, we horen je op de gang ook wel' heb ik als zeer vervelend en een soort vernederend ervaren. Het werd ook niet met veel humor gezegd. Nu was die verpleegkundige ook gewoon een kutwijf...
En ook al verzekert m'n vk me dat áls ik naar het zkh moet, dat ze met me mee gaat zodat ik niet alleen gelaten word... Ik ben toch best een soort bang.
Als ik hier ook dan verhalen lees over knipjes en dingetjes dan scroll ik heel snel door want dat maakt m'n onrust alleen maar groter. Wel jammer, ik kijk nu op tegen de dag dat het hele zooitje begint ipv te focussen op de dag dat ik m'n kindje ga ontmoeten, en dat vind ik best erg.
Nouja, morgen moet ik weer naar de vk, heb het er al vaker met haar over gehad maar ga er gewoon weer over praten.
Doet me denken aan de verhalen die ik heb gehoord van mijn moeders bevalling van mij. In het ziekenhuis en de tijdens de weeën flink vloekend op de vrouw in de kamer naast haar die de hele afdeling bij elkaar schreeuwde. Ik zie het mezelf ook doen. Vloekend op mijn vriend "Jij hebt me dit aangedaan!!!"quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:50 schreef mignonne het volgende:
En dames!! Het was maar een grapje hè!!
Sommige vrouwen schreeuwen, sommigen zij de hele bevalling stil, andere grommen of vloeken en weer anderen zeg vervolgens in iedere wee-pauze sorry hoor! sorry!!
Het is van tevoren bijna niet in te schatten hoe je gaat reageren en je moet je echt niet druk maken over wel of niet schreeuwen. Als het een tandje zachter moet dan hoor je het vanzelf (zo lullig voor die mevrouw met 5 cm in de kamer naast jou) en verder, geneer je niet hoor.
Ik ben ook bevallen @ S.portlaan! Fijne verpleegkundigen, verloskundigen en artsen tijdens de bevallingquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.
De SEO is over een maand en ze dacht dat dr. van den B.roek dat ging doen.
Weet jij hoe dat zit met 2 of 3 bloedvaten in de navelstreng? Ik heb er dus ws. 2, wat betekent dat?
Das een leuk mens jaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.
De SEO is over een maand en ze dacht dat dr. van den B.roek dat ging doen.
Weet jij hoe dat zit met 2 of 3 bloedvaten in de navelstreng? Ik heb er dus ws. 2, wat betekent dat?
okej, ze deed er ook vrij relaxed over, zei alleen dat ze de groei goed in de gaten gaan houden. ik maak me niet druk en ga vooral niet googelenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Das een leuk mens ja
En Va nde nbrouc ke (ja echt) is een hele goede echoscopist, wel een beetje stug in de omgang als ze dr dag niet heeft maar heel goed in wat ze doet.
Normaal heb je 3 vaten, 1 ader en 2 slagaders. De ader voert zuurstofrijk bloed van placenta naar baby, de slagaders voeren zuurstofarm bloed van baby terug naar placenta. Als je 2 ns-vaten (SUA = single umbillical artery) hebt, dan mis je een van die twee slagaders. Is in driekwart van de gevallen helemaal niets en dat kan het kind prima hebben In andere gevallen kan het wijzen op andere aandoeningen/afwijkingen, enorm variërend in ernst. Lastig iets over te zeggen, echt even echo afwachten strakjesje bent in goede handen iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |