Dm/pm je adres maar dan stuur ik wat opquote:
Ik heb echt een plant gekozen die een beetje slecht meekomt, denk ikquote:
Dode insecten voeren heeft geen zin, ze moeten wel bewegen, pas dan gaat de plant ze verteren. Staat je plant wel goed in de zon?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:45 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik heb echt een plant gekozen die een beetje slecht meekomt, denk ikGisteren wat (dode) spinnen gevoerd. Maar de happertjes gaan nu al langzaam weer open. Ook zie je gewoon duidelijk de spin nog liggen
![]()
Veder vliegen rond de plant, in de woonkamer gewoon al een paar dagen 3-4 vliegjes. Die blijkt hij maar ook niet te kunnen vangen
Er heeft hier niet echt zon geschenen de laatste paar dagenquote:Op maandag 28 juli 2014 19:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dode insecten voeren heeft geen zin, ze moeten wel bewegen, pas dan gaat de plant ze verteren. Staat je plant wel goed in de zon?
Ken je iemand die in of bij een lab werkt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:57 schreef mastamage het volgende:
ben ik weer, even een vraagje:
mijn tankje met regenwater is bijna leeg en het kraanwater hier is lekker hard (15,4 dH) dus niet goed voor mn plantje.
heb net gekeken voor gedemineraliseerd water op internet, de goedkoopste was 75 cent per liter...
een kuub kraanwater kost hier 83 cent, dus dit demiwater is bijna 1000X zo duur als kraanwater.
mijn vraag: heeft iemand een verkoper gevonden die demiwater verkoopt voor een normale prijs?
als die er niet zijn destileer ik het gewoon zelf met een waterkoker, trechter en wat pvc buizen.
(ik hoop dat iemand een leuk adressje heeft, ik ben niet zon knutselaar)
Waarom overstappen op demi water en niet gewoon bij regenwater blijven?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:57 schreef mastamage het volgende:
ben ik weer, even een vraagje:
mijn tankje met regenwater is bijna leeg en het kraanwater hier is lekker hard (15,4 dH) dus niet goed voor mn plantje.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:42 schreef lynda het volgende:
wil er iemand nog zaadjes van een rode drosera? ik heb een beetje veel lol.
Omdat haar regenwater bijna op is?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:09 schreef lynda het volgende:
[..]
Waarom overstappen op demi water en niet gewoon bij regenwater blijven?
Graag gedaanquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]Helemaal vergeten je te bedanken, ik heb gisteren gezaaid, ik ben benieuwd
![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:17 schreef lynda het volgende:
[..]
Graag gedaanik ben benieuwd!
Ik heb dit weekend / volgende week ook weer zaadjes van aliciea mocht je die ook nog willen.
Ik zal de postbode weer aan het werk zettenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]Heel erg graag! Ik krijg van mijn moeder nog twee kweekkastjes komende week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je geen grotere?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:17 schreef Planga het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bepaalde soorten doen het erg goed. Anderen net geplant of slecht verzorgd. Meest trots op mijn Cephalotus!
Hi Vamp jij hierquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:56 schreef vamperotica het volgende:
Ok.... ik kom even binnen vallen... Zoonlief (10)heeft dit setje gekregen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu wil hij graag aan de gang... Hij is alleen het bijgeleverde boekje kwijt![]()
Hoe kan ie er het beste voor zorgen dat dit mooie planten worden?
De kans dat dit plantjes worden is klein. Het zaad in dergelijke pakketjes is doorgaans oud of heeft te weinig kiemkracht... Toch veel succes!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:56 schreef vamperotica het volgende:
Ok.... ik kom even binnen vallen... Zoonlief (10)heeft dit setje gekregen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu wil hij graag aan de gang... Hij is alleen het bijgeleverde boekje kwijt![]()
Hoe kan ie er het beste voor zorgen dat dit mooie planten worden?
We gaan he tgewoon proberen!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:38 schreef Planga het volgende:
[..]
De kans dat dit plantjes worden is klein. Het zaad in dergelijke pakketjes is doorgaans oud of heeft te weinig kiemkracht... Toch veel succes!
Mooi laten staan he?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:54 schreef brambus het volgende:
Ik heb op de lochemse heide zonnedauw gevonden ! Dr groeide echt veel!
Ja, als het er staat dan staat het er meestal meteen vol mee. Op zandgrongen (natte heide, hoogveen) is het meestal kleine zonnedauw, op laagveen (bv. trilveen) meestal ronde. Zonnedauw heeft smaak, want het groeit alleen op de mooiste stukjes natuur!quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:54 schreef brambus het volgende:
Ik heb op de lochemse heide zonnedauw gevonden ! Dr groeide echt veel!
Binnen! Grazi.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:50 schreef lynda het volgende:
@oh-oh en planga;
enveloppen met zaadjes zijn onderweg
Dit plantje heeft in twee maanden tijd twee planten gemaakt en ik zag net twee mini bekers.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:25 schreef lynda het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nieuw plantje welke groeit in de linker pot
[ link | afbeelding ]
Onder deze plant dus..
Ook ontvangen, waarvoor wederom heel veel dank.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:50 schreef lynda het volgende:
@oh-oh en planga;
enveloppen met zaadjes zijn onderweg
De zaden bij mijn vader kwamen in eerste bakje na drie weken omhoog, tweede bakje deed er een week langer over.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ook ontvangen, waarvoor wederom heel veel dank.
Vorige zaad komt nog niet op, duurt dat altijd lang?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:45 schreef lynda het volgende:
[..]
De zaden bij mijn vader kwamen in eerste bakje na drie weken omhoog, tweede bakje deed er een week langer over.
Wauw dan ga ik deze week ook zaaien.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef oh-oh het volgende:
Lynda kijk!
[ afbeelding ]
Die rode drosera, 5 augustus gezaaid en vandaag zie ik ineens dat ie opkomt!!!!
Wow dat zijn er heel veelquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:05 schreef oh-oh het volgende:
Lynda kijk!
[ afbeelding ]
Die rode drosera, 5 augustus gezaaid en vandaag zie ik ineens dat ie opkomt!!!!
whehe, les voor de volgende keer iets minder zaadjes en iets meer uit elkaarquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik dacht mik alles er maar in, en zie maar wat er op komt.
Alles dus![]()
Strakjes splitsen, ik vind vast wel liefhebbers weer
Dankjequote:Op zaterdag 13 september 2014 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Wat ontzettend leuk zeg, ik hoop dat de couveuse haar zal redden!
Dit dus!quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Wat ontzettend leuk zeg, ik hoop dat de couveuse haar zal redden!
Dank voor de tip, even opgezocht en het klinkt tof. Ik ga er wel heen!quote:Op woensdag 24 september 2014 17:54 schreef Planga het volgende:
12 oktober is er een open dag bij Araflora (Diamantfabriek) in Amsterdam.
Wie zal er aanwezig zijn?
Altijd vanaf een kom of schaal water geven.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:34 schreef Hoogstaande het volgende:
Hoevaak geven jullie je plant water?
Twee keer per week een flinke scheut voldoende/te veel?
Je bedoelt van onderaf water geven?quote:Op donderdag 25 september 2014 17:45 schreef Planga het volgende:
[..]
Altijd vanaf een kom of schaal water geven.
In de lente zomer altijd in een laag water lateb staan.
In herfst winter pas bijvullen als de schaal droog staat.
Dit is prima als ie in een plastic potje in de stenen kom staat. Althans zo bewateren de meesten, van onderaf dus anders slaat de grond snel dicht en blijft de aarde onderin droog.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:03 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Je bedoelt van onderaf water geven?
Ik heb nu dit, maar dat is dus niet zo handig als ik het goed begrijp?
[ afbeelding ]
Hij staat inderdaad in een plastic bakje in de stenen komquote:Op vrijdag 26 september 2014 09:34 schreef Planga het volgende:
[..]
Dit is prima als ie in een plastic potje in de stenen kom staat. Althans zo bewateren de meesten, van onderaf dus anders slaat de grond snel dicht en blijft de aarde onderin droog.
Geef je vanaf een schaal water dan zuigt de grond zich zelf helemaal vol.
Plantje ziet er wel uitstekend uit.
De plantjes ookquote:Op maandag 29 september 2014 21:13 schreef Planga het volgende:
Dit topic gaat weer als een nachtkaars uit, zo richting het najaar
Ze staan in mijn vensterbank. In mijn schuur kan het vriezen, dus dat is niet goed voor mijn plantjes.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:22 schreef lynda het volgende:
Er staan er hier gewoon paar buiten en die regelen zichzelf wel.. Dus ja waar heb je normaal je planten staan en wat wil je er zelf mee?
ls je nog een beetje krijt wilt, deze heb ik nog niet.quote:Op zondag 9 november 2014 17:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zaaisel gaat best goed, ik moet echt even grond halen volgende week, en splitsen, ik heb ook al heel veel liefhebbers voor stekjes![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 november 2014 17:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zaaisel gaat best goed, ik moet echt even grond halen volgende week, en splitsen, ik heb ook al heel veel liefhebbers voor stekjes![]()
[ afbeelding ]
quote:
capensis en alicea mag je doorsturen haha.quote:Op zondag 9 november 2014 18:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ja ze groeien lekker ook!
