abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139588032
Ik heb een zwarte labrador die altijd een prima beest is geweest. Ze is nu net 2 en de laatste tijd is ze heel raar gaan doen. Ik wilde haar laatste naar buiten nemen en toen gromde ze naar me, een week later gebeurde dit weer toen ik haar probeerde te laten zitten. Ik heb nog nooit een tik gegeven maar een vriendin van me heeft een boxer die ze echt hard aanpakt. Dat is ook een moeilijkere hond maar die krijgt echt wekelijks wel een flinke tik. Ik heb eens rondgevraagd en bijna iedereen om me heen heeft zijn of haar hond wel eens een mep verkocht. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. De meeste vinden wel dat grommen echt niet kan en dat ik m'n hond harder moet aanpakken. Ik ben er eigenlijk niet zo van, meer van knijpen in de snuit met beide handen maar zit er nu toch wel over na te denken want blijkbaar werkt het niet. Wat vinden jullie? Xx Rosemarijn
pi_139588338
Goed idee. Geef je hond maar tikken en maak 'm vals. :')
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 5 mei 2014 @ 17:13:19 #3
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_139588373
Schopje F&F
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_139588376
Ik heb wel eens een hond een schop voor z'n vieze terigharses gegeven maar dat was z'n eigen schuld.
pi_139588391
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:13 schreef JasVerstoppen het volgende:
Ik heb wel eens een hond een schop voor z'n vieze terigharses gegeven maar dat was z'n eigen schuld.
andermans hond mag ik hopen
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 5 mei 2014 @ 17:14:21 #6
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_139588411
Je hoeft je hond niet persé te slaan, een tik is voldoende, je moet alleen de hond laten snappen wie hier de baas is. Als ze gromt moet je haar naar de grond dwingen tot overgave, je wil niet in een situatie komen waarbij de hond van mening is baas over jou te zijn.
To doom or not to doom
pi_139588447
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:14 schreef A-mineur het volgende:
Je hoeft je hond niet persé te slaan, een tik is voldoende, je moet alleen de hond laten snappen wie hier de baas is. Als ze gromt moet je haar naar de grond dwingen tot overgave, je wil niet in een situatie komen waarbij de hond van mening is baas over jou te zijn.
Inderdaad. Maar dit kan, zeker als je al twee jaar het baasje bent, als het goed is zonder fysiek contact.
pi_139588475
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

andermans hond mag ik hopen
Jazeker
pi_139588534
Gewoon stevig bij de nek pakken en zeggen "NEE!", je moet gewoon baas zijn en niet bang zijn dat die je bijt.

Wat ook helpt is je vinger zijn anus doen, dat dwingt respect af.
Waz met jou!
  maandag 5 mei 2014 @ 17:19:42 #10
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_139588566
Ik heb zelf een hond gehad die vrij dominant was (een reu) over zijn bot en als je het probeerde af te pakken ging hij ook grommen en moeilijk doen. Echter moet je niet daar aan toegeven.
To doom or not to doom
  maandag 5 mei 2014 @ 17:30:23 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_139588896
Ik heb een kat die me ook weleens bijt en open krabt maar ik zeg dan alleen "Nee!"
Soms is het m'n eigen schuld dat ie me pakt, als ik 'm over z'n buik wil aaien bijv, daar kan ik niet boos op worden.
En soms is ie het opeens na een uitgebreide aai-sessie helemaal zat en bijt ie ook, ook daar kan ik niet boos op worden.

Verder doet ie nooit iets dat niet mag en mocht is het wel doen dan is een verbale waarschuwing genoeg.

Kan me voorstellen dat het bij honden anders is omdat die een leider in de groep gewend zijn, er is veel meer een hiërachie.
  maandag 5 mei 2014 @ 17:31:17 #12
409633 killerkip69
killattack!
pi_139588918
niet aan toegeven inderdaad, laten zien wie de baas is zonder dat je hiervoor 'n harde tik geeft...
we hadden vroeger 'n doberman, 'n vrouwtje..m'n vader speelde ermee op de vloer toen ze ineens m'n vader beet, uit 'n automatisme (denk ik) beet m'n vader terug in de nek totdat ze begont te piepen en wegliep, heeft 't nooit meer gedaan _O-

foei wil ook nog wel eens werken ~O>
  maandag 5 mei 2014 @ 17:36:45 #13
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139589114
Ik geef mijn kat weleens een tik op haar kont ja. Het is heus niet direct mishandeling. Ook niet als het kinderen zou betreffen. Dat spastische gedoe tegenwoordig dat je een kind geen tik meer zou mogen geven. :')
  maandag 5 mei 2014 @ 17:44:49 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139589385
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:36 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik geef mijn kat weleens een tik op haar kont ja. Het is heus niet direct mishandeling. Ook niet als het kinderen zou betreffen. Dat spastische gedoe tegenwoordig dat je een kind geen tik meer zou mogen geven. :')
Precies. Als je ziet hoe dieren elkaar behandelen zou je de vraag niet eens meer stellen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 5 mei 2014 @ 17:48:24 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139589488
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Precies. Als je ziet hoe dieren elkaar behandelen zou je de vraag niet eens meer stellen.
Punt is dat slaan gewoon geen goede oplossing is omdat je met je handen geen negatieve indruk wil geven aan een hond. En als je ziet hoe dieren elkaar behandelen, dan zie je dus dat er niet geslagen wordt. :)

Wanneer je het natuurlijk overwicht hebt dan is een stemverheffing voldoende. Mis je dit dan moet je de hond in een onderdanige positie krijgen en hem/haar dit ook laten accepteren. Met slaan lukt dat dus niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 5 mei 2014 @ 17:49:52 #16
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139589533
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Punt is dat slaan gewoon geen goede oplossing is omdat je met je handen geen negatieve indruk wil geven aan een hond. En als je ziet hoe dieren elkaar behandelen, dan zie je dus dat er niet geslagen wordt. :)
Er is nogal verschil tussen slaan en een tik. Datzelfde geldt voor de opvoeding van kinderen trouwens. Een tik moet geen pijn doen, maar puur een shock-effect hebben zodat de 'getikte' weet dat je het meent.
  maandag 5 mei 2014 @ 17:51:18 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139589582
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Er is nogal verschil tussen slaan en een tik. Datzelfde geldt voor de opvoeding van kinderen trouwens. Een tik moet geen pijn doen, maar puur een shock-effect hebben zodat de 'getikte' weet dat je het meent.
Je moet honden niet met kinderen vergelijken. Zoals gezegd, er zijn betere manieren om een hond iets af te leren dan door het geven van een tik. Sowieso is het gegeven dat men denkt dat ze een tik moeten geven natuurlijk al een teken dat ze de situatie en het dier niet onder controle hebben, wat eigenlijk zorgelijker is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 5 mei 2014 @ 17:55:01 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_139589702
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Je moet honden niet met kinderen vergelijken. Zoals gezegd, er zijn betere manieren om een hond iets af te leren dan door het geven van een tik. Sowieso is het gegeven dat men denkt dat ze een tik moeten geven natuurlijk al een teken dat ze de situatie en het dier niet onder controle hebben, wat eigenlijk zorgelijker is.
Of ze hebben de theorie dat een korte tik soms effectiever is, zeker in urgente situaties. Natuurlijk moet een tik niet je eerste methode zijn, maar ik ben van mening dat het ook echt geen ramp is als je af en toe tot die tactiek over gaat.

Maar goed, dit is natuurlijk gewoon een kwestie van persoonlijke filosofie over hoe je er mee om moet gaan.
pi_139589860
Tja een tik is geen hondentaal maar een kattentaal, als mijn hond gromt dan vraag ik heel dreigend en haar strak aankijkend wat zei jij daar? vaak gaat de kop al laag en likt ze zich om de bek, gromt ze nog eens pak ik haar stevig bij het oor en vraag nog eens dreigend, wat zei jij daar?
Vaak is het dan al afgelopen, blijven ze doorgaan druk ik ze tegen de grond totdat ze zich overgeven, maar dat is in uiterste geval.
Nu is dit 3 jaar geleden toen ze net 4 week bij me was 1 keer voorgevallen, even testen wie de baas was, maar voor de rest heb ik een hele lieve hond die weet wat haar plaats is.

Nu gromt ze vaak naar vreemde mensen die langs het huis lopen, maar goed het is een waakhond, dat mag ze van mij.

Slaan en schoppen is not done, snapt een hond niet, je ziet twee honden ook niet als twee vrouwen elkaar slaan of elkaar een trap geven als een paard, een hond corrigeer je op een hondenmanier.
pi_139590046
wij hebben een dobermann pinscher en die heeft een vreselijke pubertijd gehad, dus toen heeft ze weleens een 'schop' gehad. Maar dat was dan meer dat ze langs je heen vloog als ze de vuilnisbak helemaal ondersteboven had gehaald of als ze weer eens op de tafel was gesprongen om al het eten op te eten, dus hard is ze nooit geschopt. Maar die heeft goed het bloed onder mn nagels uitgehaald soms.

Maar dat is een geval apart, ze is heel erg dominant. Mijn andere hond is een herder, maar die heb ik nog nooit een tik gegeven. Ja, trouwens, 1 keer. Toen beet ze naar onze derde hond. Maar toen voelde ik me gelijk zo schuldig, dat heb ik nooit meer gedaan.
  maandag 5 mei 2014 @ 18:29:51 #21
45 SiGNe
pi_139590729
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:00 schreef LittleLady het volgende:
Tja een tik is geen hondentaal maar een kattentaal...
Jup, klopt.
Als katten bij elkaar willen testen op wie er de baas is dan staan ze ook altijd op 3 poten en een poot is klaar om een korte mep uit te delen.
Die eerste mep is altijd zonder nagels, als de ander daar niet op reageert worden er wat harder tikken uitgedeeld en daarna vallen ze elkaar aan.
  maandag 5 mei 2014 @ 18:36:22 #22
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_139590931
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Jup, klopt.
Als katten bij elkaar willen testen op wie er de baas is dan staan ze ook altijd op 3 poten en een poot is klaar om een korte mep uit te delen.
Die eerste mep is altijd zonder nagels, als de ander daar niet op reageert worden er wat harder tikken uitgedeeld en daarna vallen ze elkaar aan.
Moet altijd lachen als 2 van mn katten tegenover elkaar staan op 3 poten, met hun ogen dicht naar elkaar staan te wapperen :') . Ze hebben elkaar nog nooit geraakt :')
  maandag 5 mei 2014 @ 18:40:43 #23
45 SiGNe
pi_139591070
quote:
99s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:36 schreef Burrito het volgende:

[..]

Moet altijd lachen als 2 van mn katten tegenover elkaar staan op 3 poten, met hun ogen dicht naar elkaar staan te wapperen :') . Ze hebben elkaar nog nooit geraakt :')
Is ook vaak uiterlijk vertoon, uiteindelijk rent er een weg en rent de andere er weer achteraan...
Al komt mijn eigen kat ook wel regelmatig thuis met losse plukken vacht, maar er lopen een hoop katten rond hier.
pi_139591281
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Is ook vaak uiterlijk vertoon, uiteindelijk rent er een weg en rent de andere er weer achteraan...
Al komt mijn eigen kat ook wel regelmatig thuis met losse plukken vacht, maar er lopen een hoop katten rond hier.
Die zwarte van mij rent er heen en begint dan gewoon wild te maaien met die poot met veel gekrijs, ook honden worden wel eens op die manier te grazen genomen.
De cypres is wat gemoedelijker maar die is ook tikje homo of denkt dat hij een krolse poes is want zie er soms katers op zitten
pi_139604061
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:14 schreef A-mineur het volgende:
Dit snap ik, het is alleen wel zo dat ik maar 15 kg meer weeg dan m'n hond en haar dus moeilijk tot de grond kan dwingen. Nekvel pakken of hand om de snuit zijn niet genoeg want ze blijft grommen. Ook trekt ze steeds meer aan de riem, iemand hier tips voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')