Erasmo | maandag 5 mei 2014 @ 22:26 |
Om het motortopic niet al te veel te vervuilen maar een eigen topic. Ik gebruik voor woon-werk verkeer(2x250km snelweg per week) nu een Honda Deauville 650: ![]() Gekocht met het ook op de zijkoffers maar ik ben er achter dat met een beetje tactisch pakken ik die eigenlijk niet hoef te gebruiken. Maar aangezien ik een arme sloeber ben die lekker goedkoop wil rijden moet ik misschien toch maar eens naar een andere motor gaan kijken. Wensen: - Pekelbestendig(Cardan?) - Mooi windschermpje dat in ieder geval je koppie uit de wind houdt - Kuipje mag wel maar hoeft niet - Onderhoudsvriendelijk - Het liefste toch wel 6 versnellingen, de 650cc v-twin draait nu toeren als een malle - Automaat is geen nono - Ben best lang(1,89m) en wil na 2-3 uur ook nog een beetje comfie zitten - Belangrijkste is toch wel het verbruik op de snelweg Ik ben absoluut geen poser en ga eigenlijk zelden harder dan 140 km/h. Gooi het in een grabbelton en je komt toch eigenlijk uit op een: Wie-o-wie heeft er nog suggesties? Budget is 2000 euries. | |
ChocoladePinda | maandag 5 mei 2014 @ 22:28 |
Mag ook een 1300?? | |
Erasmo | maandag 5 mei 2014 @ 22:30 |
Ik mag alle vermogens rijden. | |
quo_ | maandag 5 mei 2014 @ 22:33 |
Kawa GTR | |
ChocoladePinda | maandag 5 mei 2014 @ 22:34 |
Busa turbo | |
Hyaenidae | maandag 5 mei 2014 @ 22:34 |
Wut zelden harder dan 140 op de motor? Ik kom juist zelden onder de 140 op de snelweg mits ik vrije baan heb links. | |
Keith_Bakker | maandag 5 mei 2014 @ 22:35 |
1199 Superleggera dan ofc | |
ChocoladePinda | maandag 5 mei 2014 @ 22:35 |
Zo ist | |
Hyaenidae | maandag 5 mei 2014 @ 22:38 |
Waarom überhaupt voor een motor kiezen als snelheid en apexen raken je geen reet boeit, met een Yaris haal je de 130 ook wel en zit je tenminste nog droog. | |
Maanlander | maandag 5 mei 2014 @ 22:41 |
Ik heb destijds mijn NTV ingeruild voor een BMW. Wel 5 versnellingen maar een 1100cc boxer loopt erg rustig. Ik had er zelf trouwens enorm spijt van omdat ik nooit aan die BMW heb kunnen wennen, het is net een echte Duitser, niks voor mij. Maar hele volksstammen rijden erop dus misschien vind je het wat, maak eens een proefrit. De 1100' s zijn niet zo duur meer. | |
Maanlander | maandag 5 mei 2014 @ 22:42 |
Jij rijdt duidelijk geen motor ![]() | |
Hyaenidae | maandag 5 mei 2014 @ 22:47 |
Wel, maar niet op een BMW GS. | |
Five_Horizons | maandag 5 mei 2014 @ 22:48 |
Dit inderdaad. Beetje op je buikschuiver door het verkeer heen jakkeren. | |
Maanlander | maandag 5 mei 2014 @ 22:49 |
Daar geef ik je gelijk in. Maar komop zeg, voor de lol rechtuit over de snelweg knallen... Daar hebben ze auto' s voor uitgevonden. | |
Five_Horizons | maandag 5 mei 2014 @ 22:50 |
Maar TS: waarom per se niet de Deauville? Die zijkoffers zitten er gewoon op en niet in de weg, toch? Cardan is onderhoudsvriendelijk. Ik rij zelf een V-Strom en die voldoet ook aan je vereisten, maar is geen cardan-motor. | |
Erasmo | maandag 5 mei 2014 @ 22:54 |
Ziet er aardig uit, daar duik ik morgen wat dieper op in. Haha. Gefeliciteerd. Ik niet. Wellicht heb je over dat stukje met arme sloeber gelezen. We zijn niet allemaal mooiweerposers. Ik zit stiekem ook wel een beetje naar zo'n BMW te kijken, heb ook wel een voorliefde voor boxers eerlijk gezegd ![]() | |
Hyaenidae | maandag 5 mei 2014 @ 22:55 |
Klopt, dat zeg ik ook niet. Maar onder de 140 vind ik geen snelheid op de snelweg als ik lekker met de motor op pad ga, gebruik ook niet voor woon-werk verkeer. Sowieso haal ik mijn kicks meer uit de acceleratie en over mooie bochtige landwegen beuken. ![]() | |
Five_Horizons | maandag 5 mei 2014 @ 22:56 |
Zo'n kleine GS is trouwens met je lengte niks. Ik heb een oudere GS650 geprobeerd en met mijn 1.85 veel te klein. | |
Erasmo | maandag 5 mei 2014 @ 22:57 |
2 uur lang 6000 tpm draaien is ook niet alles, ik mis die zesde versnelling toch wel. Oh en mijn huidige Deauville is een beetje een trut, ze gaat telkens kapot ![]() Cardan heeft de voorkeur maar ketting mag ook wel hoor, is alleen in de winter zo'n gedoe. Hoe is het verbruik van je V-Strom? | |
Five_Horizons | maandag 5 mei 2014 @ 22:58 |
Doe nu 1:22 gemiddeld. Met woon-werk en toerritjes. | |
Erasmo | maandag 5 mei 2014 @ 22:58 |
Dat zijn toch sowieso meer allroad dingen dan toerbuffels? | |
Five_Horizons | maandag 5 mei 2014 @ 23:00 |
Mja, maar dat kan voor de V-Strom ook. Ligt aan je bandenkeuze, vooral. | |
Sounddragon | maandag 5 mei 2014 @ 23:02 |
Been there, crashed that ![]() Rijdt lekker, niet echt een scheurijzer omdattie nogal gewichtig is, maar als je hem doortrekt gebeurt er wél wat ![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 5 mei 2014 @ 23:03 |
Welnee man. BMW maakt geen ekte allroads. Allemaal asfalt brommers ![]() | |
sturmpie | maandag 5 mei 2014 @ 23:51 |
BMW BMW | |
trommelkoek | dinsdag 6 mei 2014 @ 07:13 |
![]() | |
sturmpie | dinsdag 6 mei 2014 @ 13:21 |
Honda Pacific Coast 800 ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 13:26 |
Als een F800GS geen allroad is, is een AT / Alp het ook niet. | |
fathank | dinsdag 6 mei 2014 @ 13:32 |
Vet cool | |
BBach | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:09 |
Een yamaha gts1000 voldoet aan al jouw eisen (al is het een oud beestje en moeilijk te vinden) Ik heb al met aardig wat motoren gereden, en beter dan deze (qua comfort/onderhoud/engineering/verbruik) heb ik nooit gehad. Echt met weinig andere (zelfs moderne moto's) te vergelijken. ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door BBach op 06-05-2014 18:26:43 ] | |
Sounddragon | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:36 |
Ehm, ja, die wel idd, dacht dattie een klein voorwiel had, maar heeft idd 21 inch ![]() Da's geen allroad, da's een zandsnol. | |
Erasmo | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:44 |
Iedereen bedankt voor de input qua modellen, ik heb genoeg om over te denken voorlopig ![]() | |
Freezer | woensdag 7 mei 2014 @ 13:46 |
Kom je bij de elfsteden rit? Mag je wel een testen of een r1100 rt wat voor jou lengte is... ![]() Ik denk trouwens dat al die deauvilles trutten zijn... hebben gewoon kuren.. |