Ik ken nog wat mensen die zaad zoeken ook.
Zo dus? ; In een nat keukenrolletje in een klein ziplockzakje kan dat gewoon.quote:Op zondag 9 november 2014 18:16 schreef oh-oh het volgende:
Als je me kan zeggen hoe ik het moet verzenden krijg je wat van me.
Bij het tuincentrum zijn meestal zakken in verschillende liters verkrijgbaar. Je moet trouwens turfstrooisel hebben.quote:Op maandag 10 november 2014 14:54 schreef oh-oh het volgende:
Doe je adres maar!
Weet er iemand waar ze turf verkopen in kleinere zakken dan 70 liter?
Dat sowieso. Intratuin heeft 20 liter zakken meen ik.quote:Op maandag 10 november 2014 17:53 schreef oh-oh het volgende:
Aveve had alleen die 70 liter zakken, ik zou niet weten waar ik die moest laten haha.
Intratuin zal het wel hebben dan hoop ik, in iets normalere hoeveelheden?
Oh-oh.quote:Op maandag 10 november 2014 14:54 schreef oh-oh het volgende:
Doe je adres maar!
Weet er iemand waar ze turf verkopen in kleinere zakken dan 70 liter?
Oh fijn! Foto strakjes!!!quote:Op donderdag 13 november 2014 11:30 schreef maartend het volgende:
Heya Oh-Oh.
Pakketdienst kwam net langs, de planten zijn binnen.
Zien er gezond uit, even laten ademen en dan gaan ze de bak in.
Thnx.
Interessant voor de leden van Werkgroep Carnivora. Ik ga naar de bijeenkomst. Nog geen lid, meld je dan even aanquote:Nieuwjaarsbijeekomst 11 januari 2015
De traditionele Nieuwjaarsbijeenkomst staat gepland op zondag 11 januari 2015 van 10 tot 15 uur in het werkhuisje in de Hortus Botanicus Leiden. Op het programma staat een lezing van Hans Luhrs over zijn laatste twee expedities naar de Mexicaanse Pinguicula. Ook is er de ledenvergadering, lunch en uiteraard uitgebreid de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten. Adres: Rapenburg 73 in Leiden.
Deze bijeenkomst is alleen voor leden van Werkgroep Carnivora. Ben je alleen forumlid en wil je er ook bij zijn, dan doen we je hierbij een mooie aanbieding: als je nu lid wordt voor 2015 krijg je als extraatje het eindejaarsnummer 2014 van het Nieuwsblad erbij. Het lidmaatschap kost ¤16, aanmelden kan via aanmelding @ carnivora.nl.
Excursies
Vorig jaar hebben we voor het eerste twee excursies georganiseerd naar natuurgebieden met vleesetende planten in Nederland. Daar gaan we in 2015 mee verder. Ook deze activiteit is alleen voor leden van de werkgroep.
Bedrijfsbezoek kwekerij Carniflora
In het voorjaar willen we een bedrijfsbezoek brengen aan kwekerij Carniflora in Aalsmeer. Deze activiteit staat open voor niet-betalende leden.
Beurzen
Natuurlijk staan we ook in 2015 een aantal keer op een beurs met onze verkoopstand. We gaan in elk geval naar de Plantenmarkt in Leiden en de Najaarsmarkt Hortus Botanicus Amsterdam. Als de data van deze en andere beurzen bekend zijn, update ik deze agenda.
Nieuwsbrief per email
Als je niet regelmatig op het forum komt en toch op de hoogte wilt blijven van de evenementen van Carnivora, kun je je aanmelden voor een nieuwsbrief per email, stuur daarvoor een berichtje naar: info@carnivora.nl.
Jup, ze gaan prima! Heel grappig om te zien zo miniquote:Op dinsdag 18 november 2014 15:30 schreef oh-oh het volgende:
Ik had nog wat stekjes opgestuurd, dag na die van jou, en die doen het alweer helemaal prima![]()
Mijnessen staan inmiddels lekker ruim, en dat andere zaad heb ik ook gezaaid inmiddels, ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |