andermans hond mag ik hopenquote:Op maandag 5 mei 2014 17:13 schreef JasVerstoppen het volgende:
Ik heb wel eens een hond een schop voor z'n vieze terigharses gegeven maar dat was z'n eigen schuld.
Inderdaad. Maar dit kan, zeker als je al twee jaar het baasje bent, als het goed is zonder fysiek contact.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:14 schreef A-mineur het volgende:
Je hoeft je hond niet persé te slaan, een tik is voldoende, je moet alleen de hond laten snappen wie hier de baas is. Als ze gromt moet je haar naar de grond dwingen tot overgave, je wil niet in een situatie komen waarbij de hond van mening is baas over jou te zijn.
Precies. Als je ziet hoe dieren elkaar behandelen zou je de vraag niet eens meer stellen.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:36 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik geef mijn kat weleens een tik op haar kont ja. Het is heus niet direct mishandeling. Ook niet als het kinderen zou betreffen. Dat spastische gedoe tegenwoordig dat je een kind geen tik meer zou mogen geven.
Punt is dat slaan gewoon geen goede oplossing is omdat je met je handen geen negatieve indruk wil geven aan een hond. En als je ziet hoe dieren elkaar behandelen, dan zie je dus dat er niet geslagen wordt.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies. Als je ziet hoe dieren elkaar behandelen zou je de vraag niet eens meer stellen.
Er is nogal verschil tussen slaan en een tik. Datzelfde geldt voor de opvoeding van kinderen trouwens. Een tik moet geen pijn doen, maar puur een shock-effect hebben zodat de 'getikte' weet dat je het meent.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Punt is dat slaan gewoon geen goede oplossing is omdat je met je handen geen negatieve indruk wil geven aan een hond. En als je ziet hoe dieren elkaar behandelen, dan zie je dus dat er niet geslagen wordt.
Je moet honden niet met kinderen vergelijken. Zoals gezegd, er zijn betere manieren om een hond iets af te leren dan door het geven van een tik. Sowieso is het gegeven dat men denkt dat ze een tik moeten geven natuurlijk al een teken dat ze de situatie en het dier niet onder controle hebben, wat eigenlijk zorgelijker is.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Er is nogal verschil tussen slaan en een tik. Datzelfde geldt voor de opvoeding van kinderen trouwens. Een tik moet geen pijn doen, maar puur een shock-effect hebben zodat de 'getikte' weet dat je het meent.
Of ze hebben de theorie dat een korte tik soms effectiever is, zeker in urgente situaties. Natuurlijk moet een tik niet je eerste methode zijn, maar ik ben van mening dat het ook echt geen ramp is als je af en toe tot die tactiek over gaat.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet honden niet met kinderen vergelijken. Zoals gezegd, er zijn betere manieren om een hond iets af te leren dan door het geven van een tik. Sowieso is het gegeven dat men denkt dat ze een tik moeten geven natuurlijk al een teken dat ze de situatie en het dier niet onder controle hebben, wat eigenlijk zorgelijker is.
Jup, klopt.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:00 schreef LittleLady het volgende:
Tja een tik is geen hondentaal maar een kattentaal...
Moet altijd lachen als 2 van mn katten tegenover elkaar staan op 3 poten, met hun ogen dicht naar elkaar staan te wapperenquote:Op maandag 5 mei 2014 18:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jup, klopt.
Als katten bij elkaar willen testen op wie er de baas is dan staan ze ook altijd op 3 poten en een poot is klaar om een korte mep uit te delen.
Die eerste mep is altijd zonder nagels, als de ander daar niet op reageert worden er wat harder tikken uitgedeeld en daarna vallen ze elkaar aan.
Is ook vaak uiterlijk vertoon, uiteindelijk rent er een weg en rent de andere er weer achteraan...quote:Op maandag 5 mei 2014 18:36 schreef Burrito het volgende:
[..]
Moet altijd lachen als 2 van mn katten tegenover elkaar staan op 3 poten, met hun ogen dicht naar elkaar staan te wapperen. Ze hebben elkaar nog nooit geraakt
Die zwarte van mij rent er heen en begint dan gewoon wild te maaien met die poot met veel gekrijs, ook honden worden wel eens op die manier te grazen genomen.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is ook vaak uiterlijk vertoon, uiteindelijk rent er een weg en rent de andere er weer achteraan...
Al komt mijn eigen kat ook wel regelmatig thuis met losse plukken vacht, maar er lopen een hoop katten rond hier.
Dit snap ik, het is alleen wel zo dat ik maar 15 kg meer weeg dan m'n hond en haar dus moeilijk tot de grond kan dwingen. Nekvel pakken of hand om de snuit zijn niet genoeg want ze blijft grommen. Ook trekt ze steeds meer aan de riem, iemand hier tips voor?quote:Op maandag 5 mei 2014 17:14 schreef A-mineur het volgende:
Je hoeft je hond niet persé te slaan, een tik is voldoende, je moet alleen de hond laten snappen wie hier de baas is. Als ze gromt moet je haar naar de grond dwingen tot overgave, je wil niet in een situatie komen waarbij de hond van mening is baas over jou te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |